• 8.347.826 stemmen

Genre: Horror / Actie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Dorna X. van Rouveroy

Met onder meer: Koen Wauters, Nada van Nie en George Kennedy

IMDb beoordeling: 2,7 (377)

Releasedatum: 1 november 1991

Plot Intensive Care

Een beroemd chirurg (George Kennedy) raakt na een auto-ongeluk in coma. Hij ontwaakt zeven jaar later en begint, als een gruwelijk verminkt monster, aan een slachtpartij. Aan verpleger Peter (Koen Wauters) en zijn vriendin Amy (Nada van Nie) de onmogelijke taak hem te stoppen...

avatar van bart007bond

bart007bond

Zo slecht dat het leuk word.

Knullig geacteerd, slechte effects.

Nada is een lekkere verschijning en wat vind ik Koen een enorme nicht.

3* omdat het zo fout is.

avatar van black_shadow

black_shadow

Op een of andere manier hou ik hier wel van.

avatar van umbra

umbra

Haha deze, wel al lang geleden dat ik deze gezien heb, met onze Koen? Was echt zo teenkrommend slecht man, die dialogen??

Leuk als lekkere foute film, en het kan idd slechter..

Affiche is lekker retro btw.

kappeuter (crew films)

30 jaar na ‘Intensive Care’ met Koen Wauters: het verhaal achter de horrorfilm die zó slecht was dat het cult werd | Film | HLN

(betaalartikel)

HLN schreef:

Onbedoeld hilarische dialogen, Oscarwinnaar George Kennedy die slechts één draaidag kon betaald worden en Koen Wauters als onversaagde verpleger die de wereld poogt te redden van een verschrikkelijk monster: met dat recept wil de Nederlandse horrorfilm ‘Intensive Care’ in 1991 honderdduizenden mensen naar de bioscoop lokken. Missie gefaald, maar dertig jaar later is de prent wel een cultklassieker. Huiveren, lachen én een jonge Clouseau-zanger in (letterlijk) bloedvorm: ideaal kijkvoer op Halloween.