ad
  • 8.150.120 stemmen

Your Sister's Sister (2011)

Komedie / Drama | 90 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Lynn Shelton

Met onder meer: Emily Blunt, Rosemarie DeWitt en Mark Duplass

Releasedatum: 6 september 2012

Over Your Sister's Sister

"A comedy about doing the right thing with the wrong person."

Een jaar na de dood van zijn broer gaat de emotioneel overmande Jack (Mark Duplass) in op het aanbod van zijn beste vriendin Iris (Emily Blunt) om voor een week naar het afgelegen eiland van haar familie te gaan. Bij aankomst in het huis ontdekt Jack dat de zus van Iris, Hannah (Rosemarie DeWitt), hetzelfde idee had en de twee brengen een lastige avond door. De volgende ochtend verschijnt Iris onaangekondigd waardoor er een emotionele toestand ontstaat over zussen, broers en vrienden.

imageimageimage

Social Media

Bioscooprelease ingevoerd: vanaf 6 september in de bioscoop (Paradiso)

avatar van wibro

wibro

Deze film afgelopen avond gezien in de sneak. Verhaaltje is er een van 13 in een dozijn. Niets bijzonders dus maar de hoofdrolspelers oogden zeer sympathiek. Prima film om te bekijken op een heerlijke zomeravond.

Oh ja, de natuuropnamen waren erg mooi.

avatar van wwelover

wwelover

• 2041 berichten

Typisch zo'n film waar ik een zwak voor heb, het is allemaal niet heel vernieuwend maar de sfeer en acteurs zijn heel erg leuk. Ik heb veel moeten lachen om de omgang van de zussen, maar ook om Duplass. En ja ik heb gewoon een enorme zwak voor Emily Blunt.

avatar van peterjames777

peterjames777

Heerlijk filmpje.

Wel een typische Duplass vibe ookal is hij niet door de Duplass heren geregiseerd (maar Mark speelt er dus wel in).

Dat wil zeggen: een typisch indie sfeertje, droge humor en de complexe personages die met zichzelf in de knoop zitten die centraal staan.

Ik vond het heerlijk. Scherpe (en soms ongemakkelijke) dialogen, geniaal acteerwerk van alledrie. Vooral Emily Blunt maakte indruk op mij. Maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat ik al een 'crush' op haar had. Wat een prachtige vrouw is dat toch!

Wel aan te raden om de trailer vooraf niet te zien!!! Die verklapt gewoon te veel. Bij deze film is het gewoon beter om blanco in te stappen.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Perfect goedkoop filmpje met droge humor. Tevens ook erg vermakelijk om weer naar de "sleepyhead" Duplass te kijken

*3.25

• 20977 berichten

Prima liefdesverhaal met een prachtige Emily Blunt , en een zeer orgineel verhaal wat de aandacht goed weet vast te houden. En dan hebben we het nog niet gehad over de adembenemende natuuropnames

avatar van olbo

olbo

Ik heb me prima vermaakt met deze film. Voordat ik het wist was de film weer voorbij en dat is een goed teken.

avatar van blurp194

blurp194

Aardig klein filmpje met een ingetogen verhaal - komedie/drama is niet echt heel erg op z'n plaats, ik zou het een feelgood/relatiefilm noemen. Ook wel een beetje een vrouwenfilm, misschien. Leuk gespeeld - waarbij opvalt dat de dames Blunt en DeWitt erg goed zijn samen - en ook als zussen overtuigen. Muziek, beelden en sfeer zijn prima in evenwicht. En een leuk einde.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Prima praatfilmpje met een simpel maar toch leuk verhaal. Er wordt leuk gespeeld door de acteurs die het goed doen en er hangt een fijne sfeer. Ik hou hier wel van. 3,5 ster

avatar van mnrk

mnrk

Een aangename film van Lynn Shelton....

Het verhaal wordt op een leuke manier gebracht en mede door de combinatie van muziek en locatie krijgt het ook allemaal de juiste sfeer mee...

Emily Blunt en Rosemarie DeWitt spelen hun rol als zussen zeer overtuigend en worden leuk bijgestaan door Mark Duplass....

avatar van timmienoelie

timmienoelie

Soms heb je van die super leuke en sympathieke films waar je gewoon eens lekker mee wilt knuffelen en vriendjes mee wil zijn.

Dit is zo eentje.

Anderhalf uur puur genieten met de glimlach. Zalig.

avatar van rroossiiee

rroossiiee

Mooie film Emily Blunt en Rosemarie DeWitt acteren echt super!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Onprettige penetratie.

In Your Sister’s Sister ontstaat een driehoeksverhouding die op zijn minst bijzonder is. De simpele setting is een vakantiehuisje op een afgelegen eiland. Het decor valt eigenlijk vrij snel weg omdat de drie acteurs beeldvullend zijn. Het acteerwerk is zeer goed en vestigt alle aandacht op de drie beschadigde karakters, die samen een weg met elkaar zoeken. De dialogen zijn uitstekend al is de chemie tussen de beeldschone Blunt en sympathieke Duplass misschien een klein beetje ver te zoeken. Van tegenstrijdigheden gesproken. Toch neem je vrijwel alles wat gebeurt voor lief als kijker. Je wordt als het ware de film ingezogen. Een zeer knappe prestatie met zo een kleine cast.

Het komische gedeelte is droog, eventueel lichtzoet en drinkt met name in het begin van de film soepeltjes weg. Al het realisme blijft behouden en een seksscène wordt zelfs pijnlijk ongemakkelijk in beeld gebracht; penetratie is niet altijd even prettig. Zeker niet in het geval van Duplass, want behalve het feit dat zijn avontuurtje er weinig geil aan toe gaat, het staartje dat er aan vast kleeft is er eentje die hij liever kwijt is. Tenminste, dat zou je denken. Het daarop volgende kluchtige gedeelte is misschien nog wel het sterkste stuk van de film, ondanks dat je als kijker eist dat een ieder eerlijk tegen elkaar is. Het einde is echter zo onnatuurlijk zoet dat het serieus een ietwat bitter nasmaakje kent. Het zij de acteurs in elk geval vergeven.

Goed.

Met dank aan Paradiso voor het recensie-exemplaar.

avatar van S_D

S_D

Leuke film, die inderdaad ook realistische kanten durft weergeven die meestal in dergelijke films worden verzwegen.

Het komedie-aspect is niet echt aanwezig, maar toch een erg leuke feelgood-film. Ik kan me volledig vinden in de opmerking dat deze film een hoog knuffelgehalte heeft (cf. Timmienoelie).

(Enkel het einde stelt mij ietwat teleur...)

gauke

Een film over liefde, vriendschap en familie, waarbij de nadruk op onderlinge relaties ligt. De regisseuse creëert een natuurlijke sfeer, maar die wordt grotendeels teniet gedaan door te gespeelde dialogen. Door het geïmproviseerde karakter van de film zijn de gesprekken sowieso eerder schraal dan interessant. Ik kreeg meerdere keren het idee dat voor niemand duidelijk was hoe het met het verhaal verder moest. En dat je zo blij bent dat je je zuster weer ziet kun je als kijker ook teveel horen. Thema's als homoseksualiteit en dood worden aangezwegeld, maar er iets niets nieuws onder de zon. Meer creativiteit had de film goed gedaan. De drie hoofdrolspelers passen goed bijelkaar en vooral Emily Blunt wint, vooral door haar charme, je hart.

avatar van wimaroca

wimaroca

Is het kijken wel waard,goed geacteerd,

avatar van Mars4i

Mars4i

Heerlijke wegkijk film en dat voor een film die volledige afhankelijk is van de gesprekken tussen de acteurs. Er wordt dan ook goed geacteerd en er zit een goede balans tussen drama en komedie. Emily Blunt komt steeds hoger te staan op mijn lijstje van favoriete actrices.

avatar van Ayres

Ayres

Grote teleurstelling. Het midden was heel leuk, maar de rest was niet zo. Ook heb ik een verschrikkelijke bloedhekel aan open eindes. Afschuwelijk, echt niet om aan te zien. Jammer maar helaas

avatar van Decec

Decec

Een goede komedie/dramafilm...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende actrice Emily Blunt en speelt goed...

Mooi HD kwaliteit...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

scorsese

Uitstekende film waarin een man zijn rust wil nemen in een vakantiehuisje nadat vorig jaar zijn broer is overleden. Een dialoog-gedreven film aangezien de film zijn bijna helemaal in het vakantiehuisje afspeelt en draait om drie personen. Echter heeft dit luchtige doch gevoelig drama genoeg onderhoudende plotontwikkelingen om boeiend te blijven. De drie hoofdrolspelers zetten alle drie hun rol prachtig neer.

avatar van The One Ring

The One Ring

Films als Your Sister's Sister liggen mij wel, van die kleine komedies die vooral gedreven worden door de persoonlijkheden van de personages, door fijne dialogen en wellicht door herkenbare situaties. Aanvankelijk was ik dan ook helemaal in mijn element met deze film, want het eerste half uur brengt dit soort cinema op zijn best. Duplass is erg charmant en DeWitt en Blunt bevallen mij altijd wel. Erg natuurlijke actrices.

Helaas wordt het geleidelijk aan toch steeds minder. De spanning die ontstaat omdat de ene zus niet mag weten dat Duplass het met de andere zus heeft gedaan is nogal gekunsteld en als het er dan ook nog eens op uitdraait dat die condoom vol gaatjes zat wordt het bijna een soap, waarbij de onderlinge problemen ook nog eens te makkelijk worden opgelost. Er blijven leuke dialogen inzitten en de cast is goed op elkaar in gespeeld, maar de belofte van het begin wordt niet ingewisseld en wordt vooral een nietszeggend niemandalletje. Gemiste kans.

Milde 3*.

avatar van david bohm

david bohm

Ik wilde deze film die op Film1 vertoond wordt, zien vanwege de aantrekkelijke Emily Blunt.

Van de heer Duplass blijk ik ook wat films te hebben gezien die me redelijk hebben kunnen bekoren en die als mumblecore kunnen worden bestempeld.

Your Sister’s Sister is dialoog-gedreven en daar heb ik geen probleem mee, maar dan zie ik wel graag levensechte gesprekken en dat is hier niet helemaal het geval. Toch zijn er voldoende interessante scenes en het sfeertje is aangenaam.

Het is jammer dat Mrs Blunt volledig aangekleed in bed gaat liggen, maar toch bezorgt ze de film voor mij een krappe voldoende.

Het is best wel een aardige film, het kijken waard. Hou er wel rekening mee dat er geen vaart in de film zit, hier moet je tegen kunnen.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Your Sister's Sister heeft veel weg van een gemiddelde mumblecore film alleen is hier wat meer geld ingestopt en loopt Emily Blunt erin rond. Vanwege haar acteertalent en ook verschijning heb ik doorgezet maar verder heeft deze film bitter weinig te bieden. De dialogen voelen geforceerd en pretensieus aan en tempo heeft de film ook niet.

Pluspunten zijn de spaarzame natuurbeelden, een paar aardige songs en de mooie maar ook licht overacterende Emily Blunt. De rest van de cast ontsteeg de middelmaat nergens.

Matig

avatar van rep_robert

rep_robert

Geinig, klein filmpje dat het vooral van de dialogen moet hebben van de drie aanstekelijke hoofdrolspelers. Doordat de film verder zo klein is heeft het buiten dit om verder ook niet echt heel veel meer te bieden, waardoor dit lieve filmpje ook weer zo vergeten is. Emily Blunt blijft verder natuurlijk altijd een genot om naar te kijken.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Waarom wordt dit soort pure films toch zo vaak met verkleinwoorden omschreven? Waarom is dit een "(klein) filmpje" en waarom andere films niet? Omdat het verhaal goed te volgen is? Anders zou ik het niet weten, want zusterliefde, rouw, een kinderwens, bedrog, schuldgevoel en ga zo nog maar even door lijken me nu niet bepaald kleine thema's.

Anyhow, grote verrassing. Afgaande op de hoes en mijn gevoel verwachtte ik er weinig van, maar de film wist de volle 90 minuten m'n aandacht vast te houden, wat me niet vaak overkomt. Sterk verhaal, goed uitgewerkte, herkenbare emoties en bovenal zeer sterke acteerprestaties. Aanrader(tje)!

avatar van Miszmi

Miszmi

Helemaal niet mijn ding. Het einde was een grote domper en gaf mij geen duidelijkheid. Het verhaal kon mij ook helemaal nergens boeien. Acteerprestaties niets op aan te merken, dit was erg sterk waardoor ik 1.5* geef. Jammer van het einde, waarschijnlijk had het dan nog een puntje hoger gelegen.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Zeker niet onaardig.

Mede te danken aan de bijna idyllische locatie waar alle ellende zich afspeelt. Man die op zijn fietsje door de heuvels dendert, om vervolgens aan te komen bij een prachtig huis aan het meer. Het heeft van nature iets rustgevend. Ware het niet dat deze rust ruw verstoord wordt door 2 vrouwtjes met ieder zo hun eigen issues.

Wederom sterk acteerwerk van Blunt. Blijft toch elke keer een genot om naar te kijken. Maar het is voor mij toch Duplass die de show steelt. Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar hij draagt deze film met verve. Feit blijft dat de emoties erg oprecht over kwamen, en daarmee de basis leggen voor een fijn familiedrama.

Ruime 3*.

avatar van IH88

IH88

“I really think your face is going to annoy me right now."

“My face always annoys you."

Kleinschalige en sympathieke film. Your Sister’s Sister zet drie personages bij elkaar in een vakantiehuisje en laat de acteurs het werk doen. Een dronken sekspartij, gevoelens die niet worden geuit, onverwerkte gevoelens rond de dood van een broer/geliefde, de gevolgen van een discutabele beslissing die onder ogen moet worden gekomen etc. Het klinkt nu allemaal heel dramatisch, maar Your Sister’s Sister is op momenten ook bijzonder grappig en vooral oprecht en herkenbaar.

Emily Blunt is één van mijn favoriete actrices, en hier laat ze weer eens zien waarom. Met verfrissend, innemend en bij vlagen emotioneel spel pakt ze je helemaal in. Ook Duplass en DeWitt zetten goede rollen neer. In het laatste gedeelte maakt de film zich er wel heel gemakkelijk vanaf (dramatische wendingen worden zo onder het tapijt geveegd), maar de speech van Duplass en de reactie van de dames is zo aandoenlijk, en wordt zo goed geacteerd, dat je de film de schoonheidsfoutjes snel vergeeft.

avatar van Fransman

Fransman

Aapje81 schreef:

Helemaal mee eens. Dacht ook aan mumblecore. Waar ik overigens best een liefhebber van ben. Maar hier werd ik knap chagrijnig van. Waar gaat het nu helemaal over? Man is verliefd op een vrouw, komt dan haar zuster tegen en gaat met haar naar bed. Blijkt dat die zuster het er ook nog eens op aangelegd heeft. Nou, big deal, denk je dan. Komt in de beste families voor. Maar daar komt een hoop gedonder van, want het is een Amerikaanse film en Amerikanen zijn doorgaans niet zo ruimdenkend. Het slot is nogal ambivalent. Ik vond het een vervelende film.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Ik vond 'm best leuk. Het acteerwerk en de gesprekken kwamen redelijk realistisch op mij over en de thema's en het verhaal spraken mij aan, maar het einde zorgt voor puntenaftrek. Ik vond het zo onbevredigend. Dat is jammer. 3*

avatar van 93.9

93.9

Zelfingenomen mensen.

Zoals we we vaker zijn in Amerikaanse ‘kleine films....

?

avatar van Ziegler

Ziegler

Mmmwah . . . . onderhoudend, maar niet heel erg.