ad

Genre: Horror

Alternatieve titel: Nuntergeist

Geregisseerd door: Aaron Mirtes

Met onder meer: Lacy Hartselle, Rae Hunt, Kate Kilcoyne

IMDb beoordeling: 2,8 (851)

Releasedatum: 9 mei 2018

Over Curse of the Nun

"Your Soul Belongs to Her"

Anna Winter is een jonge, beschadigde vrouw die het verleden probeert te vergeten. Ze woont in een huurwoning en heeft een mooi, nieuw huis gekocht. Anna wil niets liever dan verhuizen, maar komt in de problemen met de kwaadaardige geest van zuster Catherine. Zij wil niet dat Anna verhuist en maakt haar het leven tot een hel.

imageimageimageimageimage

avatar van Jake the muss

Jake the muss

Weer een aftek van "the nun"....zal wel net zo een prul zijn als "the bad nun".....sla em tot de recensies wel even over

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Helaas, wij tweetjes vonden deze film tegenvallen!

Niet zoals we elders lazen, een "laag tempo" maar een teleurstellend geheel.

Slecht tot matig acteertalent in de film, veel gelach om lariekoek en een onduidelijke opbouw van het verhaal.

Is de hoofdrolspeler halverwege de film dood en later weer levend geworden of....?

Wij hebben het idee dat de regisseur continue actie wil in de film maar "overdaad schaadt", ook hier.

Nu is het niet zo dat we het een volledig mislukte horror vinden maar een uitblinker?

Nee, absoluut niet!

Een 5!

Opgelet, in de bioscoop draait ook een nun-film en deze titel is: The Nun van de producent James Wan.

The Nun (2018)

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Nuntergeist

Ik hoef dit soort bagger rip-offs niet te zien, maar vind het best hilarisch hoe die markt in elkaar steekt.

avatar van Kondoro

Kondoro

OMG .

avatar van schumacher

schumacher

Amaai zeg, deze na goeie 20-25min stop gezet.

Waste of time. Echt niks voor mij.

Kan men nu echt geene braindead meer maken of demon knight of evil dead 1 en evil dead 3?

Al die horror films zijn bijna allemaal crap.

Saw dat was nog goed, zeker het 1ste deel vd laatste film.

En overlaatst hebk nog eens ne goeie gezien mee ne zo ne rare clown, ben de naam vergeten van dieje film.

avatar van Woland

Woland

Ha, Asylum is weer aan de slag geweest?

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Woland schreef:

Ha, Asylum is weer aan de slag geweest?

Nee Ze zijn niet de enige met mockbusters!

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Zeer slechte film, die amateuristisch oogt en nergens kan boeien. Ik zeg het niet vaak maar deze hoef je niet te zien.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Iets meer van verwacht. Met de alternatieve titel 'Nuntergeist' verwijst Mirtes nog even naar zijn eerdere feature film Clowntergeist (2017) (2.5*), maar het verschil in kwaliteit tussen beide films is groter dan vooraf gedacht. Achter deze simpele cash-in (op de andere simpele cash-in van Blumhouse) lijkt iets meer haast te hebben gezeten en met beduidend minder budget, waardoor bijvoorbeeld veel van de bedoelde 'scares' gewoon tijdens daglicht zijn geschoten. Je hebt overigens al een compleet 'The Nun' Halloween costume voor $44,99, dus het hoeft ook niet veel te kosten. Maar steek dan in ieder geval iets meer in de productie zelf, want dit kan af en toe nauwelijks door als 'film'.