ad
  • 8.145.125 stemmen

Werewolves on Wheels (1971)

Actie / Horror | 85 minuten

Genre: Actie / Horror

Geregisseerd door: Michel Levesque

Met onder meer: D.J. Anderson

Over Werewolves on Wheels

"If you're hairy, you belong on a motorbike!"

Een groepje bikers komt in een klooster terecht, en wanneer een monnik probeert één van de bikers tot het geloof te bekeren, slaan ze alles kort en klein. De monniken spreken echter een vloek uit over één van de vrouwen van de bende, en bij de eerste volle maan verandert deze Helen in een weerwolf.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Leuke exploitation film die erg representatief is voor de tijd waarin hij gemaakt is. Soms leek het wel een langgerekte psychedelische rockvideo te zijn. Erg lage waarderingen hier en op imdb verbazen mij een beetje, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat de meeste mensen een horrorfilm verwachtten en dat is deze niet.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Het kan inderdaad moeilijk als horror bestempeld worden.

Ik moet zeggen dat ik nog best van deze film genoten heb. Hier en daar wat apart camerawerk en de psychedelische muziek zorgt inderdaad voor een aparte sfeer die past bij de tijd.

Grappig dat zanger Barry McGuire (bekend door zijn "hit" Eve of Destruction) hierin meespeelt.

Volgens de wiki van deze film hebben ze een aantal beelden gebruikt van echte bikers die hun dagelijks leven leiden en geen acteerervaring hadden. Nu geloof ik dit graag, want de bikers blinken inderdaad niet uit in hun acteerprestaties. Echt storend is dit echter niet, want er valt nog voldoende te genieten en ze gooien er hier en daar wat grappige zinnen of discussies (die discussie over het bier bijvoorbeeld) die echt niks toevoegen aan de film.