Black Cadillac (2003)

Thriller

geregisseerd door John Murlowski
met Randy Quaid, Shane Johnson en Josh Hammond

C.J., Scott en Robby brengen een avondje door in een café. Wanneer C.J. een kroeggevecht uitlokt, maken ze zich uiteindelijk uit de voeten in Scott's Saab. Onderweg daagt iemand in een zwarte Cadillac hen uit voor een racewedstrijd. Al snel blijkt dat het geen vriendschappelijke wedstrijd wordt, maar een wilde achtervolging.

Wat een ongeloofelijk koude, creepy film, met de gepast locatie erbij, ik kan hem alleen nergens vinden!!!

GuyB
Gisteren herziening, die positief was.

Ondanks dat ik het einde al weet, zit de sfeer er wel erg goed in. Totaal mijn idee van wat eng is, kon mij ook goed inleven in de personages en er werd echt wel naar behoren geacteerd.

Een sneeuwgebied, ze geraken altijd maar dieper de wildernis in, en bomen, bomen, bomen. Een typisch Amerikaanse weg, maar dan op de koudste nacht van het jaar.

Hoewel het einde vrij belachelijk is, en er een paar erge fouten inzitten, wil ik niets van mijn vier sterren af doen. Gedurende de hele film zit je echt met dat paranoïde gevoel, kon vooral goed meeleven met Scott.

Diegene voorwie de Cadillac hen uiteindelijk de hele tijd volgde.

Een onbekende film, maar eentje die je echt een hele leuke filmavond geeft.

avatar van Matthiasc88
Klassieker, die het eerst uur wel weet te boeien, maar daarna toch wat afzwakt ....

Must see, maar geen pottenbreker...

GuyB
Matthiasc88 schreef:

Must see, maar geen pottenbreker...

Klassieker, maar geen pottenbreker?

avatar van Jan met de pet
Schijnt waargebeurd te zijn?? Over de hele film hangt toch wel een beklemmend sfeertje, zeker een aardige film maar sommige dingen zijn toch echt ongeloofwaardig, bv de aanrijding in de garage met CJ, maar het zal wel een waargebeurd verhaal zijn met een korreltje zout:3,0

avatar van xxERWINxx
Heb hem net gezien en hij viel me niet tegen! Best spannende film, allemaal in het donker en vooral die creepy auto, alleen niet echt een horror, weinig bloed gezien.
Het einde viel ook een beetje tegen, ze hadden er misschien iets meer uit moeten halen, en een ander einde aan moeten maken.
Maar wel een vermakelijke film verder.

avatar van jordandejong
Jan met de pet schreef:
Schijnt waargebeurd te zijn?? 0

Gedeeltelijk.. Film is gebaseerd op een ervaring van de regiseur. Die werd op een afgelegen weg urenlang achtervolgd door een mysterieuze auto.

avatar van schram101
Film in het rijtje Joy Ride en Hush. Helaas stukken minder dan beide films. En dit ligt behalve het gebrek aan leuke personages ook aan een gebrek aan spanning. Waar bij de eerst genoemde films bij tijd en wijlen de spanning om te snijden is, is Black Cadillac dat nergens. Dit gegeven in combinatie met de irritante personages (had er geen enkel probleem mee mochten er enkele sterven, helaas gebeurd dat niet) maakten de film niet wat ik ervan verwachtte.

Het einde zie je niet direct aankomen maar had het graag anders gezien. Liever zag ik juist een slechterik die niets met de scene in het café te maken had.

Daarnaast vond ik de film, zeker gezien zijn jonge leeftijd, visueel bijzonder lelijk.

avatar van Gang_Star
Black Cadillac is vanaf het moment dat de cadillac in beeld komt tot het einde toe een spannende thriller. Constant de dreiging naar de 3 jongens en de terreur, blijft de gehele film vermaken.

avatar van SmackItUp
Aardig, maar telkens wanneer er een redelijke suspense werd opgebouwd, wordt deze vervolgens teniet gedaan door enorme clichés en een voorspelbaar verloop. Jammer, want vooral het eerste gedeelte is bij tijd en wijle aardig spannend. Het einde is flut.

avatar van jeroentjuhhhhh
Weer zo'n titel die ik vroeger áltijd in de videotheken zag staan... maar ook áltijd liet liggen. Ik ging liever 25x voor de soortgelijke Monster Man (2003) . Anyhow; solide thriller met een beproefd concept, maar dat laatste doet de film gek genoeg meer goed dan kwaad. Het biedt Murlowksi in ieder geval wat houvast (referentiemateriaal). Afgaande op de rest van z'n oeuvre had ik niet de hoogste verwachtingen. Prima acteerwerk van de drie jonge protagonisten, maar de bad guy en bijbehorende twist is iets minder geslaagd / overtuigend.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze toch wel vermakelijke 13 in een dozijn B-Film vanmiddag met plezier herzien en destijds ging dit soort kijkvoer rechtstreeks de videotheek in. Nu heb ik hem uit mijn prive collectie gekeken. Doe er een half puntje bij, Een 3.0