Resident Evil: Extinction (2007)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk / Duitsland / Australië
Actie / Horror

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Milla Jovovich, Mike Epps en Ali Larter

Overlevenden van Raccoon City reizen door de Nevada-woestijn, hopende dat ze Alaska kunnen bereiken. Alice (Jovovich) sluit zich bij deze karavaan aan, en bindt tezamen de strijd aan tegen de kwaadaardige Umbrella Corporation.

avatar van K. V.
Toch een verademing na deel twee. Een interessanter verhaal, die spannend is en er ook nog eens goed uit ziet. Verder gaat de film is z'n elan verder. Toch weer een film met enkele hoogtepunten, bv de kraaienscène om er één te noemen.
Toch wel het sterkste deel van de trilogie.

gulianos
Resident Evil: Extinction is weer een goede Resident Evil film. De setting met de karavaan in de woestijn vond ik vernieuwend om naar te kijken. Het is weer eens wat anders dan een kapotte stad zoals Raccoon City in RE: Apocalypse.
"I am the future. -No, you're just another **shole"

avatar van thoyouknow1980
Alweer een fantastisch deel in de reeks.
Een van de leukere vond ik zelfs.
Zoals altijd lekker veel actie,toffe karakters en een verrassend andere locatie.
Wat voor een geheel eigen sfeertje zorgt in de film

avatar van GUNTHER-123
zeer aangename film en spannend verhaal om naar te kyken.veel actie,horror en special effects

avatar van cantforgetyou
Deze film is zoveel beter dan deel 2. De zombies komen nu wel goed in beeld en zien er goed uit. Het is een interessant gegeven dat de aarde helemaal veranderd is in een woestijn. Ziet er realistisch uit. De special effects zijn goed. Jammer dat je nog zo weinig van acteur Oded Fehr ziet. Hij spat van het doek in deze film. Lekkere pulp die goed wegkijkt.

een goed vervolg weer in de reeks.heb me weer prima vermaakt.vind alle delen wel leuk al word het hierna wel iets minder.

avatar van Kondoro0614
Resident Evil: Extinction

Misschien wel een van de betere film uit de Resident Evil reeks, dan moet je bij Extinction zijn. Heb deze vorige week gezien omdat we vannacht naar de nieuwe zijn geweest en dit wouden we weer een beetje op wekken. Je zit lekker in de Resident Evil mood, het is zeker een mooie film en ik ga hier ooit nog een uitgebreide recensie aanhangen, waar ik nu niet echt veel zin in heb.

Leuke film, zeker prima actie.

avatar van horizons
Best wel leuk. Niet teveel gedraal zodat tempo wel goed zit.

avatar van Ajax&Litmanen1
Deze Extinction krijgt een vrij hoge score op Moviemeter in vergelijking met de andere delen. Waar dit op is gebaseerd, geen idee. De nieuwe setting is tof, maar veel meer dan dat heeft de film ook niet. Ook is de actie redelijk repetitief en kent de film slechts 1 hoogtepunt, de befaamde kraaienaanval. Die wel erg bruut moet ik toegeven. De Mad Max setting in de woestijn (Racoon City is niet meer, zagen we aan het einde van deel 2) spreekt natuurlijk wel aan, zeker de shots van afstand zagen er goed uit en het apocalyptische sfeertje doet zijn ding. Op zich wel fijn dat er veel diversiteit in de locaties van de 3 delen in zit, maar het is slechts uiterlijk vertoon, omdat de inhoud te simpel blijft. Het plot boeit niet zo heel veel meer, maar de uitwerking maakt het een en ander nog wel goed. Jovovich doet het naar behoren, de rest van de groep stoort ook niet. Goddank duren de films maar anderhalf uur, meer dan voldoende. Al met al is het herzien van de eerste 3 films nog wel goed bevallen. Mainstream zombiepulp, maar daar is soms ook weinig mis mee.

Ook hier geen nieuw cijfer. 3* stonden en blijven staan.

avatar van soom
Ik vond het wel leuk, zo gezegd. Ik kende het tot deze film niet. Milla Jovovich voor zover bekend, ook nog niet eerder zien spelen. Ze deed wat aan vooral Romy Schneider denken qua uiterlijk, vond ik. Dat was in elk geval mijn eerste gedachte. Er zat wel talent in haar, in elk geval. De rest deed het ook niet zo slecht. Dat was wel een plusje.
Zombies, nah. Niet zoveel mee. Maar toch rolde er wel een vermakelijke actiefilm uit. Er zat wel een bepaald gevoel, in de manier waarop de heldin door het beeld heen rende. Niet top, niet slecht. Echt een middelmaat filmpje.

En ja, ik kwam er weer eens midden in vallen. De eerdere films nog niet gezien. Dit was wel gewoon leuk kijkvoer.

Het slappe verhaal, zeer matige karakters en Jovovich, die alleen wat hoeft te rennen, zijn ook dit deel ongewijzigd. De setting maakt echter wel wat goed; de special effects blijven matig, maar de setting is desondanks het beste aspect uit deze film .

Tarkus schreef:
En ook deze opnieuw bekeken, op blu-ray uiteraard.
Ik heb weinig aan mijn eerdere commentaar toe te voegen, buiten dat ook deze versie van beeld en geluid uitmuntend is.

En ook deze derde film opnieuw bekeken, heb dus weer niets toe te voegen aan mijn eerdere commentaren.
Blijf dit ook een prima film vinden.

Ik ben een uitzondering hier.....Na een dik uur uitgezet. Was het zombie gedoe zat. Maar dat heeft met mijn leeftijd te maken, denk ik. Ik word er noch koud of warm van..Typisch een film voor jongeren tussen 16 en 25...Als je wat ouder wordt en dus kritischer noem je dit "bagger" (en smeek je bijna om een goed Frans drama....de echte wereld...). En daar moet U het mee doen......

avatar van lars-pixar
Het derde deel in de reeks bevat een nieuwe setting. Dit nieuwe aanzien zorgt weer voor de zelfde formule waar de eerste twee delen om bekend staan. Een vermakelijke mix aan zombies en de nodige (over de top) actie. Daarbij tel dit deel veel meer zombies en passen deze ook prima in de nieuwe setting. Het verhaal van de reeks doet er nog wel een beetje toe, maar noodzaak is het bijna niet te noemen. Daarom ook hier weer gedachten op nul en kijken maar. Het tempo zit er redelijk in waardoor het zooitje niet inzakt en makkelijk weg kijkt. Vermakelijk gaat de reeks verder.