How to Lose Friends & Alienate People (2008)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Robert B. Weide
met Simon Pegg, Kirsten Dunst en Jeff Bridges

Sidney Young is een gedesillusioneerde intellectueel die werkt bij een klein tijdschrift. Omdat hij een hekel heeft aan het leven van de glamour en roem in Hollywood, wordt hij opgemerkt door een groter publiek, omdat hij hier juist stukken over schrijft. Al snel wordt hij aangenomen bij een groter tijdschrift, waar hij zichzelf alles behalve geliefd maakt.

avatar van Ted Kerkjes
Leuke film.

Erg leuk acteerwerk, vooral van Simon Pegg die erg goed een bij vlagen irritant mannetje neerzet. De grappen waren meestal zeer geslaagd, zoals die met Cuba en met dat broodje in de lift. Het verhaal is wellicht ietwat aan de cliché kant, maar niet echt storend.

Gewoon een erg grappige film.
Het gemiddelde is wel wat aan de lage kant, vind ik.

avatar van Arapaho85
flauwe voorspelbare 13 in een dozijn komedie, Simon Pegg is wel genietbaar, de rest is verwaarloosbaar.

avatar van Aazhyd
Een film die nergens grappig wordt en maar door en door gaat. Vervelend.

avatar van clubsport
grappige invalshoek voor een komedie waarin pegg het meer dan aardig doet .
De sprong van loser naar succes is wel wat snel afgeraffeld maar het eind is wel weer aardig gedaan .

avatar van IH88
“When I do it, it's called flirting. When you do it, it's called sexual harassment.”

Pegg en Dunst zijn een onwaarschijnlijk, maar wel leuk koppel. De film zelf heeft veel vaart en een aantal sterke momenten. Het is zeker geen meesterwerk, maar vermakelijk is het allemaal wel. Pegg haalt weer allemaal fratsen uit, met wisselend succes. Regisseur Weide heeft nog wat kritiek op de oppervlakkige showbizzindustrie, maar dat werkt niet echt. Als romcom komt How to Lose Friends & Alienate People beter tot zijn recht.

avatar van revadebe
Leuk filmpje, wel flauw. Af en toe wel fijne slapstick.