Mijn Series +

South Park - Seizoen 3 (1999-2000)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Trey Parker, Isaac Hayes en Matt Stone

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. Rainforest Shmainforest
  2. Spontaneous Combustion
  3. The Succubus
  4. Jakovasaurs
  5. Tweek vs. Craig
  6. Sexual Harassment Panda
  7. Cat Orgy (1)
  8. Two Guys Naked in a Hot Tub (2)
  9. Jewbilee (3)
  15. Mr. Hankey's Christmas Classics
  16. Are You There God? It's Me, Jesus
  17. World Wide Recorder Concert
avatar van Donkerwoud
Naar mijn gevoel zijn er iets meer pogingen om grappen door een aflevering heen te verlengen, soms op het irritante af. Maar ja, dat euvel heeft zo'n beetje elke langlopende comedyserie. Volgens mij wordt dat alleen maar erger in volgende seizoenen van wat ik ervan gezien heb. Ook dit seizoen heeft weer een aantal heerlijk stompzinnige wendingen, zoals: de Mr. Hankey kerstspecial, de civil war reenactment, two guys one tub, de kattenorgie en het niet misbruikt zijn complex van Mr Garrison. Chinpokomon, Jewbilee, de Korn-episode en Rainforest Schmainforest zijn daarentegen best wel duf.

avatar van AOVV
'The Red Badge of Gayness' is één van m'n favoriete South Park-afleveringen. Hilarisch hoe Cartman de boel in handen neemt en manipuleert.

Voor het overige ook hier weer een aantal zeer sterke afleveringen, met 'Sexual Harassment Panda' en 'The Succubus' op kop. Het niveau van seizoen 1 wordt echter niet gehaald, vooral omwille van het euvel dat Donkerwoud ook al aanhaalt.

3,5 sterren

avatar van Flavio
Hier begon South Park al wat beter te worden, maar het blijft nog hit & miss. Na de erg leuke aflevering The Succubus komen de irritante Jakovasaurs (en dat ze irritant zijn de bedoeling is maakt het nog niet leuk).

avatar van CorvisChristi
'Sexual Harassment Panda' is de onbetwiste topper van dit voor de rest toch wel heel aardige seizoen.
En laat ik het geweldige einde van 'World Wide Recorder Concert' ook niet onvermeld laten trouwens...
Andere toppers zijn aflevering 7 t/m 9 (drieluik) en 'Chinpokomon'.