• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.399 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.649 acteurs
  • 199.109 gebruikers
  • 9.378.090 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Na 176 nominaties toch eens een rekensom gemaakt:

2010s: 72 (40,9%)

2000s: 43 (24,4%)

1990s: 12 (6,8%)

1980s: 25 (14,2%)

1970s: 10 (5,7%)

1960s: 7 (4%)

1950s: 2 (1,1%)

1940s: 2 (1,1%)

1930s: 2 (1,1%)

1920s: 1 (0,6%)

Ik zie toch een zekere trend in deze drafts dat er steeds minder voor de 20ste eeuwse horror wordt gekozen. Het valt ook op er vaak wordt gekozen voor films van de laatste paar jaren. Het zal wel een normale trend zijn maar ik heb soms toch het gevoel dat er niet altijd voor persoonlijke favorieten meer wordt gekozen. Dat men bepaalde films die niet zo vaak worden bekeken en soms behoorlijk niche zijn wat meer in de kijker wil zetten ok, maar zo heb ik het gevoel dat het meer een tiplijst aan het worden is.

Ok misschien ben ik een oude knorrepot die meer met zijn tijd mee moet gaan op het vlak van moderne horror al heb ik daar ondertussen toch al behoorlijk wat films uit de laatste 2 decennia gezien. Ook daar zitten echt wel pareltjes tussen, maar als retro horrorfan kriebelt het nu toch steeds meer om medio 2020 eens een 20th century editie te doen.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Zombieland (2009)

Zombieland: Double Tap (2019)

De combinatie Komedie / Horror begin ik steeds meer te waarderen.

Ik dacht dat nu Noodless weer was.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Is de bedoeling dat elke horrorfilm van dit jaar er in gaat komen (of begint de keuze al zo danig dun te worden)? Dan hoef ik mischien geen schroom te hebben om Yummy alsnog te gaan nomineren.

En ja wibro ook Yummy kent zijn grappige momenten maar de focus ligt toch op de gore. Bij Zombieland had ik toch eerder het omgekeerde idee. De 2de nognie tgezien dus ik vrees dat ik er nu weer niet aan kan ontsnappen nu dat jij em hebt genomineerd. Nu gelukkig speelt Abigail Breslin er in mee, want die andere 3 vondd ik redelijk vervelend. Te hopen dat ze in deel 2 wat zinnigers krijgt te doen dan een meelopertje te zijn.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Niet iedereen volgt jouw excentrieke smaak in de horrorwereld alexspyforever. Dus ik kijk er ook niet raar van op dat de meeste users gewoon fijne standaard oudere titels en nieuwe werken kiezen.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Al mijn recente horror films die ik geplaatst heb hebben een waardering van minimaal vier (4,0*) sterren en dan moeten ze door mij geplaatst worden. Geen zin in al die oude meuk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

Niet iedereen volgt jouw excentrieke smaak in de horrorwereld alexspyforever. Dus ik kijk er ook niet raar van op dat de meeste users gewoon fijne standaard oudere titels en nieuwe werken kiezen.

Komaan films van vóór het jaar 2000 die dus geen klassierkstatus hebben zijn in jouw ogen nu al excentriek te noemen? Dat klinkt als net niet rijp voor de schroothoop We spreken hier wel van een periode van 80 jaar tegenover nog geen 20. Op deze manier gaan we op den duur bij toekomstige edities alle 21ste eeuwse horrorfilm zien passeren. Dan zie ik het van deze oefening ook niet meer in.

Nu goed op deze manier treed ik inderdaad wat meer uit mijn comfortzone als liefhebber van het oudere werk en blijf ik wat meer op de hoogte van wat er tegenwoordig gesmaakt wordt. Maar het zou leuk zijn om een wat meer de omgekeerde beweging te zien.

Excentriek tja dan denk ik eerder aan films die hier genoemd worden met weinig stemmen of gericht zijn op een niche publiek en dat zijn meestal geen films van de vorige eeuw.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

Al mijn recente horror films die ik geplaatst heb hebben een waardering van minimaal vier (4,0*) sterren en dan moeten ze door mij geplaatst worden. Geen zin in al die oude meuk.

Kom kom hang nu niet de hippe opa uit hé

The Company of Wolves is dan weer geen oude meuk? En Alice Sweet Alice vond je ook geweldig dus die bewering klopt al niet

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Tijd voor twee tijdloze .... en dan denk ik niet alleen in het horrorgenre

Alien (1979)

King Kong (1933)

Shaky jij bent weer terug aan zet

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ah heb je verbinding in het verre Berlijn?

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Komaan films van vóór het jaar 2000 die dus geen klassierkstatus hebben zijn in jouw ogen nu al excentriek te noemen? Dat klinkt als net niet rijp voor de schroothoop We spreken hier wel van een periode van 80 jaar tegenover nog geen 20. Op deze manier gaan we op den duur bij toekomstige edities alle 21ste eeuwse horrorfilm zien passeren. Dan zie ik het van deze oefening ook niet meer in.

Nu goed op deze manier treed ik inderdaad wat meer uit mijn comfortzone als liefhebber van het oudere werk en blijf ik wat meer op de hoogte van wat er tegenwoordig gesmaakt wordt. Maar het zou leuk zijn om een wat meer de omgekeerde beweging te zien.

Excentriek tja dan denk ik eerder aan films die hier genoemd worden met weinig stemmen of gericht zijn op een niche publiek en dat zijn meestal geen films van de vorige eeuw.

Je weet precies wat ik bedoel maatje . Ik probeer zovaak en zoveel mogelijk horror's te kijken ook die buiten publieksradius vallen en zoals ik al zei hoop ik met deze nieuwe set-up die ik thuis heb, dat daar ook meer ruimte van komt. Dus ik hoop ook in de toekomst wat vaker uit te komen met titels die niet hoog gescoord hebben .

Shaky

• 3736 berichten
  • 13054 stemmen

alexspyforever schreef:

Ah heb je verbinding in het verre Berlijn?

Vertrekken zo dadelijk. Mocht ik weer aan de beurt zijn tijdens mijn vakantie daar; ik verwacht dat ze in Berlijn ook wel een internetverbinding hebben, dus ik kan gewoon blijven door nomineren

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

(quote)

Vertrekken zo dadelijk. Mocht ik weer aan de beurt zijn tijdens mijn vakantie daar; ik verwacht dat ze in Berlijn ook wel een internetverbinding hebben, dus ik kan gewoon blijven door nomineren

En uiteindelijk moet je er nog maar 3 doen na deze. Moesten we tegen die tijd helemaal rond zijn en je hebt er geen verbinding kan je die nog achteraf doen. Je gaat er zeker nog wel 3 vinden die nogniet genoemd zijn.

Veel plezier en niet teveel bier drinken en berliner bollen eten hé

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

The Rambler (2013)

The Addiction (1995)

Hollywood007. Jij bent. Ik vraag me toch ernstig af of je wel van plan bent die film uit 1935 te nomineren

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

alexspyforever hoe veel mogen we er nog in totaal nomineren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hollywood007 schreef:

alexspyforever hoe veel mogen we er nog in totaal nomineren.

In totaal nog 5

Nu mag je er 2 nomineren en bij de volgende beurt mag eenieder er nog 2 en dan nog 1

Dus denk goed na welke je nog als laatste wil overhouden

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11917 berichten
  • 5320 stemmen

Morgenochtend stem ik!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Morgenochtend stem ik!

Nomineren doen we nu, de verkiezingen die volgen later wel

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Nomineren doen we nu, de verkiezingen die volgen later wel

Die verkiezingen zouden voor Rutte wel eens een horrorscenario kunnen zijn.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

wibro schreef:

(quote)
Die verkiezingen zouden voor Rutte wel eens een horrorscenario kunnen zijn.

Van Rutte heeft Johan geen last .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Van Rutte heeft Johan geen last .

Ik weet zelfs niet wie dat is, ik neem aan een Nederlands politicus? Nu goed bij ons is de federale regeringsvorming een nachtmerrrie. Misschien toch maar winner takes all regel invoeren...

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Rutte is onze Minister President alexspyforever Zouden er nu verkiezingen worden gehouden, dan zou zijn partij de VVD wel eens flink kunnen verliezen. Vandaar mijn opmerking van horrorscenario.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

Rutte is onze Minister President alexspyforever Zouden er nu verkiezingen worden gehouden, dan zou zijn partij de VVD wel eens flink kunnen verliezen. Vandaar mijn opmerking van horrorscenario.

Ach politiek interesseert me net zoveel als films waar geen vrouw te bespeuren valt, een voetbalstadion met enkel mannen op en langs het veld en zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Morgenochtend stem ik!

De ochtend is voorbij en Judas is nog steeds niet uit bed, de beurt gaat naar Shadowed

Horror draft 2019 - Google Spreadsheets - docs.google.com

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zullen we niet wachten tot morgen voor Kondoro0614 dan is het zijn dag (onnozele kinderen)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11917 berichten
  • 5320 stemmen

Intensive Care (1991)

Zombeavers (2014)

Pfff.... Je zou het nog bijna leuk gaan vinden op deze manier, zo´n verplichting om binnen de deadline te moeten nomineren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.