Resident Evil: Extinction (2007)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk / Duitsland / Australië
Actie / Horror

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Milla Jovovich, Mike Epps en Ali Larter

Overlevenden van Raccoon City reizen door de Nevada-woestijn, hopende dat ze Alaska kunnen bereiken. Alice (Jovovich) sluit zich bij deze karavaan aan, en bindt tezamen de strijd aan tegen de kwaadaardige Umbrella Corporation.

Jill Valentine doet niet mee zie ik?

garlic senior
ik ben benieuwd naar deze film, de vorige delen waren best goed.

avatar van ralfsjam
het is een onsamenhangende film. een mix met zombies, computerspel-actie en een moderne versie van mad max.
heb hem zitten kijken met hier en daar een zucht....
nog geen anderhalf uur zonder spanning of orriginele dingen.
zelfs de vecht scenes zijn allemaal al minimaal 100 keer gedaan.
voor sommige kijkers waarschijnlijk een goede film, maar voor mij was het een kunstje die al vaak is gedaan. ondanks dat Milla een lust voor het oog is. 't is dat ik hem in m'n schoot geworpen kreeg... maar houd me vanaf nu maar weer vast aan mijn eigen keuzes.
net geen 3 (gebrek aan iets nieuws) 2.5

avatar van koiboy
heb hem net gezien. best wel geinig. niet supper maar vermakelijk.

Nu waarschijnlijk weer wachten op deel 4 :-/

mijn god wie dit geen goeie film vind?? ik heb genote bijna 2uur lang
weinig gepraat volop actie en mooie stunts , bovendien nog gebruikmakend van de technische mogelijkheden van tegewoordig ,
voor mij een dikke 4

avatar van ralfsjam
mattjo schreef:
mijn god wie dit geen goeie film vind??

ik dus :-P

Prima film, de film is wat overzichtelijker dan het rommelige Apocalypse.
Er wordt ook weer het één en ander onthuld wat het natuurlijk ook wel het kijken waard maakt.
De aktie is redelijk spektakulair en het bloed vliegt weer in het rond.
Ook de 'eindbaas' vond ik een leuke toevoeging.
Jammer dat de film nogal kort is en niet zo op de personages ingaat en ook het einde is WEER open, maar ach, dr zal wel weer een deel 4 komen
Als ik dit 3e deel had mogen maken had ik het alleen wel HEEL anders gedaan.
Maar goed de film is zeker vermakelijk en past zeer zeker goed bij de andere twee! 3.5*

*Maar goed de film is zeker vermakelijk en past zeer zeker goed bij de andere twee!*

Warom had je het dan anders gedaan?

het is eigenlijk best wel een goede film hoor...althans voor het genre van de films.

BS
deel 3 in een nu al legendarische reeks !

oke, misschien wat overtrokken, maar de vorige 2 films komen meer dan voldoende boven het gemiddelde uit om in je hoofd te blijven hangen.

Deze film is... net iets netter over het algemeen.Weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Als deel van een serie heb je natuurlijk het voordeel dat je niet alles uit hoeft te leggen en dat scheelt tijd.Tijd waarin je gebeurtenissen en/of verhaal kwijt kunt. Het verhaal is wel oke, maar niet persee iets hoogstaands.
Gebeurt en dan zoveel ? Nou, dat valt ook wel mee en eigenlijk is dat wel prettig.Het is niet van de hak op de tak, goed te volgen en zit logisch in elkaar.

Ja, dan komen we toch bij datgene waarvoor je hem moet gaan kijken -> de actie
Gelukkig wordt er weer ouderwets wat afgeknalt en gehakt.Zoals voorheen hebben de make-up mensen zich weer van kun beste kant laten zien en zijn de special effect ook oke. Maar het is net ff wat minder in vollume, bedoelende scenes met 1 op 1 gevechten.
Ondanks wat zeer interesant "bloed-verliezen en gaten in bepaalde delen van het lichaam " had er van mij nog wel wat bijgemogen.

Voor de rest zit alles er weer in wat je eerder ook tegen kwam plus een nieuwe "eindbaas" die opzich wel wat langer had meegekunnen.
Het einde, tja, laat ik zeggen dat zoals bij de vorige 2 je ook even een paar tellen nodig hebt om het door te laten dringen.

In totaal dus een verhaal(tje), goed in elkaar gezet en iets minder maar zeker goede actie. Waarom zei ik dan dat het wat netter was?
Dit komt misschien omdat ze iets afwijken van de wereld zoals wij het kennen uit de vorige films.Daarmee ga je net even een andere kant op en is het eigenlijk al SF voordat je het in de gaten hebt.Die stap had misschien wat anders gemogen,maar je kunt natuurlijk ook zeggen dat 3x hetzelfde teveel is van het goede.
Dat zal iedereen persoonlijk moeten ervaren en bekijken wat die ervan vind.

Ik vind het in ieder geval net ff wat minder dan de vorige op bepaalde fronten, maar datgene waar ik voor kwam ( de actie en het spectakel ) dat is wel goed gedaan.
Daarom krijgt hij net zoveel als de vorige delen en komt deze uit op 3,5* en mag er zeker een vervolg komen ( al is het maar om de mooie Milla Jovovich ! )

Haraldinio schreef:

Warom had je het dan anders gedaan?

Ehmm, NIET in een woestijn, maar in een HUIS (zoals de games)

avatar van Ajax&Litmanen1
Was weer een aardig deel met vooral een best boeiend verhaal. Ik was onder de indruk van de kraaien-scene, dit kennen de mensen die hem ook zien/gaan kijken zeker
Maar ik heb recent 28 weeks later gekeken, en dat vond ik nog een betere zombiehorror dus RE 3 was niet iets waar ik zwaar onder de indruk van ben geraakt. Het is wel een vermakelijke film, dat zeker.

top film, heb me 1 1/2 uur goed vermaakt, geen moment verveeld.

dik 4 *

avatar van Kr!kke
leuke film, heb me ook op geen enkel moment verveeld.
en ik neem aan dat er ook al plannen zijn voor resident evil 4 (kon je duidelijk zien aan het einde)?

avatar van MrLee
Heb me best vermaakt, maar niet heel erg onder de indruk. Verder prima film voor een avondje thuis. 3*

avatar van Jelle Jacobs
resident evil _o_

Is dit een serie die je ook door elkaar kan zien?

avatar van SSeagal
Wouter schreef:
Is dit een serie die je ook door elkaar kan zien?

Kan wel maar niet verstandig

avatar van SSeagal
resident Evil 3 is vele malen beter dan de eerste twee films. De film straalt veel meer een game gevoel uit, iets wat in dit geval alleen maar positief kan zijn. Vooral de Tyrant op het eind was erg goed gedaan. De liefhebbers van horrorfilms zullen misschien teleurgesteld zijn, maar fans van de games en/of de films kunnen met een gerust hart deze gaan checken! ****

avatar van shady161
wat een saaie film, een3!
1 voor die kraaienscene en een 2 voor haar benen.

Ook gisteren gezien in Thailand, ze lopen hier wel lekker voor qua films maar dat terzijde, ik ben nooit echt gek geweest van de Resident Evil-films, vond dit deel wel het beste so far.

avatar van dulcinea
Ik heb genoten van de eerste 2 en ook weer van deze, al is de sfeer dit keer heel anders, blijft toch één van de sterke punten in de film.
In het genre zombiefilms is deze film zeker boven de middelmaat, leuke muziek en straffe gevechten en actiescènes. Verveelt geen moment.
Voor mij 4*

weer een top film de liefhebbers van zombie films worden weer op hun wenken bedient en de actie senes zijn ook weer stijlvol opgenomen 4

avatar van magickfairy
Geweldige Film, heb hem net gekeken en zat op het puntje van mijn stoel!
Zeker een plaats in mijn kast waard

heb net een stukje gekeken ervan . natuurlijk ieder zijn smaak maar het begin na 20 miuten ongeveer dat doet wel een beetje denken aan alien 3 wbt sfeer kleurgebruik etc.
movies naar aanleiding van games zijn niet altijd goed maar ik heb al veel slechtere gezien . daarbij moet het je een beetje liggen . vond je 1 + 2 goed : kijken zoniet dan is het wel een teleurstelling

avatar van Horrordude
Komt uit op mijn verjaardag, mooier kan het niet worden

avatar van Egoistico
Clichématige en voorspelbare film met hier en daar wat jatwerk uit The Birds en Day of the Dead.

Paul W.S. Anderson zou er goed aan doen om het scenario van deel 4 uit te besteden aan een andere scenarist en de film alleen te produceren.

avatar van Blood Duster
Rommelige film......2e helft van de film komt wat gestructureerder over maar verder kan deze 3e resident-film me ook niks aan. Vond deel 2 al minder, en deel 1 is nog altijd top.
Eens kijken wat deel 4 gaat worden, want ik neem aan dat het slotstuk naar een 4e deel gaat verwijzen!?!?!?

*2.0*

Vond het een redelijk vervolg van deel 2 zeker niet slecht ,op naar deel 4.
Dit soort films moet je niet serieus nemen het gaat toch meer om de actie.

Vond dit toch wel het beste deel tot nu toe.. alleen de acteer prestaties waren niet zo goed . voor de rest redelijke film. brengt alleen niets vernieuwends.

3.0