Resident Evil: Extinction (2007)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk / Duitsland / Australië
Actie / Horror

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Milla Jovovich, Mike Epps en Ali Larter

Overlevenden van Raccoon City reizen door de Nevada-woestijn, hopende dat ze Alaska kunnen bereiken. Alice (Jovovich) sluit zich bij deze karavaan aan, en bindt tezamen de strijd aan tegen de kwaadaardige Umbrella Corporation.

avatar van Vinokourov
Middelmatige sequel hoor . Het derde deel van de Resident Evil-reeks biedt niets nieuws: de aarde wordt geteisterd door zombies en zie je daar maar eens te redden! Echt heel verheffend is het acteerwerk nou ook bepaald niet, eerder bedenkelijk! Maar Milla Jovovich volgen in de strijd tegen zombies in een mooie desolate omgeving is wel oke.

avatar van gizmo_o
Leuk vervolg op deel 1 en 2.
Johovich blijf ik perfect gecast vinden voor deze rol, als sexy zombie slayer! De woestijn vind ik altijd een prima setting voor dit soort films (e.g. The Hills Have Eyes). Uiteraard is alles ontzettend voorspelbaar, maar dat doet niet af aan het vermaak. Er zitten leuk gevonden scenes in, zoals de kraaienscene.
Helaas zou deel 4 een stuk minder worden en blijft het nog even wachten op deel 5.

Dit deel krijgt in ieder geval 3,5*

avatar van joeriL
0,5 ster voor het laatste shot ; een leger van Milla Jovovich clonen, beter kan ik het niet bedenken.

avatar van 606
Blijft een leuke reeks deze Resident evil films.
Ook deze 3de deel was prima.
Ook na herziening.

avatar van komerad
Behoorlijk leuke aktie, beetje spanning maar toch niet echt zo denderend...

Voor een groot deel van de film, ik denk zelfs het deel met de meeste aktie vroeg ik mezelf af :

1. Hoeveel zombies kunnen er in een halve container?
2. Hoe komt het dat zombies die hele continenten veroveren en vrachtwagens opentrekken als waren het kartonnen dozen rond een hek rondlummelen alsof het een of andere vredesbetoging is?

Maar resident evil is resident evil net zoals rambo rambo is, je weet min of meer wat te verwachten.

Goed vervolg op de andere 2.
3,5 sterren

puckb96
De beste van de reeks op dit moment!

De slechtste van de drie die ik tot nu toe heb gezien, ben hier dan nog wel niet helemaal doorheen, maar vind het maar een sloom geneuzel daar in de woestijn. Het lijkt wel een roadmovie, hopelijk wordt het vanaf Vegas wat spannender. Jammer, de vorige delen vond ik top. OK, in/na Vegas wordt het nog wel aardig maar het merendeel van de film viel me toch tegen. Benieuwd hoe de (voorlopig) laatste is

avatar van Shinobi
Vrij saai filmpje eigenlijk, het hele overleversgebeuren doet me niks. Had wel wat weg van Mad Max.
Het enige wat ik nog wel een beetje leuk vond was de opening waarin je de kloon zag die probeerde te ontsnappen.
Voor de rest deed deze film me echt niks, op zich wel wat leuke actie scènes hier en daar. Maar dat is het dan ook wel.

Nipt 2,0 sterren.

avatar van jipt
Beetje net als de vorige twee delen. Begint saai, komt naderhand op gang, wat geil geweld en klaar. Weinig nieuws en vooral veel jatwerk. Voor deel 3 ook een 2,5*

avatar van VincentL
Mooi en waardige deel 3. Beetje hetzelfde als deel 2. Ene minpunt is dat 'Alice' geen blond haar meer heeft. Toen vonk haar toch geiler

avatar van blurp194
De serie begint voor mijn gevoel toch wel behoorlijk in te dutten in dit derde deel. De Mad Max achtige road train in het begin komt niet echt goed uit de verf, en er wordt ook maar weinig gebruik gemaakt van alle klonen van Alice. En de end boss viel me ook wat tegen.

avatar van Roger Thornhill
Ach, wat kan ik er van zeggen… Een ontzettend leuke serie, heerlijk om Ali Larter (sterk in de eerste twee Final destination-delen) weer te zien, indrukwekkende CGI wanneer het konvooi Las Vegas binnenrijdt, plus I'm a sucker for de woestijnsetting met z'n prachtige gele en bruine kleuren… en dan nog In-a-gadda-da-vida ook!

En ook deze opnieuw bekeken, op blu-ray uiteraard.
Ik heb weinig aan mijn eerdere commentaar toe te voegen, buiten dat ook deze versie van beeld en geluid uitmuntend is.

Tarkus schreef:
Waren de 2 eerste filmen, "Resident Evil" en "Resident Evil: Apocalypse", van de beste zombie-horrorfilmen die ik ooit heb gezien, dan gaat dit derde deel op hetzelfde elan verder.
Prachtig verhaal, sublieme special effects en een voortreffelijke Milla Jovovich, die hier haar rol net zo goed, zoniet nog beter neerzet dan in de vorige delen.
Het was lang wachten op dit derde deel, en ook nu weer is het een open einde, het kan dus nog verder, hopelijk laat men ons nu geen 3 jaar wachten op deel 4. Ik kijk er nu al naar uit.
Overigens, er staat op deze film een parel van een soundtrack, passend bij de spanning en griezelmomenten die veelvuldig aan bod komen in deze prachtige actie-horrorfilm.

Aardig derde deel waarin wordt gezocht naar een anti-virus. Qua verhaal en karakterontwikkeling valt er weinig nieuws te ontdekken. Maar door het gebruik van een andere setting blijft het enigzins verfrissend. Ook de toevoeging van wat humor doet de film zeker geen kwaad. De actie-scenes zien er zeker goed uit en hierdoor toch een vrij vermakelijke film.

avatar van brabusRUS
De beste van de drie die ik tot nu aan toe heb gezien. Op veel vlakken is deze film hetzelfde. Wat een groot voordeel van deze film is de ongelooflijk vette post-apocalyptische setting.

Mistaa-g
De (voorlopig) beste uit de reeks. Na een flauw (en rommelig) deel 2 hebben ze met deze de reeks naar een hoger niveau gebracht. Geen ingewikkeld scenario maar toffe actie en een leuke Jovovich doen mij toch 4 sterren geven want ik heb gekregen wat ik vooraf wou

avatar van erpunited
Niet echt mijn filmpje. Houdt er niet zo van. Heb me ook behoorlijk verveeld. 1ster voor mila

avatar van Karl van H.
Warempel, het kan dus toch: een Resident Evil die er niet compleet brak uitziet. Da's mooi, en de zombies lijken eindelijk op echte zombies in plaats van bleke kantoormedewerkers. Voeg daar nog eens aan toe dat Milla Jovovich er nog nooit zo op dreef is geweest - o, en haar acteerwerk is er ook ontzettend op vooruitgegaan sinds het eerste deel - en dat de setting erg leuk is, en je hebt gewoon een heel vermakelijke film. Eén schoonheidsfoutje: een opening die voor een groot deel bestaat uit gerecycled materiaal uit het eerste deel is wel érg goedkoop; film dat dan gewoon opnieuw of zo. O, nog een schoonheidsfoutje: Ashanti hoort niet te acteren, klaar.

ipman-99
"We fought the infection. We survived the apocalypse. And now, we face extinction. ." ... " !!!

Fantastische Horror-Actie-Sf !!! "Resident Evil 3" is een fantastisch 3de deel van deze fantastische film-reeks ! Ik ben een fan van de games en natuurlijk als algemene filmliefhebber/verzamelaar van ieder land en ieder genre is dit natuurlijk ook verplichte kost ! Ik heb de eerste 4 films al enkele keren mogen bewonderen, nu met het nieuwe 5de deel wou ik nog eerst even de eerste 4 aan een Heropfrissing onderwerpen om dan volop genieten van het nieuwe 5de deel !
Milla Jovovich is terug en knalt van het scherm. Fantastisch om Ali Larter (sterk in de eerste twee "Final destination"-delen) weer te zien, indrukwekkende CGI wanneer het konvooi Las Vegas binnenrijdt, plus I'm a sucker for de woestijnsetting met z'n prachtige gele en bruine kleuren… ! Russel Mulcahy is voor dit deel duidelijk beïnvloedt door de films van "Mad Max". Het woestijnscenario past overigens ook perfect bij de post-apocalyptische setting. De film davert van de actie over je scherm ! Prachtige ervaring op de full-HD projector !

avatar van Roger Thornhill
Goed commentaar ipman-99, ik zou het zó zèlf hebben kunnen schrijven. Sterker nog, een paar zinsnedes uit jouw stuk hèb ik ook zelf geschreven (3-2-2012). Hopelijk bedoel je dat als compliment?

avatar van panax
wel leuke film,in ieder geval weer genoeg zombies uit elkaar zien splashen
mooi beelden ,sommige invloeden zijn te zien o.a madmax en wat dacht je van the birds misschien vergezocht maar dat idee kreeg ik gelijk
jovovich speelt mooi en is dat ook ,ik heb hem gezien en vond het wel oke .

avatar van indigoriico
dit vind ik toch wel de betere resident evil, het concept met de konvooi vind ik gewoon super vet.
het verhaal is ook zeker niet slecht en er spelen toch best wat bekende acteurs in.

ipman-99
Zeker weten Roger Thornhill !

avatar van tattoobob
Deze viel mij iets tegen!!maar zeker niet een slechte film..

avatar van FillumGek
Toch een kleine verademing vergeleken met het tweede deel. Vooral de nieuwe locatie, midden in de snikhete woestijn, sprak me aan. Het gevoel van 'alleen zijn op de wereld' werd hier enorm door versterkt. Erg mooi shot ook van die Umbrella nederzetting omringd door duizenden zombies. En het main theme is weer terug van weggeweest. Pluspunt.

De cast is ook weer goed, met nieuwkomer Ali Larter als uitspringer. Ik vind haar niet altijd even leuk, maar hier was ze verdomde sexy. Alice' rode jurkje miste ik nog steeds. Ook is er een grotere rol weggelegd voor mad scientist Isaacs, gespeeld door Iain Glen die ik eigenlijk alleen ken als de trouwe Jorah van Game of Thrones. Een vuile rotzak spelen kan hij dus ook.

Verder weer veel actie met een paar hoogtepuntjes, veelal verzorgd door een Milla op dreef. De kraaienscene was ook erg vermakelijk, al was de CGI zo brak als een tientje. Interessant einde ook, wat me toch nieuwsgierig maakt naar het vierde deel.

avatar van Daan258
Leuk 3e deel, een stuk beter als het 2e en misschien zelfs ook als het 1e deel.
Zombies zagen er goed uit, actie was prima en het verhaal was ook wel oké.
Prima mee vermaakt.

avatar van JeroenFR08
Matig verhaal. Zeer matige special effect, sorry kan geen voorbeelden noemen nu tijdje geleden dat ik hem zag maar dat weet ik nog. Maarja

Waarom ze zo'n lange reeks van Evil hebben gemaakt verbaasd me. De films zijn toch allemaal wel matig zeg. Zelfs niet vermakelijk. Vond het gewoon een poging tot het maken van een spannend verhaal en dat mislukte.

avatar van Gang_Star
Qua aanpak nogal verschillend in vergelijking met deel 1, maar desondanks wel leuker dan deel 2. Maar hoe dan ook ben ik toch meer van survival-horror, wat het 1e deel toch wel meer inhield, maar waarna vanaf deel 2 er een deel van een horror tintje verdween om plaats te maken voor de actie. Dat de wereld nu geïnfecteerd is zorgt wel dat de omgeving leuker is dan de vele gebouwen van Racoon City. Nu is het toch minder vaak mogelijk om een gebouw in te vluchten, en naar mijn mening is de film daardoor wel een stuk spannender. Ook de actie was wat beter dan Apocalypse, en dit werd ook beter in beeld gebracht. Toch een pluspunt.
Qua score kom ik uit op hetzelfde cijfer als het 1e deel, simpelweg omdat ik het 1e deel niet meer waard vond dan dat, maar deze film is ten opzichtige van het 2e deel een verbetering. Wel moet ik erbij zeggen dat ik nog altijd het liefst naar deel 1 kijk.

Beste deel totdusver.

Ken Mulcahy niet echt, al heb ik in een héél ver verleden wel eens wat van z'n films gezien. Hoewel die me nu zeker niet meer aanspreken vond ik dit RE deel toch makkelijk de beste van de drie.

Mulcahy slaagt vooral in de actiescenes. Zien er tof uit. Filmpje loopt ook lekker vlot, best toffe setting en een paar scenes die goed op zichzelf staan. De kraaien uiteraard, maar ook het stuk in Las Vegas én de finale in het ondergrondse complex mogen er zijn. Mulcahy grijpt wel rijkelijk terug naar het eerste deel, maar doet dat met iets meer flair dan Anderson.

Blijft allemaal wel een beetje melig, vooral het plot is een mengelmoes van nerdy onzin (clones, zombies, ondergrondse laboratoria, mutants etc etc), maar verpakt als vlotte actiefilm met eindelijk toch een beetje zombiegore is het best leuke B-pulp.