House Hunting (2013)

Alternatieve titel: The Wrong House

Thriller

geregisseerd door Eric Hurt
met Marc Singer, Art LaFleur en Hayley DuMond

Twee families proberen een huis te vinden buiten de stad. Beide gaan ze naar een open huis bezichtiging van een huis dat te mooi lijkt om waar te zijn. Dit blijkt ook het geval als de families het huis niet meer kunnen verlaten. Elke keer als ze het terrein van het huis proberen te verlaten komen ze namelijk weer terug bij het huis. Dan komen ze er achter dat het huis een duistere geschiedenis kent...

avatar van WaynesW
Dertien in een dozijn.

0/5

Een van de slechtste films die ik in tijden gezien heb, geen diepgang, geen duidelijk verhaal, veel onverklaarbare gebeurtenissen. Matige acteerprestaties! Not my cup of tea..

avatar van mario_arnhem
idd bagger

focking goeie film aanradertje!!

avatar van Shadowed
Goedkope thriller.

Destijds sprak de poster me wel aan, en je moet wat tegen de verveling van de lockdown. Eens uitproberen leek dus geen kwaad te kunnen, maar ik krijg wat er te verwachten viel. Dit was gewoon weer een goedkope thrillerfilm met een bijzonder concept waar te weinig centjes voor over waren.

Het concept leek op papier best leuk en het leek ook een gave richting op te gaan. Twee vreemde families die gedwongen worden om in 1 huishouden te verblijven. De spanningen zouden moeten gaan stijgen, maar uiteindelijk duurt dit erg lang. Als de waterkoker dan overloopt wil het niet echt overkomen waardoor de film doodvalt.

Acteerwerk is redelijk maar niet bijzonder. Iedereen speelt net wat te gescript, met meer improvisatie had het beter kunnen werken. De regisseur lijkt ze te weinig ruimte te gunnen om eigenhandig de spanningen op te voeren. Daarnaast is de regie zelf losjes en niet intens genoeg om het allemaal over te laten komen.

De gebeurtenissen zijn alles behalve spannend te noemen en de regie is daarvoor ook te afstandelijk. De look van de film is rauw en kil maar de inhoud zelf is dat helaas nooit. De horror die soms om de hoek komt kijken is tam en de finale teleurstellend. Wel een leuk einde, maar het ondersteunende schrijfwerk ontbreekt toch echt om de boel integraal naar boven te helpen.

Wat uiteindelijk overblijft is een afstandelijke thriller die op papier leuker lijkt dan het uiteindelijke resultaat. Het wordt gewoon te gebrekkig afgewerkt waardoor de spanning uiteindelijk op de klippen loopt. Leuk geprobeerd, maar het heeft niet gewerkt.