• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.148 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.069 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

Zo stil hier ineens. Ik weet al wie er nu vollen bak horror aan het kijken is

Ikke ook

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

https://media3.giphy.com/media/3oEjHO6kED0gWOSpCU/giphy.gif

Ik kom net uit mijn werk, snel wat eten en dan kan ik er eentje kijken denk ik nog :-P

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

John Milton schreef:

(afbeelding)

Ik kom net uit mijn werk, snel wat eten en dan kan ik er eentje kijken denk ik nog :-P

Ik heb speciaal een halve dag verlof genomen Mijn echtgenote zegt dat ik helemaal op mijne kop ben gevallen

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Wij hadden een Heidag, dus dat zat er niet in

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

*klik*. Stom woord hè.

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Ik doe mee!

Mijn kijk lijstje moet echt een keer gaan krimpen, gelukkig komt de genre dan ook goed van pas!

Ik ben heeel benieuwd of jullie ook nog pareltjes weten te vinde voor mij.

stef89

• 150 berichten
  • 1499 stemmen

Ik doe ook mee. Ben benieuwd

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik ben nu een potje pindakaas aan het brouwen om zo de eerste horror aan te slingeren. Nu het nog September is zal het bij mij niet volop horror worden maar, nu we mogen beginnen laat ik het me niet twee keer zeggen.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Iemand anders mag de honneurs waar nemen om 00:00 en de aftrap doen, ik ben dan al ver weg verwacht ik. Als mijn Vedettje op is ga ik direct tukken, ik kan niet meer. JM Oud! JM verlept!

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Sluit me bij Kondoro aan. Doe ook graag mee (voor het eerst) maar wacht nog even tot het wat grauwer is. Zie op de homepage dat de challenge morgen zou beginnen ipv 1 oktober, maar goed zal eens een gooi wagen als de temperaturen gedaald zijn. 31 films moet wel lukken iig.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Threeohthree schreef:

Sluit me bij Kondoro aan. Doe ook graag mee (voor het eerst) maar wacht nog even tot het wat grauwer is. Zie op de homepage dat de challenge morgen zou beginnen ipv 1 oktober, maar goed zal eens een gooi wagen als de temperaturen gedaald zijn. 31 moet wel lukken iig.

Dat is helemaal prima, er zijn er meerdere die wat later beginnen. En er zijn mensen (ik noem geen namen) die héél snel van start gaan en daarna doorgaans inkakken

Later aansluiten is helemaal prima. Leuk dat je mee doet!

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Dat is helemaal prima, er zijn er meerdere die wat later beginnen. En er zijn mensen (ik noem geen namen) die héél snel van start gaan en daarna doorgaans inkakken

Later aansluiten is helemaal prima. Leuk dat je mee doet!

Haha dat hard van stapel gaan ken ik wel. Heb gelukkig wel mazzel dat m'n horror kijklijst zo'n 250+ films bevat, maar heb vorige week besloten om alles wat ik nog wil zien van Disney (ook series) dat de komende 3 maand te doen (is/was een flinke aanbieding) dus dat is nog een kleine side-challenge. Mja kan ik wel mooi horror afwisselen met een Toy Story 4 ofzo.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

Threeohthree schreef:

Zie op de homepage dat de challenge morgen zou beginnen ipv 1 oktober

Ja 15 september is namelijk de verjaardag van Max Verstappen

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1630 stemmen

Ik weet niet of het iets gaat worden qua tijd, maar ik doe graag mee . In welk topic en hoe moeten we de films 'registreren'?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3842 stemmen

Ik heb letterboxd maar ik heb geen lijst gemaakt. Ik heb een korte lijst in men gsm staan maar het meeste zal onderhevig zijn aan de dingen die ik hier zie voorbij komen. Ik probeer elke keer weer zoveel mogelijk over te nemen van mijn mede challenger's in de hoop zo weer nieuwe dingen te ontdekken en misschien eens een film aan te vatten die buiten men comfort zone ligt.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

j_u_u_l schreef:

Ik weet niet of het iets gaat worden qua tijd, maar ik doe graag mee . In welk topic en hoe moeten we de films 'registreren'?

Leuk Juul, welkom! Goed om nog een dame extra te hebben. Je bent zeker niet de enige, maar de horrorchallenge heeft traditioneel geen heel evenredige gender balans

Registreren mag in dit topic, evt de spelregels nog even nalezen, al zijn die erg simpel. Als je zin hebt kun je ook nog meedoen aan de subgenre challnge, maar dat is volledig optioneel: Themachallenge /subgenres. Hoe te registreren ga je zo ook zien, aangezien dit 00:00 uur van start gaat.

En spendeer er zoveel tijd aan als je zelf leuk vindt. En je hoeft geen mening over de film te geven, maar het mag natuurlijk wel. Leuk voor de rest!

j_u_u_l

• 207 berichten
  • 1630 stemmen

Haha wat leuk dat ik een van de weinige dames ben. Maar snap het wel, ik kon vroeger best wel wat horrorfilms kijken, maar nu zet ik in mijn eentje toch liever een ander genre op, omdat ik het nu toch spannender vind dan vroeger... Dus zal voor jullie wel redelijk mainstream zijn wat ik ga posten, maar wil toch alvast een leuk horrortje uit de jaren 90 aanraden voor de andere main streamers :

Nightwatch (Film, 1997)

Hier het origineel: Nattevagten (Film, 1994)

De subgenre challenge misschien iets voor volgende keer .

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3842 stemmen

Zo ik heb mijn eerste film erop zitten. Het is Talk to Me (Film, 2022) geworden. Registreren doe ik dit weekend pas. Ik moet nog even uitzoeken onder welk onderdeel van de thema challenge ik hem wil plaatsen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Ja 15 september is namelijk de verjaardag van Max Verstappen

je zit er slechts 15 dagen langs en neen ik zou zeker niet voor een team als Red Bull willen uitkomen. Helmut Marko liet zich recentelijk nog maar eens van zijn lelijkste kant zien. Echt een vreselijke figuur. Nu goed voor mij ook geen film meer vandaag, eerste film zal voor morgenavond zijn.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik ben toch maar wakker gebleven. Ikkegoemikke en zijn verlof are about to open the gates of hell, and flood us with registrations. Die ligt nu met een woest wapperende staart in de bosjes naar de klok te kijken, hoor.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

1. Der Student von Prag (1926)

91 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2

Subgenre: 1. 1920s Horror

Themaklassement: 1 punt

https://image.tmdb.org/t/p/w780/9yEmVJhu6I4LXxZGPsa5u7l1xHc.jpg"JM trying to see the end of his watchlist for this challenge"

In 2016 probeerde ik deze klassieker al eens te kijken, maar er was toen nog geen goede kopie beschikbaar, en dus heb ik mijn poging toen gestaakt. Blij dat ik gewacht heb, want er was nu wel een oneindig veel betere restauratie beschikbaar. Helaas liep ik net als voor de versie van Paul Wegener uit 1913 niet heel erg warm. Gewoon een degelijk zesje. Leuk om Conrad Veidt weer te zien.

3*

P.s. Kijk nou. Heb ik hem toch weer afgetrapt. En Lurking Ikke viel mee dus.... Of hij bewaart het allemaal voor morgen

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

John Milton .... Ben ermee bezig. Veel typewerk

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Och jee, dat belooft niet veel goeds voor mijn achterstand. Als ik aan het begin al niet voorsta, wat hou ik dan nog over

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

Eindelijk. De langverwachte festiviteit van het jaar is aangebroken. De horror-challenge. Ik vind dat er twee edities per jaar moeten zijn Ik heb er speciaal een halve dag verlof voor genomen vandaag. Dat voornemen lag al vast toen ik in midden van de nacht het berichtje van alexspyforever las Laten we eraan beginnen .....

1. Der Müde Tod (1921)

105 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 2

Subgenre: 1. 1920s Horror

Themaklassement: 1 punt

Eigen rating: 3.5*

https://murnaugesellschaft.de/wp-content/uploads/2017/06/der_muede_tod.jpg

Alhoewel ik het laatste jaar een affiniteit voel voor Zwart/Wit films, is het bekijken van silent-films toch nog altijd een moeilijke opdracht. Ik mis het soms wel amusante spel van dialogen uit hedendaagse films. En dat gemis wordt in stomme films gecompenseerd met overdreven, theatraal acteerwerk. En de sporadisch opduikende dialoogvensters zodanig dat men het verhaal iet of wat kan volgen. Bij deze Fritz Lang film was het verhaal echter goed te volgen. En zelfs het overacting-gedeelte viel best mee. “Der müde Tod” is niet vergelijkbaar met het indrukwekkende “Metropolis” maar heeft toch wel enkele sterke momenten. Persoonlijk vond ik het verschijnen van het mini-legertje in het derde verhaal geslaagd. Ik kan me ook voorstellen dat de SE’s toen in de tijd wel wat indruk maakten. En tenslotte vond ik de casting van Bernhard Goetzke als “De dood” een pluspunt. Wat een karakterkop heeft die vent, zeg.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Toffe film inderdaad. Ik geef zelfs een half puntje meer nog.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

alexspyforever schreef:

je zit er slechts 15 dagen langs en neen ik zou zeker niet voor een team als Red Bull willen uitkomen. Helmut Marko liet zich recentelijk nog maar eens van zijn lelijkste kant zien. Echt een vreselijke figuur.

Dit heeft veel weg van een Toto Wolff reactie

Maar bij deze alvast gefeliciteerd

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

2. The Bat Whispers (1930)

83 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 4

Subgenre: 2. 1930s Horror

Themaklassement: 2 punten

Eigen rating: 2*

https://diaryofamoviemaniac.files.wordpress.com/2017/11/bat4.jpg?w=640

Mijn God. Wat een vreemde film. Ook enorm verwarrend. Dit was ook niet echt horror (maar gelukkig kreeg het dat label mee op IMDb) maar eerder een whodunit verhaal. Het voelde ook aan alsof ik naar een toneelstuk aan het kijken was. Ik was opgelucht toen deze saaie bedoening eindigde.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

3. Black Friday (1940)

70 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 6

Subgenre: 3. 1940s Horror

Themaklassement: 3 punten

Eigen rating: 2.5*

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/mb/60/6y/37/black%20friday-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?v=5b72d656dc

Wie zich, na het zien van de twee namen Karloff en Lugosi, verwacht aan weer zo’n klassieker uit de oude doos met deze twee horror iconen, zal bedrogen uitkomen. Ten eerste is het niet echt een horror (bij IMDb wordt dit label zelfs niet gebruikt) maar eerder een gangster-film. Ten tweede : je zal deze twee filmiconen niet echt in één en dezelfde scène zien. Bela Lugosi zelf heeft trouwens maar een bescheiden rolletje. Het horror-element zit in het aspect van een hersen-transplantatie wat leidt tot een soortement gespleten persoonlijkheid. Trouwens vond ik heel dat transplantatiegedoe een lachertje. Karloff speelt dus wel een enorm gewiekste en briljante chirurg hier. Hij heeft dit helemaal in zijn eentje geklaard en niemand in het hospitaal heeft dit zelfs opgemerkt blijkbaar. En het wonderbaarlijkste. Van heel die ingrijpende operatie is niets te zien bij Professor George Kingsley. Ongelofelijk.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ah, nog een Karloff en Lugosi film die ik niet gezien heb! En dat verandert voorlopig niet, als ik je zo lees.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.