Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Hills Have Eyes (1977)

Horror

geregisseerd door Wes Craven
met Susan Lanier, Robert Houston en Martin Speer

De familie Carter trekt met de caravan richting Californië. Vader Bob wil eerst nog enkele oude zilvermijnen bezoeken in een afgelegen woestijngebied. Het domein ligt er verlaten bij. Wanneer er plots legerjets boven hun hoofden scheuren, vermoeden ze dat ze zich nabij een testbasis van de Amerikaanse luchtmacht bevinden. Door de verwarring raakt het voertuig van de Carters van de baan en zit het gezelschap hopeloos vast. Even later blijkt het gebied toch bewoond te zijn. De bewoners blijken echter niet vertrouwd te zijn met de moderne samenleving en gedragen zich als hebberige dieren.

avatar van knusse stoel
Ik kan mij deze film nog herinneren uit de tijd dat ik nog niet op filmsites actief was, de meesten onder ons wisten nog niet eens misschien wat internet was en wat je er mee zou kunnen doen in de toekomst.
In mijn herinnering staat me nog bij dat ik het geen slechte film vond, de film inhoud lezende vermoed ik dat mijn smaak iets verfijnder is geworden maar in die tijd was de film leuk voor een klein anderhalf uur vermaak. Ook kennen velen de naam Wes Craven nog wel, een rouwdouwer die horror uitbracht in die periode. Ik heb een deel van de film herzien en dat v.w. tijdgebrek.
Een 7- .

Er werd op een manier geacteerd die mij niet aansprak. ik vond het allemaal te afstandelijk. Af en toe was iets dat eng had moeten zijn, gewoonweg lachwekkend. Voor mij slaat deze "horror"-film daarom de plank mis.

avatar van umbra
Remake is pak zaliger...

avatar van WesleyX16
Het was vermakelijk, maar eigenlijk vond ik het een slechte film. Ik kan er niet zoveel mee. Ik heb nou eenmaal die DVD. Dus toch maar uitgekeken.