Gantz: Perfect Answer (2011)

Alternatieve titels: Gantz 2: Perfect Answer | Gantz: Kôhen

Japan
Actie

geregisseerd door Shinsuke Sato
met Kazunari Ninomiya, Kenichi Matsuyama en Kanata Hongô

Kei Kurono en Masaru Kato zijn ooit gestorven en weer tot leven gewekt door een mysterieuze zwarte bol genaamd Gantz. Ze vechten tegen buitenaardse wezens en worden langzamerhand sterker door deze te verslaan. Ze kunnen niet aan hun lot ontsnappen, tenzij ze hun aartsvijand 'the Saint' verslaan. Kei Kurono kiest ervoor om te blijven vechten, maar Masaru Kato haat de wereld vol geweld en kiest voor een geweldloos bestaan. Terwijl de twee vrienden tegenover elkaar staan in een spel van continu geweld zal een kritische laatste keuze moet worden gemaakt.

Als ik deze beschrijving lees is het alsof ze afwijken van de manga. khoop dat dit niet het geval zal zijn. weet iemand meer info hierover?

avatar van badfans69
Via alternatieve kanalen al beschikbaar met Engelse subs

avatar van balosa
niet zo sterk als het 1e deel, ook minder actie maar meer verhaallijn, verder blijf je toch nog wel met wat vragen zitten op het eind

mauwiewauwie
Is een directors-cut van deel 1(kan deel 2 niet vinden )iemand deze Gantz 2 Japanse naam?

avatar van Filmkriebel
Hoe goed de eerste film was, hoe ontgoochelend de sequel is. De makers verlieten de formule van de eerste film en leggen de nadruk op de vriendschappelijke en amoureuze verhoudingen tussen verschillende personages met de dramatische accenten erbij. Er is slechts één alien die de strijders moeten uitschakelen. Eén die bovendien de gedaante kan aannemen van de Gantz-strijders. Door de overdreven dramatisering en soms langdradige scènes werd het een veel te lange film die de aandacht moeilijk wist vast te houden. Sato ging voor "diepgang" maar is dat wat een actie/manga liefhebber vraagt? In mijn ogen is Gantz 2 een mislukking.

avatar van Baggerman
nyffellare schreef:

Er klopt inderdaad niets van de plotbeschrijving. Ik zal die tzt aanpassen.

Inderdaad een stuk minder dan het intrigerende eerste deel waarin de bizarre aliens de film nog eens extra opleukten. Vreemd einde ook. De scène in de metro is wel briljant en de gevechten zien er daar wel gelikt uit.

On par met de eerste film.

Heb er bewust een hele tijd tussen gelaten, misschien dat daar het grote verschil ligt? Vond deze zeker zo leuk als het eerste deel. Uiteraard ligt de focus anders, Gantz is geen Saw waar je deel na deel volgens dezelfde formule kan doorgaan.

Sato ging voor "diepgang" maar is dat wat een actie/manga liefhebber vraagt?

Manga/anime staat er doorgaans wel bekend voor ja. Vond de uitwerking dan ook compleet in lijn met de clichés binnen het genre. Wat serieuzer einde dus, al zat er zeker nog genoeg actie in.

Blijft net als de eerste film lekker slick. Fijne acteurs, aardig mysterie en mooie actiescenes. Alleen is de regie toch net wat te braaf om volledig te bekoren, waardoor de 140 minuten iets te lang blijven aanslepen.

Einde mag er zeker ook zijn, leuke en vermakelijke sequel die het eerste deel makkelijk evenaart.