Bunraku (2010)

Actie / Drama

geregisseerd door Guy Moshe
met Josh Hartnett, Woody Harrelson en Ron Perlman

Een geheimzinnige zwerver (Josh Hartnett) en een vurige jonge Japanse strijder Yoshi (Gackt Camui) arriveren allebei in een stad die gedomineerd wordt door een misdaadsyndicaat. Ieder voor zich is geobsedeerd door zijn afzonderlijke missie. Wijzer geworden door het advies van een plaatselijke kroegbaas (Woody Harrelson), besluiten ze samen te werken bij de bestrijding van de misdaad in de stad. Makkelijk krijgen ze het daarbij niet: ze moeten het onder meer opnemen tegen de ontzagwekkend kwade "woodcutter" Nicola (Ron Perlman) en zijn levensgezellin Alexandra (Demi Moore), een femme fatale met een geheim verleden.

Klinkt goed

Hankieh
Goede acteurs!!

Maar dat plot boeit me nou totaal niet...

avatar van sofripa
Trailert is net uit. Bijzonder geval, maar wellicht toch smakelijk. Trouwens, wat een stokoude berichten hierboven...

avatar van schram101
Oef, wat slecht.

avatar van eltorro
Aparte trailer, is weer eens wat anders. Ik ben in ieder geval wel geinterreseerd.

Ziet er tof uit, wel érg jammer van Hartnett en Moore in de hoofdrollen.

avatar van ralfsjam
Deze film is een genot voor het oog en oor. Het verhaal is een kruiwagen om deze film voort te zetten. Een mix tussen cartoon als Sin city en een soort van kill bill. Dit alles in een gevouwen papieren decor op Japanse stijl. Niets is realistisch, maar des te leuker. Iets waar je van moet houden, maar voor mij een aangename verrassing. klassieke verhaal lijnen die op het einde toch leuk maar voorspelbaar uitpakken. Toch maakte dit voor mij niet veel uit. Mooi gedaan!
Wat ik een beetje miste, was spanning, maar daar was deze film niet voor bedoeld...

Gevechten zien er gelikt uit.
Goede cast.
Maar dat decor.
Het zal wel retro zijn en superhip.
Maar ik vond het vooral knullig.
Beetje jaren 70 "Kunt u mij de weg naar Hamelen Vertellen".

1.5* ( voor de gevechten)

avatar van ralfsjam
Waku schreef:
Gevechten zien er gelikt uit.
Goede cast.
Maar dat decor.
Het zal wel retro zijn en superhip.
Maar ik vond het vooral knullig.
Beetje jaren 70 "Kunt u mij de weg naar Hamelen Vertellen".

1.5* ( voor de gevechten)

Het speelt zich af in een soort schuifprenten boek (weet de naam hiervoor even niet) maar dat kwam goed uit in de film. soort vouw kunst. Alles was van papier. Kan knullig overkomen, maar was erg mooi gedaan...

avatar van vranque
Zeer aangenaam verrast door deze film.
Was wel een beetje benauwd om die rot kop van Ron Perlman te zien maar dat viel alleszins mee. Gewoon een erg interessant gegeven zoals @Ralfsjam dat uitlegt en bijna perfect uitgevoerd. In het begin was het even wennen want als er bij gezongen zou worden kon het de kant van een musical uitgaan, haha maar gaandeweg ontvouwde zich een prachtig visueel aantrekkelijk schouwspel.
Prima 4*

avatar van Drikturpin
Kan niet meer zeggen, gewoon kijken zeker als je van kung fu films hou.
Wat een verrassing is deze film zeg, een dikke 4,5 maar dat is mijn mening.
Er zullen wel mensen zijn die er niets aan vinden dat kan ook .

avatar van james_cameron
Sin City-achtig rommeltje, visueel best leuk in elkaar geflanst maar inhoudelijk erg dun en saai. Veel te lang ook. De film moet het duidelijk hebben van de aparte vormgeving. De uitklapbare papieren decors en de sporadische animaties zien er vernieuwend en grappig uit, maar helaas zijn de makers vergeten te zorgen voor een onderhoudend script. Het verhaaltje en de dialogen hangen van de cliché's aan elkaar en de personages zijn (hoe toepasselijk) van bordkarton. Daarnaast zijn de vele gevechtsscenes slechts sporadisch de moeite waard. Al met al een flinke gemiste kans. De aparte voice over verdient nog wel een vermelding- deze is gedaan door Mike Patton, zanger van Faith No More.

Ik had niet op een, in mijn ogen, animatieachtig geheel gerekend: de film bezorgde me geen kijkplezier. Daarnaast vond ik het script over de diverse gevechten en strijd, onbekwaam, flauw, onnozel, dwaas, overdreven en volkomen zin- en doelloos. Het verhaal was geen enkel moment boeiend en hetzelfde gold voor de personages; de actie oogde vervelend en vermoeiend; er leek geen einde aan te komen.

avatar van ORIGIN
Actie is prima, verhaal lijn minder. Geinige sound effects.

avatar van tal1b
beetje 'n stripverhaal, was best aardig gedaan, echter veel momenten vd film waren enigzins wat vermoeiend, je moet er van houden.

avatar van Fortune
Decors zien er echt niet uit en voelt in de trailer alleen al repetitief aan.

Flauw en kinderlijke aktie niet mijn ding.

avatar van AmazingPP
Helemaal eens met Stinissen. Jammer van al dat acteertalent. 1 *

Ik was eerst bang voor een soort Sincity, maar dit was erg goed, heerlijke sfeer.
Prima camerawerk. Origineel bedacht.

goede film. eindelijk weer is een film die zich visueel onderscheid van het gros wat er dit jaar is uitgekomen. verhaal was, zoals eerder gezegd, nie techt heel byzonder. maar onderhoudend genoeg. hoewel het wel een beetje lijkt op Scott Pilgrim vs. the World, met al de 10 killers, en de geluiden tijdens de gevangenisuitbraak, en auto achtervolging. . ondanks dat een vermakelijk filmje, met een byzondere styl, waar je van moet houden...

avatar van Freddy K
Goede film, leuke actie, mooi vormgegeven als een soort Pop-up boek (decor).
Het verhaal is wel wat dunnetjes.

avatar van RickZ
Langdurige Actiefilm met mooie decors, goede special effects, wat maffe choreografische gevechten en een matig verhaal. Zeker voldoende, al moet je even door het begin heen want de actie daar is duidelijk onder de maat en nogal houterig

avatar van jippie2010
RickZ schreef:

Sluit ik me volledig bij aan...

avatar van pako
Grote cast voor onbekende film. Is weer eens een heel andere kijk op filmgebied.
Vindt het niet hinderlijk dat er geen geweldig verhaal achter schuilt, wil je een verhaal ga dan maar drama films kijken.

avatar van SaNDuTjE
Visueel gezien een prachtige film die jammer genoeg inhoudelijk nogal mager is om de te lange speelduur te blijven boeien.

Wat Bunraku voor mij vooral mist is iets stoers. Waarschijnlijk zal de cast daar de oorzaak van zijn, aangezien ik Hartnett, Harrolson en Perlman nu niet als het prototype bad-guy zie. Vooral de eerst genoemde doet goed zijn best maar wist mij niet te overtuigen. Wat dat wel deed is de visuele kant die mij ondanks het matige verhaal erg lang heeft weten te boeien. Moshe probeert een eigenzinnige film neer te zetten maar slaagt daar helaas niet helemaal in.

Flinke tegenvaller na de veelal lovende berichten hier.

avatar van Lefgozer
Meevaller na de lage score hier.

Mooi gestyleerde film met een aantal bekende acteurs. Verhaal had niet veel om het lijf, maar dat maken de vele gevechten goed. Ook leuke sound effects, vooral bij de Donkey Kong scène. Film duurde alleen wel iets te lang, had beter zo'n 90-100 minuten kunnen duren.

De trailer gaf niet echt goed de sfeer weer die er in deze film zit. Daardoor had ik niet veel verwacht, maar het blijkt een prima film te zijn.

Vooral de art keuze is erg origineel en leuk gedaan. De bar kelner laat in de film een voorbeeld zien van een boek die die opentrekt met zelfgemaakte 3D stripverhalen wat uitvouwd als hij het boek open doet. De film speelt zich af in een soort gelijke wereld waarbij sets compleet in de stijl zijn ontworpen en opgebouwd.

Het verhaal gaat over een wereld waar guns ge-outlawd zijn en weer ouderwets met de hand en het zwaard gevochten moet worden. De wereld is evil geworden en bestaat uit een hierarchie van de 10 sterkste killers. Twee bad ass lui die opkomen voor het goede zijn de westerse lone ranger met zn vuisten en de samurai met zn zwaard uit het oosten. Beide maken ze dingen mee waardoor ze mekaar ontmoeten en een zelfde vijand krijgen die ze achterna gaan.

Het zijn leuke karakters, de lone ranger, prima gespeeld door Hartnett, heeft een groot hart, is een vrij mens die zich niks laat opleggen door niemand niet. Een bad ass cowboy waar menig man bang van wordt. De samurai is een androgyn lijkende vechter die leeft voor het goede en voor niemand bang is. Samen vormen ze een koppel die mekaar vaker blijken nodig te hebben.

Perlmann speelt de nr 1 killer en doet dat echt goed. Zorgt voor een goede sfeer en zet een mooi geloofwaardig karakter neer. Verder speelt Harrison de kelner, een beetje de alwetende, de bedenker van de wereld. Ook leuk gedaan.

Zo krijg je meerdere ingredienten die samen goed bij mekaar passen en een goede vibe opbouwen. De muziek past prima bij de art stijl van de film en het ritme is snel maar vloeit goed door de scene overgangen die met 'bruggetjes' gemaakt worden.

Het doel van de film was vooral een coole wereld creeeren waarin het zeker geslaagd is. De boodschap van de film is een uitspraak die gezegd wordt die de kern van de film en zn vibe goed samenvat met de zin ' there is always someone stronger than you ' .

avatar van MovieHolic
Aparte stijl!! Zeker wel mijn ding
Helaas blinkt hij niet uit in zijn soort... enige wat hem apart maakt is de manier waarop het verhaal word gebracht.. erg gaaf!

groente12
Erg leuke film verstand op nul en genieten maar!