• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.932 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.127 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

58. Troll 2 (1990) 2*

FTV - 2 punten

Totaal: 115+13 -128 punten

https://is2-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Video71/v4/a1/48/dd/a148dd34-ab5a-ec11-e36a-2bae36a46493/pr_source.lsr/1200x630bb.png

“They’re eating her! And then they’re going to eat me! Oh my gaaaaaawwwwwddddd!”

Tja wat moet je hier nu voor rating aan geven? De film heeft de eer om de titel van één van de slechtste films ooit gemaakt te bezitten. En na het zien van de film zal ik dat zeker ook niet tegenspreken! Bij Troll 2 zijn alle elementen - de regie, de muziek, het acteren, de speciale effecten, het script, het plot en de bewerking - verschrikkelijk slecht. Maar die dubieuze eer is slechts de helft van het verhaal want het verklaart niet dat het ondanks (of juist vanwege) de gebreken het nog best een vermakelijke film was. Zeker niet vanwege zijn kwaliteit, maar juist door de complete afwezigheid van kwaliteit. Een ander fenomeen is dat erbij deze film een soort zelfde gekte ontstond als je ook bij "The Rocky Horror Picture Show" ziet. Slecht is het zeker, maar niet om aan te zien was het zeker niet. In zover snap ik die mensen wel! Echter ikzelf zal dit niet nog een keer terug willen zien.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#31 Housewife (2017) - 82 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111625.jpg?cb=1504628077

In navolging van Baskin die me goed beviel, was mijn interesse voor deze Housewife gewekt.

Wederom een apart en bizar filmpje, maar dit werkje is me minder goed bevallen.

Not my cup of tea!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

59. Unheimliche Geschichten (1932) - IMDb 3*

FTV - 2 punten

Totaal: 117+13 -130 punten

https://images.booklooker.de/x/00tK5y/Paul-Wegener+Unheimliche-Geschichten-Illustrierter-Film-Kurier.jpg

In 1919 kwam de zwijgende film 'Unheimliche Geschichten' uit. Vermoedelijk de eerste horror-anthologie. Deze was regisseur Richard Oswald. Dertien jaar maakte hij een eigen nieuwe bewerking maar ditmaal met geluid. Waarbij alleen de eerste en laatste terugkeerde in deze film. Het was voor acteur Paul Wegener (The Student of Prague en The Golem) zijn eerste sprekende filmrol. Hij speelt een kwaadaardige uitvinder die wordt achtervolgd door onderzoeksjournalist (Harald Paulsen) en zodoende door vier beroemde horrorverhalen wandelt.

Beginnend met Edgar Allen Poe's 'The Black Cat' Echter met één kleine aanpassing de uitvinder ontkomt. En belandt in een wax-museum (dit was meer een parodie op Paul Leni's 'Waxworks'). Vanaf hier wordt het kat-en-muis-spel en komen ze elkaar tegen in de inrichting uit Poe's verhaal, 'The System of Dr. Tarr and Prof. Fether' en bij een vreemde sociëteit waar elke avond een duistere zelfmoordgame wordt gespeeld. (Robert Lewis Stevenson's 'The Suicide Club') De verhalen zijn zoveel jaar naar dato denk ik voor vele wel bekend dus dat voelt best vertrouwd aan. Desondanks is het nog steeds erg vermakelijk.

Paul Wegener als meester-schurk deed het ondanks zijn eerste talkie,nog best goed. Helaas was niet alles evengoed aangepast aan de veranderende tijd door het geluid. Echter gek genoeg was juist een gedeelte waar geluid (zang en muziek)de boventoon voerde voor mij het irritantste. Toch is deze film over het algemeen een goede vermakelijke film. En in 1932 was er volgens mij nog steeds geen andere horror-anthologie, dus heeft regisseur Richard Oswald vermoedelijk tevens de eerste horror-anthologie met geluid gemaakt!

John Milton

• 24233 berichten
  • 13405 stemmen

Ik heb in het algemene horrortopic gelinkt naar een nieuwe horrorstreamingdienst

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb in het algemene horrortopic gelinkt naar een nieuwe horrorstreamingdienst

Ja ik heb de aankondiging van horrify gezien op bij de site van "De nachtvlinders" Daar kan je trouwens ook één van de 25 jaarabonnementen winnen! Nadeel vond ik dat ze (nu nog) maar 100 films en series hebben en dus een echte veelvraat is daar zo doorheen.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

Zat daar wel een beetje op te wachten. Ik word ongetwijfeld lid van die dienst.

joolstein schreef:

(quote)

Ja ik heb de aankondiging van horrify gezien op bij de site van "De nachtvlinders" Daar kan je trouwens ook één van de 25 jaarabonnementen winnen! Nadeel vond ik dat ze (nu nog) maar 100 films en series hebben en dus een echte veelvraat is daar zo doorheen.

Nu nog maar 100 films . Ze kondigen wel heel vertrouwelijk elke week nieuwe films aan.. Ben benieuwd.

John Milton

• 24233 berichten
  • 13405 stemmen

Het lijkt weinig, maar het kost maar 1,60 per week als je het uitrekent. als je iedere week iets kijkt, kan dat makkelijk uit. Ook wanneer je af en toe een week overslaat. Daar kun je niet tegenop huren of kopen.

Maar dan moet het aanbod idd wel verversen, en titels hebben die je niet allang allemaal hebt gezien.

John Milton

• 24233 berichten
  • 13405 stemmen

38. Gothic (1986)

FTV - 2 punten - Totaal 76 punten

https://media.teleman.pl/photos/Gotyk-1986.jpg

Onlangs leerde ik dankzij Haifa Al-Mansours Mary Shelley (2017) dat we Frankenstein te danken hebben aan een wedstrijdje dat Mary Wollstonecraft-Shelley met Percy Byshe-Shelley, Dr. Polidori en Lord Byron hield, wie het engste verhaal kon schrijven. Ook deze film van Ken Russel behandelt die beruchte avond, toen het beroemde monster werd ‘geboren’. Van deze eigenzinnige regisseur zag ik reeds het indrukwekkende The Devils (1971) en minstens even verontrustende Altered States (1980), ik was dus al op enige waanzin voorbereid. En als bonus een cast met een jonge Miranda Richardson, Gabriel Byrne, Julian Sands en Timothy Spall.

‘Feitelijk zit er totaal geen verhaal in en zien we alleen maar vijf mensen in een landhuis/kasteel elkaar via verhalen en plagerijen de stuipen op het lijf jagen, waardoor de sfeer steeds onheilspellender wordt en de gemoedstoestand van alle betrokkenen steeds meer achteruit gaat’, schreef thunderball in 2009. En meer is het ook narratief gezien ook niet. Maar zoals hij daarna terecht aangeeft, is in de handen van deze cast en crew ook niet meer nodig. De sfeer is weer erg bijzonder. Narcistisch, hallucinant, decadent en gotisch, met een flinke zweem seks, dood, waanzin en verrotting.

Geen regulier horrorfilmpje, maar op zijn tijd vind ik wat van deze onbeschaamde waanzin wel leuk om te zien. Ze laten zich lekker gaan en Russel weet prima hoe hij een en ander in beeld moet brengen.

3,5*

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

Kan je horrify ook in België krijgen?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

51. The Mad Genius (1931)

FTV - 2 punten

Totaal: 113 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/63000/63689.jpg?cb=1529955096

Vergelijkingen met Svengali zijn snel gemaakt bij het kijken van deze film. Ook hier is de horror ver te zoeken. John Barrymore speelt wederom een manipulator maar deze keer zonder hypnotische krachten. Eigenlijk kan ik er niet veel goeds over zeggen. Er wordt een hoop heisa gemaakt om niets. De sfeer is nog wel goed en een redelijk spannende beginscène maar dat is dan ook alles.

52. The Mystery of the Marie Celeste (1935) aka Phantom Ship

FTV - 2 punten

Totaal: 115 punten

https://pics.filmaffinity.com/the_mystery_of_the_mary_celeste_phantom_ship-173822595-large.jpg

Zo slecht als het gemiddelde hier aangeeft vond ik het nu ook weer niet. Het is eigenlijk het tien kleine negertjes verhaal op een schip. Er is een vrouw aan boord, aanstaande bruid van een van de protagonisten. Natuurlijk zijn er ook andere die wel een oogje op haar krijgen hetgeen tot conflicten leidt. Mensen worden vermoord, een hevige storm bijgeloof in de vorm van een zwarte kat... Het is niet slecht als tijdverdrijf maar op een gegeven moment verdwijnen 2 sleutelfiguren in het niets waaraan geen verklaring wordt gegeven. Jammer, ik had deze anders wel een nipte voldoende willen geven.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

60. The Seventh Victim (1943) 3,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 119+13 -132 punten

http://www.movpins.com/big/MV5BNzFjYTg1YTgtMTUwZi00ZTQxLWJjOWEtMzI5MTVkNjQ1ZDllXkEyXkFqcGdeQXVyMTAwMzUyOTc/the-seventh-victim-(1943).jpg

"I run to death, and death meets me as fast, and all my pleasures are like yesterday." (Holy sonnet #I Jonne Donne)

Het uitgangspunt is standaardpulp. Een schoolmeisje, Mary Gibson (Kim Hunter), zoekt naar haar vermiste zus Jacqueline (Jean Brooks) in New York City. Ze ontdekt relaties met een minnaar, een psychiater en een vreemde kliek die zichzelf de Palladists noemen. (gebaseerd op een Franse sociëteit van satanisten waarvan gezegd wordt dat ze in de negentiende eeuw hun praktijken beoefende)

Maar Val Lewton films zijn alles behalve standaardpulp. Het zijn horrorfilms die een tegenpool zijn van de monsterfilms van Universal en voor minder dan de helft van het budget. Suggestief in plaats van expliciet, met uitzonderlijk veel aandacht voor cameravoering en geluid en voorzien van intelligente verhaallijnen. Macabere werelden, waarin plaats is voor poëzie, kunst en literatuur maar ook voor het kwaad. Verhalen die ook zonder het horrorelement overeind blijven. En door sterk acteerwerk en schitterende zwart/wit-fotografie is er dan ook volstrekt niets tweedehands of tweederangs aan.

En zo is deze film dan ook weer een beleving! Naast het prima camerawerk en goede regie van de regisseur Mark Robson (zijn tweede Lewton) is dit een film die je bij elke kijkbeurt weer nieuwe dingen zal laten zien. Bovenstaande quote waarmee de film opent (en meerdere keren terugkeert), is eigenlijk een soort van clou waar de film omdraait. Direct daarna zien we een meisjes-kostschool en horen we in de klaslokalen het werkwoord 'zoeken' in het Frans vervoegen. De psychiater Dr. Louis Judd (Tom Conway) is hetzelfde personage dat het jaar ervoor in "Cat People" verscheen. Hij verwijst zelfs naar de patiënt ( "raving lunatic") die hij in die film had. Al klopt het niet helemaal want de goede dokter overleefde die ontmoeting niet!

“I’ve been so quiet, oh so quiet, I hardly move, yet it keeps coming for me all the time.”

De vreemde buurvrouw Mimi (Elizabeth Russell) die we al een paar keer hebben gezien spreekt aan het einde dan eindelijk. Haar personage komt uit de opera "La Bohème" by Giacomo Puccini. Maar veel interessanter is de vraag; Was zij ook een verwijzing naar "Cat People"? Zij is namelijk dezelfde acteur die daarin verscheen als de vrouw die ook leed aan de ziekte. Ze is trouwens ook aanwezig in "The Curse of the Cat People" (1944). Kijk ook even naar het nummer van Jacqueline’s apartment? Het is namelijk een verwijzing naar de titel en maakt de cirkel compleet.

Verwacht geen tweede "Cat People" want die film is een stuk toegankelijker dan deze maar wie het werk van Val Lewton kan waarderen kan wederom 71 minuten lang genieten! Al is deze Val Lewton dan iets minder door een minder goed plot, het is nog steeds beter dan een heel stel andere films uit zijn tijd!

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

Tot wanneer gingen we ook al weer door ??, kan vanavond nog eentje kijken ,

Morgen paar dagen naar polen krakau , dus kan even niet verder kijken .

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

#23 Pet Sematary II (1992) - 96 minuten - FTV

https://thatwasabitmental.files.wordpress.com/2015/01/pet-sematary-2-pic-5.jpg

En al even geweldig als de voorganger, iets minder griezelig, maar dankzij de geweldige sheriff Gus valt er zowaar nog flink te lachen als we hier de Grand Guignol-kant op gaan. Remake van Pet Sematary staat voor 2019 in de planning, waarom? Kunnen nog heel wat jaartjes mee als horrortoppers van eind jaren 80/begin jaren 90.

(4*)

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

john mcclane 2 schreef:

Tot wanneer gingen we ook al weer door ??, kan vanavond nog eentje kijken ,

Morgen paar dagen naar polen krakau , dus kan even niet verder kijken .

Van 22 september (vanaf 0:00 uur kan er worden geregistreerd) tot en met 4 november (klokslag middernacht op 5 november stoppen de registraties).

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

MovieMind

Ook jij gefeliciteerd met het behalen van de 31 films!

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

#31.-Altitude (2010) - 90 Min.- FTV.

Zo, doel bereikt . Gelukkig ook paar gezien , die ik anders niet zo snel zou opzetten .

Dat pakt leuk uit , soms iets minder , zoals deze want ,,

Tjonge jonge , ik had geen hoogvlieger verwacht , maar dit was wel heel erg beneden maat .

Zowat de gehele speelduur , zie je een stel middelmatige acteurs , in een klein vliegtuig .

Ze ruziën wat , ze spelen wat guitaar , op weg naar een concert , en dan ontstaat er trammelant in het vliegtuig , eerst door war defecten , later wat wazigere dingen ,

Met een belachelijke plot twist , en een gedurfd einde , die onder toezien van een fantastische regisseur , er mee weg zou komen.

Het is bijna filosofisch , en diepgaand .

Maar dat is de rest totaal niet , en het voelt aan als heel erg ver gezocht .en misplaatst .

Niet zo best dus .

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

john mcclane 2

Gefeliciteerd met het behalen van de 31 films!

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

54 A Taste of Phobia (2017)

FTV - 90 min.

https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2018/06/A-TASTE-OF-PHOBIA-dvd-front-art.jpg

Een draak van een film die bestaat uit 14 zeer korte verhaaltjes waarbij 2 redelijk zijn. De eerste en een verhaaltje rond sterren waarbij een man volledig gek wordt van internetberichten die iets te maken zouden hebben met zijn vriendin. De rest is gewoon voor de prullenmand. 1/10

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

55 Blood Games (1990)

FTV - 90 min.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzJmYTY5MzgtZWZjMS00NGMzLTgxZGUtNTBmM2RiYWYzNDIyXkEyXkFqcGdeQXVyNzMzMjU5NDY@._V1_.jpg

Best een aardige wraakfilm met de nadruk vooral op actie en survival dan horror. Er zitten wel een aantal kills in de film, maar de horror is toch ver te zoeken. De film is eerder naar en soms raar qua insteek. Ik denk dat aan de verkrachtingsscènes en de lange intro waar het damesteam tegen een plaatselijke mannelijke ploeg spelen, een scène die bleef duren. Naarmate de eerste narigheden beginnen, komt er ook vaart in de film en wordt het ook vermakelijker. Enkele leden van het damesteam is natuurlijk nude te bewonderen tijdens de douche, hoe kan het ook anders. Maar ze mogen best gezien worden en de dames spelen nog naar behoren. Irritant waren wel de steeds terugkerende muziekdeuntjes. Niet verveeld, daarom een 6/10.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

56 The Two Faces of Evil (1980)

FTV - 52 min.

https://i.pinimg.com/originals/36/75/f7/3675f785a03e6664d705b82c1d726ffd.jpg

Derde aflevering uit de Hammer House of Horror en gelukkig wordt het beter want ik had deze box al bijna opgegeven. Deze film heeft een aardig verhaal en blijft min of meer mysterieus hoe het verder zal verlopen. Door inbreng van een paar plotwendingen begin je op een bepaald moment te twijfelen, al zal je eerste gedachte rond het verhaal toch de juiste zijn i.v.m. de dader en het ongeluk. Verrassend is wel hoe de regisseur het einde uitwerkt. 6/10

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

57 The Mark of Satan (1980)

FTV - 52 min.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMmM2MjZlMWUtYjlmNi00ZjU1LTkzYjMtMTEyZTgxZTcxYWYwXkEyXkFqcGdeQXVyNTM3MDMyMDQ@._V1_.jpg

Vierde film uit de Hammer House of Horror box weet ook voldoende te boeien rond het getal 9 waarbij de protagonist allerlei duistere samenzweringen waarneemt. Wordt hij gek of gebeurt alles echt ? Een vraag die lang open blijft. Het verhaal wordt goed opgebouwd naar een bevredigende climax. Echt spannend wordt het echter niet. 6/10

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

Nog zeven films Noodless en dan heb je een nieuwe mijlpaal bereikt!

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#32 The Maus (2017) - 90 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115720.jpg?cb=1530394663

Zelden zo op het verkeerde been gezet na het lezen van de beschrijving, totaal iets anders verwacht.

Maargoed, op zich wel een aardig gemaakt filmpje, maar ook weer niet noemenswaardig.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

19 - Christine (1983)

Verenigde Staten

Thriller / Horror

110 minuten

FTV

https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2018/10/Christine-Netflix-1-810x456.jpg

Ik vond ‘Christine’ zelf best vermakelijk, had het eigenlijk niet zo leuk ingeschat al zeg ik het zelf. Carpenter is wel één van mijn favoriete regisseurs en dat zeker op het gebied van de horror en de spanning. Ook met ‘Christine’ wist de beste man eigenlijk goed te overtuigen maar, echt spannend werd de film niet in mijn ogen. Het had meer een jaren tachtig stijl over zich heen hangen wat het hem voor mij wel deed. De film was aangenaam om te zien, mooi in elkaar gezet en zag er over het algemeen best strak uit.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

20 - Dance of the Dead (2005)

Verenigde Staten / Canada

Horror / Sciencefiction

60 minuten

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/42000/42183.jpg?cb=1487837728

Het derde deel van de ‘Masters of Horror’ serie en het is Tobe Hooper gelukt om als eerste negatief in de smaak te vallen. ‘Dance of the Dead’ is de eerste film die mij niet wist te overtuigen. En dat nog wel als regisseur van Poltergeist en The Texas Chain Saw Massacre, beiden films wisten mij wel te overtuigen en dat had ik ook gehoopt bij deze kortere film. De film was van begin tot aan het einde eigenlijks nietszeggend, er gebeurd vrij weinig tot helemaal niks zelfs. Zombies waren nauwelijks aanwezig en er is maar weinig horror te bekennen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

61. The Leopard Man (1943) 4*

FTV - 2 punten

Totaal: 121+13 -134 punten

https://www.cdn-cinenode.com/movie_poster/27/full/l-homme-leopard-27311.jpg

Een jaar na "Cat People" en niet meer dan een maand na "I Walked With A Zombie" werkte producer Val Lewton en regisseur Jacques Tourneur voor derde keer samen aan een film. Ditmaal met een scenario dat is gebaseerd op de roman Black Alibi (1942) van de Amerikaanse auteur Cornell Woolrich. En wederom zijn ze erin geslaagd om er een zeer fijne film van te maken, Waarbij ze gebruik maken van veel van dezelfde technieken als de twee eerdere films. Schaduwrijke atmosfeer, effectief gebruik van geluid, trage opbouw en de suggestie van geweld in plaats van directe weergave. Alhoewel de scène waarin een meisje aan de andere kant van de deur door het beest wordt verscheurd, is met zijn gegil en onder de deur door sijpelende bloed naar verhouding bijzonder expliciet was. Wat de film nog meer bijzonder maakt is dat het één van de eerste Amerikaanse films is die een seriemoordenaar bezit (voordat die term werd gebruikt) Ik denk dat je dus wel kan spreken van de eerste Slasher.

Om meer publiek te trekken stond de filmtitel van de toen populaire The Wolf Man uit 1941 model. Echter een echte creature-film is dit niet! Geen transformaties bekennen. De enige luipaard die we zien is wanneer de danseres Kiki Walker (Jean Brooks) in een nachtclub een luipaard gebruikt tijdens haar nummer. Die luipaard is zo bang dat hij wegvlucht. Het is een vrij simpel plot. Nu was het verhaal misschien niet de meest opwindende whodunit maar dankzij de erg mooie beelden, enge suggesties,een prima cast en met een paar echte goede scares voor zijn tijd, slaagt de film erin om heel entertainend te zijn. De film is op zijn best wanneer hij zich concentreert op kleine details en rustige sfeer. Ondersteund door het geluid van het klikken van castagnetten, een koud ritmische geluid dat 's nachts door de verlaten straten van de stad weergalmt, zoals ook het klikken van de botten.

Het is een knappe prestatie van Val Lewton en Jacques Tourneur om voor de derde keer samen een zeer goed film te creëren. Hun eerste samenwerking was natuurlijk een meesterwerk die wellicht ook de kijk op horror veranderde. Maar helaas lig later werk vaak langs die hoge lat van een succesvolle film (laat staan twee) Dat is dan ook moeilijk te evenaren. Toch is deze film met grotendeels dezelfde ingrediënten een zeer goede en sterke film.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1084 stemmen

20. Manhunter (1986) - 124 minuten

FTV

2 punten – 18-10-2018 (20 films, 37 punten)

http://4.bp.blogspot.com/_n35PfUpWyak/SfX2xshiGFI/AAAAAAAANYA/2DESP-36bu8/s1600/Manhunter%2B10.jpg

Fijne detective thriller van Mann.

Op narratief vlak lekker vlot en spannend, maar verder niet heel verrassend. Het grootste pluspunt is de cinematografie samen met de fraaie neonbelichting. Erg stijlvol en somber. Vooral de scène met de tijger was in dat opzicht erg sterk. De muziek werd na verloop van tijd wel behoorlijk cheesy, maar ik heb dan ook sowieso weinig met muziek uit de '80s. Stevende af op 4*, maar vanwege de anticlimax op het einde gaat er een halfje af.

3.5*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

Edit: Oh met deze film heb ik mijn tweede ronde voltooid!

62. The Mummy's Ghost (1944) 2,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 123+13 -136 punten

https://render.fineartamerica.com/images/rendered/default/print/5.250/8.000/break/images-medium/the-mummys-ghost-lon-chaney-jr-1944-everett.jpg

Met dit derde deel keerde we weer terug naar Mapelton, Massachusetts. Maar eerst zien we de Hoge Priester van Arkam, Andoheb (George Zucco), die blijkbaar weer vol leven zat nadat hij in de vorige film juist het stokje overgaf omdat hij stervende was. Enfin Yousef Bey (John Carradine) krijgt de missie om Kharis terug te brengen naar Egypte samen met het gemummificeerde lichaam van prinses Ananka. (ze weten schijnbaar ook niet goed wat ze willen?) Hoe het kan dat de mummie nooit gezien is nadat hij ongeschonden uit de brand kwam was mijn niet duidelijk? Ook Professor Matthew Norman (Frank Reicher) zat in de laatste film en is er blijkbaar niet slimmer op geworden. Hij doet nu een onvergetelijk domme actie, terwijl hij eerst zich volledig bewust was van Kharis. Als laatste zien we de nieuwkomers Tom Hervey (Robert Lowery)en zijn Egyptische vriendin, Amina Mansori (Ramsay Ames) Tja je hoef niet heel diep te denken hoe het in elkaar steekt. Ikzelf kreeg ook het gevoel dat er leentjebuur was gespeeld bij Frankenstein door de woedende menigte en de mijnschacht/molen. Daardoor is de film helaas maar middelmatig om echt goed te zijn. De speelduur van stipt een uur en de eye candy "B”-film actrice en pin-up van 1940, Ramsay Ames kunnen mij gelukkig nog tevredenstellen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.