Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Resident Evil: Retribution (2012)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada / Frankrijk
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Milla Jovovich, Michelle Rodriguez en Kevin Durand

Het dodelijke T-Virus van de Umbrella Corporatie blijft de aarde teisteren en transformeert de wereldbevolking in vleesetende zombies. De laatste hoop voor het menselijk ras is Alice (Milla Jovovich). Zonder veilige plek blijft Alice jagen op de verantwoordelijke van de uitbraak, wat haar in Tokio, New York, Washington en Moskou brengt. Samen met een groep geallieerde en vertrouwde vrienden moet ze zich een weg uit de vijandelijke wereld zien te vechten.

avatar van Dennissssss
Deze film vandaag in de bioscoop in Slovenie gezien. Ik dacht met resident evil vermaak ik me altijd wel, maar aan deze film is echt heel weinig aan! Wat schrikmomentjes, beetje leuke actie, maar verder was het maar een vage film. Vooral heel veel schieten en vechten, en dat was het wel. Er liepen zelfs mensen weg onder de film....

O o o, wat heb ik me kapot geergerd aan deze film. Helemaal geen verhaal. Ik dacht eerst dat het een "proloog-filmpje" was, en daarna kon ik geen eind aan breien.
Voor mij is deze film de SLECHTSTE Resident Evil film, ooit.

Maar er kan nog een vervolg komen, omdat deze film halverwege stopt. Als ik erop moet verheugen, nou nee. Bedankt. In ieder gevegal krijgt ie 2 sterren van me.

avatar van O.M.M.H.
Sorry maar deze film kan écht niet meer.... echt drama, slechte verhaallijn eentonig en zoals gewoonlijk is het meer een aktiefilm dan een horrorfilm. hopen dat dit de laatste deel word want mijn stem krijgen ze niet...

avatar van Boeikens
En toch verheug ik me erop.

O.M.M.H. schreef:

disneystore

dan kijk je ze toch niet....

Ik denk dat hij de film al gezien heeft. raar trouwens dat je hem al gezien hebt galaxy, in Nederland/België verschijnt pas in oktober. Kan je al illegaal downloaden?

disneystore schreef:

Tegenwoordig kan je ook streamen.

avatar van Ajax&Litmanen1

dan kijk je ze toch niet....

Dooddoener nr 1 is dit altijd.

Ik kijk deze nieuwe RE film ook nog wel eens, maar niet omdat ik er echt op zit te wachten nog. Wel omdat ik alle andere delen gezien heb. Ik vind het ook doodzonde dat ze van horror (deel 1) naar actie gegaan zijn. Niveau van de reeks werd per film bijna slechter.

avatar van xaid

dan kijk je ze toch niet....
Maar een 5.0 hier op geven is ook wel overdreven.. kom op zeg .. een 5.0 op Chronicle ... Smaken verschillen dat is zo maar blijf wel realistisch

avatar van xaid
Maar ff serieus. volgens mij ben jij hier gewoon de boel aan het verzieken. Jij geeft serieus een 3.5 op films als dit ???? :

Justice4All schreef:
Tegenwoordig kan je ook streamen.

Er zijn hier ook mensen die (tijdelijk) in het buitenland zitten hoor. En ik kan gelijk geven dat deze film echt superslecht was. Er is geen structuur, geen plot, er wordt haast niks uitgelegd waarom iets gebeurd en de film sluit zoals elke RE-film niet goed aan op de andere wat plotgaten oplevert.

Het lijkt er ook op dat Paul WS Anderson helemaal verkeerd te werk gaat: van tevoren heeft hij waarschijnlijk een lijstje gemaakt met actiescènes en gamepersonages die hij in z'n film wil hebben. Vervolgens plakt hij ze met wat lijm aan elkaar. Verhaal en dialoog vind hij niet nodig.

Ik kan helaas niet ontkennen dat ik stiekem nog wel genoten heb van die actiescènes. Want die zagen er wel uit van hoog niveau. Ik heb geprobeerd me niet al te druk te maken om wat ik hierboven noemde maar dat deed ik helaas toch. Meer omdat ik het gewoon erg zonde vind dat deze franchise zo verwaarloosd wordt. Ik heb het idee dat hier gewoon veel meer in kan zitten. Een reboot is wat deze films hard nodig hebben.

xaid schreef:

man man man echt...

Ik wou 2,5 geven maar wou checken wat het resultaat zou zijn met 3.5, en meerdere mensen hebben wel een 3,5 gegeven.
Ik heb mijn stem al aangepast bij deze film nou je zin!
Oh ja, over Chronicle: Ik vond die film heel goed ja daar heb jij helemaal niks over te zeggen, er zijn vast wel meer mensen die er zo over denk. Als ik telkens naar het gemiddelde van een film moest kijken had ik deze film niet gezien, maar ik laat me niet aan de kant zetten door mensen die de film heel slecht vinden. Het is ook een mening site weet je nog

avatar van galaxydriver32
Maar ff serieus! Ga jij andere mensen afkraken om hun mening!
Man man man echt...

avatar van tattoobob
xaid schreef:

man man man echt...

xaid moet je echt op iedereen zeiken die een goede stem uitbrengt op een film die jij kut vind???
Ga een andere hobby zoeken ofzo......pak een sjoelbak,ga de eendjes voeren,schrijf je in bij een dating bureau,doe de cha cha cha...maar laat ons lekker stemmen hoe wij willen stemmen.
Bij VHS loop je ook al te miepen......grow fu**ing up

disneystore schreef:

Hoe bedoel je "kan je al illegaal downloaden?" als ik vragen mag?

avatar van tattoobob
ja maar in verschrikkelijke kwaliteit,in die kwaliteit kan je geen eens een film goed beoordelen!!!!!!

Oke!
Ik heb hem in het buitenland gezien.

avatar van Vavi
Even eerst reageren. Iedereen is vrij van mening. Ik vind een film dit in de top 100 staat van slechtste films ooit (battlefield earth) heel goed bijvoorbeeld. Chronicle die hierboven vernoemt is vind ik ook heel goed, geen 5 maar misschien wel een 4.

Iedereen zal een film beoordelen naar zijn eigen gevoel en wat hij of zij precies wilt uit een film. Ik ben fan van de Resident evil films en zal deze zeker wel aangenaam vinden. Ik kijk dan ook niet naar Resident Evil voor de plotlijnen maar voor de SE en pure entertainment.

Nu de reden van mijn post. De film moet normaal uitkomen 26/9 in België. Die is toch nog niet gereleased en bij vragen aan kinepolis krijg ik te horen dat ze hun distributer kwijt zijn? Tot ze een nieuwe hebben zal hij geen release zien in belgië.. Weet iemand hier iets van want google hielp alvast niet...

avatar van arno74
Na een mooi gemaakt begin verzandt de film in een patroon, die samengevat kan worden als: schiet, bloed, dood, explosie, schiet, ren, schiet, dood, boem!, ren, bloed, schiet, bloed. Dat is ongeveer de script. Meer kan ik over het verhaal niet vertellen, die is zo beperkt dat ik het dan in een zinnetje zou verklappen, al dekt bovenstaande samenvatting al zo'n 90% van de film.

De film is gebaseerd op een computerspelletje, en dat mag deze keer gewoon te zien zijn. Ik geef deze geldklopper anderhalve ster, vanwege de mooie eerste 5 minuten. Ook de 3D is wel netjes, al heeft ook die een computerspelkwaliteit.

avatar van xel
xel
Slechte cijfers hier, deze week op IMDB toch gestegen naar de 1ste plaats in the moviemeter top 10!
Ik kan niet wachten tot tie uitkom, ik ben in ieder geval een groot fan van alle vorige....
Weet iemand wanneer deze in Belgie\Antwerpen gaat draaien?

Hier draait hij al (Spanje). Maar zitten er weer van die ontelbare slowmotion scenes in?

Koike88 schreef:

Ja. Alleen het viel me wel op dat de slowmotion minder lang duurde. In afterlife zaten er stukken in dat je 10 seconden naar het zelfde slowmotionbeeld zat te kijken. Dat viel me in deze wel mee. Het stoorde daarom ook wat minder.

de vorige was al rete slecht dus mijn verwachtingen hiervoor zijn erg laag. ik ga hem toch nog wel eventjes bekijken.

avatar van Dragonslayer
Ehm jongens ik heb slecht nieuws. RE5 zal in Nederland alleen maar in IMAX bioscopen draaien.

Dus je kunt alleen in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven terecht voor deze film. Ik heb geen idee waarom. Schandalig eigenlijk.

avatar van Naomi Watts
Vond het al zo vreemd, ook een erg vreemd besluit overigens.

avatar van DiDa
Das lekker dan. Ik had hem zo graag willen zien...

avatar van rep_robert
Zat net naar tijden te kijken om er morgen heen te gaan, draait ie alleen in het Westen. Pff. Heel vreemd besluit van Pathé... Nu draait er niets interessants deze week in de bios dat ik nog niet heb gezien.

avatar van Naomi Watts
Is geen besluit van de Pathe, geen enkele bioscoop (op de Imax Pathe's na) kon de film inkopen.