• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.136 gebruikers
  • 9.379.413 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

40 Horror Hospital (1973) FTV
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNGQzNTAzNzItMDA5Zi00MDUxLTk4YTUtYzg2NDhkZTA1YzE0XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_SY1000_CR0,0,1385,1000_AL_.jpg

Best een aardige horrorfilm waarin Michael Gough als Dr. Storm perfect gecast is. Akelige uitstraling, maar wel niet echt dreigend in zijn rol. Een gepast hoofd bij zijn rol als boosaardige dokter.
Zoals hier al meermaals vernoemd werd heeft Robin Askwith echt wel iets weg van Mick Jagger. Was mijn eerste gedachte al tijdens de eerste minuten van de film, maar blijkbaar ook gegrond. Degelijke opbouw en mysterieuze sfeer is zeker aanwezig. De film mist wel spanningskracht. Het idee van het hakmes dat uit de rijdende auto van de dokter springt om de gevluchten te onthoofden is zeer leuk bedacht. Originele vondst. 6/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

43. Il Racconto dei Racconti - Tale of Tales (2015) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOTBiY2U2MTctNTA4Ni00MDBkLTk5MjItZWUxNDk5YmFlMTliL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyNDUxNjc5NjY@._V1_.jpg

Misschien toch goed dat joolstein deze niet heeft getipt als horror want het horrorgehalte is toch vrij laag. Moest ik de film beoordelen op het visuele, setting en vormgeving zou die hoog scoren. Er was ook duidelijk een flink budget voorhanden. Maar qua inhoud is deze toch aan de magere kant of zoals mijn horrormaatje al aanhaalde er zit weinig diepgang in, het blijft nogal afstandelijk. Het is een soort anthologie van 3 verhalen die elkaar afwisselen en niet zoals vaker een voor een worden afgewerkt. Dit lijkt op zich wel verfrissend maar dan verwacht je toch ergens dat er dan een connectie zou zijn en de verhaallijnen uiteindelijk samenkomen. Uiteindelijk krijgen we aan het eind de protagonisten van elk verhaal in een scène al is er geen interactie tussen hen. Het leukste verhaal vond ik die van de oude zussen gevolgd door die van de koningsdochter. Die van de tweeling was nogal flauw. Film is ook te lang.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

16. Miss Muerte (1966) - FTV

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61BbmLCBhvL.jpg

Fijne vroege Jesús Franco-film. Zo'n 5 jaar later door hemzelf nog eens overgedaan als Sie Tötete in Ekstase. Niet dat hier veel mis mee is: gezichtschirurgie op jezelf uitvoeren, een stripster in doorkijk-spinnenpakje met centimeters lange giftige nagels en robotarmen voor weer eens een duivels apparaat.

Prima verzorgd en gefilmd allemaal, jazzy soundtrack. 21ste Franco-film die ik zie, nog zo'n 185 te gaan!

3*

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

41 Curtains (1983) FTV

https://66.media.tumblr.com/7f92e3efd1dbfcc48eef372184567d0a/tumblr_inline_o5v2n9p67U1tqp1t6_1280.jpg

Boeiende slasher waarin het verhaal erg vaag voor de kijker wordt voorgesteld. Verschillende redenen zijn de oorzaak. Ten eerste de lijnen tussen realiteit en fictie zijn dun, maar ook de identiteiten en karakters vervagen voortdurend. De wereld van de actrices. Ten tweede er gebeuren heel wat vreemde dingen die de identiteit van de moordenaar onduidelijk maken wat de spanning ten goede komt. En tenslotte zorgen de verschillende personages voor de nodige hysterie. De kills zijn misschien niet echt sterk in beeld gebracht, al mag die van de schaatser er wel zijn. Maar de film heeft andere geslaagde horrorelementen zoals het enge coole masker. de scène met die pop op de weg, de scènes in het gesticht en de toffe langdurige ontsnapping van een actrice die zich een weg baant tussen poppen en gordijnen. Heel leuk gedaan.

De film blijft ook hangen en dat is een goed teken. Sommige puzzelstukjes blijven liggen, maar de meesten kun je toch wel leggen. Ik vond dat einde dan ook erg geslaagd. 7/10

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

Hollywood007 schreef:

wendyvortex

Ik speel al geruime tijd met het idee om een podcast te starten. Deze zou, uiteraard, gaan over horror film. Alleen kan dit maar interactie met een co-host maakt het leuker natuurlijk. Alexspyforever zag het idee al zitten maar we zijn op zoek naar nog iemand om ons te vervoegen. Iemand interesse?

What you hoped for:

https://imgix.ranker.com/user_node_img/50094/1001863630/original/she-starred-in-the-worst-movie-ever-made-photo-u2?w=650&q=50&fm=pjpg&fit=crop&crop=faces

What you'll get:

https://www.rd.nl/image/contentid/policy:1.235030:1467425746/Erica-Terpstra.jpg?f=16x9&$p$f=352ca4e

laten we de mythe maar in stand houden! Veel succes jongens!

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

Podcasts zijn niets voor mij, ik kan hier helaas niks voor je in betekenen Hollywood007. Ik wens jou en alexspyforever in ieder geval veel succes ermee.

Kondoro

• 11525 berichten
  • 2867 stemmen

13 - Sleepy Hollow (1999) - FTV

‘Sleepy Hollow’ kwam eigenlijk meerendeels op mijn pad omdat ik een keer achter de serie kwam. De serie noch de film(s) nog nooit gezien tot zondag. Eigenlijk uit en niets aangezet met weinig verwachtingen wat de film toch erg leuk wist te maken. De sfeer was om van te snoepen, de setting zag er goed en leuk uit en ook de acteerkunsten van de cast is erg tof, met natuurlijk als voorman ‘Johnny Depp’. De film had zowel komische als bloederige scenes en was soms niet bang bepaalde beelden te tonen. Dat maakte de film dan toch echt naast zijn leuke en vrolijke sfeer wel erg duister.

http://www.premiere.fr/sites/default/files/styles/scale_crop_1280x720/public/2018-05/sleepy_critique.jpg

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

Ook ik pas voor de podcast, Hollywood007. Niet mijn ding, maar succes ermee!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Weet wel dat ik noch Holly het al geprobeerd hebben dus we weten niet eens of het wel iets voor ons is. Ik wil maar zeggen het is niet dat we echt radio gaan maken voor een wereldwijd publiek.

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2733 stemmen

5 Saw VI (2009) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/59000/59080.jpg?cb=1363359146

Redelijk vermakelijk filmpje uit de Saw reeks. Het acteerniveau ligt niet heel hoog en het verhaal is ook niet bijzonder maar het is nog wel aardig om naar te kijken. 2.5*

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

18. Revenge (2017) - FTV

Deze film stond al een tijdje op mijn kijklijst, en nu kwam het er dan eindelijk van. Op aandringen van John Milton, die me ook waarschuwde dat ik mijn suspension of disbelief aan moest zetten. Nou, daar had ie in ieder geval gelijk in. Revenge heeft een typisch I Spit On Your Grave-verhaal, waarbij een vrouw bruut wraak neemt op haar verkrachters. Er gaat vervolgens in deze film best wel wat goed, maar ook een aantal dingen bepaald niet, en ik kom dan ook niet verder dan een krappe voldoende.

De twee leads acteren prima, waarvan ik Matilda Lutz helemaal niet ken, en ik tot mijn verbazing Kevin Janssens recent heb gezien als Patrick in De Patrick. Ik had 'm in ieder geval niet herkend, wat een compliment voor hem is, denk ik. De twee andere acteurs (er zitten maar vier acteurs in de hele film) zijn wat minder, maar soit. En visueel ziet de film er goed uit, met ook mooie omgevingen én behoorlijk veel harde actie en bloedige gore. Zover, dikke prima, maar hoewel ik al gewaarschuwd was, is dit plot zelfs met de nodige karrenvrachten zout nog steeds wel aan de flauwe en voorspelbare kant. Dit had meer suspension of disbelief nodig dan ik zo op een gemiddelde dinsdagavond op kan brengen, blijkt, en ook met suspension of disbelief blijft het nogal simpel en voorspelbaar. Ondanks die geregelde irritatie maakte het visuele aspect en de sterke actie/horrorscenes het toch weer deels goed. 3.0*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton jij lijkt me een goede co-host anders. jij kan het altijd zo goed uitleggen en vormt een perfect tegengewicht tegen de kritische alexspy

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2733 stemmen

6. The Ring (2002) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4105.jpg?cb=1363159331

Had meer verwacht van deze film. Je krijgt weinig uitleg over dingen en het einde is heel abrupt. jammer 2*

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

42 Charismata (2017) FTV

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/abandomedia/db/poster/db_posters_43884.jpg

Slecht !

Zowel op gebied van verhaal, acteerwerk, spanningskracht, personages, sfeer is dit een zwakke horrorfilm die nergens iets heeft om mee uit te pakken. Saai en het einde slaat nergens op waardoor de film voor mij in de categorie zeer zwak valt. 2/10

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

43 Pánico en el Transiberiano (1972) FTV
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZWMzM2QyYzMtY2EzNi00ODBlLTgyY2ItOTNhMGFlOGQyZmNmXkEyXkFqcGdeQXVyNDc2NjEyMw@@._V1_.jpg

Heerlijke ouderwetse horrorfilm met een zeer leuk gegeven over een oud bevroren monster met een speciale gave die de gegevens, bekwaamheid en herinneringen van de mensen kan opnemen en zo zich telkens weet sterker te maken of in moeilijke situaties via zijn gave op tijd kan vluchten. Leuk uitgewerkt !
Bijvoorbeeld de ogen van de slachtoffers worden helemaal wit ( brrr akelig ). Een ander voorbeeld is het gegeven van een aangetast oog van een slachtoffer dat onderzocht wordt waarbij mooie filosofische gedachten voorbij rollen zoals het zien van de 10 geboden, een dinosaurus en de aarde vanuit het heelal.
Er gebeurt heel wat tijdens de treinreis waarbij de authentieke sfeer van het reizen per nighttrain goed wordt weergegeven. De verschillende wagons, de bar, privé-ruimtes, ... zorgen dat je bijna ook zin krijgt voor dit soort treinreisjes. Het monster komt vaak genoeg en duidelijk in beeld. De personages zijn interessant zoals de paleontoloog gespeeld door Christopher Lee , Peter Cushing als Dr. Wells, Alberto de Mendoza als Father Pujardov, Telly Savalas als Capt. Kazan en Julio Peña als Inspector Mirov. Heel boeiend om te volgen, vooral bij Mirov en Savalas is het echt genieten. Goed acteerwerk overigens. Savalas komt redelijk laat naar voren in de film, maar wanneer hij de trein binnen stapt, moet het monster vrezen voor zijn bestaan. Althans zo komt Savalas over. Hij zal dat duiveltje wel een lesje leren. Heerlijk. Wat daarna gebeurt is ook wel heel opmerkelijk en eigenlijk verrassend : de doden komen terug tot leven. Maar dan zullen we ook kennis maken met de vaardigheden van de paleontoloog. Het slot is wel oké, al is het ergens jammer dat het mythische monster zo aan zijn einde komt. Zeker als je weet dat het al zo lang heeft geleefd. Een verrassende amusante horrorfilm die een dikke 8/10 van mij krijgt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless schreef:
43 Pánico en el Transiberiano (1972) FTV
(afbeelding)

Heerlijke ouderwetse horrorfilm met een zeer leuk gegeven over een oud bevroren monster met een speciale gave die de gegevens, bekwaamheid en herinneringen van de mensen kan opnemen en zo zich telkens weet sterker te maken of in moeilijke situaties via zijn gave op tijd kan vluchten. Leuk uitgewerkt !
Bijvoorbeeld de ogen van de slachtoffers worden helemaal wit ( brrr akelig ). Een ander voorbeeld is het gegeven van een aangetast oog van een slachtoffer dat onderzocht wordt waarbij mooie filosofische gedachten voorbij rollen zoals het zien van de 10 geboden, een dinosaurus en de aarde vanuit het heelal.
Er gebeurt heel wat tijdens de treinreis waarbij de authentieke sfeer van het reizen per nighttrain goed wordt weergegeven. De verschillende wagons, de bar, privé-ruimtes, ... zorgen dat je bijna ook zin krijgt voor dit soort treinreisjes. Het monster komt vaak genoeg en duidelijk in beeld. De personages zijn interessant zoals de paleontoloog gespeeld door Christopher Lee , Peter Cushing als Dr. Wells, Alberto de Mendoza als Father Pujardov, Telly Savalas als Capt. Kazan en Julio Peña als Inspector Mirov. Heel boeiend om te volgen, vooral bij Mirov en Savalas is het echt genieten. Goed acteerwerk overigens. Savalas komt redelijk laat naar voren in de film, maar wanneer hij de trein binnen stapt, moet het monster vrezen voor zijn bestaan. Althans zo komt Savalas over. Hij zal dat duiveltje wel een lesje leren. Heerlijk. Wat daarna gebeurt is ook wel heel opmerkelijk en eigenlijk verrassend : de doden komen terug tot leven. Maar dan zullen we ook kennis maken met de vaardigheden van de paleontoloog. Het slot is wel oké, al is het ergens jammer dat het mythische monster zo aan zijn einde komt. Zeker als je weet dat het al zo lang heeft geleefd. Een verrassende amusante horrorfilm die een dikke 8/10 van mij krijgt.

Dacht valt misschien te proberen. Maar ik zie dat het halve Hammerclubje meedoet dus ik ga mij er toch maar niet aan wagen.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

Tja ...alexspyforever... daar zou ik niet naar kijken.....mij kun je ook niet echt een Hammerfan bestempelen Ik zie dat ik met twee andere zelfs de hoogste waardering tot nu toe heb gegeven, wel nog heel weinig stemmen. Ik weet eigenlijk ook niet wat jij er van zou vinden. Het is gewoon een toffe ouderwetse film.

Toegegeven het verhaal ligt mij wel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless schreef:

Tja ...alexspyforever... daar zou ik niet naar kijken.....mij kun je ook niet echt een Hammerfan bestempelen Ik zie dat ik met twee andere zelfs de hoogste waardering tot nu toe heb gegeven, wel nog heel weinig stemmen. Ik weet eigenlijk ook niet wat jij er van zou vinden. Het is gewoon een toffe ouderwetse film.

Toegegeven het verhaal ligt mij wel.

Cushing is een goed acteur maar om de een of andere reden zijn films met hem in de hoofdrol een ontgoocheling voor mij. Ik vond hem een erg vervelende Frankenstein.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

17. Enigma Rosso (1978) - FTV
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1104/4308/products/orgie_1024x1024.jpg?v=1469287766
Ja, daar is tie weer de leren handschoenen giallo-killer. Maar wie is de dader? Het heeft allemaal iets te maken de notabelen die sex-feestjes met minderjarige meisjes houden, allemaal weer keurige katholieken natuurlijk. Een louche spijkerbroekenverkoper, een meisjesinternaat, abortus met roestige tangen, een moord met knikkers, loeren in de meisjeskleedkamer, reuze verantwoord amusement uit de jaren 70. Prima tempo en met weer een mooie dubbel overgehaalde wie is de dader is twist op het eind.
4*

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2733 stemmen

7. Braindead (1992) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/538.jpg?cb=1447415530

Het acteerwerk is niet zo goed en het camerawerk al helemaal niet. Het leek met een aardappel gefilmd af en toe. In het laatste deel is dat amper zichtbaar meer en is het genieten. Ruime 2.5*

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

1.

The Boy (2016)
97 minuten
FTV

https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/the-boy-2.jpg

Redelijk.
Goed geacteerd, mooie duistere sfeer, goede mysterie, maar zodra Brahms in beeld kwam was de spanning helaas wel in een klap bijna volledig weg.

Benieuwd wat ze met het vervolg gaan doen...

Krappe 3,0*

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

2.

Honeymoon (2014)

87 minuten

FTV

https://d2ycltig8jwwee.cloudfront.net/reviews/1061/fullwidth.129a7f04.jpg

Hier had ik me al lang op verheugd. Vond de DVD cover echt heel vet.

Ik vond 'm goed, sterk geacteerd door beide hoofdrolspelers, goeie spanning, duister, mooi gefilmd, en tegen het einde echt hele vette, (gore), en overtuigende FX.

3,0.*

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

3.

Annabelle Comes Home (2019)

106 minuten

FTV

https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2019/06/Annabelle-Comes-Home-header.jpg?w=633

Helaas de minste van de 3 Annabelle films tot nu toe. Had er wel redelijk hoge verwachten van omdat ik deel 1, (in tegenstelling tot de meerderheid), heel sterk vind, en deel 2 ook echt goed en spannend was.

Maar hoewel deze weer heel mooi in beeld gebracht is, cinematografisch was het helemaal dik in orde, maar écht spannend werd het niet en er werd echt te veel met horror-clichés heen en weer gegooid.

Wanneer Ed en Lorraine helemaal in het begin bij het met de auto plotseling stoppen bij het kerkhof; zet de mist-machine maar aan! Tjonge, dat was echt een scène-verpester.

Ook die scène met de vriendin van de babysitter voor de 70's televisie in de kamer met alle bezeten voorwerpen, viel heel erg buiten de boot als je het vergelijkt met de rest van de film; vond dat maar wat vreemd, net alsof we opeens in een science-fiction film zaten.

Maar er sta zaten ook 'n paar hele toffe momenten in, zoals de vrouw in de bruidsjurk (niet te verwarren met La Llorona), die door het huis dwaalt en van kamer naar kamer loopt, en langs de en zogenaamd "door" de muren heen loopt. Tof gedaan.

En de scène met de ronddraaiende kleuren-lamp op de slaapkamer van Judy en dan de schaduw van Annabelle tegen de muur, die steeds groter en groter wordt totdat de demon zichtbaar wordt; heel zenuwslopend.

Toch een dikke 3,0*. - Naar mijn mening terecht voor dit deel, want deel 1 en 2 heb ik respectievelijk 4,0* en 3,5* gegeven.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

18. In the Tall Grass (2019) FTV

1,0*

https://cdn2us.denofgeek.com/sites/denofgeekus/files/styles/main_wide/public/2019/10/in-the-tall-grass.jpg?itok=oQI86J7O

Vreselijke film. Met veel moeite afgekeken. Gras, gras en nog eens gras. Hollen, hollen en nog eens hollen. Veel modder en dan ook nog eens veel vallen in de modder. Veel regen, zowel in de film en bij mij thuis. Veel geschreeuw en een kid dat blijft schreeuwen: Help me out of here. En waar gaat het allemaal over. Ik zou het niet weten. Ik zag op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer of te wel - dat is beter gezegd - ik zag door het gras het gras niet meer. Neen, gauw vergeten deze film.

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

Child's Play 2019)

90 minuten

FTV

https://overratedcinema.files.wordpress.com/2019/06/childs-play-pic-e1561577538841.jpg?w=816

Het eerste half uur vond ik in feite geweldig, echt van genoten. Heel leuk, verfrissend, nieuw: ik dacht dit kan nog wel eens wat interessants worden.

Maar daarna wordt het helaas vrij snel 'n zooitje en blijft er weinig "origineels" in deze remake, over. De kills worden bijna niet in beeld gebracht; ze doen 'alsof' ze het gaan laten zien, maar dan; nee, toch niet.

En hoe Chucky in vredesnaam bij die moeder van buurman van Andy in de auto terecht gekomen is; is me nog steeds een enorm raadsel.

En ook hoe het afgesneden gezicht (vanwege TCM: The Next Generation die ze op de TV kijken), van die irritante vriend van de moeder nog steeds z'n ogen erin kan hebben wanneer hij op de pompoen geplakt zit; what the F?

Waar ik me vooral kapot aan ergerde was dat het zóooooo gehaast was. Het ging zo snel, hele vluchtige editing. Scene, cut, scene, cut, scene, cut. Alsof ze echt zoiets hadden we móeten binnen de "standaard" (en saaie) 90 minuten blijven; want precies zo lang duurt de hele film ook.

Op het einde hadden ze er nog iets heel akeligs en cools van kunnen maken in de supermarkt met die drone die Chucky bestuurt; maar nee, wordt heel snel afgekapt.

Maar ze krijgen wel punten voor de stem van Mark Hamill, want hij deed het erg goed en leuk ook als Chucky. Heel anders natuurlijk dan wat we gewend zijn van de geweldige, onovertroffen Brad Dourif, maar het is toch passend en zeer net gedaan.

Toch een krappe 3,0* ook, vanwege het eerste half uur ongeveer, en Mark Hamill.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#20 The Burrowers (2008) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/51000/51843.jpg?cb=1380180310

Vond deze niet geslaagd, leuk geprobeerd maar deed me verder niet veel. Matig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.