Jeepers Creepers 3 (2017)

Alternatieve titels: Jeepers Creepers III | Jeepers 3 Creepers

Horror / Mystery

geregisseerd door Victor Salva
met Jonathan Breck, Brandon Smith en Stan Shaw

Na gruwelijke gebeurtenissen in een politiebureau is sheriff Dan Tashtego vastberaden om het monster dat verantwoordelijk is voor deze daden te doden. Het monster, dat rondrijdt in een roestige truck gevuld met lijken, doodt 23 dagen lang allerlei mensen om zelf sterker te worden. Tashtego en Sgt. Davis Tubbs moeten alles op alles zetten om deze Creeper te stoppen. En ze moeten opschieten, want het monster is alweer flink bezig met het maken van nieuwe slachtoffers.

avatar van jeroentjuhhhhh
Meevaller. Ook ik ben wel van mening dat dit het minste deel is, maar na een kwartier vroeg ik mij wel af waar al die heftige kritiek vandaan kwam. Dat probleem had ik ook met Day of the Dead: Bloodline (2018) en Hellraiser: Judgment (2018) , men lijkt geen genade te kennen als er een bepaalde naam aan gekoppeld is.

Dit derde deel opent namelijk behoorlijk sterk en prima in de sfeer van hoe een Jeepers Creepers film hoort te zijn. Maar daarna sluipt het er wel een beetje in. Mist bij vlagen toch simpelweg het horror-sfeertje, waarbij je je toch afvraagt of slechte gore niet gewoon beter is dan geen gore. Simpele antwoord daarop is: ja, slechte gore is beter. Daar kun je nog, positief of negatief, je mening over kwijt. Als je vaak niks laat zien, zoals hier, dan verzuur je als kijker toch wat sneller.

Ondanks dat het er degelijk verzorgd uitziet, durft het niet duidelijk een richting te kiezen. Je krijgt de Creeper ditmaal duidelijker dan ooit te zien, maar het oogt nogal campy... Dat is an sich geen probleem, maar dat wordt het wel als de rest van de film dat (campy) niet is. Het voelt allemaal juist zwaar en serieus... geen goede keuze. Toch nog een stuk beter dan de meeste low-budget draken van tegenwoordig, maar dat zegt wellicht meer over de staat van het genre (in deze geledingen).

Waar jeepers Creepers1 nog spannend was en best goed was .
En Deel 2 was al minder.

Maar dit slaat de plank echt mis
Gewoon slecht gemaakt.

Wat een afknapper zeg

avatar van Phantasm
ChrisM schreef:
Prima vermaakt met deze film.... jammer dat er louter negatieve recensies zijn

Ben het helemaal met je eens.

avatar van Glacius
ChrisM schreef:
Prima vermaakt met deze film.... jammer dat er louter negatieve recensies zijn

Tja, als je na zo'n lange tijd (en hype) een cultreeks vernietigd met zo'n wanproduct.

avatar van Patsknal
Wat een *piep* film. JC 1 en 2 vond ik echt super vet. Maar deze................

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Hoe slecht sommige mensen toch kunnen acteren. Je hebt houterige acteurs die de stijl niet machtig zijn, maar sommige acteurs zijn gewoon slecht. De film weet geen sfeer op te bouwen en deel 3 moet dan vooral teren op de kills. Het resultaat is vrij cheesy, en enkel voor liefhebbers van dit genre. Al kan ik het ook weer niet echt een aanrader noemen.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, vond hem minder dan deel 1 en 2, de nieuwigheid is er natuurlijk wel af en je ziet al vrij snel wie er achter de moorden zit, wel leuk bedacht met die vrachtwagen met verborgen geheimen / wapens.
Ook wel leuke scenes tussendoor, hij heeft mij verder niet verveeld, maar echt spannend of goor word hij nergens.

avatar van Elchapo
Nou weten we dus dat jeepers gewoon een bandlid is van slipknotDeel 3 is minder dan deel1&2,het gaat maar daar is alles mee gezegd....2.5 stars.