• 10.603 nieuwsartikelen
  • 8.968.758 stemmen

Resident Evil: Extinction (2007)

Actie / Horror | 94 minuten
3,21 1.485 stemmen

Genre: Actie / Horror

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk / Duitsland / Australië

Geregisseerd door: Russell Mulcahy

Met onder meer: Milla Jovovich, Mike Epps en Ali Larter

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 november 2007

• Viaplay Bekijk via Viaplay

Plot Resident Evil: Extinction

"The Extinction Is Coming..."

Overlevenden van Raccoon City reizen door de Nevada-woestijn, hopende dat ze Alaska kunnen bereiken. Alice sluit zich bij deze karavaan aan. Samen binden ze de strijd aan tegen de hordes zombies en de kwaadaardige Umbrella Corporation.

avatar van K. V.

K. V.

Toch een verademing na deel twee. Een interessanter verhaal, die spannend is en er ook nog eens goed uit ziet. Verder gaat de film is z'n elan verder. Toch weer een film met enkele hoogtepunten, bv de kraaienscène om er één te noemen.

Toch wel het sterkste deel van de trilogie.

avatar van gulianos

gulianos

Resident Evil: Extinction is weer een goede Resident Evil film. De setting met de karavaan in de woestijn vond ik vernieuwend om naar te kijken. Het is weer eens wat anders dan een kapotte stad zoals Raccoon City in RE: Apocalypse.

"I am the future. -No, you're just another **shole"

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Alweer een fantastisch deel in de reeks.

Een van de leukere vond ik zelfs.

Zoals altijd lekker veel actie,toffe karakters en een verrassend andere locatie.

Wat voor een geheel eigen sfeertje zorgt in de film

avatar van GUNTHER-123

GUNTHER-123

zeer aangename film en spannend verhaal om naar te kyken.veel actie,horror en special effects

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Deze film is zoveel beter dan deel 2. De zombies komen nu wel goed in beeld en zien er goed uit. Het is een interessant gegeven dat de aarde helemaal veranderd is in een woestijn. Ziet er realistisch uit. De special effects zijn goed. Jammer dat je nog zo weinig van acteur Oded Fehr ziet. Hij spat van het doek in deze film. Lekkere pulp die goed wegkijkt.

avatar van Supernatural

Supernatural

een goed vervolg weer in de reeks.heb me weer prima vermaakt.vind alle delen wel leuk al word het hierna wel iets minder.

avatar van Kondoro

Kondoro

Resident Evil: Extinction

Misschien wel een van de betere film uit de Resident Evil reeks, dan moet je bij Extinction zijn. Heb deze vorige week gezien omdat we vannacht naar de nieuwe zijn geweest en dit wouden we weer een beetje op wekken. Je zit lekker in de Resident Evil mood, het is zeker een mooie film en ik ga hier ooit nog een uitgebreide recensie aanhangen, waar ik nu niet echt veel zin in heb.

Leuke film, zeker prima actie.

avatar van horizons

horizons

Best wel leuk. Niet teveel gedraal zodat tempo wel goed zit.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Deze Extinction krijgt een vrij hoge score op Moviemeter in vergelijking met de andere delen. Waar dit op is gebaseerd, geen idee. De nieuwe setting is tof, maar veel meer dan dat heeft de film ook niet. Ook is de actie redelijk repetitief en kent de film slechts 1 hoogtepunt, de befaamde kraaienaanval. Die wel erg bruut moet ik toegeven. De Mad Max setting in de woestijn (Racoon City is niet meer, zagen we aan het einde van deel 2) spreekt natuurlijk wel aan, zeker de shots van afstand zagen er goed uit en het apocalyptische sfeertje doet zijn ding. Op zich wel fijn dat er veel diversiteit in de locaties van de 3 delen in zit, maar het is slechts uiterlijk vertoon, omdat de inhoud te simpel blijft. Het plot boeit niet zo heel veel meer, maar de uitwerking maakt het een en ander nog wel goed. Jovovich doet het naar behoren, de rest van de groep stoort ook niet. Goddank duren de films maar anderhalf uur, meer dan voldoende. Al met al is het herzien van de eerste 3 films nog wel goed bevallen. Mainstream zombiepulp, maar daar is soms ook weinig mis mee.

Ook hier geen nieuw cijfer. 3* stonden en blijven staan.

avatar van soom

soom

Ik vond het wel leuk, zo gezegd. Ik kende het tot deze film niet. Milla Jovovich voor zover bekend, ook nog niet eerder zien spelen. Ze deed wat aan vooral Romy Schneider denken qua uiterlijk, vond ik. Dat was in elk geval mijn eerste gedachte. Er zat wel talent in haar, in elk geval. De rest deed het ook niet zo slecht. Dat was wel een plusje.

Zombies, nah. Niet zoveel mee. Maar toch rolde er wel een vermakelijke actiefilm uit. Er zat wel een bepaald gevoel, in de manier waarop de heldin door het beeld heen rende. Niet top, niet slecht. Echt een middelmaat filmpje.

En ja, ik kwam er weer eens midden in vallen. De eerdere films nog niet gezien. Dit was wel gewoon leuk kijkvoer.

avatar van Leno

Leno

Het slappe verhaal, zeer matige karakters en Jovovich, die alleen wat hoeft te rennen, zijn ook dit deel ongewijzigd. De setting maakt echter wel wat goed; de special effects blijven matig, maar de setting is desondanks het beste aspect uit deze film .

Tarkus

Tarkus schreef:

En ook deze opnieuw bekeken, op blu-ray uiteraard.

Ik heb weinig aan mijn eerdere commentaar toe te voegen, buiten dat ook deze versie van beeld en geluid uitmuntend is.

En ook deze derde film opnieuw bekeken, heb dus weer niets toe te voegen aan mijn eerdere commentaren.

Blijf dit ook een prima film vinden.

avatar van frans123

frans123

Ik ben een uitzondering hier.....Na een dik uur uitgezet. Was het zombie gedoe zat. Maar dat heeft met mijn leeftijd te maken, denk ik. Ik word er noch koud of warm van..Typisch een film voor jongeren tussen 16 en 25...Als je wat ouder wordt en dus kritischer noem je dit "bagger" (en smeek je bijna om een goed Frans drama....de echte wereld...). En daar moet U het mee doen......

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Het derde deel in de reeks bevat een nieuwe setting. Dit nieuwe aanzien zorgt weer voor de zelfde formule waar de eerste twee delen om bekend staan. Een vermakelijke mix aan zombies en de nodige (over de top) actie. Daarbij tel dit deel veel meer zombies en passen deze ook prima in de nieuwe setting. Het verhaal van de reeks doet er nog wel een beetje toe, maar noodzaak is het bijna niet te noemen. Daarom ook hier weer gedachten op nul en kijken maar. Het tempo zit er redelijk in waardoor het zooitje niet inzakt en makkelijk weg kijkt. Vermakelijk gaat de reeks verder.

avatar van Supernatural

Supernatural

Gisteren herzien,en nog steeds een goeie film.een prima cast weer.en weer vette vechtscene's.en goeie actie.op naar het volgende deel.

avatar van Phantasm

Phantasm

Spannende film met een interessanter verhaal, dat met de kraaien was ook leuk bedacht. Prima vermaak.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Deze film heeft inderdaad een leuke setting in de woestijn en doet een beetje denken aan Mad Max toestanden. Ook dit deel heeft weer een goede beeld- en geluidskwaliteit. De zombies zien er wat beter uit dan in de voorgaande delen. Ook Ali Larter als Claire vind ik een leuke toevoeging. Alleen jammer dat Milla er minder leuk uitziet in die outfit en met die korte, onverzorgde haarstijl. En het mocht allemaal wat spannender en meer horror zijn voor mij. Maar bij herziening moet ik toegeven dat ik deze keer dit deel iets beter kon waarderen, dus gaat ie een heel puntje omhoog!

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Deze vind ik eigenlijk de beste van de eerste vier die ik gezien heb. Meer dan vermoedelijk is het de setting in de woestijn die wel aanslaat. Een woestijn die werd gevormd na de apocalyps van zombies. Visueel ook na al die jaren wat extra aandacht voor de schrikwekkende zombies.

Verder een aantal leuke scènes waarbij toch de kraaienaanval in het oog springt, letterlijk zelfs. Echt geweldig wordt het nooit, maar vermakelijk is het wel. Ook deze film bouwt lekker op naar het volgende deel. Jovovich blijft geweldig al miste ik haar rode jurk wel ...

avatar van mrklm

mrklm

Paul W.S. Anderson schreef tekende opnieuw voor het scenario maar Russell Mulcahy nam de regie over voor deze dwaze derde film die gebaseerd is op het computerspel Resident Evil en doorgaat waar Resident Evil: Apocalypse ophield. Het T-virus heeft zich inmiddels vanuit Raccoon City verspreid over de hele wereld en Dr. Isaacs [Iain Glen] gebruikt genetisch materiaal van Alice [Milla Jovovich] om door middel van klonen de ultieme supersoldaat te creëren. Bovendien denkt hij daarmee een vaccin te kunnen ontwikkelen waarmee de vleesetende zombies kunnen worden beteugeld. Beetje jammer dat hij met al zijn technologie niet eens weet waar Alice zelf is gebleven! Speelt zich grotendeels af in de woestijn, maar het leidt uiteindelijk toch weer tot een serie bloederige afrekeningen met zombies voorzien van een irritante soundtrack. In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden (en hopen) kwam er nog een vervolg: Resident Evil: Afterlife.

avatar van Shadowed

Shadowed

De bal is aan Mulcahy.

Als regisseur zeker de onbekendste niet, al vind ik het wel erg komisch dat deze film dan zijn populairste film is op MovieMeter. Hij heeft films geregisseerd met een veel grotere status, maar zo zie je maar dat het massapubliek uiteindelijk regeert. Helaas vond ik zijn toevoeging aan de al matige reeks verder niet heel indrukwekkend.

Extinction pakt de zaken in vergelijking met het vorige deel wat anders aan. Complexe bijverhalen worden hier in de kast geschoven, ook de sciencefiction krijgt een minder grote rol. Het blijft wel mysterieus en vervreemdend, want het uitgangspunt is best origineel te noemen. Het mag echter duidelijk zijn dat de originele punten waarschijnlijk uit de game komen en niet uit de pen van de schrijvers.

Ondanks dat is dit voornamelijk een actiefilm geworden. De crew die in de vorige film is opgebouwd parkeert de auto hier bij een enkele locatie waar de wapens uiteindelijk uit de holsters worden getrokken. De zombieactie wordt wat verminderd, en ondanks dat ze constant aanwezig zijn, zijn de zombiescenes zelf maar beperkt tot 2 of 3 grotere scenes.

Op deze manier is deze film een mix tussen een actiefilm en een mysteriefilm. Ik moet zeggen dat ik de spannende horror een beetje mis, want de actie weet niet stand te houden. De weinig strakke regie en brakke manier van editen zorgen er niet voor dat de momenten van actie intrigeren. Het acteerwerk is aardig maar ik blijf Jovovich een wat beperkte actrice vinden.

Al bij al is de film wel avondvullend en kent aardige cinematografie, maar de actie schiet tekort. Het is allemaal niet boeiend genoeg door de regie die zich niet genoeg in het verhaal betrekt. Als je dieper in de film graaft komt er wel een intelligent geheel uit, maar de onintelligente laag die daar bovenop ligt overheerst. Als actiefilm niet geslaagd, maar ook niet als horrorfilm. Niet dramatisch, maar ook niet goed. Wel weer een stukje beter dan het tweede deel.

avatar van Basto

Basto

Ik had deze kennelijk dus al gezien. Maar totaal vergeten. Was nooit erg enthousiast over deze reeks maar bij herziening (dankzij de mooie 4k box) kan ik er een stuk meer van genieten. Soort Road Warrior met Zombies. Simple fun, maar vlot en leuk gemaakt. Wederom vermakelijk en een alleraardigste ontwikkeling binnen het verhaal. Op naar deel 4 in 4K.

Krappe 3,5

avatar van Basto

Basto

Q Jones schreef:

Dan staat je naar mijn mening nu het beste deel te wachten

Die heb ik ooit ooit gezien, maar juist het laagst beoordeeld. Dus kan enkel meevallen.

Deel 5 was mijn favoriet.

avatar van rep_robert

rep_robert

Dit is een vooruitgang ten opzichte van deel 2. De post apocalyptische setting is een flinke stap vooruit. Vooral omdat ze in Raccoon City maar weinig sfeer wisten te brengen. Verplaats de boel dan maar naar een andere dystopische locatie.

De actie is ook weer verbeterd. Mulcahy weet in tegenstelling tot zijn voorganger wel dat je niet in gevechten moet zitten editen. Je kan het beter volgen en het wekt minder hoofdpijn op. Dus ondanks dat de film weer veel te adhd is en de juist toon niet helemaal wordt geraakt met de muziek, is het weer wat beter te vertoeven dan het tweede deel.

Het verhaal zelf is niks bijzonders. Elementen van de eerste twee delen zijn in de blender gegooid en dat resulteert tot weinig originelen plotelementen. Gelukkig blijft alles beperkt tot anderhalf uur, zodat de pacing altijd goed is en je niet zoals de films van tegenwoordig naar langdradige meuk zit te kijken dat je het liefst je ogen uit je kop wil krabben, zoals Zack Snyder's Army of the Dead.

Vermakelijk, maar verder niet hoogstaand. Mn cijfer blijft staan.