• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.540 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.154 gebruikers
  • 9.381.279 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

22 - Paura nella Città dei Morti Viventi (1980)

Italië

Horror

93 minuten

FTV

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81194XxB5EL._SX342_.jpg

Dit is dan officieel mijn eerste film en gelijk eentje van de Italiaanse regisseur Lucio Fulci van de Italiaanse horrorlijst en tevens eentje van de drie gekochte Blue-Ray’s bij Arrow Video. Ik was alleen niet onder de indruk van deze film, en had er best veel verwachtingen voor. Ik zelf ben een beste zombie liefhebber, alles met zombies vind ik super vet en vaak hoe slechter hoe beter en hoe bloederiger hoe beter. Je ziet ze vaak alleen niet echt heel goed, vaak wat tegenvallender zelfs en ook deze film viel best tegen.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

23 - Mandy (2018)

Verenigde Staten

Actie / Horror

120 minuten

FTV

https://malditosnerds.com/malditosBackend/web/uploads/posts/cover/04-10-2018%2018.55.16.jpeg

Hele aparte film maar, wel erg vet! Deze Actie/Horror met Cage in de hoofdrol sloeg in als een bom, en kwam op veel momenten ook best binnen. Een geweldig kleurspektakel brengt deze film in een hele aparte sfeer en hoewel ik het begin misschien wat traag vond, eenmaal na de ontvoering kreeg de film eens wat meer pit, en dan liet Cage maar ook ‘Panos Cosmatos’ zich niet kennen, en knalde de film aardig lekker door. De lengte vond ik dus best lang, de 120 minuten zijn vooral in het eerste uur minder te noemen, zoals ik al aangaf. Voor de rest best lekker!

John Milton

• 24233 berichten
  • 13405 stemmen

Valak schreef:

Zo, ik heb vanavond m'n biopic in de bioscoop gezien, wink wink.

mag je registreren dan, toch?

John Milton

• 24233 berichten
  • 13405 stemmen

39. February (2015)

RW - 1 punten - Totaal 77 punten

3,5*

40. House on Haunted Hill (1959)

FTV - 2 punten Totaal 79 punten

3*

41. Phantasm (1979)

FTV - 2 punten Totaal 79 punten

2,5*

probeer straks nog wat te schrijven misschien, beetje druk. Wel jammer trouwens dat zo'n The Haunting of Hill House (Netflix) niet mee telt

Best mee vermaakt trouwens, episode 6 was zelfs geweldig knap gedaan.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

62 Blood Gnome (2004)

FTV - 87 min.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZWYxODU4MGItMmUxNi00ZWFiLWIxZTktZWNmNGRhNGMxMGRjXkEyXkFqcGdeQXVyNDUxNjc5NjY@._V1_.jpg

Och...soms nog wel grappig door die kleine wezentjes die op zich nog best leuk uitzien, maar ze kunnen de film helaas niet redden. De rest is uitermate zwak. Een belachelijk verhaal, geen spanning of gore te bekennen en qua beeld, belichting, camerawerk ook heel zwak. Ook een rolletje voor Julie Strain als BDSM Goddess. Waar halen ze het vandaan om dit te bedenken in deze film? 3/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Goed hopelijk komt er niet nog een registratie tussen, hier is de tussenstand

1. joolstein 64 films (140 punten)

2. Noodless 62 (137)

3. alexspyforever 59 (128)

4. John Milton 41 (94)

5. IH88 45 (93)

6. MovieMind 33 (79)

7. john mcclane 2 31 (70)

8. wendyvortex 25 (47)

9. morpheus2000 23 (46)

10. Kondoro0614 21 (42)

11. Cikx 22 (41)

12. Collins 20 (40)

13. Hollywood007 20 (37)

14. DjFrankie 15 (30)

15-16. Baggerman en Woland 12 (24)

17. Daan258 11 (22)

18. Shinobi 7 (14)

19. DVD-T 6 (12)

20. Valak 3 (6)

21-23. Night's Watch en baspls en EW101 2 (4)

24. TornadoEF5 0 (0)

Voor de winnaar als die interesse heeft is er dus nog een prijs die ik uitreik. Ik had dit al gemeld bij de start maar daar was toen enkel een reactie op gekomen van joolstein.

De prijs omvat volgende horrorfilms op DVD:

Blood Feast (1963)

Blood Feast 2: All U Can Eat (2002) (regio 1)

Something Weird (1967) (NL ondertiteld)

Color Me Blood Red (1965)

The Company of Wolves (1984) (NL ondertiteld)

Le Notti del Terrore (1981) (NL ondertiteld)

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

60. Das Testament des Dr. Mabuse (1933)

FTV - 2 punten

Totaal: 130 punten

https://assets.mubi.com/images/film/721/image-w1280.jpg?1498806117

Mijn 6de film van Fritz Lang en het is op dit moment fifty-fifty qua appreciatie. Het eerste deel Dr Mabuse der Spieler vond ik allemaal te traag en te langdradig en is mij het minste bevallen. Gelukkig is deze actievoller en leuker om te volgen al blijft 2 uur toch een hele opgave. Mysterie is er ook maar net als in M wordt dat niet zo lang in stand gehouden. Als ik nu terugkijk op M ben ik toch iets te genereus geweest gezien de film een nogal zwak script heeft en vooral draait om massahysterie en vergezochte situaties en je de moordenaar al heel snel kent. Terugkijken zal er niet inzitten en zou enkel leiden tot een onvoldoende.

Ook deze film is zonder grote verrassingen, eigenlijk wist ik al vrijwel meteen wie de big boss was die de opdrachten gaf aan de criminelen. Dat was er toch iets te dik opgelegd. De actiescènes zijn leuk en de geestverschijningen natuurlijk, maar het is verhaal net als M weer voorspelbaar. Het drukke gedoe valt gelukkig nog wel mee en thank God geen onnozel moraliserend monloogje van de boosdoener op het einde. Het zal wel aan mij liggen maar ik zie de genialiteit van Lang toch niet. Siegfried en Der müde Tod waren aardige films maar Metropolis vind ik toch makkelijk zijn sterkste film.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

#26 The Night Stalker (1972) - 74 minuten - FTV

http://www.horrornewsnetwork.net/wp-content/uploads/2018/07/Night-Stalker-Blu-ray-1000-01.jpg

Soort van pilot voor kortlopende cult-serie over reporter Kolchak die X-files-stijl achter allerlei bovennatuurlijke killers aangaat. We beginnen hier in L.A. met een geheimzinnige killer die vrouwen vermoordt en al hun bloed opzuigt, yep daar hebben de vampier, maar de sheriff, D.A., politie en F.B.I. geloven daar natuurlijk niets van en de hoofdredacteur weigert ook verhalen over een loslopende vampier in de krant te zetten.

TV-film, jaren zeventig stijl. Aardige pilot, leuke basis voor een TV-serie en Barry Atwater ziet er best scary uit.

(3*)

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

Ik zit al op 23 alexspyforever!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik heb dat zo doorgekregen van Holly maar dat was gisteren. Op het einde gaat dat wel allemaal kloppen

Trouwens City of the Living Dead is eigenlijk niet zo echt een zombiefilm, Het gaat meer om de gore. The Beyond en Zombi 2 gaan je wellicht beter bevallen als het je om de zombies is te doen.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik heb dat zo doorgekregen van Holly maar dat was gisteren. Op het einde gaat dat wel allemaal kloppen

Trouwens City of the Living Dead is eigenlijk niet zo echt een zombiefilm, Het gaat meer om de gore. The Beyond en Zombi 2 gaan je wellicht beter bevallen als het je om de zombies is te doen.

Ik had inderdaad meer op zombies gehoopt. Die twee titels liggen hier trouwens al klaar , sowieso nog voor de horror maand.

DjFrankie

• 3423 berichten
  • 3506 stemmen

16 Ludo (2015)

FTV 2 (32)

https://i1.wp.com/www.mansworldindia.com/wp-content/uploads/2016/04/Film-2015-LUDO-003.jpg?fit=1280%2C686&ssl=1

Nee dit was niks voor mij, het eerste half uur kan ik het nog allemaal volgen, maar na het eerste spelletje ben ik het kwijt geraakt, en dat vind ik gezien de beelden die ik toen te zien kreeg ook niet erg. Ik was blij dat die afgelopen was.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#34 The Collector (2009) - 90 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/58000/58609.jpg?cb=1365327647

Leuke slasher, ja het is allemaal wat vergezochte kul, maar het is vermakelijke kul.

Vond het in ieder geval aardig genoeg om ook het vervolg The Collection (2012) eens te gaan kijken.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Eentje...eentje moet toch wel lukken, het zal toch niet zo zijn dat jij op de 'nul' blijft steken TornadoEF5?!

joolstein

• 10844 berichten
  • 8948 stemmen

Cikx schreef:

21. Repulsion (1965) - 105 minuten

FTV

2 punten – 21-10-2018 (22 films, 41 punten)

Bij je volgende registratie wel opletten dat je 22 films heb gekeken en niet 21

Cikx

• 2120 berichten
  • 1084 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Bij je volgende registratie wel opletten dat je 22 films heb gekeken en niet 21

Oops, je hebt gelijk! Bedankt dat je me er op wijst.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

MovieMind schreef:

Eentje...eentje moet toch wel lukken, het zal toch niet zo zijn dat jij op de 'nul' blijft steken TornadoEF5?!

Ondertussen weet ik het wel altijd heel enthousiast voor we beginnen maar als we dan uiteindelijk bezig zijn zit hij in een filmdip Misschien heeft hij wel een heel druk sociaal leven

John Milton

• 24233 berichten
  • 13405 stemmen

Mijn tempo ligt ook alweer wat lager

IH88

• 9739 berichten
  • 3186 stemmen

46. The Mist

RW - 1 punt.

Totaal - 81 punten.

http://www.joblo.com/images_arrownews/mist7.jpg

3.5*

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

63 Witching Time (1980)

FTV - 52 min.

http://wearecult.rocks/wp-content/uploads/2016/09/Hammer-House-of-Horror-Disk1-6.jpg

Traag opgebouwd verhaal dat wat saai oogt omdat er niet zoveel staat te gebeuren. De looks van de heks en haar magie om David en zijn vrouw Mary te kwetsen komen wat oubollig en totaal niet eng over. Eerder flauw en lachwekkend. Toch weet het verhaal min of meer interessant te blijven tot het einde. Maar die heks was toch het dieptepunt van de film. 4/10

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever schreef:

.. altijd heel enthousiast voor we beginnen maar als we dan uiteindelijk bezig zijn ..

Het enthousiasme was lelijk vroeg voorbij.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

59. Unheimliche Geschichten (1932) - IMDb 3*

FTV - 2 punten

Totaal: 117+13 -130 punten

(afbeelding)

In 1919 kwam de zwijgende film 'Unheimliche Geschichten' uit. Vermoedelijk de eerste horror-anthologie. Deze was regisseur Richard Oswald. Dertien jaar maakte hij een eigen nieuwe bewerking maar ditmaal met geluid. Waarbij alleen de eerste en laatste terugkeerde in deze film. Het was voor acteur Paul Wegener (The Student of Prague en The Golem) zijn eerste sprekende filmrol. Hij speelt een kwaadaardige uitvinder die wordt achtervolgd door onderzoeksjournalist (Harald Paulsen) en zodoende door vier beroemde horrorverhalen wandelt.

Beginnend met Edgar Allen Poe's 'The Black Cat' Echter met één kleine aanpassing de uitvinder ontkomt. En belandt in een wax-museum (dit was meer een parodie op Paul Leni's 'Waxworks'). Vanaf hier wordt het kat-en-muis-spel en komen ze elkaar tegen in de inrichting uit Poe's verhaal, 'The System of Dr. Tarr and Prof. Fether' en bij een vreemde sociëteit waar elke avond een duistere zelfmoordgame wordt gespeeld. (Robert Lewis Stevenson's 'The Suicide Club') De verhalen zijn zoveel jaar naar dato denk ik voor vele wel bekend dus dat voelt best vertrouwd aan. Desondanks is het nog steeds erg vermakelijk.

Paul Wegener als meester-schurk deed het ondanks zijn eerste talkie,nog best goed. Helaas was niet alles evengoed aangepast aan de veranderende tijd door het geluid. Echter gek genoeg was juist een gedeelte waar geluid (zang en muziek)de boventoon voerde voor mij het irritantste. Toch is deze film over het algemeen een goede vermakelijke film. En in 1932 was er volgens mij nog steeds geen andere horror-anthologie, dus heeft regisseur Richard Oswald vermoedelijk tevens de eerste horror-anthologie met geluid gemaakt!

Nu kan je jouw recensie er ook zetten, de film is geaccepteerd

Unheimliche Geschichten (1932)

Cikx

• 2120 berichten
  • 1084 stemmen

Ik ben er gisteren toevallig achter gekomen dat mijn scriptie uiterlijk eind november klaar moet zijn. Vandaar zal ik de 31 waarschijnlijk ook niet gaan halen. Wel zal ik nog een Frans horrorfilmpje meepakken om eindelijk de horror zonder grenzen challenge te kunnen afsluiten.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

61. The Mask of Fu Manchu (1932)

FTV - 2 punten

Totaal: 132 punten

http://i.imgur.com/56JuPA9.jpg

Hoewel niet de status van een Dracula of Frankenstein had deze van mij ook gerust tot de horrorklassiekers van de jaren 30 mogen behoren. Hoewel het hier noch op imdb wordt aangeduid als horror zijn er zeker genoeg elementen dit wel als dusdanig te bestempelen. Zo zijn er toch enkele niet zo verfijnde folterpraktijken die Fu Manchu fantastisch gespeeld door Boris Karloff, laat uitvoeren. Vooral die scène met de krokodillen was toch wel even spannend. De Chinese setting, kostuums en zwart/wit cinematografie helpen hier ook goed mee. En ja er zijn ook zelfs enkele effecten in. Erg vermakelijk, een 6,5/10 maar ik rond naar boven af.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

24 - Summer of 84 (2018)

Canada / Verenigde Staten

Drama / Thriller (imdb noteert horror)

105 minuten

https://i0.wp.com/teaser-trailer.com/wp-content/uploads/Summer-of-84-Movie-2018.jpg?ssl=1

Hele leuke film die vooral precies zoals mijn verwachtingen uit gewerkt was. Heerlijke Drama/Thriller film die met vlagen wat horror bevat, zeker op het eind neigt de film hier na toe maar hij is over het algemeen niet heel erg eng. Ik houd altijd wel van dit soort films en ook bij ‘Summer of 84’ was het weer volop genieten. De film kende geen uitzonderlijk spannend of vernieuwend verhaal maar hij was wel erg leuk, en ook het concept mocht er wel wezen. Heerlijke vermaakt!

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

25 - Circle (2015)

Verenigde Staten

Horror / Sciencefiction

87 minuten

FTV

http://www.partedeldiscorso.it/wp-content/uploads/2018/08/the_circle_Aaron_Hann_Mario_Miscione_movie_netflix.jpg

Ik moest van een maat van mij persé deze film kijken, beste wat ik ging zien kreeg ik te horen. Net de film eigenlijk aangezet via ‘Netflix’ omdat ik maar geen keuze kon maken welke film ik wou gaan kijken. Ik wou ze eigenlijk allemaal wel zien maar ook weer niet, soms zit ik in zo’n last pakket. Toen ik ‘Circle’ voorbij zag komen wist ik het eigenlijk al snel genoeg, en zeker na het aandringen van mijn maat toch aangezet. Ik was wat later thuis en aangezien ik gewoon weer moet werken morgen wou ik een niet al te lange film. De film duurde me alsnog te lang, werd eentonig en langdradig en ik vond het eigenlijk allemaal helemaal niet zo’n spektakel.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

64 The Toybox (2018)

FTV - 95 min.

https://johnnyalucard.files.wordpress.com/2018/10/the-toybox.jpg

Dat het allemaal wat gedateerd en platgereden paden lijkt te zijn door overvloed van dit soort films jaren 00 maakt mij niet zoveel uit. Het kan nog altijd leuk zijn, maar het verhaal en de gore laat de wensen over. De film wil dan opvallen door groezelige beelden en een paar leuke horrorshots, maar dit kan de film niet redden. Het grootste minpunt is toch wel de maniak die als een soort geest de cast één voor één het leven wil ontnemen. Ook de oude camper doet wonderbaarlijke dingen. Het acteerwerk stoorde niet echt.

Na het kopen van films VooDoo en Hellions dit weekend had ik deze er ook bij genomen. Een zeer zwak koopimpuls zonder meer. 4/10

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

Gefeliciteerd Noodless met je 4000ste stem!

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

Had ik nog niet eens door. Leuk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.