- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#62 Tsumetai Nettaigyo (2010) (IMDb) (1) - 144 minuten (2) - FTV (1) - Totaal: (338)
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
79. Don't Open Your Eyes (Film, 2018)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 372 (bij registratie 76 heb ik verkeerd geteld, daar had ik per ongeluk 0 ipv 2 punten toegekend. Nu rechtgezet).
https://www.allhorror.com/public/uploads/2020/07/DON'T%20OPEN%20YOUR%20EYES-2018-1.jpg
Plotomschrijving klopt geen hol van. Niet dat de toevoeger daar een fout heeft gemaakt, maar er is meer sprake van een soort van false advertising.
Een verpleger krijgt een baan: klopt
Mysterieuze vrouw? Is niks mysterieus aan. Het is een oude zieke vrouw die moeite heeft met ademen en haar bakkes niet kan houden.
De verpleger komt erachter dat hij een duistere connectie met haar heeft? Misschien dat dit zo in het script stond; in de film zelf is hier niets van te merken.
Hij raakt betrokken bij sinistere zaken? Uhm... nope. Geen sinistere zaken te zien. Ja, oké, na 62 minuten (62!!!!! minuten) gebeurt er voor het eerst iets in de film, maar om dat nu 'betrokken raken bij sinistere zaken' te noemen....
Hoop bullcrap vanuit het marketingteam dus, maar de film zelf heeft he-le-maal niets te bieden. Het scheelt dat het acteerwerk nog enigszins aan te gluren is, anders had dit veel lager gekregen.
3,5 (2*)
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Ook van mij Collins en wendyvortex. Nice!
116. Lee Hardcastle Shorts
FTV
Totaal aantal punten: 473 + 2 = 475
Sufjan Stevens - Mr. FROSTY MAN [official video] - YouTube - 2 min
Earlier [adult swim] Claymation IDs from leehardcastle - YouTube - 1 min
Quentin Tarantino's GHOSTBUSTERS [trailer HD] | a Stop motion Animation - YouTube - 2 min
fun with black bulbs [LIGHTS OUT . BOOTLEG VHS] - YouTube - 2 min
USA NAILS - Am I A Man Or Not? [official video] | claymation stop motion animation - YouTube - 2 min
Mark Zuckerberg's ACID BUCKET CHALLANGE - YouTube - 1 min
2 GUYS BREAK INTO THORPE PARK goes wrong lol - YouTube - 3 min 13
THERE'S SOMETHING IN THE ATTIC. A Short Film by Lee Hardcastle feat. Alice Lowe - YouTube - 2 min
FIGHT ROOM 2 [adult swim] | claymation stop motion animation - YouTube - 1 min
FROZEN - BLOOD TEST SCENE | a Stop motion Animation - YouTube - 1 min
GUNSHIP - Tech Noir [ft. John Carpenter] Music Video - YouTube - 5 min
The Simpsons couch gag - part I [YOU'RE NEXT] | a Stop motion Animation - YouTube - 2 min
Claycat's DOOM | a Stop motion Animation - YouTube - 3 min
DOOM - My Pet Cacodemon | a Stop motion Animation - YouTube - 1 min
SKYRIM MEMORIES | a Stop motion Animation - YouTube - 1 min
BELKO EXPERIMENT Safety Tips [all episodes] horror stop motion animation - YouTube - 2 min
Rick and Morty claymation movies [The Non-Canonical Adventures first x16 episodes] - YouTube - 4 min
Mark Stoermer - FILTHY APES AND LIONS [Official Video] | a Stop motion Animation - YouTube - 4 min
The Simpsons couch gag - part II [RESERVOIR DOGS] | a Stop motion Animation - YouTube - 1 min
---------------------
40 minuten totaal
Zijn er hier nog fans van The Simpsons?? Of anders Rick and Morty?
Ik ben er zo doorheen. Eeuwig zonde. Meer van dit.
Overigens is al die ultrakorte shorts kijken en registreren best wel wat werk, als je ook een cijfer wil geven op je gebruikelijke sites. Je bent zo anderhalf uur verder.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En nog wat RW's
52. Deliria (Film, 1987) - MovieMeter.nl
90 minuten
RW (1)
Totaal aantal punten: 309
Het betere slasherwerk zullen we maar zeggen. Ik was vergeten dat deze toch erg grafisch was. Een theater is altijd wel een leuke setting voor dit type horror. Soms wat cliché maar erg vermakelijk.
53. Humanoids from the Deep (Film, 1980) - MovieMeter.nl
80 minuten
RW (1)
Totaal aantal punten: 310
Deze film voelt aan als een ode aan de 50s sci-fi horror met mannen in monsterpakken. Neem dus the creature from the black lagoon x 20 die wel ruig te keer gaat en het is zelfs in beeld te zien. Zijn favoriete slachtoffers zijn jonge vrouwen die hij de kleren van het lijf rukt. Wat wil je nog meer? Een goed verhaal? Neen, dan moet je er niet aan beginnen. I love it.
54. Braindead (Film, 1992) - MovieMeter.nl
99 minuten
RW (1)
Totaal aantal punten: 311
Tja wat moet ik hierbij nog vertellen? Voor mij blijft deze de topper onder de splatters. Je kan natuurlijk zeggen dat Evil Dead het pad effende voor dit soort werkjes. Evil Dead en ook zijn opvolger (na de 2de heb ik het opgegeven) voelen teveel als experimentjes waarbij alles een beetje willekeurig lijkt en er gewoon geen leuke karakters zijn. Sorry voor de Ash fanaten maar ik lust em niet. Geef mij maar Lionel en Paquita in hun strijd tegen de zombies. Eigenlijk wel jammer dat de regisseur nadien langzaam het horrorgenre de rug toe keerde. Ik weiger dan ook pertinent om Lord of the Rings en afkooksels nog te aanschouwen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En perfect moment om de 31 te halen. Proficiat wendyvortex en Collins. Nu nog Hollywood007 die evenwel haar verjaardag als excuus kan inroepen (waarvoor ook proficiat). Dan kan je toch niet anders dan horrorfan zijn 
Kondoro
-
- 11525 berichten
- 2867 stemmen
23. Halloween: Resurrection (Film, 2002)
94 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 49 punten
https://i.pinimg.com/originals/82/10/be/8210be22041206ec2160863cbef25d32.jpg
Traditiegetrouw eindig ik mijn oktober ‘horrormaand’ weer met een ‘Halloween’ film, erg toepassend voor de situatie (aangezien het vandaag ‘Halloween’ was) maar, ook omdat ‘Michael Myers’ (nu hopelijk goed geschreven) wel één van mijn favoriete horror personage is. Toch eindigen de horrorfilms nog niet hier voor mij, aangezien de ‘Horrorfilm Challenge’ nog eventjes door gaat, daar doe ik ook aan mee, of ik het haal is wat anders.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
Nu nog Hollywood007 die evenwel haar verjaardag als excuus kan inroepen (waarvoor ook proficiat). Dan kan je toch niet anders dan horrorfan zijn
Thx! 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4903 stemmen
106 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten
Tussenstand : 370 punten
Dit was niet al te best. Als je al soft erotische scenes erbij moet halen om het interessant te houden. Alleen de ontknoping was redelijk bizar. Maar tegen die tijd was mijn aandacht al zodanig verslapt, dat ik het eigenlijk gelaten bekeek en vervolgens met een zucht de film uitzette op het moment dat de aftiteling begon. Wel een beetje een teleurstellend einde van deze Halloween-dag 
1*
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
FTV
3 punten (+1 jubilee) + 200 - Totaal: 273
https://morganrlewis.files.wordpress.com/2011/12/wraithexplosion.jpg
The Wraith is mislukte horror uit de jaren 80. Gelukkig laat de fris ogende Sherilyn Fenn wat blote huid zien, veroorzaken de racescènes enige opwinding en leiden exploderende auto’s af van al te grote verveling. Ze vormen het overlevingspakket zogezegd. 2*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
Ik ben niet direct de grootste fan van oude horrorfilms (écht oud he, niet dat er nu tieners meelezen en denken dat ik het over de jaren 50 heb), maar voor deze challenge heb ik er toch weer een aantal gekeken.
80. Rapsodia Satanica (Film, 1917)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 376
https://www.sqar.nl/images/projects/rapsodia-satanica/rapsodia-satanica3.jpg
---------------------------------------------------------------------------------------
FTV (2)
Totaal aantal punten: 380
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cf/Malombra_1917_Enrico_Guazzoni.png
---------------------------------------------------------------------------------------
82. The Last Performance (Film, 1929)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 382
https://i.pinimg.com/originals/f2/35/60/f23560ea728f1bdbfa82093ce24cdb5e.jpg
Heb er weinig over te melden. Hier en daar wat mooie beelden en fijne close-ups, maar verder is dit niet echt aan mij besteed. Nou goed, historische waarde dan maar. Hier kan ik dan ook echt niet op haten.
Rapsodia: 5,5 (3*)
Malobra: 5,8 (3*)
The Last Performance: 6 (3*)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
55. I Vampiri (Film, 1956) - MovieMeter.nl
77 minuten
RW (1) + jubileejaar (1)
Totaal aantal punten: 313
https://image.tmdb.org/t/p/w780//ikBw9Ll97LukbdAqdNZXKezKpdE.jpg
Uiteraard mocht Mario Bava niet ontbreken. Hoewel aanvankelijk enkel Riccardo Freda werdt gecrediteerd als regisseur is het grootste gedeelte toch gemaakt door Bava. Freda zou halfweg zijn opgestapt waardoor Bava de film verder afmaakte. We zien hier al een aantal momenten van zijn gothic stijl waar ik van hou en die we onder andere terug zullen zien in Black Sunday. Vooral dat moment dat het ontvoerde meisje ontwaakt in die lugubere kamer is geweldig.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik ben niet direct de grootste fan van oude horrorfilms (écht oud he, niet dat er nu tieners meelezen en denken dat ik het over de jaren 50 heb), maar voor deze challenge heb ik er toch weer een aantal gekeken.
80. Rapsodia Satanica (Film, 1917)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 376
(afbeelding)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 380
(afbeelding)
82. The Last Performance (Film, 1929)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 382
(afbeelding)
Heb er weinig over te melden. Hier en daar wat mooie beelden en fijne close-ups, maar verder is dit niet echt aan mij besteed. Nou goed, historische waarde dan maar. Hier kan ik dan ook echt niet op haten.
Rapsodia: 5,5 (3*)
Malobra: 5,8 (3*)
The Last Performance: 6 (3*)
Maatje er zijn er wel een pak betere als we het over silents hebben. Ik denk maar aan The Phantom of the Opera als voorbeeld.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
Er zullen zeker interessantere zijn, maar ik ben geen 'best of' lijstje aan het afwerken 
Ieder zijn ding, maar die hele oude horrors zijn niet echt wat voor mij.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Ik vind dat niet heel gek, al ben ik er zelf wel gek op. Moet een beetje je ding zijn. Ik ben weer niet zo van de trash en Gore, doorgaans.
Ik vond Rhapsodia Satanica trouwens best fijn met 4*, Malombra behoorlijk met 3,5* en die laatste niet gezien 
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
108 Saltwater (TV Movie 2016) - IMDb
90 min.
FTV (2) Totaal = 429
https://musicart.xboxlive.com/7/6ab85000-0000-0000-0000-000000000002/504/image.jpg?w=1920&h=1080
Radioactieve haai en Rachele Brooke Smith. Meer kan ik niet over deze belabberde film niet zeggen. De haai op het strand waarbij het hoofd van een slachtoffer weg geblazen wordt, is nog een leuke scène. 2/10
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
109 Corpse Eaters (Film, 1974) - MovieMeter.nl
61 min.
FTV (2) Totaal = 431
Langdradig opgezet waarbij je in het begin een zeer saaie intro krijgt van een begrafenisondernemer die praat met een zekere Bill die in lijken snijdt. Daarna volg je de begrafenisondernemer te voet langs een kerkhof en in de auto met telkens ingesproken teksten. En dan pas volgt het verhaaltje wat er in de plotomschrijving staat. Beetje naakt en een zeer bizarre Satanische oproep volgt waardoor de levende doden worden opgeroepen. De zombies zorgen dan eindelijk wat voor gore. Maar hun vertraagde beelden en geluiden zorgen voor irritatie. 2/10
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
110 Edge of Sanity (Film, 1989) - MovieMeter.nl
85 min.
FTV (2) Totaal = 433
https://media.baselineresearch.com/images/307499/307499_full.jpg
Een vermenging met elementen uit Jack the Ripper met het verhaal van Jekyll and Hyde lijkt op het eerste zicht een leuk horrorfilmpje te gaan worden. Zeker als daar ook nog wat vrouwelijk schoon rondloopt die te maken krijgen met Anthony Perkins die tijdens zijn verandering gewoon wat bebloede ooghoeken heeft en zich als agressieve seksmaniak kan uitleven. Dat laatste wordt nog vrij braafjes weergegeven en zijn verandering is eerder belachelijk. Toch weet de eerste scènes de kijker nog te boeien door de aanpak en de vrouwelijke slachtoffers waarbij sommige naakt te zien zijn. Vooral de kill op het eerste mooie slachtoffer wordt sfeervol weergegeven in een zeer grote ruimte waarbij helaas alleen haar achterwerk naakt te bewonderen valt. Nadien volgt nog een kill op een sexy welgevormde prostituee die ook op een sfeervolle manier bij duiven wordt gedood. Sarah Maur Thorp als Susannah komt meermaals naakt voor in deze film, maar die wist mij niet zo aan te spreken. Er volgen nadien nog wat kills, maar geen enkele weet die twee scènes te benaderen. Meestal heel vluchtig gefilmd en qua gore vrij matig. Wel jammer dat Glynis Barber als zijn mooie vrouw Elisabeth Jekyll vrij braafjes op de achtergrond blijft en alleen naar het einde toe wat invulling krijgt. Makke uitwerking naar het einde toe. 4/10
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
111 Halloween III: Season of the Witch (Film, 1982) - MovieMeter.nl
96 min.
FTV (2) Totaal = 435
Wat een vreemd filmpje in deze franchise van Halloween ! Dit verhaal heeft dan ook totaal niks te maken met Michael Myers. De film heeft een originele invalshoek die je niet verwacht in deze Halloween reeks. Het verhaal is vooral in het eerste stuk mysterieus en het telkens terugkomend liedje van Halloween op tv is heel leuk. Het middenstuk is wat minder wanneer de hoofdpersonages Dr. Dan Challis ( Tom Atkins ) en Ellie Grimbridge (Stacey Nelkin) op onderzoek gaan in de fabriek. Ook de uitwerking naar het einde toe komt wat te simpel over wanneer beide uit de fabriek kunnen ontsnappen. Nadien volgt wel een leuke twist en het slot heeft een bevredigend einde. Degelijk ! 6/10
https://64.media.tumblr.com/fa4da79ba334b3acd15f0a6ae314cd6b/tumblr_nd3y1xcRPC1rp0vkjo1_500.gif
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
Ik vind dat niet heel gek, al ben ik er zelf wel gek op. Moet een beetje je ding zijn.
Herkenbaar, dat is wat ik altijd moet zeggen wanneer t op muziek aankomt.
Vind deze zeer oude films alles behalve slecht, maar zou ze niet snel als eerste keus opzetten wanneer ik een horror wil zien.
Met alle vormen van kunst: ieder zn ding, live and let live.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
#92 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1= 2 punten totaal; 404 + 2 = 406 punten
L'Isola degli Uomini Pesce (1979) )
93 minuten 3,5*'
https://www.scorpiotv.com/wp-content/uploads/2018/01/IslandFishman001.jpg
Ik verwachtte een goedkope monsterfilm maar ik kreeg veel meer dan alleen een goedkope monsterfilm! Ja ik kreeg een bevredigende, onderhoudende film die ergens tussen White Zombie (1932), War-Gods of the Deep (1965) en Island of Lost Souls (1932)/The Island of Dr. Moreau (1977) mag plaatnemen.
Openen met een kleine schattenjachtexpeditie op afgelegen eiland is altijd leuk! Zeker als ze in een paar monsterlijke klauwen bloederige scènes veroorzaken en het ze slachtoffervoer voor de openingsscènes blijken te zijn! Ja in de eerste tien minuten is het genieten van sommige van de wezen/pakontwerpen, hun bloederige slachtoffer en kleverige lijk / zombies in hun hol. De monsterpakken zijn prima. Niet overdreven spectaculairs, maar ze voldoen in hun functie van entertainmentwaarde!
Gauw door naar de eigenlijke film waar Luitenant Claude de Ross (Claudio Cassinelli) en een stel gevangen aanspoelen op datzelfde 'gevaarlijke' eiland! Blijkt het opeens bewoond door de aristocratische Edmond Rackham (Richard Johnson The Haunting (1963) en de vrouw Amanda (de schone Barbara Bach de spionne Major Anya die van je hield (1977)
Waarschuwingen, voodoo-rituelen en vreemde en mysterieuze gebeurtenissen. Veel meer op fantasie en avontuur gericht dan horror! Maar WOW die laboratoriumexperimentscène En ach, er zijn meer dan genoeg andere goede momenten! Eigenlijk was deze film ook best ambitieus. Veel interessante sets, veel monsters die je best vaak zag, veel scènes in grotten en op stranden, en waarschijnlijk te dure onderwaterscènes! En tja het was een vulkanische eiland...!
Gezien wat een klein budget moet zijn geweest, gaat Martino toch een stap verder door meer te leveren dan het budget toelaat. Maar dat maakt deze zeer vreemde mengeling van avonturenfilm, monsterfilm en gore-epos, juist zo leuk! Eenentachtig volle minuten; gekke monsters, wetenschappers, uitbarstende vulkanen, ontsnappingen, schatten, verloren continenten en onzin-dialogen door een cast van bekende gezichten. Allemaal gebracht op een uitgesproken low-brow manier. Dan kan mijn filmervaring niet meer stuk!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
#93 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1= 2 punten totaal; 406 + 2 = 408 punten
95 minuten 2,5*'
https://www.pophorror.com/wp-content/uploads/2017/05/killer-fish-art.jpg
De film begint met een knal en dan bedoel ik ook enorme BOOM! Een groep dieven blaast een Braziliaanse energiecentrale op want die bezitten geheel volgens de logica een fortuin aan smaragden en diamanten! Dieven of terroristen? Gelukkig zie je dat aan hoe Karen Black wegrent. Waarom zou je voor subtiliteit gaan als overkill zoveel leuker is? Misschien als we de man van zes miljoen het aan stok laten krijgen met moordende vissen?
Ja inderdaad want de buit dumpt je in een stuwmeer en laat er een vijftigtal piranha's de boel bewaken. Hoe wil je volgens deze logica de buit zelf nog bemachtigen? Alsof het verhaal nog niet volgepropt was met genoeg willekeurige elementen, stapt gelukkig mannequin Gabrielle (Margaux Hemingway) binnen om een "love interest" te spelen en haar fotograaf mag "komische" zijn! Maar ondertussen ben je een goede 40 minuten in de film zijn en er is nog geen teken van iets wat lijkt op moordende vissen.
Maar goed uiteindelijk belanden de hoofdpersonen samen op een boot wanneer er een wervelwind de stuwdam vernietigd. Die op zijn beurt wederom die energiecentrale moest hebben maar hoe je opeens met je zinkende boot bij eilanden drijft...en hoe die piranha's precies daar opduiken? Misschien kunnen goed ruiken, zich teleporteren of vermenigvuldigen zich razendsnel zodat ze overal waren? Enfin grafisch of gruwelijk zijn ze nog steeds niet! De piranha's zelf zien er goed uit maar monster-in-het-waterfilms hebben bloed nodig of afgerukte ledematen! Maar tja...zoals het met veel net geen al te slechte films gaat, het was nog redelijk vermakelijk.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
117. Horror Shorts Assorti
FTV
Totaal aantal punten: 475 + 2 = 477
Seven Moons (2017) - 6 min
O Cão Silencioso (2020) - 16 min
The Lonely Host (2019) - 15 min
Death Metal (2016) - 5 min
--------------------
42 minuten totaal
Kennelijk heeft iemand een hele berg gifjes van de short The Lonely Host gemaakt, en dan specifiek het karakter dat Lulu Antariksa speelt. Ik moet zeggen.... Ik snap waarom diegene dat de moeite waard vond...
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
118. Horror Collection: "Midnight Horror Vol. 1 - part 1" | ALTER
FTV
Totaal aantal punten: 477 + 2 = 479
Gwilliam (2015) - 6 min
The Video Store Commercial (2019) - 4 min
Imagine a World (2019) - 15 min
Retch (2018) - 4 min
Spirit #1 (2019) - 5 min
The Bloody Ballad of Squirt Reynolds (2018) - 8 min
------------------
42 minuten
Geinige anthology selectie voor Halloween. Straks de rest 
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10393 stemmen
39. Halloween Kills (Film, 2021)
FTV - Registratie ==> 2 punten
Totaal ==> 279 punten
Hij blijft maar opstaan die Michael Myers, wat er ook gebeurd. Kogels, messen of volledig in elkaar gemept, hij staat niet veel later gewoon weer op. Ach ja, je weet wat je te zien gaat krijgen. Gewoon op naar volgend jaar voor Halloween Ends. 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1131000/1131451.jpg?cb=1632777016
40. The Lockdown Hauntings (Film, 2021)
Totaal ==> 281 punten
Zelfs in een lockdown zijn er vervelende geesten bezig om vrouwen het leven zuur te maken. Matige film, waarin vooral de lege straten van Londen aan het begin, de ergste horror was.... 2*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1138000/1138470.jpg?cb=1622413481
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10393 stemmen
Totaal ==> 283 punten
Het niveau van de Candyman uit 1992 haalt deze niet, maar toch vond ik de film prima te hebben. Echt goor werd het niet, daarvoor gebeurde er teveel buiten beeld en van te ver af. 3 *
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1128000/1128595.jpg?cb=1632169461
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#63 I Onde Dager (2021) (IMDb) (1) - 113 minuten - FTV (1) - Totaal: (340)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Had mezelf voorgenomen alleen van 1 tot en met 31 oktober (de horror maand) mee te doen met deze challenge.
Met een ietsje meer dan een gemiddelde van 2 films per dag ben ik zeer tevreden, maar ik hou het nu voor gezien.
Iedereen nog veel plezier met het verloop van de challenge, en alvast een dank voor de organisatie. 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4903 stemmen
72. Bad Taste (1987)
90 Minuten
FTV
Tussenstand : 372 punten
https://images.mubicdn.net/images/film/7004/cache-11202-1481131713/image-w1280.jpg
Tja, deze Peter Jackson cult klassieker had ik ook nog niet gezien. En dan kom ik vandaag ook nog eens tot de constatatie dat "Brain Dead" ook van de hand is van deze TLOTR-regisseur. Over gaten in mijn cultuur gesproken. Maar deze "Bad taste" vond ik nu wel echt beneden alle peil. Een soort hobbyproject van Jackson's vriendenclubje. Een beetje "Monty Python goes horror" maar dan met flauwere humor.
1.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
56. Paura nella Città dei Morti Viventi (Film, 1980) - MovieMeter.nl
93 minuten
RW (1)
Totaal aantal punten: 314
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2018/07/city-of-the-living-dead.jpeg
Lucio Fulci heeft naar mijn mening meer slechte dan goede films gemaakt. Maar ik heb er 5 van hem in bezit en die vind ik dan ook wel echt goed. Zijn Gates of Hell Trilogy films vind ik zelfs geweldig. Het verhaaltje is hier heel eenvoudig, maar het dient vooral als opstapje voor het opzetten van gore scènes. Misschien vind ik deze nog iets leuker dan The Beyond.
En ja onderstaande scène blijft is toch wel erg bruut!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4903 stemmen
73. Vampyr (1932)
75 Minuten
FTV
Tussenstand : 374 punten
https://images.mubicdn.net/images/film/661/cache-29746-1546300821/image-w1280.jpg
Een sober verhaal dat eerder lijkt op een lezing over wat nu eigenlijk een vampier is. De enige reden waarom ik deze wou kijken is omdat ik deze nog moest afvinken in de lijst "The 1,000 Greatest Horror Films". Sfeerrijk met ook enkele spitsvondig uitgevoerde filmtechnieken. Maar verder nogal saai met belabberd acteren.
2.5*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.