- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Happy birthday alexspyforever
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
op de één of andere manier kwam ik niet toe aan registeren maar...yup de eerste films zijn gekeken en nu dus gedeeld!
1. Encarnação do Demônio (2008)
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
Sub-genre: 70. South American Horror
Sub-genre puntentotaal: 1
Waardering 2,5 * Wegens de aanwezige Gore
https://www.gullane.com.br/wp-content/uploads/2017/11/6-17.jpg
José Mojica Marins was een Braziliaanse filmmaker, die bekendheid kreeg door zijn creatie van horrorfiguur; "Coffin Joe" oftewel de amorele begrafenisondernemer Zé do Caixão, met Nietzschiaanse overtuigingen. Hij verscheen voor het eerst in À Meia-Noite Levarei Sua Alma (1964), wat tevens de eerste horrorfilm van Brazilië was. Deze film is echter de derde film en is pas meer dan veertig jaar later gemaakt. En ondanks dat "Coffin Joe" dan een beroemde status bezit (Braziliaanse Freddy Krueger) was zijn personage met zijn filosofische gewauwel wat deze zwaar naar beneden trok. Zucht gewichtige torture-horror avant la lettre
Ook de film speelt zich veertig jaar na de vorige af, wanneer Coffin Joe wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Bij zijn vrijlating is het doel nog steeds hetzelfde; de zoektocht naar de perfecte vrouw die zijn perfecte zoon zal baren onder het mom van "de voortzetting van het bloed" Onduidelijk was het mij of de martelingen nu waren om ze testen of dat ze waren afgekeurd...Maar dat er jonge vrouwen waren die spontaan in zwijm vallen voor een bejaarde....hoe ongeloofwaardig...
Vervolgens zijn er ook nog een reeks flashbacks en recycling van materiaal uit de oude zwart-wit films. De oude Coffin komt de geesten van het verleden tegen...als opvulling voor de speelduur. Aangevuld met beelden van politieke en sociale problemen. Het is voor mijn geheel onlogisch dat in een B-film diepgaande thema's langskomen! De film weet wel wat nachtmerrieachtige beelden te creëren en en toont ontklede dames.. Er zijn namelijk ook een krappe twintig minuten aan heerlijk bloedvergieten! Ook een seksscène en een vagevuurscène waren zeer "mooi" weergeven. Dit is waarschijnlijk gewelddadiger dan voorgaande films, (kwamen uit de jaren '60) maar het verhaal is eigenlijk simpel maar het plot werd verwarrend, onverklaard of zinloos gebracht Dat er qua plezier of entertainment maar weinig te genieten viel
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
2. The Ghosts of Monday (2022)
80 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2 + 2 = 4 punten
Sub-genre: 63. Religion & Sects Horror
Sub-genre puntentotaal: 1+1=2
Waardering 2*
https://screenanarchy.com/assets/2022/12/GhostsOfMonday_Slasher_47.jpg
Aangekondigd als de eerste horrorfilm uit Cyprus is dit een film waarin paranormale geestenjagers een reality-tv-show opnemen in een spookhotel Deze volgen meestal een hetzelfde basisprincipe: de groep gaat op onderzoek uit in een legendarische, spookachtige omgeving en vindt meer dan ze hadden verwacht. In deze film dus ook....het draait allemaal om het in 1880 op een slagveld gebouwde Grand Hotel Gula, waar naar verluidt op een maandagavond in 1990, 100 mensen in de eetkamer werden gedood door rattengif (De verwijzing uit de titel) Via de aankomst van twee van de personages worden voorgesteld aan iedereen en pas kort in de film of je krijg de eerste jump-scare al. Gek genoeg volgt er later een twist en blijkt de film een allegaartje te worden. Slasher-perikelen, een Cultus van Teshub en zowaar een monster. Aan de cast lag het niet, de acteurs die de personages vertolken zijn behoorlijk en internationaal. Onder hen is ook Julian Sands (Warlock 1989 , The Blacklist TV-serie ) in één van zijn laatste rollen voor de noodlottige wandeltocht. Helaas mist de film verder te weinig samenhang om echt spannend te zijn, al was er wel iets waardoor dit een beetje intrigeert. En Euh...als je een horrorfilm in een hotel opneemt en een meisjes-tweeling opvoert kan je verwachten dat er onontkomelijk een vergelijking wordt gemaakt met Kubrick... Leuke poging om verschillende subgenres te combineren maar spijtig genoeg is de film niet geslaagd!
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 4 + 2 = 6 punten
Sub-genre: 49. Jungle/Woods
Sub-genre puntentotaal: 2+1=3
Waardering 3*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/eZ8Tx0fKKFpGGVXwGScHal0CytB.jpg
Canadese Slasher-achtige film. Een groepje van vijf artsen wordt per vliegtuig afgezet in een afgelegen deel van een woud. Een plaats die “The Cauldron of the Moon” wordt genoemd. Oftewel mannen die kamperen en gestalkt worden door wraakzuchtige moordenaar. De film is namelijk ook bekend onder de naam The Creeper. Doordat er een gedeelte zich afspeelt op een rivier, hangt er ook een vleugje van invloed van Deliverance boven de film. En er zijn verschillende aspecten die verbeterd hadden kunnen worden! Het si dan ook niet het beste film die zag! Dat komt omdat het acteerwerk is soms wel heel erg overdreven dramatisch was en er oninteressante stukken tussen de spannendere dingen die gebeuren zijn. Toch was dit een zeer aardige low-budget-survival-thriller die draait om de menselijke zwakheden.
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
Oh en proficiat alexspyforever!
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2937 stemmen
6. Don't Go in the House (1979)
82 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 12
Subgenre: 6. 1970s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 6)
Themaklassement: 6 punten
Eigen rating: 3*
(afbeelding)
Die discoscène, amai!
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2937 stemmen
4. God Told Me To (Film, 1976)
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 8
Deze ging letterlijk in een moordend tempo voorbij. Had zeer weinig verwachtingen, maar ben heel positief verrast. Vieze 70s sfeer, een mix van verschillende genres, corrupte agenten, bezetenen en ruimteschepen. Waarom ook niet!
In de recensies die er al staan wordt benoemd dat het af en toe niet helemaal lekker te volgen was. Ben ik het wel mee eens, maar in plaats van dat het mij stoorde vond ik het wel wat extra mysterie brengen. Na afloop begreep ik het nog niet helemaal, maar de algehele sfeer en een aantal toffe scènes maken voor mij een hoop goed.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
89 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 14
Subgenre: 7. 1980s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 7)
Themaklassement: 7 punten
Eigen rating: 3*
https://gbhbl.files.wordpress.com/2016/06/alligator-pic-1.jpg
Toen ik 15-16 jaar was, heb ik tientallen keren de video-doos hiervan vastgepakt telkens ik weer eens naar de videotheek trok om me te voorzien van een stapel films voor het weekend. En telkens zette ik deze terug. Het is zeker niet de beste krokodillen-film. "Lake Placid" vond ik iets beter. De eerste dan toch want de tweede vond ik dus echte crap. Maar deze "Alligator" was bij momenten wel amusant te noemen. Een beetje over-the-top en gedateerd, maar toch plezant om toch eindelijk gezien te hebben.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
Leuk! Ik doe ook mee 
94 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 2 punten)
Eigen rating: 2,5*
Dale, een sociaal onhandige tiener, ontdekt dat zijn zus op een nacht is verdwenen toen ze de 'Elevator Game' speelde. Tijdens het spel vindt er een ritueel plaats in een lift, waarbij spelers proberen naar een andere dimensie te reizen met behulp van een aantal regels die online te vinden zijn. Dale negeert de vele waarschuwingen en besluit zijn zus te volgen en te vinden. Maar de waarschuwingen zijn er niet voor niets. En de vrouw op de vijfde verdieping is gruwelijker dan hij of wie dan ook zich kan voorstellen.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
104 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 4
Subgenre: 2. 1930s Horror
Themaklassement: 2 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/64G09xR3Y2o33chVrgDHhIMr5Eq.jpg
Drácula (1931) werd tegelijkertijd gefilmd op dezelfde sets als Tod Brownings Dracula (1931) met Bela Lugosi. En hij is zeker niet minder. Maar ik kan evenmin stellig beweren dat ik hem beter vind. Hoe dan ook een aanrader voor fans van Brownings film.
3,5*
*
77 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 6
Subgenre: 3. 1940s Horror
Themaklassement: 3 punten
Wie verlegen zit met genres: Hangover Square Kun je ook uitstekend kijken als een Misdaad horror of Thriller Horror. Ik bedenk opeens Noir horror als genre, wat een omissie! Maar wat een fijne film, mooie karakters, Linda Darnell is verleidelijk ook al misbruikt ze onze stumperd, en de film is vanaf de opening best hard.
3,7*
*
78 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 4. 1950s Horror
Themaklassement: 4 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/GQayCBabM6OGMyrCqeFiirXJho.jpg
Toch wel een andere film dan ik verwacht had aan de hand van de titel en poster. Uiteraard ook geschikt als sci-fi horror of Aliens horror. Bij vlagen best hilarisch, want de theremin cheese en overacterende kindjes zijn hier nooit ver weg! Dit was meer een titel geweest voor een avond met bier erin, dan tijdens een rustige dag.
3*
*
101 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 10
Subgenre: 5. 1960s Horror
Themaklassement: 5 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/3ETRwMI9g6Uap8oCDcgsIobDoGf.jpg
Erg bijzonder met name de tweede helft. De verbeelding van de hel is erg cool. Zo lyrisch als onze Woland ben ik niet, maar dit was alsnog zeer genietbaar!
3,7*
*
86 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 12
Subgenre: 6. 1970s Horror
Themaklassement: 6 punten
https://flxt.tmsimg.com/assets/p1380_k_h9_aa.jpg
Arty en culty en folky en intrigerend jaren '70 horrortje dat ik uitzocht omdat ik eerder werk van de regisseur van EO (2022) wilde zien. Stelt niet teleur, maar het is niet voor iedereen.
3,6*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
92 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
Subgenre: 58 Paranormal / Supernatural
Qua camerawerk en sfeer dik in orde, vooral de beelden van de kat over het dak, in het huis en haar close-up zijn mooie scènes. Patrick Magee is ook een pluspunt want hij speelt een overtuigende rol. De rest van de cast is eerder matig.
Op gebied van kills en bloederige scènes blijft het wat braafjes en maakt het geheel weinig indruk. Buiten wat schrammetjes of hier en daar wat bloed zal je niet meer aantreffen in deze horrorfilm. Het verhaal verloopt wat stroef en biedt weinig spanning. Het oeuvre van Fulci biedt nog heel wat om te verkennen ( ondertussen een 13-tal gezien ). 6/10
Dikke proficiat alexspyforever en deze film kon jij wel appreciëren zie ik 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Als een film bij imdb en MM onder thriller staan, maar op letterboxd er horror bij staat, mag hij dan gelogd worden alexspyforever? Wil het toch even checken voor ik hem hier plaats. Het gaat om Becky (Film, 2020)
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
IMDB geeft ook horror als genre bij Becky Hollywood007.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
Ik zag enkel action, crime, drama staan.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
Bij films met meerdere genre tags staan ze iets lager op de pagina. Als je naar beneden scrolt krijg je taglines en dan genres, daar staan alle genre tags voor de film: en bij Becky staat horror erbij.
Lekker registreren dus die hap 
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
93 minuten
RW (1) = Puntentotaal: 3
Subgenre 58 : paranormal/supernatural horror
Afgevinkt : 11-58
Subgenre punten = 2
Sterbeoordeling : 3,5*
Blij dat we zijn omdat deze horrorfilm challenge opnieuw is begonnen beginnen we deze eerste pretdag in de roller coaster 
De Final Destination films blijven leuk om te herbekijken.
Elke film is eigenlijk een herhaling van de vorige maar de manier waarop sommige slachtoffers het leven laten blijft elke keer opnieuw origineel en een plezier om van te smullen 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
3. Attack of the Giant Leeches (1959)
62 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 4. 1950's
Subgenre puntentotaal: 3
1959, wat een jaar. Zal ik eens eventjes 3 albums noemen die dat jaar uitkwamen?
Jackie Wilson - Lonely Teardrops
Howlin' Wolf - Moanin' in the Moonlight
James Brown and The Famous Flames - Please Please Please
Genieten geblazen. Vocale spierballen muziek. Soul, blues, pop, funk, R&B op zijn aller-, allerbest.....
....maar nee hoor, met wat uit 1959 heb ik mijn tijd zitten verdoen? Attack of some lame-ass leeches. Kletsen, kletsen, kletsen en ongeveer 5 minuutjes actie. FTV en tevens last time view. 2*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
88 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 1. 1920's
Subgenre puntentotaal: 4
44 minuten duurt de dvd versie. Was het maar zo'n feest. 88 minuten heb ik moeten uitzitten. 2*, deze categorie gelukkig snel kunnen afvinken, en doorrrrrr.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
88 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 1. 1920's
Subgenre puntentotaal: 4
(afbeelding)
44 minuten duurt de dvd versie. Was het maar zo'n feest. 88 minuten heb ik moeten uitzitten. 2*, deze categorie gelukkig snel kunnen afvinken, en doorrrrrr.
Die foto alleen is al eng. Daarvoor heb ik teveel ghost movies gezien hahaha
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
3. Attack of the Giant Leeches (1959)
62 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 4. 1950's
Subgenre puntentotaal: 3
(afbeelding)
1959, wat een jaar. Zal ik eens eventjes 3 albums noemen die dat jaar uitkwamen?
Jackie Wilson - Lonely Teardrops
Howlin' Wolf - Moanin' in the Moonlight
James Brown and The Famous Flames - Please Please Please
Genieten geblazen. Vocale spierballen muziek. Soul, blues, pop, funk, R&B op zijn aller-, allerbest.....
....maar nee hoor, met wat uit 1959 heb ik mijn tijd zitten verdoen? Attack of some lame-ass leeches. Kletsen, kletsen, kletsen en ongeveer 5 minuutjes actie. FTV en tevens last time view. 2*
Deze kreeg van mij een volle ster 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
Kondoro, spannender dan die foto gaat de film niet worden.
ikkegoemikke, dat kan ik me goed voorstellen 
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
100 min
FTV: 2 (totaal: 4 punten)
Eigen rating: 2,5*
https://assets-prd.ignimgs.com/2023/04/27/the-black-demon-blogroll-1682616739976.jpg?width=1280
Paul Sturges werkt in de olie-industrie. Hij gaat samen met zijn familie op vakantie. Als ze aankomen bij het dorpje dat al bekend is bij hem en zijn vrouw, zien ze dat bijna iedereen is verdwenen. Hij bezoekt samen met zijn familie een booreiland, maar terug naar het vasteland gaan blijkt een grotere uitdaging dan verwacht. Er doemt namelijk een gigantische dreiging op uit de diepe oceaan.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2937 stemmen
77 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 10
Ik sluit 'm voor vandaag af met deze alleraardigste found footage ik uit het lijstje van ikkegoemikke plukte. Je kunt 'm uittekenen, maar keek lekker weg. De interactie tussen de twee vond ik vrij natuurlijk en niet irritant, zoals veel mensen online beoordelen. Vond het leuk en geloofwaardig dat zij heel sceptisch was, maar uiteindelijk lekker meeging en meedeed voor hem. Hij was tenslotte jarig.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Misschien lees ik eroverheen, maar hoe moet ik mijn registratie bijhouden? Gewoon iedere keer onder dit topic een nieuw bericht met de film en bijbehorende punten, dus cumulatief?
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 1:
Creep (Film, 2014) - MovieMeter.nl
Speelduur: 82 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 2
Subgenre 53. Mumblegore
Themaklassement: 1 punt
Aanrader voor andere horror challengers:
Ja, maar houdt rekening met de subgenre. Zelf moest ik net wat te vaak lachen om de droge dialoges. Erg vermakelijk.
devil1973
-
- 63 berichten
- 1578 stemmen
La Noche de las Gaviotas (Film, 1975)
89 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal : 2
https://i.postimg.cc/sx5Lwn8R/39823.jpg
Ok, ik ben mezelf wel erg aan het testen, net m'n eerste film voor de challenge gekeken. Dit was redelijk, de sfeer was wel goed en het verhaal ook. Maar als die dode tempeliers zo blind als een mol zijn en je merkt dat vuur helpt.. gooi dan wat brandend hout op de rest van die gasten eh 
Anyway, voor het vrouwelijk schoon en de sfeer een 2,5*
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 2:
Vikingulven (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1146000/1146816.jpg?cb=1674592948
Speelduur: 97 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 4
Subgenre 83. Werewolves
Aanrader voor andere horror challengers:
Absoluut niet. Zonder iets weg te geven( uhum bagger cgi) waardeer ik jullie tijd en hieraan moet je het niet verspillen.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 107 minuten
RW: 1 punt
Puntentotaal: 1
Subgenre: houd ik niet bij...
Review: leuke film om een keer te zien, beter dan de originele versie vind ik persoonlijk, deuntje blijft klassiek!
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Darkness falls
Speelduur: 86 minuten
Ftv: 2 punten
Puntentotaal: 3
Subgenre: houd ik niet bij...
Review: slecht ,geen horror, moeilijk uit te kijken zonder afgeleid te raken
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.