- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik denk dat dit vooral uit nostalgie was. Dit is een film die ik zo graag wou zien maar door mijn jonge leeftijd en ouders, die me liever weg hielden van al dat horror gedoe, mocht ik deze niet zien toen hij uitkwam in1992. Ik herinner me nog de grote kartonnen plaat die als reclame aan de ingang van de cinema stond. En ik hoorde oudere kinderen er over spreken. Toen ik hem uiteindelijk mocht zien was ik nog steeds vrij jong en ik was er dadelijk weg van. Er speelde, voor die tijd, ook grote namen in mee. Als kind was hij ook enger misschien. Als volwassenen is het meer een comedy dan griezelsfeer. Misschien is hij bij een re-watch niet meer zo goed, maar zoals ik al zei, nostalgie speelt hier duidelijk mee.
En als ouders hun kinderen weg willen houden van iets dat hen, al intrigeerde dan gaan ze dat gevoel natuurlijk nog meer aanwakkeren. 
Gelukkig dat je die film nog hebt kunnen zien toen je jong was en het een positieve ervaring was. Ik herinner me nog hoe er in de school werd gepraat over The Ghostbusters en dat het KNT was. Als tiener had ik die wellicht nog wel kunnen zien maar tegen dan was mijn interesse toch weggeëbd. Pas gezien als late twintiger en dat viel dik tegen. Een geval van ik had die misschien wel leuk gevonden als kind maar twijfel sterk of er veel van dat nostalgie gevoel zou zijn blijven hangen. Poltergeist doet me bijvoorbeeld nog maar weinig, The Shining evenmin.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
Poltergeist doet me bijvoorbeeld nog maar weinig, The Shining evenmin.
Ik ben het volledig met je eens. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het werd na een aantal mindere tot slechte kijkervaringen nog eens tijd voor een betere film die heb ik met deze Chileense horrorfilm toch gekregen.
41. Trauma (2017) - FTV
https://www.pophorror.com/wp-content/uploads/2018/11/TRAUMA_OFFICIAL_POSTER-REVIEW-424x600.jpg
Vergeet die malloten van Texas Chainsaw Massacre, Last House on the Left en zelfs A Serbian Film of de menige copycats uit de Franse horrorfilms. Het zijn allemaal watjes tov dat dit monster en zijn broedsel. Eigenlijk heb ik niet veel toe te voegen aan de commentaren van joolstein en Collins. Zelfs met wibro die de film duidelijk niet goed vond kan ik het over een ding eens zijn, heel leuke lesbische vrijpartij. Die was wel een pak beter dan het gekunstelde gedoe in Bound, vond je ook niet joolstein? 
Dat de bad guy door middel van flashbacks achtergrond meekrijgt maw waarom hij zo een monster is geworden maakt dat de film zich onderscheidt van de meeste rape/revenge films. Ook onze slachtoffers krijgen genoeg background om mij in te leven in hun vreselijke situatie.
Toch ga ik hem niet boven (maar wel op hetzelfde niveau) van I Spit on your Grave plaatsen. Daarvoor vond ik het revenge gedeelte net iets te snel afgehaspeld. En er slopen dan toch weer enkele clichés in zoals het meisje dat niet naakt gaat of aan seks doet is de final girl en de bad guy die na een flink aantal kogels toch nog blijft terugkomen.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
Maandag, een nieuwe week een nieuwe tussenstand:
01 Shaky 59 films
02 joolstein 49 films
03 U96 47 films
04 alexspyforever 41 films
05 Noodless 38 films
06 remorz 27 films
07 IH88 23 films
08 MovieMind en morpheus2000 17 films
09 wibro, Hollywood007 en Woland 16 films
10 wendyvortex 14 films
11 ZZ TOP 13 films
12 Kondoro0614 12 films
13 Daan258 11 films
14 Collins 10 films
15 Baggerman 7 films
16 nathaniel177 3 films
17 Shinobi 1 film
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2733 stemmen
4. What We Do in the Shadows (2014) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98947.jpg?cb=1506676978
Leuke horrorfilm. Het was niet helemaal mijn humor en kon er ook maar af en toe om lachen maar ik heb me er alsnog prima mee vermaakt. Net 3 sterren.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
42. Black Past (1989) - FTV
Is Ittenbach voor de gore films wat Russ Meyer is voor erotiek & exploitatiefilms? Dat is dus geen compliment want beide slagen er kennelijk in om van schokkende en/of opwindende thema's alsnog saaie films te maken. Nu goed das eigenlijk te kort door de bocht wat Ittenbach betreft. Ik heb toch wel 2 films gezien van de Duitse regisseur die niet slecht waren. Meyer is hopeloos zoals Woland ooit omschreef een talentloze zak hooi.
Niet dat Ittenbach bulkt van talent of genialiteit. Ondanks de groteske en overvloedige gore is dat veruit het enige wat hij te bieden heeft. Door de repetiviteit ervan en het uitermate zwakke verhaal en oninteressante karakters begint het al saai te worden voor het eerste uur om is. Een vunzig uitziende protagonist die lijkt op een meisje met te veel testosteron is nu ook niet aangenaam om naar te kijken. Nu goed het was zijn eerste film en hij werd wel degelijk beter. Maar aan de godfather of gore kan hij niet tippen zeker niet als het gaat om slimme en/of leuke concepten. My God Ittenbach speelde dus zelf de hoofdrol...
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
15. Creature with the Atom Brain (1955) - FTV
https://bigcomicpage.files.wordpress.com/2019/03/creature_with_the_atom_brain_poster_02.jpg
Best heel aardig deze jaren 50 atomic zombies. Vooral in de tweede helft zit er mooi tempo in. Zo tegen het einde krijgen we inderdaad al een soort voorproefje van de latere Romero-zombies te zien.
As Governor, I am declaring a state of emergency. all police facilities have been alerted to prevent any further crimes by so-called atomic creatures.
3*
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
17. Gwen (2018) FTV
3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1120000/1120138.jpg?cb=1562266437
Neen, hier werd ik niet bepaald vrolijk van. Met de Duits/Oostenrijkse film Hagazussa is dit toch wel een van de meest depri films die ik ooit gezien heb. Het troosteloze landschap waar de zon nooit scheen te schijnen, de huilende wind en ellendige omstandigheden waar de moeder en de twee kinderen zich in bevonden. En verder de vijandige bevolking en nog zo wat meer. Hoewel de film niet als horror vermeld staat was dat het voor mijn gevoel wel degelijk.
Het landschap van Wales oogde zeer mooi dat wel en was voor mij ook enigszins herkenbaar. Ik ben er ooit zelf een keer geweest. Heb nog nooit zo veel schapen gezien als daar. Wel levende uiteraard en geen dode zoals in deze film. En wat het einde betreft, het leven was in de 19e eeuw keihard, zeker als je tot de verschoppelingen behoorde zoals Gwen en haar familie. Een happy end zat er voor die straatarme mensen meestal niet in. Dus zo ongeloofwaardig was het einde niet.
Woland
-
- 4802 berichten
- 3820 stemmen
17. ReGOREgitated Sacrifice (2007) -FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/67000/67996.jpg?cb=1387013446
Soms zet je wel eens iets aan waarvan je eigenlijk al weet dat het geen leuke ervaring gaat worden. Of interessant. En dat heb ik ook wel eens in deze ranzige hoek van de horror. Ooit heb ik Slaughtered Vomit Dolls wel eens gezien van Lucifer Valentine, en dat was een combinatie van heel veel kots, veel bloed, en interessant bedoeld camerawerk, zonder dat er een duidelijk verhaal in te ontdekken was. Nou, dit hoort schijnbaar in dezelfde gore en kots-trilogie, en dat was wel te merken. Het grootste verschil met wat ik me zo kan herinneren van SVD is dat hier het camerawerk een beetje normaler is, en dat er eigenlijk in grote delen van de film niet zo veel gore is. Maar wel kots, heel veel kots. Ik lees in de beschrijving iets over Kurt Cobain en zo, maar qua verhaal kon ik er in ieder geval niks van maken. We zien een vrouwelijke tweeling, en af en toe nog wat andere mensen, een aantal strippers mishandelen en vermoorden, met ondertussen heel veel kots. Af en toe komt ook Lucifer Valentine nog even in beeld, om even lekker het beeld in te kotsen. Er is zo af en toe nog wel wat fraai vrouwelijk naakt in beeld, maar al kotsend of als ze opengereten worden is het toch minder leuk. De gore-effecten zijn verder maar matig, en tja, als je niet van kots houdt, dan heb je in dit plotloze moeras van braaksel en bloed weinig te zoeken. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik ben wel klaar met die Lucifer Valentine. 1.0*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
60. Laurin (1989) - FTV
Seksualiteit staat centraal in dit nogal vreemde psychologische drama. Het wordt nergens slecht, maar echt goed kan ik het ook niet noemen. Vrij voorspelbaar, hevig leunen op suggestie en amper horror-elementen aanwezig. Geen film die ik me lang zal blijven herinneren. 3*.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
60. Laurin (1989) - FTV
(afbeelding)
Seksualiteit staat centraal in dit nogal vreemde psychologische drama. Het wordt nergens slecht, maar echt goed kan ik het ook niet noemen. Vrij voorspelbaar, hevig leunen op suggestie en amper horror-elementen aanwezig. Geen film die ik me lang zal blijven herinneren. 3*.
Ik ben het wel met je eens dat de film niet zo geweldig is en 3,5* van mijn kant nogal vrijgevig is. Je hebt wel gekozen voor een van de mooiste en sfeervolste shots uit de film. Nu goed het meisje dat Laurin speelt is op zich al een heel mooi plaatje.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
Het sfeervolle is inderdaad ook wel het meest positieve aan de film. Qua gebeurtenissen kan ik eigenlijk geen noemenswaardig moment noemen. Acteerwerk ook wel in orde. Vandaar mijn 3*, maar hoger (zoals de 3,5 die jij noemt) zit er echt niet in.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het sfeervolle is inderdaad ook wel het meest positieve aan de film. Qua gebeurtenissen kan ik eigenlijk geen noemenswaardig moment noemen. Acteerwerk ook wel in orde. Vandaar mijn 3*, maar hoger (zoals de 3,5 die jij noemt) zit er echt niet in.
Ik zou dan niet meteen een film als Poison for the Fairies hierna kijken. Die leunt ook meer op het psychologische aspect. Een paar kleine shokmomenten maar het einde vond ik wel verrassend sterk (en schokkend). Ik vind het wel een betere film dan Laurin. Laurin blijft nogal vaag, schuwt de beelden die schokkend zouden kunnen zijn zoveel mogelijk. PFTF is meer straightforward en kruipt ook meer onder de huid, bij mij dan toch.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#18 Jeepers Creepers 3 (2017) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112448.jpg?cb=1553607149
Vond deel één en twee wel vermakelijke filmpjes, dit derde deel teleurstellend.
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
39 Link (1986) FTV
https://dcairns.files.wordpress.com/2012/03/vlcsnap-2012-03-23-10h52m49s96.png
Leuke film waarin de jonge mooie Elisabeth Shue en de drie apen de aandacht van de kijker weten vast te houden tot het einde. Mooie locatie en een paar toffe scènes met de apen. Voodoo, Elm en vooral Link zelf zorgen voor een paar opvallende en spannende scènes. Geduldig , slim en agressief als het moet. Het verhaal stelt misschien niet zo veel voor, maar het slot geeft wel een heel andere kijk op het verhaal waardoor je de opbouw, de handelingen van de apen en de gevolgen beter gaat inschatten. Een knap, verrassend einde die ik niet zag aankomen. 7/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
39 Link (1986) FTV
(afbeelding)
Leuke film waarin de jonge mooie Elisabeth Shue en de drie apen de aandacht van de kijker weten vast te houden tot het einde. Mooie locatie en een paar toffe scènes met de apen. Voodoo, Elm en vooral Link zelf zorgen voor een paar opvallende en spannende scènes. Geduldig , slim en agressief als het moet. Het verhaal stelt misschien niet zo veel voor, maar het slot geeft wel een heel andere kijk op het verhaal waardoor je de opbouw, de handelingen van de apen en de gevolgen beter gaat inschatten. Een knap, verrassend einde die ik niet zag aankomen. 7/10
Haha met zo een still kan ik niet anders dan die op de watchlist zetten. ook het verhaal klinkt erg interessant. Ik kan je zelf ten zeerste Lady in a Cage aanbevelen.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
61. Garden of Love (2003) - FTV
http://media7.veleto.ru/media/files/s2/zb/jw/sad-lyubvi-scene-3.png
Mijn eerste Ittenbach en ik ben nog niet helemaal onder de indruk. Laat ik vooropstellen dat dit een waardeloos slechte film is wanneer je op kwaliteit zou beoordelen. De acteurs zijn schandalig slecht, we kijken geregeld naar dialogen en monologen die zes, zeven, minuten duren en het verhaal gaat nergens over. Echter, als je kijkt naar sleazyness, gore en een cheesy sfeer dan is deze film echt wel goed te doen. De special effects zijn heerlijk old-school en dat maakt veel goed.
Crap, maar ik heb me ermee vermaakt: 3*.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
87 min
FTV
Geen super film en zeker niet iedereen zijn meug maar voor mij was dit een zeer geslaagd. Leuke comedy en leuke gore. 3.5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
62. Tears of Kali (2004) - FTV
Ik wist niet goed wat te verwachten, maar deze film heeft me positief verrast. Drie losstaande verhalen, aan elkaar gelinkt door het overkoepelende verhaal. Die link is wat vaag en het overkoepelende verhaal komt slechts sporadisch aan bod, maar de drie horrorverhalen wisten mij te boeien. Met name het tweede verhaal over de therapeut en zijn patiënt sprong er bovenuit.
De drie verhalen schijnen drie eerder verschenen korte films te zijn die Marschall tot één geheel verwerkte met Tears of Kali. Dat heeft hij verdienstelijk gedaan. 3,5*.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#19 Brutal (2018) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124588.jpg?cb=1555656645
Wat jammer, deze film had potentie maar haalt er niet uit wat er in zit.
Nou is een uurtje mischien ook niet voldoende en kreeg ik de indruk dat de makers er op deze manier makkelijk mee weg wilden komen. Ruwe scenes van begin tot eind, maar stelde uiteindelijk weinig voor door gebrek aan goed verhaal. Een gemiste kans wat mij betreft.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
Ik speel al geruime tijd met het idee om een podcast te starten. Deze zou, uiteraard, gaan over horror film. Alleen kan dit maar interactie met een co-host maakt het leuker natuurlijk. Alexspyforever zag het idee al zitten maar we zijn op zoek naar nog iemand om ons te vervoegen. Iemand interesse?
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Ben daar de juiste persoon niet voor Hollywood007, maar leuk idee, succes ermee.

alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ben daar de juiste persoon niet voor Hollywood007, maar leuk idee, succes ermee.
Nu goed als we er in kunnen slagen zou het leuk zijn om feedback te krijgen met de horrorfanaten hier als luisteraars.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Denk dat er hier genoeg horrorfanaten zijn die goede feedback zouden kunnen geven, alexspyforever.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Superidee Hollywood007 en ga zeker luisteren. Maar ik zit toch nog niet diep genoeg in het genre om echt een belangrijke bijdrage te kunnen leveren (vind ik zelf). Tijd is ook een probleem.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.