• 8.612.651 stemmen

Jeepers Creepers: Reborn (2022)

Horror / Mystery | 88 minuten

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Jeepers Creepers: Reborn

"Evil's Back. For More."

Laine voelt zich gedwongen om mee te gaan naar het Horror Hound festival in Louisiana met haar vriend en horrorfan Chase. Onderweg naar het festival krijgt Laine in toenemende mate onheilspellende visioenen en voorgevoelens over de Creeper, de plaatselijke legende. Terwijl het bloederige entertainment op het horror festival koortsachtig wordt opgezweept, vermoedt Laine dat er iets bovennatuurlijks is ontwaakt en zij daar het middelpunt van vormt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Na het ongelooflijk belabberd deel 3, wat zal dit ons gaan brengen? Net deel 1 weer eens gekeken en dat is een lekkere. Ben bang dat we hier weer een slecht vervolg hebben. Vond Iron Sky van de regisseur trouwens wel heel aardig.

avatar van mrkos

mrkos

Eerste berichten zijn helaas niet positief. Weer een misser na deel 3.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik weet nog dat ik de eerste wel aardig vond toen die pas uit was, maar dit is eigenlijk te slecht. Het begin is nog aardig omdat het eigenlijk gekopieerd is van de eerste, maar na een paar minuten wordt het bagger. Het acteren is nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Het verhaal is ook slecht, de ene cliché na de andere. Je weet in het begin feitelijk al hoe het weer afloopt. Gewoon overslaan, dat had ik ook beter kunnen doen.

avatar van predator89

predator89

Tja, wat zal ik er van zeggen. Als het beste van de film de cosplay op een festival is weet je waarschijnlijk wel genoeg. Heeft op de Creeper (ook al gedraagt hij zich niet als in de vorige films) na ook niets met Jeepers Creeper te maken. Ten slotte heeft de film ook nog een aantal refrences naar andere horror films in de vorm van eastereggs maar ook dat kan deze film niet redden. Als je een die hard fan bent van de franchise kun je deze film kijken om te kunnen zeggen dat je alle vier de films gezien hebt maar verwacht er absoluut niet teveel van. Anders zou ik aanraden deze film links te laten liggen.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Deze film is wel echt slecht

avatar van DreamTech

DreamTech

ongelofelijk wat slecht op een gegeven moment maar mee gestopt totaal niet niet mijn film !

avatar van Verhuiskaartje

Verhuiskaartje

Een 2,9 op IMBd en dat is nog hoog. Wat een gedrocht van een film. Echt een schande voor de franchise. Vergeleken met deel 3 die al niet best was is dit echt slecht. Het verhaal sloeg nergens op. Het is voorspelbaar als een glas wijn (hij is op aan het eind van de avond) om over de special effects maar te zwijgen. Ik heb een nieuwe slechtste film allertijden

En ja, 0,5/5 klopt want ik raad dit echt niemand aan.

avatar van SouthamptonFC

SouthamptonFC

AUB geen 5e deel meer.Echt een gedrocht van een film

avatar van joolstein

joolstein

Aan regisseurTimo Vuorensola (Iron Sky1&2) de taak om een reboot te maken van de film uit 2001van Victor Salva en zo de ongemakkelijke ondertoon weg te poetsen! Tja dat lukte helaas niet heel erg goed! Ze zetten Salva's trilogie weg als slechts fictief werk en doen alsof de Creeper en zijn mythologie opnieuw wordt uitgevonden.

Toch lijkt het verhaal heel erg op de eerste zeker doordat in een proloog die zich afspeelt in de jaren '60 de eerdere "Jeepers" na te bootsen, als een ouder echtpaar ( Dee Wallace , "ET's" moeder, vloek van de "Critters" en Gary Graham ) worden achtervolgd door de 'overcoated ghoul' met zijn truck. Vervolgens verplaats zich het naar een Horror Hound-festival Alleen zijn ze niet tevreden met het vernieuwen van de bestaande franchise, oh nee, er moest ook nog een Rosemary's Baby- achtig plotapparaat in!

Op zijn minst biedt het wat meer achtergrondverhaal, wat meer mythos van de Creeper. Waarbij het woord herboren letterlijk wordt genomen... Daarnaast lijkt het een product uit een ander tijdperk, alsof hij rechtstreeks uit de jaren 90 is gestapt — compleet met een techno-soundtrack en beelden die eruitzien als de tienergruwelen die volgde in de nasleep van het succes van Scream. En die niets toedienende verkleedscène deed me ergens ook denken aan een knipoog naar de jaren '90

Over CGI gesproken, wat dachten de filmmakers in vredesnaam met het, ronduit afschuwelijke, gebruik van het groen/blauw scherm? Alhoewel door de regisseur ook wel verwacht maar evengoed nog steeds vreselijk! Ook al zat het vol met clichés en stereotypen en gaf de Creeper je het gevoel van een Jason-wannabe met een Wishmaster 3 - budget, , had ik geen hekel eraan. En hey horrorfans, ook al is het standaard en veilig, het kan altijd nog veel slechter!

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Nou... dat was teleurstellend. Waar te beginnen met mijn lijst met grieven? Ten eerste lijkt de looptijd zelfs korter dan men aangeeft en alles voelde echt gehaast. De dialogen waren over het algemeen redelijk maar er zaten ook een paar hele rare stukjes in. Een van hun groep werd bijvoorbeeld gedood en een lid van de groep, die het lijk inspecteerde, merkt op dat de wonden vers waren. Nou, ze hadden hun vriend nog geen vijf minuten geleden gezien, dus ik weet niet zeker of dat een noodzakelijke observatie was.

De Creeper handelde niet op een manier die consistent was met eerder vastgestelde patronen. Het complot om de Creeper te verslaan was belachelijk en vereiste dat de groep dingen wist die ze niet konden weten en anticipeerde op het gedrag van een wezen dat ze onmogelijk konden anticiperen.

Eerlijk gezegd voelde het alsof een groep middelbare scholieren een behoorlijk budget kreeg en de opdracht kreeg om een ​​Jeepers Creepers-film te maken. Maar slechts één van hen had een van de eerdere afleveringen gezien en hij herinnerde zich alleen de basis, maar genoeg om de essentie ervan te begrijpen.

Een 5 voor de moeite.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

knusse stoel schreef:

Een 5 voor de moeite.

Dan ben je nog vrij royaal met je sterren

avatar van c de vries

c de vries

Uitgezet toen de relatie met hoge diversiteitsgraad in beeld kwam.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

mcdaktari schreef:

Dan ben je nog vrij royaal met je sterren

Bij een 6 kijken we de film al nooit weer, kan je nagaan hoe een regisseur met zijn ploeg het vindt als we een 5 geven!

Maar ergens heb je gelijk, we halen er een punt af.

Een 4!

avatar van Doom4

Doom4

Tja ook ik hoef de film niet nog een keer te zien....

Als je het vergelijkt met deel 1 en 2 lijkt het echt nergens op, maar als je die nog nooit hebt gezien dan kan hij ermee door en omdat ik het maken van horror films erg kan waarderen geef ik hem een krappe voldoende.

avatar van blackwolves

blackwolves

wat is dat? wat hebben ze er nu van gemaakt ? wat een rommel buiten de eerste films o ze hebben er wat blood ook nog ingestoken dachten ze nu werkelijk dat het de film beter zou maken? gewoon een rommel van gemaakt er zijn andere films die een soort remake hebben ondergaan maar dan toch wel iets beters dan deze rommel die ze ons gegeven hebben komt nog niet eens in de buurt van een b film zo slecht geacteerd slechte make up slechte acteur als de creeper

avatar van santaro78

santaro78

Ik snap niet dat deze zo slecht wordt beoordeeld, deze komt weer een beetje in de buurt van het eerste deel en ondanks het weer bijna Halloween is past deze film er goed bij, ik heb me best vermaakt

avatar van Noodless

Noodless

Goed begin met het oude koppel dat bij toeval de creeper ontmoet. Daarna krijgen we het bekende recept dat vanaf het huis waar ze opgesloten worden gewoon slappe horror weet te bieden. Voorspelbaar, niet spannend of eng. Het acteerwerk is hier heel bedroevend. 4/10

avatar van lang pee

lang pee

De eerste Jeepers vond ik een spannende film, dit is gewoon pure bagger. Heb het 45 minuten volgehouden, proficiat voor mijzelf, wat een ellende. Ik had beter 45 minuten naar mijn koelkast gekeken, dat was spannender geweest. Niet kijken a u.b.....

avatar van Vampire10

Vampire10

Wat een film.. verspilde tijd. De oude films waren veel beter. Dit is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Jeepers creepers ziet er nog slechter uit dan de vorige films.. Groen/blauw scherm was ook sterk aanwezig in deze film, zeer sonde.

avatar van Jake the muss

Jake the muss