• 8.612.901 stemmen

Boku no Kanojo wa Saibôgu (2008)

Actie / Romantiek | 103 minuten

Oorspronkelijke taal: Japans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Boku no Kanojo wa Saibôgu

"Is This Love Or Just Programming?"

Op een dag ontmoet een verveelde student genaamd Jiro een cyborg meisje. Ze beginnen elkaar leuk te vinden, maar omdat zij geen echte emoties heeft besluit Jiro haar te verlaten. Wanneer het cyborg meisje Jiro's leven redt tijdens een aardbeving in Tokio begint ze haar eigen emoties te kennen.

imageimage

Jiro Kitamura

Girlfriend

Shop Owner of Candy Store

Jiro's schoolmate

Interviewer

Jiro Kitamura (old)

kinjutsu

Dit lijkt me persoonlijk een hele vette film, hier kijk ik naar uit.

avatar van Madara_

Madara_

Zucht, waarom zie je nooit chinese/japanse films op de tv.

kinjutsu

Ja dat is inderdaad erg jammer. Asiamania op MTV was opzich nog goed bezig. Maar zelfs daar hoor je nu niks meer over.

avatar van breedbeeld

breedbeeld

Kan niet teveel zeggen zonder spoilers maar voor mij was het echt kicken het laatste deel omdat ik na de prelude dacht wat voor slechte editor is hier nu weer bezig geweest. En daartussenin dacht ik : zeker weer een directors cut, wat een gezemel dus dat was regelmatig versneld afspelen.

Maar het klopte uiteindelijk perfect. Dikke plus, zei het dat middenhelft van de film een derde had moeten zijn.

Beide hoofdrolspelers ook dikke plus

Enne ik doe niet mee aan de sterreninflatie dus 3,5 hoewel ik vanwege dat kicken geneigd ben naar 4

kinjutsu

Alleen ben je nog vergeten te stemmen...

avatar van balosa

balosa

erg mooie film over de liefde van een man (Jiro) voor een cyborg meisje, op het einde valt alles in elkaar wat eerst afstevende op een ontevreden einde kwam toch nog grotendeels goed, ik kan er niet veel meer over zeggen zonder al teveel van het plot te verraden, amar hoe je van romantische films, met een vleugje sci-fi dan is deze zeker voor je weggelegd, ik heb er van genoten daarom 4*

avatar van Nephilim

Nephilim

Leuke film. Weet voor mij net niet het niveau van My Sassy Girl te halen en qua ontroering ook niet het magistrale Crying Out Love In The Center Of The World maar toch is deze film erg leuk.

Een mix tussen The Terminator, The Sinking Of Japan en My Sassy Girl/Chobits.

Hij liet me met een brede glimlach achter iig.

ergens tussen de 3.5* en 4*

avatar van Villevalo23

Villevalo23

Wat een briljant liefdesverhaal. Ik had geen idee wat ik ervan kon verwachten en was dan ook compleet verrast met deze film.

Natuurlijk bevat de film de homor die van een cyborgfilm verwacht. Zo is er een briljante dansscene waar aan het meisje (cyborg) wordt gevraagd of ze de robot kan dansen...Tja..je moer er maar opkomen!

Naast de humor zitten er ook prachtige beelden in, er wordt erg goed geacteerd en het verhaal kan zelfs ontroering teweeg brengen. Een epische cyborgfilm van wereldklasse!

Cyborg she op mijn blog

avatar van Bacon

Bacon

Jae-young Kwak als director van een Japanse film? Vreemd. Ondanks dat het hele cyborg verhaal me niet echt aanspreekt zal ik toch maar eens opzoek gaan.

Echt een pracht film.

De romantiek in het verhaal is echt ontroerend. En bepaalde stukken in de film waren echt grappig. De effecten wren ook heel goed. De cyborgskills van het meisje waren dan ook cool.

Eerst was ik toch wel verward maar tegen het einde kon ik volledig volgen. Een mooie happy ending door ontknoping... Beter kan niet voor mij.

*5,0

avatar van viewtiful

viewtiful

Maar ik ging naar deze film kijken met de gedachte dat ik naar I'm a cyborg, but that's okey aan het kijken was. Ik begreep het maar niet omdat die omschrijving net wat anders was

avatar van viewtiful

viewtiful

viewtiful schreef:

Wow, wat een mooi film is dit zeg. En wat speelt zij die rol ontzettend goed. Lijkt me een hele lastige rol. Maar voor mij was zij absoluut een cyborg, haar bewegingen etc klopte allemaal. Het Maar naarmate de film vordert wordt hij alleen maar beter, vooral het einde is zo heftig mooi.

Oeps sorry voor deze 2e bericht, ik dacht dat ik op bewerkte drukte Maar ik verlaag deze film naar 4*

kinjutsu

Opzich wel een verfrissend filmpje, maar niet heel bijzonder. Qua sfeer moest ik een aantal keer aan Amélie denken. Ook in deze weer een uitermate vermakelijke bijrol van Naoto Takenaka.

De humor was leuk en Haruka Ayase is heet. 3,5*

avatar van PartyCrasher

PartyCrasher

Madara_ schreef:

Zucht, waarom zie je nooit chinese/japanse films op de tv.

kinjutsu schreef:

Heeel jammer ja, want man wat zijn de asianfilms goed!

avatar van sacha77

sacha77

2 jaar geleden gezien maar blijft een van de mooiste japanse film die ik gezien heb. Humor, romantiek en Sci-Fi verpakt in een modern sprookje.

avatar van FillumGek

FillumGek

Sugoi! Het verhaal deed me op een of andere manier denken aan My Sassy Girl, maar dit was iets totaal anders. Weliswaar draait het hier ook om een moeizame relatie tussen een jongen en een meisje, in dit geval is het meisje een cyborg. Cyborg Girl deed me af en toe ook denken aan een Japanse Terminator. Als Arnie toevallig nog een vrouw zoekt maakt deze futuristische chick wellicht een kans.

Al moet ik niet overdrijven. Vooral het begin doet denken aan The Terminator waar de cyborg à la Arnold op Aarde belandt en wat tuig in elkaar hoekt, alleen hier niet naakt helaas. Daarna houdt de vergelijking grotendeels op en wist de film me voortdurend een heerlijk gevoel te geven. Jiro ontmoet de cyborg en wordt verliefd, terwijl zij die liefde niet kan beantwoorden en wereldvreemd is. Dit zorgt voor veel grappige situaties, bijvoorbeeld wanneer ze alcohol inneemt. Japanse humor wil nog wel eens kinderachtig overkomen, hier was het vaak raak.

De cyborg is ook erg snel, sterk en heeft verschillende powers waarmee ze vreemde mensen redt, maar ook Jiro beschermt. De special effects zien er goed uit, van de aardbeving tot aan het radarwerk van de cyborg. Jiro begint steeds meer voor haar te voelen en dat levert toch wel erg aandoenlijke momenten op. Het samenspel tussen Ayase en Koide is ook uitstekend, de klik is duidelijk voelbaar. De dialogen zijn vaak ook lief, zoals het afscheid aan het begin en eind van de film. Sympathieke kop heeft Koide ook. Extra vermelding waard is het kleine rolletje van Endo, puur omdat het een held is en de geflipte leraar. Erg grappig, precies het soort karikatuur wat je doorgaans in een melige animé ziet. Ik schijn al aardig wat films van hem gezien te hebben, maar hij doet me niet zo snel een belletje rinkelen.

Positief verrast dus. Heerlijk filmpje die wordt gedragen door twee personen waar je spontaan vrolijk van wordt. Geen tranentrekker gelukkig, wel lekker feelgood.

avatar van DVD-T

DVD-T

Leuke combi tussen actie en romantiek. Ben normaal gesproken niet zo van de romantiek, maar films waarop dat op een andere manier word benaderd kan ik erg waarderen. Toffe actiescènes worden afgewisseld met mooie aandoenlijke momenten. Die combi werkt erg goed, en maakt dit tot een werkje wat je niet erg vaak ziet.

Onderhond

Had er wat meer van verwacht.

Een verhaaltje wat uit 100 gelijksoortige animes komt, met een degelijk budget uitgewerkt. Daar ligt eigenlijk ook meteen het grootste probleem. Budget is niet groot genoeg voor indrukwekkende special effects, maar wel groot genoeg om er een afgeborsteld en gelikt geheel van te maken. Een blockbuster zonder de grootheidswaanzin dus.

Eerste deel en tweede deel zijn ook iets té verschillend. Vooral dan het verloop van het tweede deel is echt matig, met een teveel aan dramatiek en misluke romantiek. Het eerste deel zat een stuk beter in elkaar, gelukkig kent de film nog wel een gepast einde.

Acteerwerk is redelijk, visueel verzorgd maar iets te afgeborsteld, de soundtrack is mij ook iets te poppy zonder effect. Aardig probeerseltje dus, maar Kwak zal wel nooit een echt goed regisseur worden. Wél stukken beter dan My Sassy Girl gelukkig.

FillumGek: die leraar is Naoto Takenaka, bekend stemacteur en geweldige live action acteur. Vaak in kleinere rolletjes maar kan een film ook dragen (Rampo bijv.). Ik heb nog nooit een slechte rol van hem gezien geloof ik.

avatar van Turbodevil

Turbodevil

Zo'n cyborg chick wil ik wel

avatar van PartyCrasher

PartyCrasher

Weer is herzien, want wat ik nog kon herinneren van dit film was dat het een sterk indruk had achtergelaten.

Na het herzien moet ik zeggen ''prachtig''! De ontrafeling, emoties, acteerwerk. speelduur, kleine details zoals wanneer ze zo blij is met een bordeux uit 2005, maar dat je later dan ziet dat ze zo verbaast erover is omdat ze uit de 2133 komt

Alles is perfect aan dit film zou er niks aan veranderen en daarom verhoog ik mijn stem ook naar een 5. Misschien ben ik niet meer zo streng als vroeger qua criteria maar moet toch even kijken of dit een plekje heeft in mijn top 10.

Een diepe teleurstelling om maar 38 stemmen te zien bij dit film.

BBarbie

Er zit wat mij betreft een neerwaartse spiraal in de kwaliteit van de films van schrijver/regisseur Jae-young Kwak. Zijn eerste drie films (My Sassy Girl 5,0*, Classic 4,0* en Windstruck 3,5*) zijn mooie romcoms, die ik heel erg kan waarderen. De negatieve trend zet zich door bij deze vierde film, waarvoor de Koreaan Kwak uitgeweken is naar Japan.

Ik vind ook dit een mooie film, die prima past in het werk van Kwak, tot aan… de aardbeving. Vanaf dat moment krijgt het cyborg element te veel de overhand en dat is zonde. Dit soort gekunstelde horrorfantasieën is aan mij niet besteed, al had ik het afgaande op de Engelse titel natuurlijk wel kunnen verwachten. Maar ik blijf het jammer vinden, zeker ook omdat het afbreuk doet aan het mooie acteerwerk tot dan toe van Haruka Ayase.