- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
67 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 8
Subgenre: 4. 1950s Horror
Themaklassement: 4 punten
Eigen rating: 1.5*
https://scifistdotcom.files.wordpress.com/2023/04/1956_man_beast_007-lloyd-nelson.jpg
Opwarming van de aarde? Als je dat drietal in het begin door de Himalaya ziet wandelen in de sneeuw, lijkt het me dat het daar 80 jaar geleden nogal aangenaam was om te vertoeven. Of de bergbeklimmers van tegenwoordig zijn echte mietjes
Het eerste half uur gebeurt er omzeggens bijna niets. Alleen veel beelden van de hoofdpersonages die bergen beklimmen. Ook hilarisch. Af en toe ook een rookpauze inlassen aldaar
Ik vond er net zoveel aan als “The Abominable Snowman”. Niet veel dus. De laatste had net een streepje voor. En dat einde was gewoonweg te belachelijk voor woorden.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Die stond sinds 2010 op de site zonder één enkele stem. Nice find. Bijzonder, want aan de hand van de poster zou je wel op een vermakelijk Schlockfest kunnen hopen.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
5. Seddok, l'Erede di Satana (1960)
105 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 10
Subgenre: 5. 1960s Horror
Themaklassement: 5 punten
Eigen rating: 1*
Dacht ik dat ik nog eens een ouderwetse vampieren film zou kijken, blijkt het helemaal niets met vampieren te maken te hebben. Het is eerder een Dr. Jekyll & Mr. Hyde verhaal. Maar zo ontzettend saai. Ik had het evengoed in het “Mad Scientist” subgenre kunnen plaatsen.
Voila, subgenre 1 t/m 5 afgewerkt 
En de oogst is nogal karig. Van de 5 horrors is er maar eentje die ik kon smaken. Hopelijk zijn de rest van de films op mijn lijstje van een hoger niveau
Grrrrrrrr nog 4.5 uurtje slapen. Het gaat me weer enorm veel nachtrust kosten deze challenge 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Pas maar op joolstein. Er is een contender! 
devil1973
-
- 63 berichten
- 1578 stemmen
70 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 6
Subgenre: 3. 1940s Horror
Themaklassement: 3 punten
Eigen rating: 2.5*
(afbeelding)
Wie zich, na het zien van de twee namen Karloff en Lugosi, verwacht aan weer zo’n klassieker uit de oude doos met deze twee horror iconen, zal bedrogen uitkomen. Ten eerste is het niet echt een horror (bij IMDb wordt dit label zelfs niet gebruikt) maar eerder een gangster-film. Ten tweede : je zal deze twee filmiconen niet echt in één en dezelfde scène zien. Bela Lugosi zelf heeft trouwens maar een bescheiden rolletje. Het horror-element zit in het aspect van een hersen-transplantatie wat leidt tot een soortement gespleten persoonlijkheid. Trouwens vond ik heel dat transplantatiegedoe een lachertje. Karloff speelt dus wel een enorm gewiekste en briljante chirurg hier. Hij heeft dit helemaal in zijn eentje geklaard en niemand in het hospitaal heeft dit zelfs opgemerkt blijkbaar. En het wonderbaarlijkste. Van heel die ingrijpende operatie is niets te zien bij Professor George Kingsley. Ongelofelijk.
Hold it mister!! De challenge is 00:00 begonnen, hoe heb je 3 films gekeken in 30 minuten hmmmm?
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Hold it mister!! De challenge is 00:00 begonnen, hoe heb je 3 films gekeken in 30 minuten hmmmm?
Niet
Maar onze achtenswaardige, doorluchtige organisator alexspyforever zond dit bericht de ether in iets na middernacht gisteren : "Nounou zoveel getater hier en ongeduld, jullie kunnen na de nachtrust beginnen te kijken en klokslag middernacht 15 september registreren, is minder dan 24 uur nu. Jullie lijken soms een stel zeurende kinderen
)"
M.a.w. alles wat op de 14de gekeken werd, mocht na 00:00 op de 15de worden geregistreerd. Dus ikke een halve dag verlof genomen en een klein horror-marathonnetje gehouden 
Maar troost je. Ik ken er een paar die nog uit de startblokken moeten schieten en die dan iedereen, met twee vingers in de neus, ver achter zich laten 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5679 stemmen
Ja devil1973 er zitten hier een paar psychopaten tussen die met gemak een 3-cijferige eindscore gaan neerzetten qua gekeken films.
Het beste is om ze uit te laten razen en te genieten van de recensies. Ik zelf ga proberen m'n 52 films van vorig jaar op z'n minst te evenaren.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Dit vond ik ook een zeer goede film. Ideaal om de challenge mee te beginnen.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2937 stemmen
Ik ben achterin de jaren '70 begonnen met een klassieker en een... ja, niet zo'n klassieker. Qua kijkplezier ontliepen ze elkaar niet veel trouwens.
1. The Amityville Horror (Film, 1979)
117 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
2. The Alien Factor (Film, 1978)
80 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2 + 2 = 4
The Alien Factor deed me erg denken aan een film die ik twee jaar geleden zag. Ik wil zeggen Death... nogwat. Een soort voorloper van Predator, een buitenaards wezen dat jaagt voor sport, gooit een soort discs met mondjes, iemand ? Hoewel The Alien Factor meer c- dan b-film was. Wel gelachen!
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
1. Coupez! (Film, 2022) - MovieMeter.nl
FTV 2 punten
Totaal aantal punten = 2 punten
Subgenre: 28. Comedy horror
Themaklassement: 1 punt
Afgevinkte thema's: 28,
3*
Het is een remake, maar het concept/idee is zo sterk dat dit gegeven nergens stoorde. De film volgt getrouw het origineel Kamera wo Tomeruna! (Film, 2017) - MovieMeter.nl. Bejo is geweldig en steelt de show. Net zoals in de originele film is er rond het middelpunt een inkakmomentje, maar gelukkig is het laatste gedeelte weer geweldig gedaan.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ik ben gisteren tijdens de film in slaap gesukkeld, dus die kijk ik vanmiddag maar even af
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Oja, alexspyforever van harte gefeliciteerd!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Hartelijk gefelicitaart alexspyforever 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Voor de die-hard liefhebbers. Hier het lijstje op Letterboxd waar ik alle films oplijst die de revue passeren.
Een onuitputtelijke bron voor inspiratie dus 
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
2. The Slumber Party Massacre (Film, 1982) - MovieMeter.nl
https://film-grab.com/wp-content/uploads/2020/10/The-Slumber-Party-Massacre011.jpg
FTV 2 punten
Totaal aantal punten = 4 punten
Subgenre: 75. Teen horror
Themaklassement: 2 punten
Afgevinkte thema's: 28, 75
3*
Leuk! Weinig van verwacht, maar deze film heeft precies de goede combinatie van bloederige moorden, humor, een goede spanningsopbouw en mooie vrouwen. Slumber Party neemt zichzelf niet al te serieus, maar zorgt er wel voor dat het spannend blijft.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2937 stemmen
2. The Slumber Party Massacre (Film, 1982) - MovieMeter.nl
(afbeelding)
FTV 2 punten
Totaal aantal punten = 4 punten
Subgenre: 75. Teen horror
Themaklassement: 2 punten
Afgevinkte thema's: 28, 75
3*
Leuk! Weinig van verwacht, maar deze film heeft precies de goede combinatie van bloederige moorden, humor, een goede spanningsopbouw en mooie vrouwen. Slumber Party neemt zichzelf niet al te serieus, maar zorgt er wel voor dat het spannend blijft.
Zeker een leuke! Vooral het contrast tussen die openings met dat al onfunctionele naakt en vervolgens een vrouwelijke klusjesma.. ehh, een vrouwelijke timmerman, vrouwen die het alleen maar over sport hebben. Deel 2 kan ik ook aanraden, met een hele goeie driller killer.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2937 stemmen
87 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 4 + 2 = 6
Ik daal weer een jaartje af in de 70s. Aan creativiteit geen gebrek in deze anime horror on LSD. Sommige scènes zijn geweldig vormgegeven waar andere ronduit belachelijk zijn. Met de effecten, het verhaal en het acteerwerk is het af en toe echt net alsof je een tekenfilm zit te kijken, maar dan met echte mensen erin. Had ik kunnen verwachten met een groep vrouwelijke hoofdfiguren die luisteren naar namen als Gorgeous (veel bezig met haar uiterlijk), Kung Fu (kan goed vechten), Mac (heeft een onverzadigbare honger), Prof (de hersens van het stel, inclusief bril!), Fantasy... enfin, jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ps. Gefeliciteerd Alex, deze was op jou, omdat je er zo'n hekel aan had.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Zeker een leuke! Vooral het contrast tussen die openings met dat al onfunctionele naakt en vervolgens een vrouwelijke klusjesma.. ehh, een vrouwelijke timmerman, vrouwen die het alleen maar over sport hebben. Deel 2 kan ik ook aanraden, met een hele goeie driller killer.
Staat ook op mijn uitpuilende kijklijst.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Er is trouwens niet zoiets als onfunctioneel naakt. Theunissen zal het met mij eens zijn
.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
89 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
Subgenre: 47. Holidays
Subgenre puntentotaal: 1
https://www.film-rezensionen.de/wp-content/uploads/2018/02/Better-watch-out-Frontpage.jpg
Het is 15 september, het is 25 graden buiten, laat ik mijn horrorchallenge aftrappen met een Kerstfilm. Ik doe niet aan previews kijken, reviews doorspitten of een plot lezen vóór het kijken van een film, dus zoals altijd stapte ik er onbevooroordeeld in. De film is eigenlijk meteen al vanaf het begin bijzonder fijn. De liefde voor het genre bij de makers is duidelijk en al gauw heb je in de gaten 'dit kan wel eens leuk gaan worden'. Dat werd het ook! Wat doet dat menneke het goed trouwens. Jonge acteurs zijn niet bepaald direct een pluspunt in films, maar Levi Miller doet het precies goed. Hij balanceert elke scène op het randje van overdreven, maar dat past precies in deze film.
Kerst, vervelende kinderen, bloed en geweld. De horrorchallenge is weer begonnen hoor
4*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 4
Subgenre: 41. Folk
Subgenre puntentotaal: 2
https://d1nslcd7m2225b.cloudfront.net/Pictures/480xany/2/8/3/1342283_thefeast_41858.jpg
Een slowburner Folk horror uit de UK volledig in het Welsh? Sign me up!
Wat een heerlijke film is dit. Fijne opbouw, creepy mensen, creepy sfeer, geweldige finale. Over slowburners moet je niet lang lullen, dat zorgt alleen maar voor spoilers.
Voor de liefhebber van Europese trage horrorfilms met de nodige Folk elementen. 4*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
6. Don't Go in the House (1979)
82 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 12
Subgenre: 6. 1970s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 6)
Themaklassement: 6 punten
Eigen rating: 3*
https://flxt.tmsimg.com/assets/p50470_v_h9_aa.jpg
Oorspronkelijk had ik een andere jaren 70 film opgenomen in mijn lijstje. Bleek naderhand het geluid hiervan overstemd te worden door een irritante, oorpijnigende vrouwenstem die commentaar bij de film gaf voor een podcast. Dat was me een beetje te veel horror.
Maar geen paniek. Er zijn nog genoeg films uit dat era die ik niet gezien heb. "Don't go in the house" is zeker en vast niet één van de betere horrors. Maar echt slecht vond ik het nu ook weer niet. Ik ben het wel eens met één feit die ik ook bij andere meningen las. Dat is dat het een veelbelovend begin had, dat niet aangehouden werd. Er is dus m.a.w. maar één moord te zien. De rest is meer een registratie van de gemoedstoestand en de psychische instabiliteit waarin Donny zich bevindt. De film is een soort mengeling van "Henry: Portrait of a Serial Killer", "Deranged" en "Nekromantik" met een door vuur geobsedeerde psychopaat in de hoofdrol.
PS. Randinformatie. Voor wie wil weten waar ik de meeste films kijk (Buiten Netflix, Plex, Bioscoop, Bibliotheek, DVD en het gebruikelijke pindakazen) : Free Streaming Movies and TV Series
PS2. Letterboxd lijst bijgewerkt.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
3. Texas Chainsaw 3D (Film, 2013) - MovieMeter.nl
https://pbs.twimg.com/media/FyNKQ0jWwAAtAz_?format=jpg&name=large
FTV 2 punten
Totaal aantal punten = 6 punten
Subgenre: 22. Backwoods / Rednecks / Hillbillies
Themaklassement: 3 punten
Afgevinkte thema's: 22, 28, 75.
2*
Tja, wat valt hier over te zeggen? Ik kan grappen maken over Alexandra Daddario en 3D, maar laten we dat maar niet doen
.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
We zijn los. De film net ff afgekeken.
01. Creep
85 minuten
FTV 2 punten = 2 punten totaal
Subgenre: 9. 2000s Horror (Afgevinkt: 9)
Themaklassent: 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17643.300.jpg?cb=1367567755
Als debuutfilm is dit een erg geslaagd project voor Smith. Maar, het heeft wel de nodige punten waar toch wel wat meer aandacht aan besteed mocht worden. Dat zorgt er eigenlijk voor dat je Creep met een gemengd gevoel aan het kijken bent. Ten eerste is het best duister, creepy en weet Smith een fatsoenlijk horrorscenario neer te zetten. Daarnaast lijkt de film qua speelduur te weinig tijd te hebben, ik kreeg het gevoel dat Smith nogal veel in een kleine tijdsperiode wou stoppen. Dit zorgde er onder andere voor dat het verhaal niet boeiend was en soms zelfs onlogisch om te volgen, de film zijn spanningsopbouw toch wel merendeels miste en het nergens daadwerkelijk echt spannend werd, en dat zijn dingen wat je wel echt mist in deze film.
https://i0.wp.com/thatwasabitmental.com/wp-content/uploads/2015/01/creep-pic-5.jpg?ssl=1
Daarnaast vond ik zelf dat de film te lang duurt om echt fatsoenlijk op gang te komen. Franka Potente is een leuke verschijning om te zien maar, ik vond haar niet heel sterk over komen in deze film. Helaas leunt de film vaak op haar personage, die dan al niet echt voldoende wist over te komen en daardoor toch nogal zwakjes aan voelde. Na een kleine drie kwartier wist de film fatsoenlijker te worden, werd het allemaal wat grimmiger en wat bloederiger en dat is eigenlijk wat deze film nodig had op dat moment.
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
Ik doe ook graag ( voor het eerst ) mee !
Ik heb van een aantal bronnen e.e.a. bij elkaar gezocht en kwam al snel aan 40+ horrorfilms op m'n 'watch list'. Dan is dit een mooie gelegenheid om die lijst meteen maar eens weg te werken 
Eens kijken wanneer ik er aan begin, maar 31 films in de periode van 15-09 tot 13-11 moet toch wel gaan lukken !
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Tof Shambala, wees welkom. We kijken uit naar je registraties! 
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
81 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 2
Subgenre 11: 2020s horror
Subgenre punten = 1
Sterbeoordeling : 2*
Even de horrorlijst van Prime bekeken en gewoon het eerste opgezet wat ik nog niet heb gezien. Jammer dat ik de betere films die ze daar aanbieden wel al heb gezien. Een voortkabbelend filmpje, zich afspelend in een rusthuis is dus het eerste wat er tijdens deze challenge langs mijn pad komt en daarmee zijn we voor twee maanden op horrortour vertrokken.
Barbara Hershey is trouwens nog best wel knap als bejaard vrouwtje 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.