- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
#16 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 33 +2 = 35 punten
95 minuten 2,5*
Een nachtje slechte haaienfilms;
https://www.subtitledb.org/uploaded/subtitle/original/37347.jpg
Nadat films als Anaconda (1997) en Deep Blue Sea (1999) een succes waren en voordat SyFy-kanaal ons verblijde met legio aan boze beestjes- films produceerde Nu Image Entertainment (heden ten dage Millennium Media) al een golf aan low-budget franchises om in te spelen op deze trend.Zo deze Low-budget haaienfilm die niet echt over de haaien gaat, is niets minder dan een rip-off van Deep Blue Sea uit hetzelfde jaar (1999) Zeker het is geen geweldige haaienfilm, maar sindsdien zijn er ook heel veel slechtere haaienfilms uitgekomen! Wat de film nog meer helpt, is dat het niet vreselijke komische probeert te zijn of dat er enorme slechte CGI-haaien waren te zien. Al wekken stockbeeld haaien nu ook niet bepaald horrorbeelden op! Ondanks de titel zijn agressieve haaien niet de hoofdfocus van de film. Nee, dit is in de eerste plaats gewoon een goedkope actiefilm met auto-en boot-achtervolgingen, bargevechten, schietpartijen en explosies. En...het mooiste van allemaal Casper Van Dien die in het water springt om een haai in zijn gezicht te stompen. Verder een beetje mysterie over wie er nu probeert om haaien naar de baai te lokken en waarom? Het acteerwerk, de cinematografie en de montage zijn niet eens zo slecht. Het was een behoorlijke film, die je bijna direct erna weer ben vergeten!
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
#17 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 35 +2 = 37 punten
93 minuten 2*
https://www.tvguide.com/a/img/catalog/provider/1/2/1-1135118262.jpg
Shark Attack (1999), was een middelmatige direct-naar-video rip-off van Deep Blue Sea (1999) En natuurlijk was er geen enkele goede reden om meer dan één film te maken (laat staan drie), Echter weerhield ze het er niet van om je toch te lokken met nogmaals een direct-to-video- film. En direct vanaf frame één, zijn er hum... 'referenties' naar Jaws 1 & 3 (laat ik maar lief zijn) Een gevangen haai in Water World, een Zuid-Afrikaanse Seaworld. Een surferwedstrijd die door moet gaan en de wetenschapper die het niet eens is met een hebzuchtige zakenman en de burgemeester. Ook de welbekende haaienjager, die om de één of andere reden uit Australië kwam is aanwezig. Je kan zomaar in de war raken of het zich nu afspeelt in Australië of Zuid-Afrika. En oh...dit is het tweede deel dus als connectie zijn de haaien dan maar de genetisch gemuteerde nakomelingen uit de eerste. Over haaien gesproken, in de film worden mensen aangevallen, dus de film doet zijn naam eer aan. Echter de aanvallen zijn niet bijzonder griezelig, er is wat bloed in het water. En haaien die grommen als beren... Verder bezit het veel van de B-filmkwaliteiten; slecht acteerwerk, dialoog, een beetje drama tussen de personage en als ze even echt niet meer weten proppen ze er een beetje romantiek in met de blonde in een jacuzzi. Tja... deze film zwemt gewoon in cirkels van middelmatigheid.
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
#18 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 37 +2 = 39 punten
Shark Attack 3: Megalodon (2002)
92 minuten 2*
https://i.redd.it/c0bl7g3majf11.jpg
“I’m a little wired… what do you say I take you home and eat your pussy?”
Deze film had niets meer te maken met zijn voorgangers. Het is een op zichzelf staand vervolg dat gaat over; JA, echt de Megalodon, een gigantische prehistorische haai. Natuurlijk, het is hetzelfde strandwacht-onderzoeker-burgemeester-conflict dat je in 1975 zag. Niets origineels, zelfs het standaard schurkachtige bedrijf werd erin verwerk! En omdat je geen Jaws-rip-off kunt hebben zonder scène " We kunnen de stranden niet sluiten" is deze er ook! En tja een Megalodon kon een lengte van 18 á 20 meter bereiken en zijn bek tot twee meter opensperren. Zijn tanden bereikte een totale lengte van 15 cm. En wat zie je in de film... overijverige gebruik van stock footage. Oké, oké …het was een baby en uiteindelijk komt mama mama die zorgt voor verreweg het meest lachwekkend effect. Opgeblazen documentaire beelden van de haai en daar worden vervolgens de slachtoffers in geplaatst. De opnamen van de Megalodon onder water zijn gemaakt met een computergegenereerde haai en deden het een stukje beter! Er is ook een beetje soft-core vrouwelijk naakt en de neiging van de camera om op Jenny McShane's borsten te blijven hangen wanneer de regisseur geen ideeën meer heeft. Maar met die bovenstaande quote waar je afvraagt of je het echt heb gehoord...kan ik gewoon niet te streng zijn!
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
14. House Hunting (Film, 2013)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 32
Met Marc Singer en Art LaFleur haal je in ieder geval twee prettige acteurs in huis. Dat redt het script verder natuurlijk niet, maar twee bekende namen die ook nog eens veel screentijd krijgen is een welkome afwisseling van de horrorfilms die enkel met een grote naam pronken op de poster om deze persoon vervolgens 23,5 seconde in beeld te tonen.
Het verhaal is bekend en heeft de horrorliefhebber al vaker gezien: groep mensen gaat naar een plek, kan daar niet meer wegkomen en er hangt onheil in de lucht. De film brengt op geen enkel vlak iets nieuws en is ook nog eens behoorlijk simpel opgezet. Toch stoort het nergens, doet de cast het prima en heb ik me redelijk vermaakt.
5,8 (3*)
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
85 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 12 punten
https://pics.filmaffinity.com/The_Haunted_Palace-617694418-large.jpg
Één van de Edgar Allan Poe-verfilmingen door Roger Corman? Nou nee, niet helemaal dus. Het is een Lovecraft-verfilming, maar Corman dacht, die kent niemand dus laat ik maar doen alsof het Poe is. Wel helemaal in de stijl van zijn Poe-verfilmingen en misschien nog wel één van zijn allerbeste. Geweldige horror waarin Vincent Price zijn geërfde kasteel gaat bezoeken en steeds verder bezeten wordt door zijn over overgrootvader die meer dan honderd jaar geleden door boze dorpsbewoners op de brandstapel werd gezet.
4*
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10387 stemmen
8. The Devil's Doorway (Film, 2018)
FTV + Registratrie ==> 2 punten
Totaal ==> 16 punten
In eerste instantie dacht ik, waar gaat dit heen. Desondanks een sfeervolle film en kort genoeg om het spannend te houden. 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1120000/1120405.jpg?cb=1538779022
9. Curse of the Nun (Film, 2018)
FTV + Registratie ==> 2 punten
Totaal ==> 18 punten
In eerste instantie dacht ik, waar gaat dit heen. En het werd alleen maar erger, wat een gedrocht van een film. En met een heel raar eind: Pizzaboer brengt 2 pizza's, hoofdpersoon betaald en loopt weg. Pizzaboer zegt: "Wacht even", kijkt bedenkelijk en zegt dan "laat maar" waarop hoofdpersoon weer weg loopt en dan is het einde film. Ik had echt nog van alles verwacht, maar dit einde..... Zegt genoeg over de film, of iemand die de film ook heeft gezien moet me ff de clou vertellen. 1*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121540.jpg?cb=1537653196
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10387 stemmen
10. Suspiria (Film, 1977)
RW - Registratie ==> 1 punt
Totaal ==> 19 punten
Verrek, kwam ik erachter dat ik deze film nog nooit een score hier had gegeven. Dus in de herhaling en het blijft toch wel een erg bijzonder kleurrijke film. Niet echt eng, maar gewoon heerlijk bizar. 3,5 *
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2999.jpg?cb=1544371013
11. Suspiria (Film, 2018)
FTV - Registratie + tijdsduur ==> 4 punten
Totaal ==> 23 punten
En ook gelijk de remake van Suspiria gekeken. Mijn god, wat een lengte en wat gebeurd op momenten bijzonder weinig. Ik schrok me alleen het leplazerus toen 1 van de dames zichzelf haar keel doorsneed of in ieder geval een aantal keren een mes in haar keel stak en de laatste 30 minuten is het een waar bloedbad. Minder dan de versie uit 1977, als de speelduur minder lang was geweest had ik het hoger gescoord.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1119000/1119612.jpg?cb=1535746857
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
13. Körkarlen (1921)
107 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1) + 1921 (2) = 4 Punten
Tussenstand : 37 punten
https://i.ytimg.com/vi/HoqCsMUoN1c/maxresdefault.jpg
Op MM krijgt deze Zweedse stomme film niet de tag horror mee. Maar op Letterboxd en IMDb wel, waardoor deze ook te vinden was in de Letterboxd lijst "Every Horror Film Made from 1895 - present". De film doet je denken aan "A Christmas Caroll" en "It's a wonderful life". Een boodschap over berouw en wanhoop. Hoe een verloren ziel die terugkijkt op zijn leven vol haat en zelfzucht terug een kans krijgt. 't Is inderdaad niet echt horror maar meer melodrama. Alhoewel, de scene met het bijl deed me onmiddellijk aan "The Shining" denken 
3*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
7. Death Weekend (Film, 1976) - MovieMeter.nl
FTV, 87 minuten - 3 punten. Totaal: 15 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19384.jpg?cb=1437314841
Death Weekend is een vrij typische home invasion film, van het type Straw Dogs en in iets mindere mate Last House on the Left. Maar wel een behoorlijke. Een dokter, vervelende gast trouwens, gaat met een dame een weekendje weg met het plan om haar in bed te krijgen - maar dat is buiten een groepje geteisem gerekend die ze onderweg tegenkomen. En die natuurlijk de boel met bruut geweld en sadisme komen terroriseren. Het is niet een film waar écht heel veel in gebeurt, maar de sfeer is continu ongemakkelijk en dreigend, en zo tegen het einde neemt de heldin op brute wijze wraak op de verkrachtende hufters. Bij de films die ik eerder noemde haalt ie het niet, maar dit was zeker niet verkeerd. 3.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
5. Blacula (Film, 1972) - MovieMeter.nl
93 minuten
FTV
2 punten (Totaal: 10 punten)
https://cinemaincloseup.files.wordpress.com/2016/02/blacula-1972-poster.jpg?w=1200
De reden waarom ik deze film steeds heb gemeden is omdat ik dacht dat het een of andere niet grappige parodie was op Dracula. Ook ben ik niet zo een fan van blaxploitation. Maar aangezien ik het voornemen had me toch wat meer te verdiepen in het vampiergenre en deze werd aanbevolen...
Kennelijk was deze film toch serieus bedoeld gezien de dramatische openingsscène. Eens de zwarte prins na honderden jaren vrijkomt, was het toch al snel minder serieus te nemen. William Marshall doet heus wel zijn best om over te komen als een tragische vampier, maar het zwakke en nogal voorspelbare script werken niet goed mee. Komt daar nog bij dat de make-up en actiescènes behoorlijk belabberd (zeg maar gerust lachwekkend slecht) overkomen. Ik zal het maar niet hebben over de dialogen. Ondanks het thema en het einde, bestempel ik het als een flauwe parodie.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#1 Jeruzalem (2015) (1) - 94min - FTV (1) - Totaal: (2)
Matige point of view horror.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
15. Fear Street Part Two: 1978 (Film, 2021)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 34
Wat een onaangename kijkervaring was dit zeg. Deel I kon ik met wat good-will nog wel een 5,5 geven, maar deel II komt op alle fronten te kort. Het begint al met de setting die nergens 'jaren 70' voelt; wat truien en muziek zijn niet genoeg om een tijdperk na te bootsen. Verder gebeurt er, net als in deel I, het eerste gedeelte van de film helemaal niets. Cliché na cliché over zomerkampen met irritante tieners krijgen we voorgeschoteld en daar raak ik al meteen het grootste euvel van deze film: de personages.
We hebben 'the weird girl from Shadyshide' die super vervelend doet tegen iedereen, de 'goody two shoes' die super vervelend doet tegen iedereen, de blonde kampleider hunk die super vervelend doet tegen iedereen, een pestkop die super vervelend doet tegen iedereen, en de 'alternatieve typjes' die niets anders doen dan drugs gebruiken en seks hebben, wat hun rol is? Je verwacht het niet, maar.... super vervelend doen tegen iedereen.
Wait.. who are we supposed to be rooting for here? Niemand, allemaal eikels, boeit me niet wat er met ze gebeurt. Dan volgt er nog iets met een heks en de vloek van Shadyside ofzo, maar het is allemaal slecht uitgewerkt, de kills zijn saai (lelijke CGI) en de personages worden zo mogelijk nog eendimensionaler en voorspelbaarder.
m.a.w. richting het einde vindt iedereen elkaar toch maar lief en we moeten een beetje op elkaar letten en dat soort prekerige onzin. Karakterontwikkeling: 0.
Bij low-budget nonsens films kunnen veel van deze aspecten me niet zoveel schelen, maar bij een mega-project gefinancierd door Netflix verwacht ik toch op zijn minst nog wel iets. Dit was slecht.
4 (2*)
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
8. Special Effects (Film, 1984) - MovieMeter.nl
FTV, 93 minuten, 2 punten. Totaal: 17 punten
Het idee had potentie, en regisseur Larry Cohen heeft ook wel eens leuke films gemaakt. Maar helaas, daar hoort deze Special Effects niet bij. Het is voornamelijk gewoon saai - het begint nog wel goed als Neville z'n eerste moord pleegt, maar als ie daarna z'n verdere plan ten uitvoering brengt valt er weinig meer te beleven. Weinig spanning, weinig erotiek, weinig horror. Het is geen complete mislukking, maar een tegenvaller is het wel. 2.0*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
01. The Fly (Film, 1986) - MovieMeter.nl
96 minuten
FTV
1 + 1 + 1 = 3 punten
Totaal: 3 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780//jsfIt1y0t7hNjYmC7mfsEIHwET8.jpg
Dus ja, de film voelde erg lang aan en zeker het begin was erg traag. De film weet zich volledig te redden en knalt nog sowieso een dertig minuten voluit op je beeldscherm en pakt daar ook wel weer volledig je aandacht. Helaas niet zoals ik had verwacht, wel nog een redelijke zit geworden. Het had ook niet veel langer moeten duren.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
6. Werewolves on Wheels (Film, 1971) - MovieMeter.nl
81 minuten
FTV - jubileejaar
3 punten (Totaal: 13 punten)
Meer bikerfilm dan horror. Dat hoeft op zich niet zo erg te zijn, maar het probleem is dat deze film een beetje doelloos aanvoelt. De bikers rijden van de ene plaats naar de andere maken wat amok met buitenstaanders of onder elkaar en af en toe gaan er wat bikers dood. Als er al eens wat spannends gebeurt is het offscreen of heel donker gefilmd. Dat de regisseur met echte bikers en dus amateurs in het acteren heeft gewerkt is erg duidelijk. Het lijkt alsof hij voor het grootste deel zelf die bende maar wat liet doen en af en toe een ideetje erin gooide. Enkel dit ritueel al vrij vroeg in de film was nog een beetje leuk. Voor de rest is het gewoon saaie bagger. Het is pas aan het einde dat we daadwerkelijk weerwolven te zien kregen. Hoe leuk had het kunnen zijn als het maar enigszins had geleken zoals op de poster wordt gepresenteerd. Weerwolven op motoren die dood en verderf zaaiden, steden plunderen en vrouwen aanranden. Enkel de laagste waardering is hier op zijn plaats.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
9. Cuadecuc, Vampir (Film, 1971) - MovieMeter.nl
FTV, 67 minuten, 3 punten. Totaal: 20 punten
Zo, de dag eens even lekker experimenteel beginnen. Cuadecuc, Vampir duurt maar een uurtje, maar het voelt veel langer - er wordt niet in gesproken, en ouderwets gedoe als een plot of een verhaal wordt ook niet aan begonnen. Maar nu klinkt het wel erg negatief, en zo is het niet bedoeld - ik heb namelijk wel degelijk geregeld genoten van de fraaie beelden en de passende audio, de sfeerschetsen en ook de experimenten waarbij dan weer uit het verhaal gestapt wordt en we de crew bezig zien, waar één van de actrices een sigaretje aan het roken is, of waar na fraaie kasteelbeelden opeens overgeschakeld wordt naar een voortrazende trein. Cuadecuc is opgenomen tijdens en rond de opnames van een vampierfilm van Jess Franco, en toont deels het Dracula-verhaal op een nogal fragmentarische maar wel sfeervolle wijze. Maar daarnaast zien we ook de acteurs buiten hun rol en de crew bezig. Prima mee vermaakt zolang het duurde, en ook wel lekker dat het na een uurtje wel weer af was. 3.5*
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2188 stemmen
FTV - (10)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/28000/28208.jpg?cb=1517996619
De eerste 45 gebeurt er weinig en zie je vooral het uitvoeren van slechte dialogen. Daarna gaat het snel. Een paar simpele achtervolgingen, goede kills met veel gore (gelukkig geen CGI) en een klein beetje humor, waar je overigens wel van moet houden. Best vermakelijk. Ben dan ook wel benieuwd naar de vervolgdelen. Misschien dat deze tijdens de challenge ook nog wel voorbij komen.
3.0*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
16 Scathing (Film, 2016) - MovieMeter.nl
83 min.
FTV (2) Totaal = 35
Amanda (Allie Sparks) en Stephanie (Paola Duque ) zijn mooie dames en eigenlijk de enige lichtpuntjes in deze stupide film. Toch blijft het op gebied van erotiek wel heel braafjes. Qua gore is één scène gewoon erover, nl. de scène met de baby. Voor de rest zijn er nog wel enkele bloederige scènes aanwezig, maar op één of andere manier komt het horrorgevoel er niet door. Dit zal ook te maken hebben met het saaie verhaal waarbij de regisseur een verrassende climax wil creëren die je al heel lang op voorhand ziet aankomen. Dus spanning is nihil. De gigantische moordenaar ziet er niet echt cool uit en het slot wordt wel heel gemakkelijk afgehaspeld. 2/10
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
10.Zoetrope (1999) / Pig (1998) / Clearwater (2020)
FTV, Samen 46 minuten. 2 punten. Totaal: 22 punten
Drie shorts deze keer, ook van de nogal experimentele variant. Kort genoeg om interessant te blijven, maar echt boeiend vond ik de eerste twee ook niet.
Zoetrope
Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet vinden, er wordt vrij actief in ge-edit en daardoor komt de film vrij actief over, maar het helpt niet echt voor mij om sfeer op te wekken. Het moet een soort dystopische, cyberpunk-achtige nachtmerrie voorstellen waarin een man gevangen zit en (audiovisueel) geterroriseerd wordt. Maar de snelle, bijna stroboscopische shots en de daarmee in contrast zijnde beelden van die kerel die gevangen zitten werken voor mij niet echt. Het is knap gemaakt, het verveelt ook niet echt, maar echt geïntrigeerd werd ik nou ook niet. Al is de soundtrack dan wel weer vrij passend. 3.0*
Pig
Inderdaad. Meer een aardig stukje sfeerschepping met ook wel wat nare scenes, maar voor plot of samenhang is dit niet echt de juiste short. Al past de muziek aardig en is het kort genoeg om niet echt te vervelen. 2.5*
Clearwater
Fantastische effecten inderdaad, prima manier om een minuut of zes van je leven te besteden. 4.0*
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
#19 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 39 +2 = 41 punten
87 minuten 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1141000/1141029.jpg?cb=1633067728
“That was the summer I got breasts and fought vampires,”
Zwakke YA-vampierfilm met een sociaal geweten uit de tweede serie van "Welkom bij de Blumhouse" (een samenwerking van Amazon en Blumhouse) Geregisseerd door Maritte Lee Go, die hiermee haar eerste lange speelfilm aflevert en geschreven door Sherman Payne die ook schreef aan de Scream tv-serie.
In de film speelt Asjha Cooper ( There's Someone Inside Your House) als Shawna, een tienermeisje die samen met haar beste Mexicaanse gay-vriendje Pedro, haar crush Chris en het blanke meisje Grania vechten tegen vampiers in New Orleans. Het had wel iets weg van de Scooby Doo-vriendenclub. De hoofdrolspeler, Asjha Cooper is een leuke verschijning (alleen een 27 die een 15-jarige speelt?) en deed me een beetje denken aan een donkere Buffy the Vampire Slayer.
De film doet veel moeite om de sociaal- economische situatie van post-Katrina en de Black-ervaring in New Orleans te verwoorden. Dit past niet goed bij de poging bij de speelse, Buffyesque tiener-toon. Uiteraard weet je waar de climax naar toe gaat. Het is tenslotte de klassieke vampierschurk maar als je hem vervolgens met weinig meer dan toespraak belast is dat niet heel indrukwekkend. Technisch rammelt het ook een beetje slordige verlichting tijdens de gevechten. Het weet ook nooit meer te worden dan een tv-productie. Waardoor het meer om vriendschappen en tienerromantiek gaat dan om horror of iets te serieus.
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
#20 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 41 +2 = 43 punten
85 minuten 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1141000/1141083.jpg?cb=1633110664
Yes... de tweede "Welcome to the Blumhouse" van 2021 is de eerste die mij weet te verrassen! Al blijf jammer genoeg wel last houden van dat het een tv-productie is. Je zal dan ook niet voor grote verrassing of angst komen te staan. Een bingohal in een klein stadje is een van de minst waarschijnlijke plaatsen voor een horrorfilm! Een film van het type Needful Things/Wishmaster, voeg daar ook nog een groep bejaarde bewoners aan toe en je krijg een vreemd leuk klein horrorjuweeltje.
De film begint een klein beetje rommelig, je hebt niet zo zeer een idee waar het heen gaat. Hoe dan ook, de film gaat over Lupita (Adriana Barraza, Drag Me to Hell, Rambo: Last Blood) een boze Mexicaanse oma, en haar vervallen gemeenschap van Oak Springs.Ze vindt het maar niets dat haar buurt veranderd, winkels sluiten en worden vervangen door vape-winkels en hipster-koffiebars. De film krijg ruim de tijd om haar te volgen en kennis te maken met haar vrienden, die ook niet echt gelukkig zijn, maar ook niet vertrekken omdat ze elkaar niet in de steek willen laten. Maar als dan de geliefde bingohal wordt overgenomen door de nieuwe eigenaar, Mr. Big (de altijd geweldige Richard Brake, 31, Mandy, Tremors: Shrieker Island enz, enz) is de maat vol!
Die eerste helft van de film, waarin je kennismaak, gebeurd er misschien net iets te weinig. Een van de problemen van een tv-productie. Wat ook terugkomt in de praktische effecten, die zijn net niet genoeg over-the-top. Maar er is bloed, en genoeg slijm en bloedvergieten, De cinematografie is helder, sprankelend en veelkleurig. Ook de muziekkeuze was uitstekend met mix tussen oud en nieuw. Ja die oudere actrices Adriana Barraza en L. Scott Caldwell zijn heerlijk om naar te kijken, als beste vrienden die altijd kibbelen. Ze maken het kijken naar deze zeer fijne film geweldig.
En het is oudere actrices maar zelden gegeven om de engel der wrake te mogen zijn. En oudere Latina-actrices in Amerikaanse films al helemaal niet! Na shorts en tv-afleveringen is dit eerste volledige film regieproject voor Gigi Saul Guerrero. Het resultaat is een zeer vermakelijke Tv-horrorfilm met een vurige oudere heldin en haar vrienden in de hoofdrol en bingohal als plaats van handelen. Yup fijne bingobloederigheid!
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
19. O Clube dos Canibais (Film, 2017) - MovieMeter.nl
FTV
Totaal aantal punten: 56 + 2 = 58
https://i.imgur.com/uB3DnNU.jpg
Ik had hem al even klaarliggen, deze Braziliaanse horrorsatire over de plaatselijke elite die zich (in dit geval letterlijk) voedt met de lagere klasse. Leuk om gezien te hebben, en met 80 minuutjes is het zo voorbij. Toch kabbelt het nu en dan iets teveel, en had die satire zoals Collins aangeeft in zijn fijne review wel wat scherper gemogen.
3,5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
19. O Clube dos Canibais (Film, 2017) - MovieMeter.nl
FTV
Totaal aantal punten: 56 + 2 = 58
(afbeelding)
Ik had hem al even klaarliggen, deze Braziliaanse horrorsatire over de plaatselijke elite die zich (in dit geval letterlijk) voedt met de lagere klasse. Leuk om gezien te hebben, en met 80 minuutjes is het zo voorbij. Toch kabbelt het nu en dan iets teveel, en had die satire zoals Collins aangeeft in zijn fijne review wel wat scherper gemogen.
3,5*
Met zo een still denk ik dat Theunissen de film meteen wil zien 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
17 Butchers (Film, 2020) - MovieMeter.nl
92 min.
FTV (2) Totaal = 37
https://i.ytimg.com/vi/SBsEHBnC5s8/movieposter_en.jpg
Onderhoudende weliswaar 13 in dozijn horrorfilmpje die voldoende entertainment biedt. Naar het einde toe misschien wat minder gezien de wendingen, al heeft het slot toch een behoorlijke uitwerking. 6/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
18 Jack the Ripper (Film, 1976) - MovieMeter.nl
92 min.
FTV (2) + jubileejaar (1) = 3 Totaal = 40
Het verhaal rond Jack the Ripper is al meermaals verfilmd, dus echt verrassen kan deze film niet meer. Leuk is wel dat Klaus Kinski hier de hoofdrol speelt. Positief is de sfeervolle setting van Londen eind 19de eeuw. Een film die evenwel niet echt zal blijven hangen en in de vergeethoek zal belanden. 6/10
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
16. A Classic Horror Story (Film, 2021)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 36
Hier heb ik van genoten. Wat een fijne meta-horrorprent uit Italië is dit ❤. Met veel liefde gemaakt door duidelijk een liefhebber van het genre. Het ziet er schitterend uit, het acteerwerk is aardig en het zelfbewuste karakter van de film schiet nergens te ver door.
8 (4*)
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Kan opzicht interessant zijn deze Braziliaanse film en dat geldt ook voor de door John Milton bekeken Duitse film "Der Goldene Handschuh (2019)" met zo te zien Jan Jaap van der Wal in de hoofdrol
Ik heb ze beiden in ieder geval al eens gepindakaasd.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Op zich wel gek als shorts liefhebber dat ik dat zelf nog niet had gedaan, een stapeltje combineren zoals Woland deed met Zoetrope (1999) / Pig (1998) / Clearwater (2020). Ik heb ervoor gekozen in de resterende silent horror shorts te duiken die ik nog niet had gezien, van filmmaker pioniers als Porter, Méliès en Chomon. En als toetje een overdaad aan Dr. Jekyll and Mr. Hyde 
20. Shorts assorti hieronder
FTV - <1921
Totaal aantal punten: 58 + 2 +2 = 62
https://image.tmdb.org/t/p/w1280/tSJuo07xgYCq4vmurgPaussLLdI.jpg
1 The Haunted Castle (Short 1897) - IMDb
2 L'auberge ensorcelée (Short 1897) - IMDb
1 The X-Ray Fiend (Short 1897) - IMDb
1 The Cavalier's Dream (Short 1898) - IMDb
3 Le diable au couvent (Short 1899) - IMDb
2 Le diable géant ou Le miracle de la madonne (Short 1901) - IMDb 10 minutes
2 The Haunted Curiosity Shop (Short 1901) - IMDb
2 Le diable géant ou Le miracle de la madonne (Short 1901) - IMDb
3 Les trésors de satan (Short 1902) - IMDb
3 Le monstre (Short 1903) - IMDb 20 minuten
2 Le chaudron infernal (Short 1903) - IMDb
12 Dr. Jekyll and Mr. Hyde (Short 1912) - IMDb
26 Dr. Jekyll and Mr. Hyde (Short 1913) - IMDb
----------------------
60 minuten totaal
20. Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1920) - IMDb
FTV - <1921
Totaal aantal punten: 62 + 2 + 2 = 66
Als curiositeit is het aardig (of als completionist), maar de latere verfilmingen zijn toch echt wel beduidend genietbaarder. Ik zou dan eerder aanraden om Dr. Jekyll and Mr. Hyde (Film, 1931) eens te kijken. Haydons film zou overigens ook toen al lichtelijk overschaduwd worden door Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1920) met de populaire John Barrymore die net een maand eerder was uitgekomen.
FTV - <1921
Totaal aantal punten: 66 + 2 + 2 = 70
Ondanks de credit op IMDb is Schloß Vogeloed (1921), zoals meerdere users opmerken op de pagina van de film, niet echt een horrorfilm te noemen. En wie met torenhoge verwachtingen komt voor de naam Murnau, kan die ook beter ietsje temperen. De film is mooi gerestaureerd, maar is (inderdaad) niet een van zijn sterkere werken. Geschoten in de Babelsberg studio's, wat je terugziet aan de mooie sets!
3*
Ik geloof niet dat er nog veel <1921 horror over is nu, trouwens. Wiki lijst die ik vond heb ik nu alles van gezien in elk geval. Jammer; puntjes gingen wel hard. Maar volgens mij ga ik de 31 titels wel halen deze challenge, ondanks mijn aanvankelijke twijfels 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Deze lijst al bekeken John Milton ?
Letterboxd : Every Horror Film Made from 1895 - present
Wel een beetje dom van mij want de voorsprong die je nu al hebt is niet meer in te halen.
En dan ga ik je nog een beetje helpen 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.