• 8.255.522 stemmen

Resident Evil: Retribution (2012)

Actie / Sciencefiction | 95 minuten

Genre: Actie / Sciencefiction

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland / Canada / Frankrijk

Geregisseerd door: Paul W.S. Anderson

Met onder meer: Milla Jovovich, Michelle Rodriguez en Kevin Durand

Releasedatum: 4 oktober 2012

Plot Resident Evil: Retribution

"The Ultimate Battle Begins"

Het dodelijke T-Virus van de Umbrella Corporatie blijft de aarde teisteren en transformeert de wereldbevolking in vleesetende zombies. De laatste hoop voor het menselijk ras is Alice (Milla Jovovich). Zonder veilige plek blijft Alice jagen op de verantwoordelijke van de uitbraak, wat haar in Tokio, New York, Washington en Moskou brengt. Samen met een groep geallieerde en vertrouwde vrienden moet ze zich een weg uit de vijandelijke wereld zien te vechten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Het verhaal over een huisvrouw die haar gewone leventje zat is en besluit te gaan vechten tegen muterende zombi's. Maar belangrijker nog; een kwetsbaar moeder-dochter portret en uiteindelijk vooral een tijdloze les over hoe je als mens kan omgaan met tegenvallers. Zal zeker nog vier of vijf kijkbeurten nodig hebben om alle lagen goed te begrijpen. Dat is geen straf dankzijde gedoseerde actie en de top-notch CGI in deze film. Het allerbest zijn echter de dialogen en de naturelle manier waarop deze worden uitgesproken door de voltallige cast, Oscarwaardige vertolkingen. Hier kan ik wel een ster aan kwijt.

avatar van moviebrielen

moviebrielen

Hoe slecht kan een film zijn? Zeer tegenvallend!

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Was weer een leuk RE-deeltje... Mila Jovovich blijft ook in topvorm als onze zombie-killer Alice.

Het hele concept rond dat Umbrella-complex (en die simulatiesteden vond ik wel ietsje minder goed uit de verf komen) Ik had dan liever iets met teletransportatie gezien... Maar deze film staat wel weer garant voor een flinke dosis sterk gemonteerde vette actiescene's en opnieuw hordes hongerige mutanten. En zoals je het per deel wel kan verwachten komen we ook steeds dichter bij de waarheid... Dit keer dat Alice een kloon blijkt te zijn en een dochter schijnt te hebben... Althans, de dochter is een van de klonen.

Ik kon me er nog wel prima mee vermaken.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Met de nodige informatie en flashbacks nemen we de eerste tien minuten een kijkje op heel de filmreeks tot nu toe. Daarbij wordt er ook met voorbedachte raden richting een einde toegewerkt. Dit (inmiddels) vijfde deel sluit dan ook aan op het vorige deel. Exact waar het daar eindigde gaat het hier na de lange terugblik intro weer verder waar het gebleven was. De film pakt uit met de nodige effecten en over de top actie. Kwalitatief zit het prima in elkaar, maar helaas lijkt de interesse hier een beetje achterwegen te blijven. Het voelt allemaal een beetje gewoontjes aan en is niet echt vernieuwend meer na zoveel delen. Zeker nu Paul WS Anderson het regiestokje weer overneemt na het afleveren van zijn debuut lijkt er wel met de beste bedoelingen hier aan gewerkt geweest te zijn. Maar veel beter wordt het er niet door, het gaat zelfs wat de matige kant op. Alsnog is daarmee niet gezegd dat de film slecht is, het blijft al met al nog wel vermakelijk, maar dat is het dan ook.

avatar van Supernatural

Supernatural

Vanavond herzien.heb me prima vermaakt,maar toch tot nu toe het minste deel.het verhaal in dit deel is minder.wel een prima cast verder.wel goeie vechtscene's,en prima actie maar toch mindere interesante film. op naar het laatste deel.

avatar van Phantasm

Phantasm

Weer een prima film met genoeg actie dat lekker wegkijkt. Nog 1 deel te gaan.

avatar van mrklm

mrklm

Is dit het vervolg op Resident Evil: Afterlife? Is het een prequel of toch een remake van Resident Evil? Zelfs als je je de vijf voorgaande films uit de franchise kunt herinneren valt hier geen touw vast te knopen. Karakters die omkwamen in eerdere films blijken nog (of is het opnieuw?) te leven maar dat doet er weinig toe aangezien wat moet doorgaan voor een verhaal (Project Alice [Milla Jovovich] neemt het met een aantal huurlingen op tegen Umbrella Corp) dat slechts een excuus is voor een serie saaie gestileerde knok- en schietpartijen. De slechtste uit de serie tot nu toe. En dat wil wat zeggen!