Bunraku (2010)

Actie / Drama

geregisseerd door Guy Moshe
met Josh Hartnett, Woody Harrelson en Ron Perlman

Een geheimzinnige zwerver (Josh Hartnett) en een vurige jonge Japanse strijder Yoshi (Gackt Camui) arriveren allebei in een stad die gedomineerd wordt door een misdaadsyndicaat. Ieder voor zich is geobsedeerd door zijn afzonderlijke missie. Wijzer geworden door het advies van een plaatselijke kroegbaas (Woody Harrelson), besluiten ze samen te werken bij de bestrijding van de misdaad in de stad. Makkelijk krijgen ze het daarbij niet: ze moeten het onder meer opnemen tegen de ontzagwekkend kwade "woodcutter" Nicola (Ron Perlman) en zijn levensgezellin Alexandra (Demi Moore), een femme fatale met een geheim verleden.

avatar van Chris0478
Nee sorry, einde ga ik niet eens redden en niet omdat ik moe ben.

avatar van Decec
Een matige actie/drama/thriller film...
Geen spannend verhaal...
Matig acteerwerk...
Bekende acteurs Josh Hartnett, Woody Harrelson en
Ron Perlman ...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Wel mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Geen moeite waard...

avatar van Laseth
In het begin wist ik niet wat ik er van moest verwachten en dat kwam voor al door het aparte decor. Je wordt bijna meteen vanaf het begin in de film gezogen en ik vond het een super film. Goede vechtscenes en het is leuk dat er opvallende en aparte rollen in worden gespeeld. Mijn advies: begin gewoon aan de film en je zit er zo in.

avatar van jipt
Het authenieke uiterlijk van de film is best aardig en ook de gevechten zijn leuk. Maar verder is het een saai, voorspelbaar en vooral vlak gebeuren. Kleurloze personages, vervelende voice-over, voorspelbaar einde. Nee, helaas, een mislukking. 2*

ipman-99
"I'm the product of a fucked up generation." ... " !!!

Fantastische genre-film !!! Heerlijke aparte sfeervolle film met heerlijke
decor-achtige achtergronden ! Heerlijke actie en heel wat bekende namen in de cast.
Je wordt meegezogen in een aparte wereld ..., vol waanzinnige gebeurtenissen !
Visueel een waar genot ..., inderdaad echt een geweldige frisse mix tussen cartoon
en bv "Sin City" en/of "The Spirit" ! De gevecht scènes waren vooral over the top ...,
maar echt wel smullen geblazen. De muziek en het sfeertje waren de kersen op de taart.

avatar van DragQueen
Aparte film, die ondanks de lange speelduur toch wel vermakelijk is. De vormgeving en decors zien er stijlvol uit. De vechtscenes overtuigen ook. Het verhaal steekt verder niet slecht in elkaar, maar de uitvoering had beter gekund. Het acteerwerk van de cast is verder prima, al krijgen de leuke karakters te weinig diepgang. 3 Sterren.

avatar van RuudC
Ik geloof dat ik ook ooit door de trailer getriggerd ben. Erg veel krijg je van het verhaal dan niet mee, maar wel dat deze film er visueel heel sterk uit ziet. En dat is het uiteindelijk ook. Er is veel aandacht gestoken in de decors. Ergens meende ik ook dat de kostuums een dergelijke opsmuk gekregen hadden, maar dat bleek toch niet zo te zijn.

Het zijn de decors die me erbij gehouden hebben, want het verhaal is op z'n zachtst gezegd wat zwak. Bunraku is in dat opzicht een erg simpele misdaadflick. Er is flink afgekeken bij Aziatische (historische) actiefilms, en dan moet ik zeggen dat ik toch liever voor de laatste ga. Josh Hartnett laat ook hier zien dat hij nooit mijn favoriete acteur wordt. Kevin McKidd scoort als enige een voldoende en dat valt me vooral van Woody Harrelson aardig tegen. De actie scoort een krappe voldoende. Ook dit is niet al te best afgekeken en dan zit je ook nog met de speelduur die eigenlijk vooral 30 minuten te lang is. Behalve de mooie visuals is er vooral veel degelijkheid te bespeuren in Bunraku, maar met zoveel films op de markt geslingerd, is dat simpelweg niet goed genoeg meer.

Matige film over twee vreemdelingen die naar een stadje komen waar een machtig man geregeerd. Visueel gezien is de film zeker stijlvol en ook origineel te noemen en bevat een paar aardige actie-scenes. Echter weten het verhaal en de personages niet bepaald te boeien. De filosofische voice-over doet meer kwaad dan goed. Ook gaat het allemaal te lang door.

avatar van Phantasm
Inderdaad een wat aparte film, maar de gevechtsscene 's zagen er verder prima uit. Je moet hier wel van houden.