Jeepers Creepers 3 (2017)

Alternatieve titels: Jeepers Creepers III | Jeepers 3 Creepers

Horror / Mystery

geregisseerd door Victor Salva
met Jonathan Breck, Brandon Smith en Stan Shaw

Na gruwelijke gebeurtenissen in een politiebureau is sheriff Dan Tashtego vastberaden om het monster dat verantwoordelijk is voor deze daden te doden. Het monster, dat rondrijdt in een roestige truck gevuld met lijken, doodt 23 dagen lang allerlei mensen om zelf sterker te worden. Tashtego en Sgt. Davis Tubbs moeten alles op alles zetten om deze Creeper te stoppen. En ze moeten opschieten, want het monster is alweer flink bezig met het maken van nieuwe slachtoffers.

avatar van jeroentjuhhhhh
Meevaller. Ook ik ben wel van mening dat dit het minste deel is, maar na een kwartier vroeg ik mij wel af waar al die heftige kritiek vandaan kwam. Dat probleem had ik ook met Day of the Dead: Bloodline (2018) en Hellraiser: Judgment (2018) , men lijkt geen genade te kennen als er een bepaalde naam aan gekoppeld is.

Dit derde deel opent namelijk behoorlijk sterk en prima in de sfeer van hoe een Jeepers Creepers film hoort te zijn. Maar daarna sluipt het er wel een beetje in. Mist bij vlagen toch simpelweg het horror-sfeertje, waarbij je je toch afvraagt of slechte gore niet gewoon beter is dan geen gore. Simpele antwoord daarop is: ja, slechte gore is beter. Daar kun je nog, positief of negatief, je mening over kwijt. Als je vaak niks laat zien, zoals hier, dan verzuur je als kijker toch wat sneller.

Ondanks dat het er degelijk verzorgd uitziet, durft het niet duidelijk een richting te kiezen. Je krijgt de Creeper ditmaal duidelijker dan ooit te zien, maar het oogt nogal campy... Dat is an sich geen probleem, maar dat wordt het wel als de rest van de film dat (campy) niet is. Het voelt allemaal juist zwaar en serieus... geen goede keuze. Toch nog een stuk beter dan de meeste low-budget draken van tegenwoordig, maar dat zegt wellicht meer over de staat van het genre (in deze geledingen).

Waar jeepers Creepers1 nog spannend was en best goed was .
En Deel 2 was al minder.

Maar dit slaat de plank echt mis
Gewoon slecht gemaakt.

Wat een afknapper zeg

avatar van Phantasm
ChrisM schreef:
Prima vermaakt met deze film.... jammer dat er louter negatieve recensies zijn

Ben het helemaal met je eens.

avatar van Glacius
ChrisM schreef:
Prima vermaakt met deze film.... jammer dat er louter negatieve recensies zijn

Tja, als je na zo'n lange tijd (en hype) een cultreeks vernietigd met zo'n wanproduct.

avatar van Patsknal
Wat een *piep* film. JC 1 en 2 vond ik echt super vet. Maar deze................

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Hoe slecht sommige mensen toch kunnen acteren. Je hebt houterige acteurs die de stijl niet machtig zijn, maar sommige acteurs zijn gewoon slecht. De film weet geen sfeer op te bouwen en deel 3 moet dan vooral teren op de kills. Het resultaat is vrij cheesy, en enkel voor liefhebbers van dit genre. Al kan ik het ook weer niet echt een aanrader noemen.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, vond hem minder dan deel 1 en 2, de nieuwigheid is er natuurlijk wel af en je ziet al vrij snel wie er achter de moorden zit, wel leuk bedacht met die vrachtwagen met verborgen geheimen / wapens.
Ook wel leuke scenes tussendoor, hij heeft mij verder niet verveeld, maar echt spannend of goor word hij nergens.

avatar van Elchapo
Nou weten we dus dat jeepers gewoon een bandlid is van slipknotDeel 3 is minder dan deel1&2,het gaat maar daar is alles mee gezegd....2.5 stars.

avatar van Esteban
De originele Jeepers Creepers vond ik één van de betere films in het genre. Voornamelijk omwille van het monster op zich, die ik met gemak naast iconen als Freddy Krueger of Pinhead plaats. De kracht van die film was ook wel het mysterie rond dat wezen. Pas in de finale kreeg je hem min of meer in volle glorie te zien en wist zijn verschijning ook te verrassen. Daarnaast was ook Justin Long een meerwaarde, hij was geloofwaardig en wist de kijker te betrekken. Dat ik zelf tot de doelgroep behoorde toen deze in de bioscoop verscheen, speelt uiteraard mee.

Het veel minder goed ontvangen Jeepers Creepers 2 kon ik eveneens smaken. Het had de symptomen van een typische sequel die méér moet brengen en wat eens mysterieus was nu voluit naar voor te brengen. Toch vond ik het gegeven van een gestrande schoolbus vol tieners (natuurlijk) versus dit wezen zeker werken. De creeper kreeg genoeg, welja, creepy momenten en de film wist van de eerste tot de laatste minuut te boeien en entertainen. Ietwat campy, maar wel van het betere soort. Te pruimen genrefilm.

Jeepers Creepers 3 speelt zich af tussen deel 1 en 2. Dat wist ik niet op voorhand, ik was eerlijk gezegd niet meteen mee. Geen idee wat het budget was voor dit deel, maar ik vermoed een pak lager dan voorheen, op tal van vlakken te merken. De moeilijkheden tijdens de productie omwille van de omstreden (om het lichtjes uit te drukken) regisseur zijn bekend. Ze konden ook amper nachtscènes schieten omwille hiervan. En dat is meteen een groot verschil met de voorgangers. Creeper is meteen in volle glorie te zien, constant en in het volle daglicht. Dat komt de griezeligheid niet ten goede, het maakt dat alles meteen een pak meer campy is en meer als een B-film aanvoelt. Gelukkig had ik mij daar al op voorbereid en het idee omarmt. Want los daarvan zit dit (voorlopig) laatste deel boordevol vermakelijke scènes en is ook de verkenning van het legendarische voertuig een pluspunt. Puur filmisch oogt dit ook pakken beter dan de gemiddelde B-film, enkele slechte effecten (budgettair) buiten beschouwing gelaten. Ik meende min of meer te krijgen wat ik verwacht van een Jeepers Creepers film, alleen jammer van het B-gehalte, het warrige script en de nogal teleurstellende finale.

De hint naar Jeepers Creepers 4, die ik niet snel tot stand zie komen, deed mij echter weinig. Ik heb het nu wel gehad met de bestaande verhaallijn. Bovendien ben ik van mening dat zijn geheim blootleggen iets is wat ze absoluut moeten vermijden. Wat ik eventueel wél zou willen zien, is een Jeepers Creepers prequel film die zich begin 1900 afspeelt. Een erg afgelegen dorpje dat te maken krijgt met dit beest. Heel klein, donker en mysterieus houden. Dat zou werken.

Heb me best vermaakt met deze film. Ook leuk dat de actrice uit deel 1 er ook een klein rolletje in had.
Het verhaal is wel weer flinterdun, maar toch zat de oude jeepers creepers er best goed in. Het monster komt nu veel meer in beeld. Ik vond hem alleen net iets te lang duren. Maar voor op een zondagavond prima wegkijkfilm.