ad
  • 8.180.259 stemmen

Resident Evil: Apocalypse (2004)

Actie / Horror | 94 minuten
2,96 1.479 stemmen

Genre: Actie / Horror

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Alexander Witt

Met onder meer: Milla Jovovich, Sienna Guillory en Oded Fehr

Releasedatum: 13 januari 2005

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Resident Evil: Apocalypse

"You're all going to die."

Nadat Alice op het nippertje kon ontsnappen uit het ondergrondse Umbrella laboratorium The Hive, werd ze opgepakt. Nu ontwaakt ze in een ziekenhuis en slaagt erin te ontsnappen. Ze bevindt zich in het verwoeste Raccoon City, waar ze het samen met een groepje overlevenden, waaronder agente Jill Valentine en huurling Carlos Olivera, moet opnemen tegen het gruwelijke kwaad dat daar rondzwerft. Dit keer zijn zombies niet het enige, want er zwerft nog iets veel gruwelijkers door de straten van Raccoon City: de Nemesis, een vreselijk monster dat alles op z'n weg wil vernietigen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van gulianos

gulianos

Resident Evil: Apocalypse was in mijn ogen veelzijdiger dan het eerste deel, qua setting, acties en personages. Waar Alice en anderen eerst alleen uit The Hive moesten ontsnappen, was het nu Raccoon City. De Nemesis was een gave toevoeging aan het verhaal, alleen gewapend met minigun en raketwerper dreigt het voor mij toch net iets over de top te gaan. Zoals gezegd, de setting, personages en overall plot waren goed uitgewerkt. Ik heb in ieder geval van Resident Evil: Apocalypse genoten.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Het 2e deel van de reeks.

En wat is het weer een vette film geworden.

Het verhaal gaat weer gezellig verder waar het gebleven was.

En zoals de hele film reeks zit het wel goed met de actie,sfeer,en karakters.

Dus maak je borst maar nat voor weer een avond zombie spektakel

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Roger Thornhill schreef:

Bovendien krijgt deze film een extra ster vanwege Sienna Guillory – ik kon m'n ogen niet van haar af houden.

Ik vond haar zelfs aantrekkelijker dan Milla Jovovich. Bovendien heeft Jill Valentine meer te maken met Resident Evil dan een zekere Alice.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Veel slechter dan deel 1. Echt een tegenvaller. De zombies komen steeds vaag in beeld. Niks aan. De acteurs zijn op Mila na erg slecht gecast. Zeer saai deel.

avatar van Supernatural

Supernatural

een goed vervolg.heb me zeker prima vermaakt.een leuke film.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Deze Apocalypse kiest het ruimer. Na een film in een ondergronds lab nemen ze nu de gehele stad en op zich is dat geen gekke keus (ook als je de games volgt), maar het haalde voor mij de spanning een beetje weg. Ik vond dat claustrofobische lab een stuk boeiender, al ligt het er ook aan dat deel 1 meer horrorelementen kent, terwijl deze tweede film gewoon pure actie is. Dat zie je ook wel met de aanwezigheid van Nemesis, een enorme bruut met een minigun op zak. Overigens vrij lelijk geanimeerd, maar dat terzijde. Zulke confrontaties zouden spannend moeten zijn, maar ik vond ze vooral voorspelbaar en simpel. Zoals de hele film wat simpel is, met een hoop shoot outs die een tikje eentonig aanvoelen. Het had ook allemaal wel wat bloederiger gemogen bij een reeks als deze, zeker als ik weet eens denk aan een serie als The Walking Dead die dat wel begrijpt. Een fijne nieuwkomer is Sienna Guillory als bekend Resident Evil personage Jill Valentine. Mooie eyecandy en ook best een redelijke rol, al lijkt deze iets teveel op die van Jovovich' Alice. Ook een heftig einde van de film, waardoor je toch weer met interesse naar de derde film gaat kijken. Vermakelijk.

3* stonden en laat ik ook nu staan.

avatar van Leno

Leno

Het tempo ligt flink hoog, waardoor de plotgaten en onlogische acties van de personages iets minder opvallen. Toch is het bijzonder slap allemaal en de vele snelle actie kan dit niet goedmaken. Mede ook omdat de actie niet spectaculair is, de special effects matig zijn en van enige spanning geen sprake is. Jovovich heeft praktisch niets te doen op wat rennen en springen na (maar goed ook) en ook de overige cast bakt er weinig van.

Tarkus

Tarkus schreef:

Ook deze film opnieuw bekeken, dit keer op blu-ray, en net als bij de eerste film is het vooral het geluid dat hier indrukwekkend is.

Maar natuurlijk is de film in zijn geheel zeer de moeite waard om te bekijken.

Een puike Milla Jovovich zorgt voor anderhalf uur actie, meer nog dan in de eerste film.

Ik kan van deze film, de vorige en zijn opvolgers maar niet genoeg krijgen !!

Over deze tweede film zijn de meningen op Moviemeter erg verdeeld.

Maar ik blijf dit een zeer goede opvolger van de eerste film vinden.

Heb weer geboeid gekeken.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Vooral het verhaal sprak me aan. Ik heb ooit deel 1 gezien en ik herinner me ervan dat het visueel in orde was maar eng was het ook niet. Dit deel is niet eng en ook visueel niet erg bijzonder, waardoor er nog een 0,5* afgaat.

Actie/Horror is meestal niet erg eng, maar dit was gewoon matig. Jovovich acteert houterig, en de rest is nou ook niet bepaald goed. Epps was soms nog wel leuk, maar dat was het dan ook weer. De Nemesis regelde soms wel een en ander spektakel met zijn raketwerper en machinegeweer en dat was het ook wel weer.

Matige CGI, matige spanning, te veel bewegende en wilde actie tijdens het schieten. Jammer, want het stuk dat de burgers niet door de muur mochten was wel sfeervol. Hopen dat deel 3 niet dezelfde fout ingaat.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1936 stemmen

Om hier nou vijf volle sterren voor te geven vind ik iets te enthousiast en is in geen enkel vlak realistisch. Eigenlijk is deze film gewoon een b-film van net iets betere klasse dan andere in zijn soort maar zo goed als zombiefilm (en tevens mijn favoriet) ‘Dawn of the Dead’ (en dan wel de remake te verstaan) gaat hij nooit halen. Toch was dit tweede deel het deel waar ik op gehoopt had. Mocht alles wat hier nou in zat verschoven zijn met de inhoud van deel één (behalve het stuk waar het gif verspreid word) dan was deel één een film om niet kapot te krijgen en precies een film om van te genieten maar, dan was deel twee wel een stuk slechter geweest. Dus een ‘win win’ situatie was het dan niet geworden maar, wel beter voor mijn cijfers .

Mila Jovovich speelt weer de sterren van de hemel met haar geprezen rol als de onverslaanbare Alice, dit keer maken we ook kennis met Valentine en Olivera, van Valentine weet ik dat ik wel eens met haar de videospelletjes heb mogen spelen, of ze in de animatie serie voor komt weet ik niet (die staat nog in de planning). Voor de rest is de cast nergens echt héél bijzonder te noemen en vooralsnog is het allemaal b-matig dus geen speciale namen buiten de opgenoemde.

Er is eindelijk wat meer actie aanwezig waar ik in deel één toch wat naar opzoek was. Nemesis zag er allemaal wel geinig uit, leuke tegenstander maar soms iets té. Er was een leuk portie bloed aanwezig, jammer genoeg niet heel veel alleen wat vond ik het zonde hoe ze omgegaan zijn met de zombies zelf die maar bar slecht in beeld zijn gebracht en waar je maar weinig van te zien kreeg, goed in beeld om dan wel te verstaan.

De film kende niet echt een verhaal, meer een doel. We volgen Racoon City ten tijden van de uitbraak van het virus, een groep soldaten en Alice met Valentine en Olivera. Ze moeten op een gegeven moment alles op alles zetten om te overleven als er een bom onderweg is naar de stad en krijgen te horen om een meisje te redden. De dochter van een wetenschapper die voor Umbrella werkt. Zoals gezegd niet spannend en weinig zeggend.

“GTA, Motherfucker! “

En dan viel me dit tweede deel nog best mee en heb ik me deels toch best vermaakt. Ik vond hem zelfs wat leuker dan deel één, dat mag ook gezegd worden. En ik heb zelfs soms nog wel eens gelachen om de film, ook een kunst.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Redelijke film. Het verhaal vind ik bij deze Resident Evil ook raar, maar de actie zit er wel goed in! Veel bijfiguren waar je niet veel over te weten komt en dat vind ik jammer. Af en toe was de film spannend, maar het focusde ook meer op de actie. De monsters zagen er erg cool uit! Ben benieuwd naar de andere delen van Resident Evil.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Waar het eerste deel gestopt was gaat het vervolg er direct op verder. De nodige informatie rond om het verhaal is eenmaal gepasseerd. De personages worden hier en daar nog wel (verder) uitgediept, maar de film maakt vooral plaats voor lekker over de top actie en geweld. Het mag dan ook best wel gezien worden als een gedachten op nul filmpje. Gevuld met ook de nodige zombies, verpakt in een scein fiction sfeer. Niet beter, niet slechter.

avatar van IH88

IH88

“You're not mutation, you are evolution.”

Leuk. Deze Resident Evil films zijn tot nu toe zeer vermakelijk. Het verhaal is wat magertjes, maar dat wordt goed gemaakt met sterke actiescènes, het vlotte tempo, een donkere sfeer, aardige acteerprestaties en een hoog entertainment gehalte. Jovovich en Guillory (als Jill Valentine) springen er in positieve zin uit, en vooral in de actiescènes komen beide actrices helemaal tot hun recht. Sci-fi, zombies, veel actiescènes, mooie vrouwen en een korte speelduur, soms hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

What the fuck is that?!

Nou allereerst even over de regie, wat staat het er bij vlagen slecht op. Met de timing schort er menigmaal nog wel iets aan, de editing is ook niet van hoge kwaliteit. Het acteerwerk is ook niet om naar huis over te schrijven. De film kampt dus met structurele problemen in kwaliteit op bijna elk vlak.

Maar het brengt wel klein vertier in de vorm van actie. Als je door de bovenstaande problemen heen kunt kijken heb je vermaak met dit knalfestijn. Veel verhaal zit er niet in, maar je wordt iets meer wijzer in dit vervolg. Spannend kan ik het niet noemen, daar mist de prent gewoon kwaliteit voor.

Soms heerlijk over de top, hilariteit komt dan om de hoek wat de film aan de ene kant prettig maakt, maar aan de andere kant helaas de overlevingsstrijd belachelijk maakt. Dat Jovovich niet erg sportief is kun je zien in haar houterigheid, maar ook de regie en het camerawerk zorgen voor vele houterige beelden. En dat stoorde me wederom bij deze herziening.

Ans sich is de actie wel oke te nomen maar is de uitvoering in totaal ondermaats. Ik blijf bij mijn 2,5**.

avatar van Supernatural

Supernatural

Ook deel 2 herzien en heb weer genoten.prima cast weer.het verhaal gaat weer verder.weer prima actie er in.en vette vechtscene's.een leuk vervolg.

avatar van Phantasm

Phantasm

Net zo goed als zijn voorganger.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een film die wederom goede met minder goede momenten afwisselt. Eigenlijk maakt men het onnodig oninteressant door te veel te focussen op Umbrella. Niet omdat dit niet interessant kan zijn, wel omdat het gewoon niet aanslaat doordat de slinger te veel overhelt naar het absurde. Die experimenten met Nemesis en ook Alice zijn van de pot gerukt.

De focus zou op het overleven moeten liggen en de chaos die geschapen werd in de apocalyptische wereld waarbij leven en overleven de topprioriteit zou moeten zijn. De scènes aan de controlepoorten - zaken die we ook zagen bijvoorbeeld in I Am Legend (2007) - waren veel interessanter. Ook de rauwe pure strijd in de straten is boeiender dan de richting die de film soms uitgaat.

Entertainend en vermakelijk is het wel voor een keer. Milla Jovovich blijft geweldig.

avatar van mrklm

mrklm

Aan het eind van Resident Evil ontsnapte supersoldaat Alice [Milla Jovovich] uit het ondergrondse lab van Umbrella Corporation waar een dodelijk virus was uitgebroken en ontdekte ze dat Raccoon City een uitgestorven slagveld was geworden. Dit vervolg verklaart in de opening wat er is gebeurd en introduceert de in ongenade gevallen politie-agent Jill Valentine [Sienna Guillory] die een sleutelrol zal spelen in de strijd tegen het virus en de zombies die daardoor de straten onveilig maken. Bovendien probeert Umbrella alles onder het tapijt te vegen. Slecht gemonteerde, stripachtige actiescènes en het volledig ontbreken van enige originaliteit maken dit een kansloze missie met een hoge body count maar een lage amusementswaarde. De extra halve ster is voor één verrassende wending waarvoor de hint aan het eind van Resident Evil zit. Sequel: De laatste tien minuten zijn bedoeld als opmaat naar Resident Evil: Extinction. Dus...