Jeepers Creepers 3 (2017)

Alternatieve titels: Jeepers Creepers III | Jeepers 3 Creepers

Horror / Mystery

geregisseerd door Victor Salva
met Jonathan Breck, Brandon Smith en Stan Shaw

Na gruwelijke gebeurtenissen in een politiebureau is sheriff Dan Tashtego vastberaden om het monster dat verantwoordelijk is voor deze daden te doden. Het monster, dat rondrijdt in een roestige truck gevuld met lijken, doodt 23 dagen lang allerlei mensen om zelf sterker te worden. Tashtego en Sgt. Davis Tubbs moeten alles op alles zetten om deze Creeper te stoppen. En ze moeten opschieten, want het monster is alweer flink bezig met het maken van nieuwe slachtoffers.

avatar van Jake the muss
renzoroy schreef:

Oorspronkelijk zou dat de bij titel zijn voor deel 3, met een andere verhaallijn, maar dat script/verhaallijn hebben ze veranderd in wat het nu is. De film heet ook alleen maar J.C. 3 Dat cathedral moeten ze hier weg halen.

Ok, duidelijk. Dank voor de info

avatar van 606
Oef slechte score, ik wil hem wel graag zien.

avatar van joolstein
Waardeloos prul!
De film speelt zich ergens af tussen deel 1 en 2 maar kan zich nergens meten met die twee voorgangers. Het schiet zo'n beetje op elk gebied te kort. Memorabel wordt het nergens en er is vooral een gebrek aan verbeelding en angstaanjagende scenes. De gehele film zit vol met stompzinnige dialogen en met al dat schiettuig lijkt het wel een promotiefilmpje voor de NRA. Het plot hierboven klopt niet want Trisha Jenner (Gina Phillips) die we kennen uit deel 1 is alleen te zien in een korte cameo aan het einde en die is vooral bedoeld om een volgend deel aan te kondigen? Ik geef een halve ster voor het optreden van Jonathan Breck als "the Creeper" en zijn truck. Al is zijn aanwezigheid ditmaal ook minder donker en dreigend. De andere halve ster gaat naar Gabrielle Haugh, niet dat ze een heel goed actrice is, maar met haar volle lippen, sterke kaaklijn, Schoonheidsvlekje en lange donker-blonde haar is zij ware eye-candy.

avatar van schumacher
Een 1 voor de aantal vermakelijke scenes die ik wel fun vond en dan nog een 1 voor dat mooie kind die erin meedeed, die wil ik nog wel zien .
Film was niet zo goed als de vorige 2 maar zo slecht voor een 0,5 vond ik nu ook niet, er bestaat erger nog dan dit hoor.

avatar van Left4Dead
Deel 1 en 2 vond ik best goed om te zien, bij deel drie springen je werkelijk de tranen in de ogen.
Wat is er gebeurt met Salva, de man die ik bedank voor zijn film Nature of the Beast <geweldig spel tussen Eric Roberts en Lance Henriksen> en de eerste twee delen van Jeepers Creepers.

Waar gaat het dan mis? nou zowaar bij eigenlijk alles, hier de hoofdoorzaken:

- Jeepers Creepers is te veel close-up in beeld en dan is hij in het geheel niet eng meer, grove fout één.
- Het verhaal met de gekke moeder die nog steeds om haar zoon rouwt en visioenen heeft komt volledig niet uit de verf, grove fout twee.
- De personages boeien voor geen meter, "meat to eat" dacht ik steeds en hopende dat de Creepers ze allemaal snel een kopje kleiner zou maken.

Veel van de acteertalenten die de personages vertolken lijken ergens van een high school play gerukt te zijn, men kan gewoon angst niet overbrengen. Het is allemaal eerder lachwekkend dan spannend te noemen. De kracht van de Creeper is volledig weg in dit deel. Daarmee valt de bodem voor dit vervolg volledig weg en blijft er een nietszeggende lege huls over.

Langverwacht en op gesmacht, helaas een flinke domper. Hoe bestaat het om de Creeper zo kapot te kunnen maken, een schande.

Weer zo een film die het moet hebben van de titel verder is dit meer een prul van een c film.

avatar van Brabants
Verhaaltechnisch gaat deze film helemaal nergens over. Er is ook niet echt een sfeertje te beproeven wat deze film wel doet suggereren. Waardeloos.

avatar van Master Blaster
Jammer had beter gekund.

Wel een plus puntje is dat het leuk gedaan is om de film tussen deel 1 en 2 aan te sluiten.

avatar van Merijn Haentjes
weet iemand waar de kraam staat waar ik de afgelopen 1,5 uur van mn leven terug kan krijgen, wat een slechte film, misschien wordt ie daarom cult? maar echt niet de moeite waard...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Jeepers Creepers was één van mijn eerste horrorervaringen in de bioscoop en ik vond het fantastisch. Nu nog steeds vind ik Jeepers Creepers een smakelijke monsterflick, waarvan de eerste 40 minuten oprecht een ijzersterk stukje horror is. Die roestige truck op die verlaten weg en dat beeld van die mysterieuze duistere gedaante, die een lichaam dumpt bij een oude kerk. Zestien jaar later zie ik hoe dat ooit best toffe wezen nu op uiterst lachwekkende wijze - in een dom rood T-shirt - in slowmotion op zijn slachtoffer afrent. Oh Creeper, wat is er gebeurd?

Ik lees veel mensen klagen dat de film zich teveel in het daglicht afspeelt en dat daardoor de Creeper niet meer eng is. In principe heeft dat niet veel met het daglicht te maken, gezien de eerste helft van Jeepers Creepers ook volledig in het daglicht was en dat was wél effectief. Het verschil is dat Victor Salva zijn Creeper ditmaal ontzettend lullig neerzet. In de tweede film ging Salva al wat meer over de top met zijn creatie - met letterlijk wat knipogen -, maar nu is er niets imponerend meer aan het monster. Zeker met dat domme shirt lijkt het meer op een cosplayer met één van de duurdere maskers uit een feestwinkel.

Treurig genoeg is de Creeper ondanks dit alles alsnog het beste aan Jeepers Creepers 3. Het script is één brok dommigheid met vervelende liefdesverhaaltjes, plotjes over dode zonen en afgehakte handen die iets met je doen als je ze aanraakt - maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat. De personages zijn hardgeworden vaatdoeken en het acteerwerk is onvoorstelbaar droevig. Enkel de CGI is nog meer om te janken. Respect voor die stagiaire zonder kennis van After Effects die alle effecten schijnbaar in een weekend heeft moeten maken, maar hoe men deze effecten ooit heeft kunnen goedkeuren is mij een raadsel. Sterker nog, hoe iemand überhaupt deze film heeft goedgekeurd is een raadsel.

Er zat genoeg potentie in de Creeper om zich te kunnen meten met een Freddy, Jason of Michael. Jeepers Creepers 3 bewijst dat het monster de schoenen van Leprechaun nog niet eens mag poetsen.

1,5 sterren.

avatar van Daan258
Geen één positief bericht hier te lezen ?
Wat jammer zeg.

avatar van Jeffy Messelier
niet echt een topper. jammer net bekeken.

avatar van tattoobob
Na jaren en jaren wachten is dan eindelijk zover.Jeepers Creepers 1 was een erg toffe film die heel wat fans heeft,deel 2 was ook nog best vermakelijk.
Helaas is dit deel ver onder de maat....het budget zit hem vooral in de Creeper want die ziet er tiptop uit.'
Verder kan ik hier niet veel woorden aan vuil maken...de rest ziet er allemaal erg cheap uit
Helemaal de scenes in de auto
Jammer want ik had toch wel gehoopt dat hier iets meer uitgehaald kon worden.

avatar van Glacius
Wat een bende. Onvoorstelbaar dat ze zo'n wanproduct durven voor te schotelen. Hier hebben de fans, waaronder ikzelf, zo lang op moeten wachten? Alles schreeuwt C-Film gemaakt voor televisie. De montage is zo slecht evenals de goedkope 13 in een dozijn achtergrond muziek en geluiden, dat het pijn doet aan je ogen en oren. Het slechte verhaal, acteerwerk en de nog slechtere dialogen schreeuwen goedkoop, goedkoper.. nee, goedkoopst. De wapens, zoals de bijl bijvoorbeeld, lijken van rubber en zijn in ieder geval zichtbaar nog minder scherp dan de tepel van je oudtante. En die special effects... plaatsvervangende schaamte. Dit is werkelijk waar om te janken. Wat mij betreft bestaat er geen Jeepers Creepers 3.

avatar van firewalker
Slechtste film oooit

avatar van Curriculum
Verdomme. Heb ik hier zo lang naar uitgekeken en kom ik er nu pas achter dat hij al een tijdje draaide? Niets van gehoord, geen trailer gezien, niets. Had er zelfs een forumtopic voor geopend een paar jaar geleden...

Ik heb hem zelf nog niet gekeken, maar een stukje van mezelf stierf toen ik de lage score zag. Ga hem binnenkort kijken en ik verwacht, helaas, niet veel.

avatar van Curriculum
Als reactie op mijn reactie.

Dit is een schande. Slechte acteurs, slecht verhaal, effecten die anno 2017 eigenlijk niet meer door de beugel kunnen, hak op de tak sceneovergangen. Het enige mooie aan de film is de auto van de creeper.

Het is dat ik geen 0 kan geven, anders deed ik het. Maar vanwege de auto en de beste acteurs van de film, het paard en het konijn, een 0,5.

Man o man, wat is deze film een misbaksel. De Creeper zelf leek wel zo'n gast van een LARP bijeenkomst, compleet met plastic wapens.
Een halfje voor de moeite.

avatar van barcam
Leuke entertainende onzin maar geraakt nog niet tot aan de enkels van het eerste deel.
Eerder lachwekkend dan horror en beetje in de geest van de jaren 80 popcorn horrors.
Misschien totaal overbodig vervolg maar nog best te genieten.

avatar van Glacius
Curriculum schreef:
Als reactie op mijn reactie.

Thank God, for the bunny and the horse

avatar van knusse stoel
De film valt tegen als je deze vergelijkt met de eerste 2 en dat is wat je vaak ziet in een opvolgende rij van een titel. Men heeft een film die aanslaat en hoppa, een vervolg erachter aan. Nou jammer, deze had niet gehoefd en onze waardering is ook laag; een 4!

Dit derde deel is er echt één te veel. De eerste twee waren zeker niet perfect, maar wel onderhoudend, en hadden beide een geweldige eindscène, die in mijn geheugen gegriefd stond. Maar dit nieuwe vervolg is behoorlijk plat, kent weinig goed opgebouwde momenten van spanning, en zoekt zijn heil vooral in de inmiddels wat al te bekende plotselinge schrikmomenten. Cruciale fout ook dat de Creep zelf ditmaal pontificaal in beeld komt(was hij in de eerste delen nog voornamelijk een nachtwezen, hier rijdt hij als een soort melkboer ook overdag rond met een hypermodern karretje), en dan blijkt dit monster gaandeweg meer lachwekkend dan angstaanjagend. Overduidelijk een acteur met een slecht masker op. Ik moet zeggen dat ik dan nog eerder de bibbers kreeg van het gezicht van bijrol actrice Meg Foster, wat is die vrouw lelijk oud geworden zeg! Gek dat Salva zelf hier, volkomen ongeïnspireerd, de regie voert. De man stond na het eerste deel bekend als een talent voor de toekomst, maar met deze lompe film lijkt het er op dat hij er niet in gaat slagen boven zijn eigen schaduw uit te stijgen.

avatar van Boeikens
Vervolg films worden meestal wel wat minder maar deze valt wel pijlsnel enorm diep.
Naast de zwakke act, slechte FX en ontbrekende horror is er vooral dat wazige, duffe, compleet oninteressante verhaal

avatar van umbra
Was al geen super fan vd 1 & 2, maar deze slaat de bal serieus mis se. De FX is ronduit slecht, ach, het acteerwerk en het verhaal eveneens, verder maak ik hier niet veel woorden aan vuil. Een gulle 2/10.

Ik heb dit deel nog niet gezien , maar na allemaal eentjes en zelfs half puntje op dit forum , zal ik deze film dan ook maar links laten liggen

keimpeS
Tegenvaller, ik vind echt het eerste deel de moeite waard! Deel twee werd al minder en nu dit derde deel het slechts van de nu nog trilogie. Er zitten nog wel paar mooie killing scene’s in maar echt horror of spannend/eng kan ik het niet meer noemen. Deel 1 heeft nog wel wat mystiek rondom dit vreemde wezen, maar in de vervolgen hebben ze teveel van hem bloot gegeven. De mystiek is weg en daardoor ook alle vorm van spanningen die je toch graag ziet in een horror! Het einde was echt wel heel erg slecht!

Het is best wel bizar dat Jeepers Creepers teert op alleen maar de eerste 20 (!) minuten van de eerste film. Want ook de eerste film was barslecht, mensen. Die zakt na 20 minuten volledig, maar dan ook volledig weg. De eerste 20 minuten zijn echter één van de beste eerste minuten van een horrorfilm. Ik kreeg daar oprecht een naar gevoel van, en dacht: Holy shit, dit wordt een extreem goede film. Maar het werd een matige B-film helaas.

speciaal ingelogd voor deze revieuw om even me gal te spuien.
Wat waren de verwachtingen hoog, deel 1 en 2 zijn echt geweldig en 3 zou het worden.....nee dus wat een afgang kwa spelers en verhaal.
Ik besteed me woorden en teksten er niet meer aan....een dikke nul geef ik ervoor.

avatar van 1311811
keimpeS schreef:

Ik sluit me hier compleet bij aan -- als fan van deel 1 en eigenlijk II ook wel.

avatar van ChrisM
Prima vermaakt met deze film.... jammer dat er louter negatieve recensies zijn