Another Gantz (2011)

Japan
Sciencefiction / Mystery

geregisseerd door Shinsuke Sato
met Kanata Hongô, Haruhiko Katô en Ken'ichi Matsuyama

Another Gantz biedt een alternatieve kijk op de gebeurtenissen die zich in de eerste Gantz film afspeelden. Een onderzoeksjournalist is de Gantz leden op het spoor gekomen en duikt in hun verleden om erachter te komen wat er gaande is in Tokyo. De vreemde verdwijningen worden verklaard als zelfmoorden en ongelukkig, maar hij beseft dat er meer aan de hand is.

Aparte toevoeging aan het Gantz universum.

2011 was een waar Gantz jaar, met twee speelfilms en deze vreemde eend. Het is een hervertelling van de eerste film, maar dan vanuit een ander perspectief. Gelukkig wel met dezelfde regisseur aan het roer, zodat er toch nog enige consistentie is.

We volgen ditmaal een onderzoeksjournalist die de Gantz helden op het spoor is. Je krijgt tussendoor wel wat stukjes uit de eerste film te zien, maar er is gelukkig ook genoeg nieuw materiaal zodat het niet gaat vervelen. Al zou ik deze toch ook weer niet al te dicht tegen de eerste film zien, want overlapping is er zeker.

Gantz is verder wel een leuke filmreeks, al voegt deze dan op zich niet zo heel veel toe. Het is gewoon leuk om de gevechten nog een keer te zien, ditmaal met wat extra info over de personages en hun verschillende achtergronden. Eentje voor de echte fans dus, wel vermakerlijk.