- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10394 stemmen
19. Psalm 21 (2009)
FTV - 114 min - 2 punten - (17-10-2018)
Totaal: 38 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/71000/71895.jpg?cb=1389173787
Horror uit het hoge Noorden. Een priester ziet de nodige demonen en die hem ook blijven achtervolgen. Naar later blijkt komt dit voort uit dat zijn vader (die ook priester was) hem misbruikt heeft.
In de tag hier op moviemeter staat ook Sciencefiction, maar ik heb geen enkele E.T. of UFO voorbij zien komen, dus waar dit op slaat...
2,5*
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10394 stemmen
20. Child Eater (2016)
FTV - 82 min - 2 punten - (17-10-2018)
Totaal: 40 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/888000/888936.jpg?cb=1477214041
En vanochtend geëindigd met deze. Op zich wel een verrassing. De nodige gekkigheid kwam voorbij en het blijkt dat ogen blijkbaar een delicatesse zijn, want ze werden een paar keer heerlijk opgeknabbeld. Ook de manier hoe de ogen werden weggedrukt/uitgedrukt, was te doen.....
3*
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
FTV- 95 min.
Een nare film want als kijker voel je de aanwezigheid van de naamloze onderneming constant.
De sadistische aard van de mens wordt hier beklemtoond. Paar leuke kills en visueel best aardig uitgewerkt met speciale camera-standpunten en night vision. Degelijke horrorprent. 6,5/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mijn interesse heb je met Unheimliche Geschichten (1932) !! Is deze film ook gewoon in het publieke domein te vinden?
Jazeker en moest je problemen hebben om die terug te vinden, geef maar een seintje.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
50. Kurutta Ippêji (1926) aka A Page of Madness
FTV - 2 punten
Totaal: 111 punten
http://kaganof.com/kagablog/wp-content/uploads/2011/12/0220.jpg
Ik had toch enige voorkennis voordat ik aan deze film begon, want anders was het totaal niet te begrijpen. Nu goed dat het zich grotendeels in een gesticht afspeelt was me wel duidelijk maar door het totale gebrek aan title cards moet je het met de nogal chaotische beelden doen. Een psychedelische film in de jaren 20 het moet wel heel bijzonder zijn geweest. De silent era is niet meteen een periode met veel speciale effecten, maar deze staat er wel bol van. Dat is het sterkste punt maar zelfs met een speelduur van minder dan een uur voelt het toch erg langdradig aan. Neen dat deed Schatten - Eine Nächtliche Halluzination (1923) een heel stuk beter.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
#21 Scream and Scream Again (1970) - 95 minuten - FTV
https://anythinghorror.files.wordpress.com/2014/08/scream-and-scream-again-poster.jpg
Yes I like .... wat begint als een standaard 1970 Engelse griezel-spionage-politie-thriller-film ontspoort halverwege volledig in een niets minder dan briljant en krankjorem plot.
De grote drie op één filmposter was natuurlijk te mooi om waar te zijn, het zijn bijrollen, die van Vincent Price is nog wel een belangrijke, Christopher Lee staat in de spits en hoeft maar één keer in het doel te schieten. Peter Cushing, die doet niet meer dan een cameo. De rest zijn de nobele onbekende acteurs en actrices, maar dat mag de pret niet drukken.
(4*)
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6578 stemmen
#29.-Underworld: Blood Wars (2016) - 90min-RW.
https://geektyrant.com/news/4-character-posters-for-underworld-blood-wars
Die manier waarop ze dit schieten , zowel de de camera als selena , maken dit altijd aangename films.
Nooit heel erg gewaardeerd , maar aangezien deel 6 er aan waarschijnlijk wel zal komen , een succes .
En het is een lust voor het oog. Geen sprankje humor, het is wel erg serieus allemaal .
Maar dat past ook wel in het geheel .
De eerste drie waren het beste , dit was ook wel weer leuk , al krijgt het met de dochter , licht soap achtige randjes .
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
Ik ben het voor het algemeen eens met alexspyforever, IH88. Maar ik snap de vraagtekens ook ontzettend. Ik vond persoonlijk 'American Psycho' ook gewoon een horror alleen zat er wel een goede komedie verhaal achter verwerkt. Ook vind ik 'Jaws' een horror maar die is op zijn eigen manier weer ontzettend goed. Zoals Alex ook al zei, het is ook een beetje wat voor visie je hebt en hoe je tegen een film aan kijkt om zelf een beetje te beoordelen of het nou wel of geen horror is. Ik zelf heb geen tot weinig films gezien die het label 'oud' mogen ontvangen, dus daarover kan ik nog niet mee praten (komt hopelijk nog wel in de toekomst). Het is inderdaad dat films soms een genre met zich meedragen die er totaal niet bij klopt, best hatelijk.
Alsnog, films als 'King Kong' en ook de nieuwere Pagina niet gevonden krijgen van mij niet de stempel 'horror'. Het zullen ongetwijfeld goeie films zijn (al vond ik die tweede persoonlijk niks) alleen, horror? Nee. Dan zou ik ze liever gewoon de label thriller geven (King Kong kan angstaanjagend overkomen). Maar om hierover te discussiëren wat je nou wel of geen horror vind lijkt mij eindeloos en ook niet echt haalbaar.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik ben het voor het algemeen eens met alexspyforever, IH88. Maar ik snap de vraagtekens ook ontzettend. Ik vond persoonlijk 'American Psycho' ook gewoon een horror alleen zat er wel een goede komedie verhaal achter verwerkt. Ook vind ik 'Jaws' een horror maar die is op zijn eigen manier weer ontzettend goed. Zoals Alex ook al zei, het is ook een beetje wat voor visie je hebt en hoe je tegen een film aan kijkt om zelf een beetje te beoordelen of het nou wel of geen horror is. Ik zelf heb geen tot weinig films gezien die het label 'oud' mogen ontvangen, dus daarover kan ik nog niet mee praten (komt hopelijk nog wel in de toekomst). Het is inderdaad dat films soms een genre met zich meedragen die er totaal niet bij klopt, best hatelijk.
Alsnog, films als 'King Kong' en ook de nieuwere Pagina niet gevonden krijgen van mij niet de stempel 'horror'. Het zullen ongetwijfeld goeie films zijn (al vond ik die tweede persoonlijk niks) alleen, horror? Nee. Dan zou ik ze liever gewoon de label thriller geven (King Kong kan angstaanjagend overkomen). Maar om hierover te discussiëren wat je nou wel of geen horror vind lijkt mij eindeloos en ook niet echt haalbaar.
Ik ben ook helemaal geen voorstander van de discussie horror vs thriller. Het argument dat mensen gebruiken dat iets eerder thriller is dan een horror omdat ze het niet eng vonden vind ik ook complete onzin. In dat geval zouden horrorbuffs als ik, joolstein, Hollywood007 die nauwelijks nog iets eng vinden helemaal niks horror meer kunnen noemen. toch blijven we verknocht aan het genre, er is zoveel meer in het genre dan engheid of shock. Thriller is normaal gezien ook niet bovennatuurlijk en vaak realistischer dan horror. Dus King Kong neen zeker geen thriller hoor. Thriller is eigenlijk een label dat zeker bij oude films nauwelijks werd gebruikt. Ik zie thriller gemakkelijkheidshalve meer als een subgenre van horror dan echt een apart genre.
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
Precies wat je nu zelf redeneert alexspyforever. Jij ziet 'King Kong' niet als thriller en hebt daar een andere visie op dan anderen. Zo kun je eeuwig door gaan in deze discussie. Ik denk ook wel dat joolstein een andere kijk kan hebben op bepaalde films dan jou, Hollywood of andere horrorfans, dat hoort erbij en zo houd je de variatie in meningen ook leuk en groot.
Je hoeft trouwens geen 'horrorbuff' te zijn om iets niet meer eng te vinden. Ik ben zelf een persoon die een leuke actie film op zijn tijd ook niet erg vind, en probeer een beetje variërend films te kijken, maar snel een film nog eng vinden gebeurd niet tot nauwelijks meer. Daar ben ik langzamerhand ook wel over heen, noch blijf ik thriller films wel leuk vinden, en ben ik het ook eens met het punt dat ik liever thriller als een subgenre zie. En ook al ben ik niet zo'n grote fanaat zoals jullie drie (zoals ik al zei, ik houd van variërend kijken) in het genre horror, ook ik blijf vaak wel verkocht aan dingen die ik in het genre ontdek.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
Kondoro0614 alexspyforever IH88
Ik vind de uitspraak die Jack Lance, een Nederlandse schrijver, ooit deed wel erg goed passen:
Horror (huiver en gruwel), suspense (mysterie) en thriller (spanning zonder bovennatuurlijke elementen – doorgaans crime)
Horror legt de nadruk op spanning, of die nu bovennatuurlijk is of psychologisch.(Het gaat om een monster!) De spanning roert door een soep van gruwel, huiver en dreiging.
Bij thrillers gaat het vanzelfsprekend ook om spanning, maar die verhalen blijven met beide voeten op de aarde. Nergens heb je het gevoel dat er een monster uit de kast gaat vallen of dat er wat bovenaards gaat gebeuren.
Naast die twee genres voegt hij er dus nog een derde genre bij; Suspense (mysterie) En dat is het genre waar dus vaak de discussie ontstaat; wel of niet Horror. Bij Suspense gaat het natuurlijk ook om spanning, maar meer dan bij horror draait alles rond een groot mysterie, dat (minstens) de zweem heeft van iets bovennatuurlijks. Horror en suspense hebben misschien één element gemeen wat vaak terugkomt: het monster. En ze willen je kwaad doen!
In het geval van 'King Kong (1933) staat de genre-aanduiding Fantasy / Avontuur naar mijn mening fout
IDMB spreekt van Adventure , Horror , Sci-Fi en die kloppen dus beter!
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
10. Wildling (2018)
FTV
Fantasy/Horror
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1118000/1118345.jpg?cb=1521659671
Kleine teleurstelling!
Met weinig info de film in gegaan maar niet wetende dat dit een weerwolf filmpje zou zijn. Hier heb ik meestal niet zo veel mee.
Het begon allemaal best aardig maar weet je al snel hoe de film zal verlopen en kan je op je vingers natellen wat er gaat gebeuren. Het gene wat de film wel een stuk omhoog weet te halen is het acteerwerk van Bel Powley. Normaal gesproken ben ik echt geen fan van haar maar hier wist ze zeer sterk te spelen.
Weinig horror te bekennen en wat langdradig.
2,5*
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
11. Revenge (2017)
FTV
Action/thriller/horror
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114435.jpg?cb=1522442184
Nehh, geef mij maar I Spit on You're Grave ofzo.
Een behoorlijke waardering voor zo'n vrij standaard en best matige film.
Het verhaal hebben we vele male vaker gezien en ook beter uitgewerkt. Het is allemaal vrij tam en veel te langdradig. Ik had een veel brute en hardere film verwacht.
Jammer.
2,5*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
Zo naar het bekijken van de zeer goede serie The Haunting of Hill House - Seizoen 1 (2018) van de door mij zeer gewaardeerde regisseur Mike Flanagan, nu weer aan de films!
54. The Gore Gore Girls (1972) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 107+13 -120 punten
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2012/09/b9abc1a6-1_bab9bbe7.jpg
Niemand zal de films van Herschel Gordon Lewis ooit verwarren met hogere kunst; 'The Gore Gore Girls' vormt daar ook geen uitzondering op! Het is low-budget Schlock, ontworpen voor de drive-in en gevuld met felrood nepbloed en een paar ontblote borsten. Nuance? Subtiliteit? Dat is niet aan H.G. Lewis besteed! Goede smaak kan samen met verwachtingen het raam uit worden gesmeten. En toch, bezitten zijn film iets...
Deze film opent met dat stripster Suzy Cream, door een onzichtbare zwart-gehandschoende aanvaller, met haar gezicht herhaaldelijk tegen een spiegel wordt geslagen. Tevens wordt er in de film getracht om gebruik te maken van schaduwen, en is er voor het subgenre gebruikelijke wending. Hiermee lijkt mij dat H.G. Lewis een eigen versie van de Italiaanse Giallo wilde maken. Maar dan wel met de voor Lewis bekende bloederige Gore en humor.
Doordat de film zich in en rond een nachtclub afspeelt, kon H.G. Lewis ook zijn andere specialiteit; Nudity's aan de film toevoegen. Een groot gedeelte van de film bestaat dan ook uit er niets toedoende stripteases. Ach, als erin een andere scene bij een slachtoffer de tepels worden afgesneden, en er dan uit de ene borst gewone melk terwijl uit de andere chocolademelk in een glas wordt opgevangen, maakt dat weer heel wat goed. De 'Gore Gore Girls' vind ik niet de beste film van Lewis, en de term 'best' wordt in deze context subjectief gebruikt. Als je Herschel Gordon Lewis andere films leuk vindt, zal je hier van genieten. Als je zijn andere werk al erg vindt, is dit bij deze niet anders. Zo simpel is het!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
55. In the Mouth of Madness (1994) 4*
FTV - 2 punten
Totaal: 109+13 -122 punten
https://i.pinimg.com/474x/18/bf/b4/18bfb42f1d1e455a0c0b001704af5f12--horror-movies-mouths.jpg
Lovecraft-achtige horror waarin waanzin, gekte en realiteit zich met elkaar mengen. Het verhaal "On The Mountains of Madness" van H.P. Lovecraft's moet hebben gediend als inspiratiebron voor deze film van regisseur John Carpenter. En net zoals Lovecraft maakt ook hij gebruik van een mix van horror elementen. Surrealistische scènes en scènes met monsters wisselen elkaar af. Tel daarbij op het vreemde gedrag van de mensen in Hobb’s End en je hebt een geweldige horror-film!
Die wezens lijken daarnaast zo uit een verhaal van Lovecraft te zijn gekropen. Gelukkig zijn ze wel spaarzaam geweest met het duidelijk in beeld brengen van deze monsterlijke wezens. Vaker wordt het aan de suggestie overgelaten hoe de wezens eruit zien dat dan ze frontaal in beeld komen, wat zeker een meerwaarde was! De mooiste scène in de film was die met de fietser op de snelweg en geeft een fantastisch beeld van het soort limbo waar John en Linda in terecht zijn gekomen. De film eindigt natuurlijk in een echte Lovecraftiaanse climax.
John Trent wordt op een prima manier vertolkt door Sam Neill, als ietwat arrogante verzekeringsagent komt hij zeer overtuigend over, en als hij aan het doordraaien is weet hij ook op goede wijze de krankzinnigheid weer te geven. Linda Styles wordt vertolkt door Julie Carmen en haar prestatie is helaas nogal aan de vlakke kant. Een van de weinige minpuntjes van dit pareltje uit de jaren '90.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
56. Humongous (1982) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 111+13 -124 punten
http://filmy.kinokach.com/source/posters/poster25837.jpg
Het meest opvallende aan deze film vond ik toch wel de reden van de killer. Waar andere slashers vooral de door wraak-gemotiveerde kant van moorden opzoeken (zo ook de regisseurs vorige film Prom Night (1980) Deze moordenaar deed het alleen maar uit noodzaak en was daardoor ondanks zijn uiterlijk toch nog iets van menselijk. Een ander ding dat deze film goed deed was de uitwerking van het verhaal rond Ida Parsons. En daarmee je bewust lichtelijk op een verkeerd been zette. De moordenaar was trouwens Garry Robbins die ook Saw-Tooth in de film Wrong Turn (2003) speelde. Echter pas na het zien van het monster begreep ik de vergelijking met Hatchet (2006) Maar deze film is toch duidelijk degene die meer sfeer heeft te bieden. Het was dan ook erg jammer dat niet alles even geslaagd was! Een beetje slordig camerawerk en vaak was het ook wat onduidelijk door nachtelijke of donkere scenes. Daardoor is er ook maar weinig bloed te ontdekken. Aan het einde pakt de film daarnaast ook nog zijn Friday the 13th (part 2) momentje. Al met al gaf 'Humongous' mij voldoende voldoening.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
57. Troll (1986) 3,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 113+13 -126 punten
https://tse2.mm.bing.net/th?id=OIP.OveQb_s8QQR94n-20n088QHaLH
'Troll' is heerlijke jaren '80 rommel. Horror wordt het nooit! Het eerste waar je bij deze film aan denk is het woord; schattig. De producer Charles Band had besloten om van de film een PG-13 te maken. Zodoende werd het verhaal door Ed Naha (Dolls en Honey I Shrunk The Kids ) herschreven en er een fantasie-element aan toegevoegd. Resultaat een kinderhorrorfilm. Oké, er geschort misschien het één en ander aan de film maar ik moet toegeven dat ik een zwak heb voor deze Troll.
Het verhaal is verder domweg cliché: de grote broer redt de kleine zus van het kwaad en wordt verteld vanuit het oogpunt van de familie Potter. Opvallend is dat de cast niet zo maar de eerste beste waren; Vader Harry Potter Sr. was Michael Moriarty (veel Larry Cohen films en Pale Rider) moeder Anne was Shelley Hack (Charlie's Angels (1976) en zoon Harry Potter Jr. was Noah Hathaway (the Never Ending Story) Daarnaast was er een bijrolletje van Sonny Bono (ja van Cher), speelde Phil Fondacaro (Willow) zowel Malcolm Malory als Torok de Troll en zien we Julia Louis-Dreyfus (Seinfeld) in haar eerste rol als buurvrouw/elf. Ook leuk om te weten is dat de oude en jonge buurvrouw Eunice St. Clair in het echt moeder en dochter zijn.(June en Anne Lockhart)
De speciale effecten zijn over het algemeen best goed, op een low-budget manier. De Troll was daarbij het beste maar ook de metamorfose van Bono was erg geslaagd. Het appartement werd bijna direct na deze film nogmaals gebruikt in de film Crawlspace (1986) Helaas hebben niet alle effecten de tand des tijds doorstaan, er zijn namelijk ook van die typische jaren '80 lichtstralen. 'Troll' voor mij Gek genoeg erg bevredigend. Ik hou wel van dit soort cheesy/ goedkope films. En als er dan ook nog een gek liedje: Cantos Profane in de film zit ben ik helemaal om! Maar als je op zoek bent naar een goede schrik of bloederige film dan is deze film niets voor jou.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#29 Hereditary (2018) - 126 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117764.jpg?cb=1529407817
Viel me een beetje tegen, wil het niet slecht noemen maar had er meer van verwacht.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
18. World War Z (2013) - 116 minuten
FTV
2 punten – 17-10-2018 (18 films, 33 punten)
https://media.giphy.com/media/fPKxpB721f31u/giphy.gif
Ik merk dat ik dit soort popcornflicks steeds minder goed begin te trekken. Ik heb sowieso weinig met zombiefilms, al is er soms nog wel eens een enkele zombiefilm die op een leuke manier met de clichés weet om te springen zoals een Miss Zombie (2013) . Helaas heeft World War Z op snelle hordes van zombies na totaal niets interessants te bieden. Er zaten een paar toffe set pieces in zoals de krankzinnige golf van zombies die de muur rondom Jeruzalem bestormen. Buiten dat wekt de film vooral ergernis op dankzij hyperactief camerawerk en geknip waardoor alle spanning verloren gaat. Vooral het begin deed me regelmatig denken aan een slap aftreksel van de The Last of Us intro.
Wat me echter vooral tegen de borst stuitte was het clichématige verhaal en de bordkartonnen personages. De film kent vrijwel geen character development en de deus ex machina's zijn lachwekkend. Brad Pitt weet meerdere malen op miraculeuze wijze de dood te ontsnappen waardoor de film nergens daadwerkelijk intens wordt. Belabberd einde ook. Een film om weer snel te vergeten.
2.0*
19. Busanhaeng (2016)
FTV
2 punten – 18-10-2018 (19 films, 35 punten)
https://4.bp.blogspot.com/-sZTQgSaXymQ/WpCLO5GmsWI/AAAAAAAB9nY/1Yrg8RUYlZUNH6-sVUtt-bkinAys0LGhACLcBGAs/s1600/traintobusan.gif
Na World War Z gezien te hebben meteen Train to Busan maar even erachteraan geplakt. Wat een verademing zeg. Er wordt genoeg tijd genomen om de personages te introduceren. Niet op hele subtiele wijze, maar ze hebben in ieder geval een eigen smoel en zijn zeker niet perfect. Het tempo is fijn en op stilistisch vlak is het ook dik in orde. Dat kun je de Koreanen wel toevertrouwen. De momenten waarop de treinreizigers achterna worden gezeten door horden zombies zijn behoorlijk intens en goed in beeld gebracht. Het concept blijft door middel van onderlinge strijd tussen de passagiers de gehele speelduur boeiend. Wel wordt de suspension of disbelief een aantal keer op de proef gesteld. Vooral wanneer de drie passagiers zich zonder al teveel moeite door coupés vol met zombies weten te worstelen. Soms werd het iets te melodramatisch, maar gelukkig duurde het nooit lang voordat de actie er weer lekker inzat. Het einde deed me denken aan dat van de Telltale [R.I.P.] game The Walking Dead seizoen 1. Een einde wat destijds veel indruk op me maakte. Helaas haalt de film het daar niet bij, omdat het nogal aangedikt wordt.
Ondanks dat het niet bijster origineel is allemaal heb ik me prima weten te vermaken.
3.5*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
38. Hellraiser
FTW - 2 punten.
Totaal - 67 punten.
3.5*
39. Drag Me to Hell (2009) - MovieMeter.nl
RW - 1 punt.
Totaal - 68 punten.
3.5*
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
18 - Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane (2007)
Verenigde Staten
Horror
97 minuten
FTV
http://i42.tinypic.com/2wolhxx.png
Beter dan ik had verwacht, echt wel! ‘Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane’ is een erg vermakelijke, van b-niveau zombie film die toch wel er boven uit schiet zeker omdat het een B film is. Dit is precies het geen wat ik had verwacht bij
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
#22 The Hypnotic Eye (1960) - 79 minuten - FTV
Het hypno-magic-effect valt een beetje tegen moet ik zeggen, ik ben niet onder hypnose geraakt tijdens het kijken van de film en dat was toch een beetje de bedoeling. Kijken op eigen risico dus, met de dames in de film loopt het slechter af.
Film is verder best een aardige thriller over een hypnotiseur die de dames zichzelf gruwelijk laat verminken. Arme rechercheur heeft geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, totdat hij heel toevallig met zijn vriendin de hypnose-show bezoekt.
(3*)
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6578 stemmen
#30.-Wrong Turn 2: Dead End (2007) - 97 min.-RW.
Een onwetende die denkt even een lekker BBQ vleesje te eten , een bloedige hillbilly bevalling,
Een hilarische opening scene met een wannebe movie star , .
en henry rollings als presentator van een survival programma , ( genaamd apocalyps ) in een bos is de perfecte setting voor een gory hillbilly slasher .
Dit is het enige deel die ik op Blu-ray heb , deel een was ook leuk , maar daarna werd het allemaal heel veel minder .
Dit is grappig, grof, en de make up is erg sterk , en net ( zoals eerder vernoemd ) de hele setting .
leuk om nog eens gezien te hebben .
hou het nog steeds op een 3,5 .
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6578 stemmen
Jongens even een vraagje ,
Waar vinden jullie in godesnaam die plaatjes en gifs,,,,....????
Welke Site If i.d want via Google lukt het me niet .
DjFrankie
-
- 3423 berichten
- 3506 stemmen
FTV 2 (26)
Idd slechte film en slechte acteurs. Ik had hier veel meer van verwacht. Ik denk dat ik het slasher genre maar voortaan moet skippen. Weinig kwaliteit de laatste jaren.
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
Ik zelf gewoon via Google, heb geen speciale site voor de plaatjes..
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
52 The Other Side of the Door (2016)
FTV - 96 min.
De locatie maakt het nog enigszins wat verfrissend, want dit horrorwerkje bewandelt de zoveelste typische paden rond geestverschijningen die alom bekend zijn. Dus daardoor weinig spanning en geen geslaagde schrikmomenten. Voorspelbaarheid troef dus ! Maar dat het zich allemaal afspeelt in India maakt het nog wel interessant waarbij de rituelen en handelingen van het volk een steentje bij dragen voor enige realiteitszin. Pluspunt is wel dat er ook bepaalde griezelige scènes in klare dag voorkomen en dus niet altijd in het donker. Naar het einde komen er toch een paar verrassende wendingen in het verhaal waardoor het slot toch niet voorspelbaar is als het lijkt. Sarah Wayne Callies is ook van de partij die we kennen van de serie Walking Dead. 5/10
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#30 Circle (2015) - 87 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/103000/103635.jpg?cb=1444973020
Een "horror" zonder bloederige taferelen of brute kills met een rating vanaf 9 jaar, dan weet je het wel. 
Toch heb ik me prima vermaakt met dit psychologisch sciencefiction filmpje.
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
FTV - 82 min.
http://www.dadsgreatescape.com/images/terrifier2.jpg
Wat een heerlijk bloederig filmpje zeg ! Dikke filmtip voor de horrorfans onder ons. En met Halloween in vooruitzicht een aanrader. De clown speelt geweldig....wat een bizar, eng figuur zeg. Sinds Pennywise nog eens een clown die je nog echt doet huiveren. Jammer van de slotscène die iets bovennatuurlijks laat vermoeden. Hier had men gewoon voor de simpele weg moeten kiezen. Anders waren het 4 sterren geweest. Deze slasher zorgt voor een geslaagd avondje horror met heel wat gore scènes en vooral een engerd van formaat. Wat een mimiek en brutaliteit heeft die clown !
7,5/10
https://thumbs.gfycat.com/HauntingOptimisticHarvestmen-size_restricted.gif
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
john mcclane 2
https://dierenplaatjes.us/apen/apen01/aap01.gif
Een korte uitleg: (al doe je volgens mij dat wel goed)
Gewoon Googelen en afbeelding zoeken en deze openen op een ander tabblad. Bovenstaande link kopiëren en de dan hier op de site de tweede icoon aan de rechtse kant gebruiken.
Waarom het bij jou fout gaat is mij niet echt duidelijk?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.