- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8917 stemmen
Al vijf jaar op rij hou ik ook een lijstje bij met welke films het meeste worden gekeken. Aangezien dit dus het 5-jarige lustrum is hier van elk jaar de nummer 1! Best benieuwd welke het dit jaar gaat worden? Wordt het horror-anthologie Satanic Hispanics (2022) ? Of It Lives Inside (2023) over een Indiaas-Amerikaanse tiener? Misschien Hulu's SF-horror No One Will Save You (2023) ? Misschien een vervolg als Saw X ( 2023) , The Nun II (2023) of Pet Sematary: Bloodlines (2023) ? Of remake The Exorcist: Believer (2023) ? Is underdog Abruptio (2023) een kanshebber? Of een totale verrassing? Enfin na 13 november weten we het!
Hier de beloofde nummer 1 van 2018 tot 2022
2018 Mandy
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117206.jpg?cb=16527801472019 In the Tall Grass
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121063.jpg?cb=1570615329
2020 The Hunt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1125000/1125763.jpg?cb=1632587533
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1138000/1138855.jpg?cb=1626340170
2022 Barbarian
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1147000/1147630.jpg?cb=1664272235
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Horrorfilm Challenge 2023 – Laat het kippenvel maar komen…
Het duurde even, maar hij staat! En subgenres/thema’s is volledig voor wie dat aardig vindt, en anders lekker negeren 
Ik weet zelf ook niet of dat haal trouwens, 85 registraties. Vorige editie zat ik daar 8 oktober al aan, maar met een kleine gaat me dat vermoedelijk niet meer lukken.
Jammer dat hij niet even vast gepind is op de frontpage maar goed, hopelijk doet hij z'n werk!
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Pinnen wilde even niet, wordt vanavond nog even naar gekeken 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Je kan daar niet "Horror" kiezen zoals op Netflix
Of valt dit onder het label "Thriller"?
Check deze: Doorzoek het filmaanbod van Disney+
Dat kan ook voor de andere streamingdiensten overigens door op zoeken te klikken
Seam
-
- 991 berichten
- 2310 stemmen
Ik zal mn best doen dit jaar mee te doen, leuk dat de frontpage er een artikel aan besteedde zodat ik het nu wat beter begrijp! Ik zal alvast wat films verzamelen die op mn watchlijst staan:
Trouble Every Day (Film, 2001) - MovieMeter.nl
The Keep (Film, 1983) - MovieMeter.nl
Talk to Me (Film, 2022) - MovieMeter.nl
Jiao Zi (Film, 2004) - MovieMeter.nl
Shepherd (Film, 2021) - MovieMeter.nl
Beau Is Afraid (Film, 2023) - MovieMeter.nl
Mimic (Film, 1997) - MovieMeter.nl
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2936 stemmen
Klein vraagje. Ik heb nog maar recent Disney+ aangeschaft (Mijn echtgenote wil alle seizoenen van "Only murders in the building" kijken maar ik had geen goesting om dat allemaal te pindakazen en te voorzien van ondertiteling) en vroeg me af hoe je daar horrors kunt selecteren. Je kan daar niet "Horror" kiezen zoals op Netflix
Ik heb er ook een paar via de MM zoekfunctie geselecteerd. Maar ze staan allemaal bij thriller volgens mij.
peter74
-
- 644 berichten
- 3257 stemmen
Klein vraagje. Ik heb nog maar recent Disney+ aangeschaft (Mijn echtgenote wil alle seizoenen van "Only murders in the building" kijken maar ik had geen goesting om dat allemaal te pindakazen en te voorzien van ondertiteling) en vroeg me af hoe je daar horrors kunt selecteren. Je kan daar niet "Horror" kiezen zoals op Netflix
Bekijk het Volledige Aanbod van Disney+ - FilmVandaag.nl
48 horror titels op Disney+
3 2 1 cut
-
- 1065 berichten
- 98 stemmen
Bekijk het Volledige Aanbod van Disney+ - FilmVandaag.nl
48 horror titels op Disney+
Zeer bedankt voor deze link. Ik vind Disney+ een vrij rommelig en slechte start/keuze pagina hebben vergeleken met Netflix en deze link is dan zeer fijn !
Nog vele duistere avondjes dus in het vooruitzicht nu. Heerlijk !
peter74
-
- 644 berichten
- 3257 stemmen
Zeer bedankt voor deze link. Ik vind Disney+ een vrij rommelig en slechte start/keuze pagina hebben vergeleken met Netflix en deze link is dan zeer fijn !
Nog vele duistere avondjes dus in het vooruitzicht nu. Heerlijk !
Op Disney+ zelf kan je gaan naar: zoeken - alle collecties - genres (stukje naar onder scrollen) - horrorcollectie.
Ben zelf niet zo van de horror, maar The menu op Disney+ vond ik erg leuk en op Skyshowtime Cocaine Bear.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Aanbod On Demand streamingdiensten in Nederland - moviemeter.nl
Je hoeft daarna alleen op zoeken te klikken en dan kun je genre selecteren, jaartallen, etc.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Lijstje met 85 films klaar!
Ook ik heb het lijstje met 85 films compleet
Sneaky Hobbits zijn jullie ook hè, geen linkje, niks! 
Altijd mijn lijstjes kannibaliseren en dan zijn jullie een keer eerder klaar, en dan mag JM het alsnog in zijn uppie doen 
Hoe dan ook, het is volbracht. I've shown you mine, are you gonna show me yours?
https://i.ibb.co/YcjMCrL/horror4.jpg
Horror Challenge 2023 - Subgenres & Themes, a list of films by John Milton • Letterboxd
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Lol. Nog niet volledig klaar met mijn selectie in een Letterboxd lijstje te gieten. Avondje gevuld met een Afrikaanse film. Zal zien of ik het morgen voor elkaar krijg 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nounou zoveel getater hier en ongeduld, jullie kunnen na de nachtrust beginnen te kijken en klokslag middernacht 15 september registreren, is minder dan 24 uur nu. Jullie lijken soms een stel zeurende kinderen 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3842 stemmen
Als je onder 'film' zoekt staat horror er inderdaad niet tussen. Maar als je onder 'home' gewoon verder naar onder scrolt, kom je het wel tegen. Zo is het toch bij mij .
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3842 stemmen
Nounou zoveel getater hier en ongeduld, jullie kunnen na de nachtrust beginnen te kijken en klokslag middernacht 15 september registreren, is minder dan 24 uur nu. Jullie lijken soms een stel zeurende kinderen
Dus alles wat we vanaf donderdag morgen kijken telt mee?
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Haha ik zat dat net te bestuderen Hollywood007, en had dit getypt:
jullie kunnen na de nachtrust beginnen te kijken en klokslag middernacht 15 september registreren

Ik heb geen zeggenschap he, maar volgens mij was het eerder zo dat wat je in de avond keek voor hij open ging, geregistreerd mocht worden?
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3842 stemmen
Morgen krijgen ze hier hun avondeten om 14uur 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
https://gifdb.com/images/high/ron-weasley-hungry-eating-tzf6maf4r9ow0ztc.gif
"Must Hurry. Challenge....!"
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
By the way: laat je even horen iedereen op de voorpagina. Een artikel met meer reacties wordt vaker bekeken, en dat betekent hopelijk meer deelnemers 
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8917 stemmen
Altijd mijn lijstjes kannibaliseren en dan zijn jullie een keer eerder klaar, en dan mag JM het alsnog in zijn uppie doen 
Hoe dan ook, het is volbracht. I've shown you mine, are you gonna show me yours? ]
Nou...vooruit maar eigenlijk is zo'n lijst natuurlijk TOP SECRET maar voor JM maak ik een uitzondering 
Horrorfilm ChallengeTe do list, a list of films by joolstein Letterboxd Kleine aanpassingen of veranderingen onder voorbehoud hé!
Edit; Opvallend dat jij Mandy, The Lighthouse (ik ook nog niet) en Possessor nog niet heb gezien en ik zie dat jou 41 en 42 mijn 59 en 74 zijn
Post Mortem (2020) die kende ik niet en die gaat op mijn wachtlijst!
Edit2 Die film doet me trouwens denken aan de short Post Mortem Mary (2017) die ook te zien was in A Night of Horror: Nightmare Radio (2019) Ook een gaaf filmpje over dat bijzonder fenomeen uit het Victoriaanse tijdperk
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Als je onder 'film' zoekt staat horror er inderdaad niet tussen. Maar als je onder 'home' gewoon verder naar onder scrolt, kom je het wel tegen. Zo is het toch bij mij .
Tja dat had ik nog niet geprobeerd. Maar het horror-aanbod op Disney+ is sowieso nogal magertjes 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Zoals beloofd. Dit zijn mijn geselecteerde 85 films 
https://opinionmoviefreak.files.wordpress.com/2023/09/horrorchallenge-2023.jpg
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
joolstein ik heb 16% van je lijst gezien, veel om te ontdekken dus nog, maar dat zal ik vooral doen bij je registraties, dan nu in die lijst te duiken 

Ikkegoemikke’s lijst 38%.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
joolstein ik heb 16% van je lijst gezien, veel om te ontdekken dus nog, maar dat zal ik vooral doen bij je registraties, dan nu in die lijst te duiken 

Ikkegoemikke’s lijst 38%.
Net nog eens jouw lijst bekeken. Daar zit ik aan 20%. En dan valt mijn oog weeral op een film die ik al zoooooooooooooo lang eens wil kijken. "Rubber". Dat gaat er nu toch eens van komen 
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8917 stemmen
Hoe meer horrorfilms je kijk, hoe moeilijker het wordt om sommige categorieën te vullen bijvoorbeeld de Hammer producties of de Universal-monsters Enfin …
John Milton 34 of 85 dat is 40%
ikkegoemikke 47 of 85 dat is 55%
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik zie nu pas dat ik vorige editie precies 66 films heb gezien. Ga ik proberen te overtreffen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen

Ik heb geen zeggenschap he, maar volgens mij was het eerder zo dat wat je in de avond keek voor hij open ging, geregistreerd mocht worden?
Ja vooral jij mag niet te vroeg beginnen, anders zeg ik het tegen miss Milton dat je vals speelt 
Maar goed dat ik geen kinderen heb ... Ik heb wel een oude vader das precies ook wel een klein kind bij momenten.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2936 stemmen
Ik heb geen lijstje op Letterboxd, maar wel een account waar ik al mijn scores bijhoud, vaak voorzien van iets korts wat door moet gaan voor een review of iets anders. Zal jullie even 'volgen' bij wie ik (TasVanBoor) dat nog niet deed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.