Resident Evil: Apocalypse (2004)

2,96

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Canada / Verenigde Staten
Actie / Horror

geregisseerd door Alexander Witt
met Milla Jovovich, Sienna Guillory en Oded Fehr

Nadat Alice op het nippertje kon ontsnappen uit het ondergrondse Umbrella laboratorium The Hive, werd ze opgepakt. Nu ontwaakt ze in een ziekenhuis en slaagt erin te ontsnappen. Ze bevindt zich in het verwoeste Raccoon City, waar ze het samen met een groepje overlevenden, waaronder agente Jill Valentine en huurling Carlos Olivera, moet opnemen tegen het gruwelijke kwaad dat daar rondzwerft. Dit keer zijn zombies niet het enige, want er zwerft nog iets veel gruwelijkers door de straten van Raccoon City: de Nemesis, een vreselijk monster dat alles op z'n weg wil vernietigen.

428 BERICHTEN 45 MENINGEN
avatar van RuudC
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het vervolg is op heel wat fronten erg logisch. The Hives worden geopend, zombies overspoelen de stad en er is een nieuwe 'eindbaas'. Toch ben ik niet bijzonder onder de indruk van Apocalypse. Als zombiefilm heeft deze gewoon te weinig spanning. De enige momenten waarop ik me nog enigszins naar het puntje van mijn stoel wil bewegen zijn de confrontaties met de mutanten. Nemesis ziet er uit als een klassieke Eddie. Leuk overgenomen van een hoes van een album van Iron Maiden. Helaas saai in de uitwerking. Het eindgevecht (en eigenlijk alle momenten waarin martial arts gebruikt worden) zijn niet om aan te zien. Milla Jovovich heeft van een beetje karate duidelijk geen kaas gegeten, waardoor we helaas flitsmontages zien die als gevechten moeten dienen. De uitermate teleurstellende Thomas Kretschmann die vrij doelloos rondkijkt voegt daar ook niets aan toe.

Gek genoeg vond ik stuk met de evacuaties het interessantst. Zeker het corrupte, politieke zootje waarbij iedereen duidelijk eigen belangen hebben, mensen in en uit de quarantainezone te smokkelen. Het feit dat we meer en meer van Umbrella Corporations te zien krijgen, maakt Resident Evil: Apocalypse een prima opmaat voor het derde deel.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke film om te zien. Ik vond het leuk om te zien toen ze de stad afgesloten hadden/ evacuatie was heel erg leuk om te zien. En ja hoe ze dat nou gaan redden. Ik vond die ene vrouw die met die ene soldaat had ook erg leuk om te zien hoe ze vocht.

De einde leuk om te zien.

avatar van Vinokourov
Middelmatige sequel hoor. Het vervolg van Resident Evil biedt niets nieuws met een simpel SF-conceptje waarin zombies nog steeds tekeer gaan in filmland. Echt heel verheffend is het acteerwerk nou ook bepaald niet, eerder bedenkelijk! Maar Milla Jovovich volgen in de strijd tegen zombies, Nemesis en andersoortig gespuis is wel oke.

puckb96
Redelijke sequel hoewel deel 1 veel beter is. Ons wegkijkmeid Milla is weer terug en gaat zombies killen. De actie is weer goed en kijkt lekker weg. Zeer vermakend. Donker sfeertje redelijke acteerprestaties.

Nemesis was cool in elkaar gezet. Best wel creepy. Deed me een beetje denken aan een mix tussen John Rambo en Jason Voorhees. Dus tja: goeie actie/horror hoewel deel 1 wel veel beter is!!!

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mooi vervolg op de eerste film. Van Nemesis wist je natuurlijk meteen al het fijne aan het begin als je de vorige film goed had opgelet. Jovovich had in het begin van de film wel wat meer screentime mogen krijgen vind ik. Mooiste stukje vind ik het moment dat ze in dat lab weer bijkomt en zegt: My name is Alice, and I remember everything

avatar van Shinobi
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Minder dan deel één, vond het gewoon niet boeiend om te zien dat een klein meisje gered moet worden zodat ze kunnen ontsnappen. De komische toevoeging in de vorm van Epps vond ik niet echt geslaagd te noemen. Plus de soort van übermonster project Nemesis zag er gewoon te fake uit.

Deze film deed het 'm echt niet voor mij, gelukkig werd het naar het einde toe wel wat interessanter als ze weer gevangen is genomen en ontsnapt is.

Nipt 2,5 sterren.

avatar van jipt
Weer een bonk onzin, dom plot, wat geile actie en that's it. Power Ranger gevecht op 't einde hoeft allemaal niet. 2,5*

avatar van jipt
Toch wel de leukste van de eerste 3 films. Ben benieuwd hoe 4 is. Heb de games nooit gespeeld.

avatar van blurp194
Aardig vervolg op deel een, en bovengemiddeld goed aan het eerste deel verbonden zonder dat dat in teveel uitleggerigheid gezocht wordt. En net als deel 1 goede locaties en hier en daar echt mooi gevonden beelden daarvan.

De vechtscenes vallen niet echt mee, het wordt allemaal een beetje schokkerig gefilmd zodat niet opvalt dat het niet erg overtuigt - tenminste, dat neem ik dan maar aan. Het gevecht aan het einde is al helemaal weinig overtuigend, het verschil in gewicht en zo'n honderdvijftig kilo spieren komt er toch echt te weinig uit.

Milla is wel weer heel erg cool - meer nog dan in deel een. Dat redt de film wel van de vergetelheid.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
En zo breidt de serie zich niet alleen verhaaltechnisch maar ook geografisch uit: in deel 1 brak de epidemie uit in de Hive, in deel 2 in heel Raccoon City. Hoewel niet zo verrassend en compact als het origineel, hoeven de makers zich voor dit vervolg toch ook zeker niet te schamen. Een film met een vrouwelijke actieheld die echt ass kan kicken is nog altijd leuk en apart, en Nemesis is een aardig monster (met een ontroerende link naar Matt uit deel 1). Bovendien krijgt deze film een extra ster vanwege Sienna Guillory – ik kon m'n ogen niet van haar af houden.

avatar van underground
Ga hem zometeen kijken ben benieuwd!

Deel 1 vond ik prachtig nu hoop ik dat deel 2 beter is

Mijn recensie is straks te lezen

Ook deze film opnieuw bekeken, dit keer op blu-ray, en net als bij de eerste film is het vooral het geluid dat hier indrukwekkend is.
Maar natuurlijk is de film in zijn geheel zeer de moeite waard om te bekijken.
Een puike Milla Jovovich zorgt voor anderhalf uur actie, meer nog dan in de eerste film.
Ik kan van deze film, de vorige en zijn opvolgers maar niet genoeg krijgen !!

Tarkus schreef:
Prachtig vervolg op het eerste deel... en als ik het einde van deze film zie, dan denk ik dat er nog wel een deel kan komen... dus... laat maar komen. Is een van de betere actie-horrorfilms, samen met deel 1, van de laatste jaren.

Matige film waarin het virus opnieuw uitbreekt, maar ditmaal bovengronds. Na een nogal rommelig begin, krijgt de film wat meer structuur. In vergelijking met zijn voorganger is dit meer een rechttoe-rechtaan zombiefilm. De actie-scenes zien er beter uit en zijn ook spectaculairder. Dit alles maakt het een redelijk vermakelijke film (zeker in vergelijking met deel 1).

avatar van underground
Goeie film,
Heb eergisteren deel 1 gekeken wat ik echt een top film vond !
Nu hoopten ik dat deze film veel beter en mooier was.
Dat was ook zo echt veel beter dan deel 1

Heb echt super veel genoten van Resident Evil Apocalypse !!!

Vandaar ook mijn eindoordeel :

avatar van Decec
Een goede actie/ (perfect) SF film...
Prima vervolg...
Spannend verhaal..
Uitstekend acteerwerk...
Bekende actrice Milla Jovovich speelt
zeer goed...
Perfect achtergrond geluid (Dolby Digital)...
Prachtig mooi HD kwaliteit...

avatar van brabusRUS
Leuker dan deel 1. Heb 'm ooit een keer gezien, maar kan mij er niet veel meer van herinneren, dus maar even herzien.
De setting was erg tof. Hele stad op z'n kop. Overal vuur, kapotte auto's en lege gebouwen. Hou ik wel van. Maar ook het survival aspect vond ik hier leuker. De rollen hadden tevens veel meer variatie t.o.v. deel 1. I.p.v. alleen soldiers, nu ook gewoon normale burgers. Vooral Mike Epps was een leuke toevoeging en zorgde hier en daar voor een beetje humor. Ook de film nodigt je uit om naar het volgende deel te gaan. Ben benieuwd!

avatar van dammit
Deze vond ik toch het beste van allemaal, mischien komt dat door de donkere sfeer en het nemesis monster.

Ik vond de andere delen veel te vaak in daglicht afspelen, waardoor het "enge"sfeertje gauw eraf was.

ipman-99
"My Name Is Alice And I Remember Everything." ... " !!!

Fantastische Horror-Actie-Sf !!! "Resident Evil 2" is een fantastische sequel van deze fantastische film-reeks ! Ik ben een fan van de games en natuurlijk als algemene filmliefhebber/verzamelaar van ieder land en ieder genre is dit natuurlijk ook verplichte kost ! Ik heb de eerste 4 films al enkele keren mogen bewonderen, nu met het nieuwe 5de deel wou ik nog eerst even de eerste 4 aan een Heropfrissing onderwerpen om dan volop genieten van het nieuwe 5de deel !
Milla Jovovich is terug als Alice en gaat de strijd aan tegen de zombies ... dit op een spektakelrijke en bloederige manier ! Het entertainment gehalte is natuurlijk nooit ver weg ... ! Apart sfeertje bij deze aparte zalige entertainment Actie-Horror-Sf van de bovenste beste plank !

avatar van indigoriico
deze film is wat minder dan alle andere resident evil films, maar je moet hem zeker een keer gezien hebben!

avatar van tattoobob
Ook zeker een goed deel!!!

avatar van FillumGek
Een sequel die van alles een beetje meer heeft als ik de makers mag geloven, maar die kwa amusement toch een beetje minder is als het origineel. Vooral het verhaal laat het afweten. Die flashbacks zijn leuk gevonden, maar het gedoe rondt het kleine meisje laat me echt koud.

In dit vervolg is vooral de actie nog meer, maar ook weer meer van hetzelfde. Entertaining is het wel, maar het is jammer dat het ten koste gaat van de echte horror. De spanning die een zombiedreiging teweeg moet brengen, maar in plaats daarvan hoor je voortdurend patsers stoere oneliners schreeuwen terwijl ze hun guns leegschieten.

Milla is nog steeds zeer geschikt voor een rol als Alice, maar Sienna als Jill Valentine steelt de show als hotshot dit keer. Ze is al zeker niet lelijk van zichzelf, maar haar outfit maakt haar erg sexy. Nemesis is een leuke toevoeging en de CGI van de Lickers is ook wat beter dan het eerste deel. Aardig vervolg dus.

avatar van pethunia
Herzien (voor de 3e x? OMG) en terug naar 2*.
De eerste is goed, zonder meer (misschien toch maar 3 ?).
De derde ook.
Maar deze is rommelig.

avatar van Daan258
Nadat ik deel 1 weer had bekeken ook maar gelijk deel 2 aangezet.
Aardig filmpje maar een stuk minder als het eerste deel.
Jammer dat hier bijna geen verhaal in zit maar alleen maar actie van begin tot het eind wat uiteindelijk toch een beetje gaat vervelen.
Wel waren de special effects een stuk beter als in et eerste deel.

avatar van Gang_Star
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een wat minder vervolg, mede door het ontbreken van een survival horror gehalte, aangezien dat meer aanwezig was in Resident Evil. Dit word gecorrigeerd voornamelijk door de nadruk meer op de actie te leggen, maar het is toch een minpuntje met de games vooral in het geheugen. Toch kijkt de film nog goed weg, vooral door de vele actiescene's. De toevoeging van de Nemesis Matt uit de eerste film, wat aan het einde van die film duidelijk werd is leuk, maar toch kan het niet voorkomen dat het vervolg niet volledig in de buurt kan komen van het eerste deel.

avatar van StevenMighty
Een goed vervolg op deel 1, al vind ik World War Z meer de sfeer van de Resident Evil games benaderen sinds ik deze zag.

Gelukkig is er nog steeds veel herkenbaar, ditmaal uit de game Resident Evil 3 Nemesis.

Het mindere aan de RE films blijf ik Alice vinden, zowel het personage (dat volgens mij niets te zoeken heeft in de films) als de actrice Milla Jovovich waar ik niets mee heb.

Jammer is wel dat ze een sprongetje maken van RE1 naar RE3 en daarbij RE2 volledig overslaan, een game die nochtans een interessante verhaallijn kent.

3 sterren

Geen best vervolg.

Zo zie je nog dat een Anderson nog een beetje talent heeft, Witt beschikt daar duidelijk niet over. De kitsch en onzin is nog steeds even groot, maar de fun is grotendeels weg uit deze film. Best jammer, gelukkig komt Anderson later in de serie weer terug.

Buiten Jovovich echt debiele acteurs en personages. Vooral die Valentine is om te huilen. Eén of andere slechte Tomb Raider trut die voor geen meter kan acteren. Maar ook de rest van de cast bakt er helemaal niks van.

Regie is ook érg slecht. Actiescenes komen niet tot hun recht, de humor valt compleet verkeerd en het plot is zo belachelijk dat het enkel te verkroppen valt als je zélf tussen de onnozelheid wat zombies kan doodknallen. Geen gore, wel veel lamme zombies en geweerwerk. Niet echt mijn ding.

Volgende deel weer een nieuwe regisseur dus kan wat mij betreft weer alle kanten op, al ben ik toch iets benieuwder naar de afleveringen waar Anderson het roer weer overneemt.

avatar van moviemafketel
Mindere cast dan deel 1 en een belachelijk script. Film
lijkt aan te voelen als 3 uur. Jovovich vind ik juist erg passen in RE. De andere acteurs en actrices kregen veel te veel speeltijd en dit deden ze over het algemeen lachwekkend slecht. Nemesis zag eruit als een soort schurk die je in cartoons vroeger tegenkwam. Dit was gewoon niet best. Het hele RE-sfeertje heb ik in dit deel gewoon gemist. Jammer.

Dit is een mooi instap actie/horror film. Niet eng, een paar schrikmomentjes en redelijk onecht.
De mutanten zijn leuk om te zien, de zombies ............Tsja, tijdens een flinke griep zie ik er ook zo uit.
Het verhaal houdt niet over, Milla daarentegen wel.
Dus niet vermaakt? Ja wel hoor, een heerlijke actiefilm. Niet meer en niet minder.

avatar van Elineloves
Met de verf in de haren onder de kap zitten bij de kapper en recensies tikken, oh vrouwen kunnen zo goed multitasken.

Ik vind het juist een betere film dan deel 1. Betere setting en locaties, personages kon ik beter verdragen en nu was er zelf iets wat er voor zorgde dat ik nieuwsgierig werd naar meer. Zelfs Milla was minder onuitstaanbaar, scored!

Grote pluspunt was ook dat er iets mee humor in zat, de neger (excuus, donkere man) was hilarisch. Echt een leuke vent. Ook Carlos vind ik een toevoeging voor het verhaal. Kijk nu toch uit naar deel drie.

avatar van K. V.
Het valt wel op dat dit deel veel meer budget heeft gekregen dan deel 1.
De film bevat heel veel actie en vooral veel geweergekletter. De nadruk ligt ook iets minder op het horrorgedeelte.
De cast deed het opnieuw niet slecht.
'k vind wel dat de film niet echt memorabele momenten heeft.
Leuke wegkijkfilm die zeker niet verveeld, maar ook niet echt charmeerd.