Resident Evil: Apocalypse (2004)

2,96

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Canada / Verenigde Staten
Actie / Horror

geregisseerd door Alexander Witt
met Milla Jovovich, Sienna Guillory en Oded Fehr

Nadat Alice op het nippertje kon ontsnappen uit het ondergrondse Umbrella laboratorium The Hive, werd ze opgepakt. Nu ontwaakt ze in een ziekenhuis en slaagt erin te ontsnappen. Ze bevindt zich in het verwoeste Raccoon City, waar ze het samen met een groepje overlevenden, waaronder agente Jill Valentine en huurling Carlos Olivera, moet opnemen tegen het gruwelijke kwaad dat daar rondzwerft. Dit keer zijn zombies niet het enige, want er zwerft nog iets veel gruwelijkers door de straten van Raccoon City: de Nemesis, een vreselijk monster dat alles op z'n weg wil vernietigen.

428 BERICHTEN 45 MENINGEN

gulianos
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Resident Evil: Apocalypse was in mijn ogen veelzijdiger dan het eerste deel, qua setting, acties en personages. Waar Alice en anderen eerst alleen uit The Hive moesten ontsnappen, was het nu Raccoon City. De Nemesis was een gave toevoeging aan het verhaal, alleen gewapend met minigun en raketwerper dreigt het voor mij toch net iets over de top te gaan. Zoals gezegd, de setting, personages en overall plot waren goed uitgewerkt. Ik heb in ieder geval van Resident Evil: Apocalypse genoten.

avatar van thoyouknow1980
Het 2e deel van de reeks.
En wat is het weer een vette film geworden.
Het verhaal gaat weer gezellig verder waar het gebleven was.
En zoals de hele film reeks zit het wel goed met de actie,sfeer,en karakters.
Dus maak je borst maar nat voor weer een avond zombie spektakel

avatar van Duke Nukem
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Roger Thornhill schreef:
Bovendien krijgt deze film een extra ster vanwege Sienna Guillory – ik kon m'n ogen niet van haar af houden.

Ik vond haar zelfs aantrekkelijker dan Milla Jovovich. Bovendien heeft Jill Valentine meer te maken met Resident Evil dan een zekere Alice.

avatar van cantforgetyou
Veel slechter dan deel 1. Echt een tegenvaller. De zombies komen steeds vaag in beeld. Niks aan. De acteurs zijn op Mila na erg slecht gecast. Zeer saai deel.

een goed vervolg.heb me zeker prima vermaakt.een leuke film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Deze Apocalypse kiest het ruimer. Na een film in een ondergronds lab nemen ze nu de gehele stad en op zich is dat geen gekke keus (ook als je de games volgt), maar het haalde voor mij de spanning een beetje weg. Ik vond dat claustrofobische lab een stuk boeiender, al ligt het er ook aan dat deel 1 meer horrorelementen kent, terwijl deze tweede film gewoon pure actie is. Dat zie je ook wel met de aanwezigheid van Nemesis, een enorme bruut met een minigun op zak. Overigens vrij lelijk geanimeerd, maar dat terzijde. Zulke confrontaties zouden spannend moeten zijn, maar ik vond ze vooral voorspelbaar en simpel. Zoals de hele film wat simpel is, met een hoop shoot outs die een tikje eentonig aanvoelen. Het had ook allemaal wel wat bloederiger gemogen bij een reeks als deze, zeker als ik weet eens denk aan een serie als The Walking Dead die dat wel begrijpt. Een fijne nieuwkomer is Sienna Guillory als bekend Resident Evil personage Jill Valentine. Mooie eyecandy en ook best een redelijke rol, al lijkt deze iets teveel op die van Jovovich' Alice. Ook een heftig einde van de film, waardoor je toch weer met interesse naar de derde film gaat kijken. Vermakelijk.

3* stonden en laat ik ook nu staan.

Het tempo ligt flink hoog, waardoor de plotgaten en onlogische acties van de personages iets minder opvallen. Toch is het bijzonder slap allemaal en de vele snelle actie kan dit niet goedmaken. Mede ook omdat de actie niet spectaculair is, de special effects matig zijn en van enige spanning geen sprake is. Jovovich heeft praktisch niets te doen op wat rennen en springen na (maar goed ook) en ook de overige cast bakt er weinig van.

Tarkus schreef:
Ook deze film opnieuw bekeken, dit keer op blu-ray, en net als bij de eerste film is het vooral het geluid dat hier indrukwekkend is.
Maar natuurlijk is de film in zijn geheel zeer de moeite waard om te bekijken.
Een puike Milla Jovovich zorgt voor anderhalf uur actie, meer nog dan in de eerste film.
Ik kan van deze film, de vorige en zijn opvolgers maar niet genoeg krijgen !!

Over deze tweede film zijn de meningen op Moviemeter erg verdeeld.
Maar ik blijf dit een zeer goede opvolger van de eerste film vinden.
Heb weer geboeid gekeken.