• 11.443 nieuwsartikelen
  • 9.037.738 stemmen

Jeepers Creepers II (2003)

Horror / Thriller | 104 minuten

Met onder meer: Billy Aaron Brown, Travis Schiffner en Jonathan Breck

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 30 oktober 2003

Plot Jeepers Creepers II

"He can taste your fear."

De Creeper is het vleesetende monster dat zich elke 23 jaar gedurende 23 dagen moet voeden met mensenvlees. Het is zijn laatste dag voordat hij weer 23 jaar verdwijnt. Dit keer heeft hij het gemunt op een bus met scholieren... Het monster terroriseert een groep basketbalspelers, cheerleaders en coaches die door een lekke band zijn gestrand op een verlaten snelweg. De scholieren raken in paniek omdat de bus niet meer verder kan en de Creeper om hen heen cirkelt. Ze proberen hun eigen angsten en vooroordelen de baas te blijven terwijl ze zich in de bus verschansen om uit de klauwen van het monster te blijven. Hulp is onderweg maar dat een aantal scholieren slachtoffer zal worden van zijn laatste feestmaal lijkt echter niet te voorkomen...

Social Media

Deaundre 'Double D' Davis

Aah blijft mooi filmpie!

avatar van KingJ

KingJ

standaard maar sympathiek horrorfilmpje…

zeker niet echt eng maar wel leuk en onderhoudend

ik hou er wel van!

avatar van Noodless

Noodless

The Creeper is back ! Iets beter dan zijn voorganger, maar spannend is het zeker niet. Het monster zie je nu beter dan in het eerste deel. Heel dun verhaaltje met heel wat bange tieners in de bus. 5/10

avatar van Kondoro

Kondoro

"Every 23rd spring, for 23 days it gets to eat.”

Het eerste deel beschouw ik toch wel redelijk als jeugdsentiment, hoe vaak ik die wel niet gezien heb met mijn vrienden zeker toen die net uitkwam, is misschien wel lichtelijk ongezond. We vonden het allemaal natuurlijk ook echt wel héél eng. Dit tweede deel (en ook het derde deel) heb ik nooit gezien, geen idee waarom niet maar, het kwam niet op mijn pad terecht. Elk jaar zet ik overigens trots deze film wel in de horror challenge lijstjes maar, ik kom er maar niet aan. Ik sla hem over of ik heb er geen zin in. Nu mocht het zo zijn dat ik de film(s) er weer in heb gezet en toen ik eigenlijk een film aan het uitzoeken was kwam ik weer bij deze film terecht, en heb ik eigenlijk niet veel langer meer getwijfeld.

Persoonlijk vond ik hem zelfs beter dan het eerste deel. Het eerste deel (die ik 2* gaf) heb ik pasgeleden nog eens herzien maar, dat was ook wel de laatste keer. Een film die ik tot aan mijn duim ken en die eigenlijk nergens meer verassend voor mij werd. Deze film voelde toch weer verfrissend, heel sfeervol en met vlagen toch ook best spannend. De film kon bloederig worden, al mocht dat van mij wel een tikkeltje meer. Omdat de film in mijn ogen niet zoveel gore kent (eigenlijk alleen een hoofd die er afgetrokken wordt bij een tiener) zit de film in mijn ogen daar toch wel een beetje mis. Ik denk dat meer bloed ook wel meer sfeer maakte, en de film in mijn ogen nog beter werd.

Met meer geweld weet men deze film overigens wel te redden. Van de locatie moest de film het niet hebben, en ook de cast vond ik vrij irritant maar, met vlagen toch wel vermakelijk acteren. Het was geen hogere wiskunde, het was niet bijzonder maar; het was typisch een horrorfilm op deze manier, en dat maakte veel goed. Daarnaast kende de film ook gewoon een leuke soundtrack, die het ook vaak nog weer een tikkeltje vermakelijker maakte en het kat en- muisspel beter tot zijn recht liet komen.

De film is niet helemaal heilig, en kent een iets te lange speelduur. Daar irriteerde ik me toch wel redelijk aan, dat de film in mijn ogen toch veel te lang duurde. Dat zorgde soms voor nietszeggende dialogen en in kakkende momenten tijdens de film. Maar, ik ben wel fan, en zeker hoe de film opent was echt grandioos, prachtig gedaan, sfeervol en misschien zelfs een tikkeltje spannend. De CGI ziet er niet uit maar, dat was ook totaal geen grote verwachting van mij. Ik heb een uitstekende filmavond gehad.