• 8.986.001 stemmen

South Park - Seizoen 3 (1999-2000)

Show titel: South Park

Ontwikkeld door: Trey Parker, Matt Stone, Brian Graden, Trey Parker en Matt Stone

Met: Trey Parker (stemrol), Isaac Hayes (stemrol) en Matt Stone (stemrol)

Datum van release: woensdag 7 april 1999

Eerst uitgezonden op: Comedy Central (Verenigde Staten)

Plot South Park

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

Afleveringen Seizoen 3 (1999-2000)

1. 1. Rainforest Shmainforest

7 april 1999 (30 minuten)

De jongens moeten mee met het koor 'Getting Gay with Kids' naar Costa Rica om mensen te overtuigen niet het regenwoud te kappen. Maar tijdens een tour in het regenwoud raken ze verdwaald en begint de ellende.

2. 2. Spontaneous Combustion

14 april 1999 (30 minuten)

Randy Marsh onderzoekt waarom inwoners van South Park spontaan in brand vliegen. Ondertussen proberen de jongens de vader van Kyle, die geen erectie meer kan krijgen, te helpen.

3. 3. The Succubus

21 april 1999 (30 minuten)

Terwijl Cartman een bril krijgt, proberen Stan en Kyle Chef te redden van zijn huidige verloofde. Volgens Stan en Kyle is zij een demon, die het leven uit Chef zuigt.

4. 4. Jakovasaurs

16 juni 1999 (30 minuten)

De jongens ontdekken een Jakovasaurus, een zeer zeldzaam en bijna uitgestorven diersoort. Al snel ontdekt iedereen hoe irritant deze nieuwe diersoort eigenlijk is. Enkel Eric Cartman vindt hem leuk.

5. 5. Tweek vs. Craig

23 juni 1999 (30 minuten)

Puur voor vermaak proberen de jongens om hun klasgenoten Tweek en Craig te laten vechten.

6. 6. Sexual Harassment Panda

7 juli 1999 (30 minuten)

Om kinderen iets te leren over seksuele intimidatie komt de Sexual Harassment Panda een bezoekje brengen aan South Park.

7. 7. Cat Orgy (1)

14 juli 1999 (30 minuten)

De moeder van Eric Cartman gaat naar een feestje van Mr. Mackey. Shelly Marsh moet op Cartman passen en Shelly besluit om stiekem haar vriendje langs te laten komen. Cartman wil dat Shelly betrapt wordt.

8. 8. Two Guys Naked in a Hot Tub (2)

21 juli 1999 (30 minuten)

De ouders van Stan nemen Stan mee naar het feestje van Mr. Mackey. Hier moet hij in de kelder spelen met de andere kinderen.

9. 9. Jewbilee (3)

28 juli 1999 (30 minuten)

Kyle gaat naar Jewbilee, een soort padvinderskamp voor Joodse kinderen. Hij besluit om Kenny mee te nemen en samen zijn ze getuige van nogal vreemde plannen van één van de leiders.

10. 10. Korn's Groovy Pirate Ghost Mystery

27 oktober 1999 (30 minuten)

De band Korn komt naar South Park voor een optreden op Halloween, maar ontdekken dat er spookpiraten actief zijn. Ze werken samen om het mysterie te ontrafelen.

11. 11. Chinpokomon

3 november 1999 (30 minuten)

De kinderen in South Park zijn helemaal in de ban van Chinpokomon, een type speelgoed uit Japan. De ouders vertrouwen dit speeltje uit Japan voor geen meter.

12. 12. Hooked on Monkey Fonics

10 november 1999 (30 minuten)

Eric krijgt van zijn moeder een cadeau om hem beter te leren spellen, zodat hij een spelwedstrijd kan winnen. Ondertussen zijn de andere jongens geïnteresseerd in een nieuwe leerling, die nog nooit op een openbare school heeft gezeten en enkel thuis les heeft gehad.

13. 13. Starvin' Marvin in Space

17 november 1999 (30 minuten)

De regering zit achter Starvin' Marvin aan, als deze een schip heeft gevonden van een buitenaards wezen.

14. 14. The Red Badge of Gayness

24 november 1999 (30 minuten)

De jongens spelen de Amerikaanse Burgeroorlog na, maar Eric Cartman neemt dit iets te serieus en begint een echte oorlog.

15. 15. Mr. Hankey's Christmas Classics

1 december 1999 (30 minuten)

Mr. Hankey - de kerstdrol - presenteert een serie kerstliedjes, gezongen door bekende inwoners van South Park.

16. 16. Are You There God? It's Me, Jesus

29 december 1999 (30 minuten)

Cartman bloedt uit zijn anus en denkt nu dat hij aan het menstrueren is. Stan krijgt het gevoel dat hij achterblijft en besluit medicijnen te slikken. Ondertussen wil Jezus een feest organiseren om er een nieuw millennium aankomt.

17. 17. World Wide Recorder Concert

12 januari 2000 (30 minuten)

De kinderen gaan naar Arkensas voor een concert met blokfluiten. Cartman zoekt de toonhoogte waar mensen spontaan van moeten poepen. Ondertussen zoekt Mr. Garrison zijn vader op.

Naar mijn gevoel zijn er iets meer pogingen om grappen door een aflevering heen te verlengen, soms op het irritante af. Maar ja, dat euvel heeft zo'n beetje elke langlopende comedyserie. Volgens mij wordt dat alleen maar erger in volgende seizoenen van wat ik ervan gezien heb. Ook dit seizoen heeft weer een aantal heerlijk stompzinnige wendingen, zoals: de Mr. Hankey kerstspecial, de civil war reenactment, two guys one tub, de kattenorgie en het niet misbruikt zijn complex van Mr Garrison. Chinpokomon, Jewbilee, de Korn-episode en Rainforest Schmainforest zijn daarentegen best wel duf.