• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.145 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.066 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

joolstein

• 10831 berichten
  • 8917 stemmen

Al vijf jaar op rij hou ik ook een lijstje bij met welke films het meeste worden gekeken. Aangezien dit dus het 5-jarige lustrum is hier van elk jaar de nummer 1! Best benieuwd welke het dit jaar gaat worden? Wordt het horror-anthologie Satanic Hispanics (2022) ? Of It Lives Inside (2023) over een Indiaas-Amerikaanse tiener? Misschien Hulu's SF-horror No One Will Save You (2023) ? Misschien een vervolg als Saw X ( 2023) , The Nun II (2023) of Pet Sematary: Bloodlines (2023) ? Of remake The Exorcist: Believer (2023) ? Is underdog Abruptio (2023) een kanshebber? Of een totale verrassing? Enfin na 13 november weten we het!

Hier de beloofde nummer 1 van 2018 tot 2022

2018 Mandy

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117206.jpg?cb=16527801472019 In the Tall Grass

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121063.jpg?cb=1570615329

2020 The Hunt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1125000/1125763.jpg?cb=1632587533

2021 A Classic Horror Story

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1138000/1138855.jpg?cb=1626340170

2022 Barbarian

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1147000/1147630.jpg?cb=1664272235

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

John Milton schreef:

Horrorfilm Challenge 2023 – Laat het kippenvel maar komen…

Het duurde even, maar hij staat! En subgenres/thema’s is volledig voor wie dat aardig vindt, en anders lekker negeren

Ik weet zelf ook niet of dat haal trouwens, 85 registraties. Vorige editie zat ik daar 8 oktober al aan, maar met een kleine gaat me dat vermoedelijk niet meer lukken.

Jammer dat hij niet even vast gepind is op de frontpage maar goed, hopelijk doet hij z'n werk!

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Pinnen wilde even niet, wordt vanavond nog even naar gekeken

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Je kan daar niet "Horror" kiezen zoals op Netflix Of valt dit onder het label "Thriller"?

Check deze: Doorzoek het filmaanbod van Disney+

Dat kan ook voor de andere streamingdiensten overigens door op zoeken te klikken

robertinho

• 1512 berichten
  • 2936 stemmen

ikkegoemikke schreef:

John Milton

Klein vraagje. Ik heb nog maar recent Disney+ aangeschaft (Mijn echtgenote wil alle seizoenen van "Only murders in the building" kijken maar ik had geen goesting om dat allemaal te pindakazen en te voorzien van ondertiteling) en vroeg me af hoe je daar horrors kunt selecteren. Je kan daar niet "Horror" kiezen zoals op Netflix Of valt dit onder het label "Thriller"?

Ik heb er ook een paar via de MM zoekfunctie geselecteerd. Maar ze staan allemaal bij thriller volgens mij.

peter74

• 644 berichten
  • 3257 stemmen

ikkegoemikke schreef:

John Milton

Klein vraagje. Ik heb nog maar recent Disney+ aangeschaft (Mijn echtgenote wil alle seizoenen van "Only murders in the building" kijken maar ik had geen goesting om dat allemaal te pindakazen en te voorzien van ondertiteling) en vroeg me af hoe je daar horrors kunt selecteren. Je kan daar niet "Horror" kiezen zoals op Netflix Of valt dit onder het label "Thriller"?

Bekijk het Volledige Aanbod van Disney+ - FilmVandaag.nl

48 horror titels op Disney+

3 2 1 cut

• 1065 berichten
  • 98 stemmen

Zeer bedankt voor deze link. Ik vind Disney+ een vrij rommelig en slechte start/keuze pagina hebben vergeleken met Netflix en deze link is dan zeer fijn !

Nog vele duistere avondjes dus in het vooruitzicht nu. Heerlijk !

peter74

• 644 berichten
  • 3257 stemmen

3 2 1 cut schreef:

(quote)

Zeer bedankt voor deze link. Ik vind Disney+ een vrij rommelig en slechte start/keuze pagina hebben vergeleken met Netflix en deze link is dan zeer fijn !

Nog vele duistere avondjes dus in het vooruitzicht nu. Heerlijk !

Op Disney+ zelf kan je gaan naar: zoeken - alle collecties - genres (stukje naar onder scrollen) - horrorcollectie.

Ben zelf niet zo van de horror, maar The menu op Disney+ vond ik erg leuk en op Skyshowtime Cocaine Bear.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

3 2 1 cut schreef:

En vergeet niet dat je op MM iedere streaming dienst kan doorzoeken he? Ik vind zelf de MM waardering soms fijner dan die van IMDb, bij obscure of arty filmpjes bijvoorbeeld. En je kunt gelijk doorklikken of bekenden van je er iets over hebben geschreven.

Aanbod On Demand streamingdiensten in Nederland - moviemeter.nl

Je hoeft daarna alleen op zoeken te klikken en dan kun je genre selecteren, jaartallen, etc.

https://i.ibb.co/HdzfJYG/disn.jpg

https://i.ibb.co/0tZGgBY/disn2.jpg

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Lijstje met 85 films klaar!

joolstein schreef:

Ook ik heb het lijstje met 85 films compleet

Sneaky Hobbits zijn jullie ook hè, geen linkje, niks!

Altijd mijn lijstjes kannibaliseren en dan zijn jullie een keer eerder klaar, en dan mag JM het alsnog in zijn uppie doen

Hoe dan ook, het is volbracht. I've shown you mine, are you gonna show me yours?

https://i.ibb.co/YcjMCrL/horror4.jpg

‎Horror Challenge 2023 - Subgenres & Themes, a list of films by John Milton • Letterboxd

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
(quote)

Lol. Nog niet volledig klaar met mijn selectie in een Letterboxd lijstje te gieten. Avondje gevuld met een Afrikaanse film. Zal zien of ik het morgen voor elkaar krijg

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Nounou zoveel getater hier en ongeduld, jullie kunnen na de nachtrust beginnen te kijken en klokslag middernacht 15 september registreren, is minder dan 24 uur nu. Jullie lijken soms een stel zeurende kinderen

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3842 stemmen

ikkegoemikke schreef:

John Milton

Als je onder 'film' zoekt staat horror er inderdaad niet tussen. Maar als je onder 'home' gewoon verder naar onder scrolt, kom je het wel tegen. Zo is het toch bij mij .

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3842 stemmen

alexspyforever schreef:

Nounou zoveel getater hier en ongeduld, jullie kunnen na de nachtrust beginnen te kijken en klokslag middernacht 15 september registreren, is minder dan 24 uur nu. Jullie lijken soms een stel zeurende kinderen

Dus alles wat we vanaf donderdag morgen kijken telt mee?

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Haha ik zat dat net te bestuderen Hollywood007, en had dit getypt:

alexspyforever schreef:

jullie kunnen na de nachtrust beginnen te kijken en klokslag middernacht 15 september registreren

MAAR pappa.... wanneer mogen we dan beginnen te kijken de 14e? Zullen we zeggen na het avondeten?

Ik heb geen zeggenschap he, maar volgens mij was het eerder zo dat wat je in de avond keek voor hij open ging, geregistreerd mocht worden?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3842 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
MAAR pappa.... wanneer mogen we dan beginnen te kijken de 14e? Zullen we zeggen na het avondeten?

Morgen krijgen ze hier hun avondeten om 14uur

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3842 stemmen

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

By the way: laat je even horen iedereen op de voorpagina. Een artikel met meer reacties wordt vaker bekeken, en dat betekent hopelijk meer deelnemers

joolstein

• 10831 berichten
  • 8917 stemmen

John Milton schreef:

Sneaky Hobbits zijn jullie ook hè, geen linkje, niks! Altijd mijn lijstjes kannibaliseren en dan zijn jullie een keer eerder klaar, en dan mag JM het alsnog in zijn uppie doen

Hoe dan ook, het is volbracht. I've shown you mine, are you gonna show me yours? ]

Nou...vooruit maar eigenlijk is zo'n lijst natuurlijk TOP SECRET maar voor JM maak ik een uitzondering

Horrorfilm ChallengeTe do list, a list of films by joolstein Letterboxd Kleine aanpassingen of veranderingen onder voorbehoud hé!

Edit; Opvallend dat jij Mandy, The Lighthouse (ik ook nog niet) en Possessor nog niet heb gezien en ik zie dat jou 41 en 42 mijn 59 en 74 zijn Post Mortem (2020) die kende ik niet en die gaat op mijn wachtlijst!

Edit2 Die film doet me trouwens denken aan de short Post Mortem Mary (2017) die ook te zien was in A Night of Horror: Nightmare Radio (2019) Ook een gaaf filmpje over dat bijzonder fenomeen uit het Victoriaanse tijdperk

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

Hollywood007 schreef:

Als je onder 'film' zoekt staat horror er inderdaad niet tussen. Maar als je onder 'home' gewoon verder naar onder scrolt, kom je het wel tegen. Zo is het toch bij mij .

Tja dat had ik nog niet geprobeerd. Maar het horror-aanbod op Disney+ is sowieso nogal magertjes

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

John Milton schreef:

Altijd mijn lijstjes kannibaliseren en dan zijn jullie een keer eerder klaar, en dan mag JM het alsnog in zijn uppie doen

Zoals beloofd. Dit zijn mijn geselecteerde 85 films

Horror Challenge 2023

https://opinionmoviefreak.files.wordpress.com/2023/09/horrorchallenge-2023.jpg

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

joolstein ik heb 16% van je lijst gezien, veel om te ontdekken dus nog, maar dat zal ik vooral doen bij je registraties, dan nu in die lijst te duiken

Ikkegoemikke’s lijst 38%.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

John Milton schreef:

joolstein ik heb 16% van je lijst gezien, veel om te ontdekken dus nog, maar dat zal ik vooral doen bij je registraties, dan nu in die lijst te duiken

Ikkegoemikke’s lijst 38%.

Net nog eens jouw lijst bekeken. Daar zit ik aan 20%. En dan valt mijn oog weeral op een film die ik al zoooooooooooooo lang eens wil kijken. "Rubber". Dat gaat er nu toch eens van komen

joolstein

• 10831 berichten
  • 8917 stemmen

Hoe meer horrorfilms je kijk, hoe moeilijker het wordt om sommige categorieën te vullen bijvoorbeeld de Hammer producties of de Universal-monsters Enfin …

John Milton 34 of 85 dat is 40%

ikkegoemikke 47 of 85 dat is 55%

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Ik zie nu pas dat ik vorige editie precies 66 films heb gezien. Ga ik proberen te overtreffen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Ik heb geen zeggenschap he, maar volgens mij was het eerder zo dat wat je in de avond keek voor hij open ging, geregistreerd mocht worden?

Ja vooral jij mag niet te vroeg beginnen, anders zeg ik het tegen miss Milton dat je vals speelt

Maar goed dat ik geen kinderen heb ... Ik heb wel een oude vader das precies ook wel een klein kind bij momenten.

robertinho

• 1512 berichten
  • 2936 stemmen

Ik heb geen lijstje op Letterboxd, maar wel een account waar ik al mijn scores bijhoud, vaak voorzien van iets korts wat door moet gaan voor een review of iets anders. Zal jullie even 'volgen' bij wie ik (TasVanBoor) dat nog niet deed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.