- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En gelukkig dat ik die nadien ook nog eens nakijk 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 2 punten
Totaal: 102 punten
Lon Chaney werd terecht the man with a thousand faces genoemd omdat hij er in elke film er weer zo compleet anders kon uitzien. Hoewel geen enkele rol hem te moeilijk leek, was hij vooral sterk in het spelen van een slechterik. En nog vaker speelde hij een rol van een eerder verbitterde persoon ten gevolge van een tegenslag. Zo kun je zijn rol in West of Zanzibar ook het best omschrijven. De film heeft een korte speelduur waardoor het tempo vrij hoog ligt en er weinig tijd wordt verspeeld aan analyses of uitgebreide karakterontwikkelingen. Kort maar krachtig vond ik het wel met alweer een heel sterke rol van Chaney. Ook Mary Nolan speelt erg overtuigend de rol van de dochter. Dat de film zich grotendeels afspeelt in Afrika is wel zelfs al gaat het hier om een nagebouwde set . Met beperkte middelen toch een goede film afleveren, mooi!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
46. Vampyr (1932)
FTV - 2 punten
Totaal: 104 punten
https://www.arte.tv/sites/olivierpere/files/2012/10/vampyr-1932.jpg
Enkele jaren geleden al eens een poging gedaan om deze film te kijken maar door de traagheid ben ik op een gegeven moment gestopt en nooit meer verder gekeken. Vandaag een tweede poging en deze keer wel tot een goed einde gebracht. De prent is bijzonder sfeervol daar kan je niet omheen en er zitten een aantal erg leuke trucjes in. Veel dialoog is er niet en gezien we hier met amateurs hadden te doen is dat wellicht begrijpelijk. Blijkbaar was de protagonist de geldschieter en was de hoofdrol spelen een van zijn voorwaarden. Qua verhaal is het nogal mager en het komt haast over als een lezing of documentaire over vampiers. In dat geval hadden ze eigenlijk ook gewoon voor een volledige silent kunnen gaan.
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
Zo, een echt slechte avond gehad wat films betreft.
Morgen ga ik de films pas registreren....is wat laat geworden. Pfff...echt slecht

MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#27 Goksung (2016) - 156 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/261000/261592.jpg?cb=1508149444
Dat was een behoorlijke zit, maar desondanks heb ik me niet verveeld.
Aparte en beetje rare film die wat mij betreft wat korter had gemogen.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Zo, een echt slechte avond gehad wat films betreft.
Morgen ga ik de films pas registreren....is wat laat geworden. Pfff...echt slecht
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En ik die net blij was dat ik Noodless bijna heb bijgehaald. Het zal dus nog niet voor vandaag zijn.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
53. The Comedy of Terrors (1963) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 105+13 -118 punten
http://www.benitomovieposter.com/catalog/images/movieposter/24464.jpg
'The Comedy of Terrors' is geen Poe-verfilming uit de koker van Roger Corman, al heeft het genoeg gemeen zodat het er gemakkelijk één had kunnen zijn. Het heeft min of meer dezelfde flair als Corman's komische 'The Raven' (1963), inclusief de sterren Boris Karloff, Peter Lorre en Vincent Price. Dat het zo erg op een Corman lijkt komt door scenarioschrijver Richard Matheson. Deze was ook verantwoordelijk voor al Corman's Edgar Allan Poe films. Echter regisseur van deze film is Jacques Tourneur, die een paar decennia eerder twee Val Lewton’s had geregisseerd (Cat People (1942) en I Walked with a Zombie (1943). Daarnaast is er in de film nog een derde grootheid Basil Rathbone.
Waldo Trumbull (Price) runt de begrafenisonderneming Hinchley & Trumbull in de negentiende eeuw in New England. Amos Hinchley (Karloff) is de vorige eigenaar en de seniele vader van Trumbull’s vrouw Amaryllis (Joyce Jameson was ook te zien in Tales of Terror) Daarnaast heeft Waldo nog waardeloze hulp van Felix Gillie (Lorre). Zaken gaan slecht en tot overmaat van ramp komt de huisbaas Mr. John F. Black (Rathbone) ook om het geld van de huur vragen. Om zijn inkomen te verhogen, heeft Trumbull besloten dat hij meer klanten moet vinden - op alle mogelijke manieren ...
Er zijn niet veel Special effects, er is geen bloed. De film heeft een solide komische plot, en eigenlijk niets anders dan Komedie. De hele film is afhankelijk van de hilarisch morbide dialogen en interactie tussen de karakter. Alles is lichtvoetig, en niet veel meer dan een klucht. De grote kracht van de film is de beroemde cast. En door hen is het dan ook een leuke film!
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
RW - 1 punt.
Totaal - 63 punten.
https://pmcvariety.files.wordpress.com/2014/02/from-dusk-till-dawn.png?w=1000&h=563&crop=1
3.5*
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
FTV - 92 min.
http://www.video-museum.net/wp-content/uploads/2012/09/409.jpg
Wat een verschrikking !
Chaotisch verhaal met belachelijke horrorelementen dat een ware lijdensweg is geworden om de film volledig uit te kijken. Totaal geen positief punt te vermelden. Voor mij een dikke nul !
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
FTV - 82 min.
https://img.hindimovies.to/thumbnail/I/Inner-Sanctum-II-1994-In-Hindi.jpg
Jennifer Ciesar als Jane, de verpleegster die voor Jennifer zorgt, is het sexy troefkaartje van de film. Je mag ze een paar keer naakt bewonderen. Het deuntje er telkens bij begint na een tijd te vervelen. Het verhaal heeft te veel onlogische plotlijnen waarin onderlinge relaties en bizarre complotten passeren om het fortuin van Jennifer te kunnen beroven. Het is meer een erotische thriller waarbij de nachtmerries zorgen dat de film het genre horror als etiket krijgt. Maar ach...die nachtmerries zijn echt te verwaarlozen en stellen niks voor qua horror. Het neigt eerder naar de belachelijke, flauwe kant. Het slot biedt weliswaar een verrassende ontknoping, maar de uitwerking ( het gevecht ) stelt dan weer teleur. 3/10
http://content.internetvideoarchive.com/content/photos/123/005173_38.jpg
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
FTV - 86 min.
https://frenchhorror.files.wordpress.com/2013/03/malffique.jpg
Nochtans uit Frankrijk

Veel geld zal hier niet aan uitgegeven zijn. Vier acteurs in één kleine ruimte ! Gesprekken in overvloed, maar een interessant verhaal en spanning ontbreken. Boring
3/10
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
En nu seffens België - Nederland

Dus Horrorfilm Challenge even aan de kant.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Een oefeninterland wat is daar nu aan 
47. Svengali (1931)
FTV - 2 punten
Totaal: 106 punten
http://i.cdn.turner.com/v5cache/TCM/Images/Dynamic/i350/Svengali1931.1503_112120141037.jpg
Waarom deze film in de vergetelheid is geraakt vraagt user Poisonthewell zich af. Omdat die zeker als horrorfilm niet echt goed is te noemen naar mijn persoonlijke mening. Svengali is ook niet echt een villain zoals Dracula of het monster van Frankenstein. Ondanks zijn Rasputin achtige uiterlijk en hypnotiserende ogen maakt John Barrymore weinig indruk als de titulaire protagonist. Is dit een man om bang van te worden of nachtmerries van te krijgen? Ik zag het in elk geval niet. Na een vrij ludiek begin stottert en sputtert de film vooruit en neemt bij momenten grote tijdsprongen. De rivaal van Svengali (in de liefde) gespeeld door Bramwell Fletcher is nog een saaier figuur, een held op sokken. Gelukkig is er de mooie Marian Marsh als Trilby die nog voor wat leven zorgt in dit nogal suffe gebeuren. Het einde tja wel verrassend maar had ik liever anders gezien.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
#20 Friday the 13th Part III (1982) - 96 minuten - RW
In de herziening. En dit is toch wel één van de betere delen. Oorspronkelijk in 3D uitgebracht, maar ik zag hem destijds ook gewoon op de VHS van één van de lokale videotheken. Na deel 6 nooit meer verdergegaan, het ging toen ook wel erg op formule door. Hier nog lekker tempo, iets minder irritant tiener-slachtvee dan wat hierna de standaard zou worden (wat doet die overjarige hippie er trouwens bij?) en fijne kills. Jason komt in dit deel aan z'n hockeymasker, we doen zelfs een driedubbele scare-jump ergens en het Friday the 13th-muziekje doet de rest.
(4*)
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6577 stemmen
#28.-The Amityville Murders (2018) - 100 min-FTV.
Was blijkbaar nog niet gedaan, het oorspronkelijke verhaal vertellen. (want dit Lijkt me sterk )
Maar heel veel voegt het niet toe, aangezien we weer eens een paranormale verklaring krijgen.
Maar dat willen we blijkbaar, het schijnt een van de weinige echte spook huizen te zijn .
Lijkt me beter om eens echt het meest feitelijk mogelijke verhaal te zien krijgen , al is dat lastig ,
Wat ook ontbreekt is voor een groot deel is spanning , want hoe het afloopt is niet bepaald een puzzel.
Wel erg indrukwekkend om de echte familie te zien , vlak voor de aftiteling .
En het is natuurlijk wel een erg raar verhaal, dat tot de verbeelding spreekt .
Niet zo van onder de indruk
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
RW - 1 punt
Totaal: 107 punten
We hebben hier babysitten en ook een klein gedeelte home invasion maar het zou nog even duren voordat we iets zouden krijgen als Halloween (1978). Er zou later ook nog Fright (1971) komen die al meer in die richting zou gaan van stalker. Ik denk niet dat William Castle hier echt een bepaalde ambitie had om een trend te zetten. Opvallend dat ook hier niet echt een gimmick in zat. We hebben het wellicht allemaal als kind wel eens gedaan foptelefoontjes doen en mensen voor de gek houden. Dit is wat 3 meisjes (2 tieners en het kleine zusje) die alleen thuis zijn doen. Dit op zich onschuldige spelletje blijkt echter verkeerd te gaan als ze plots een man opbellen die zopas zijn vrouw heeft vermoord. De film heeft zeker zijn spannende momenten, al is het nooit echt op het puntje van de stoel. De film verveelt nooit en kent een sterke finale. Een fijne herziening dus. Ach misschien toch een kleine gimmick heel aan het begin is er een telefoongesprek tussen de twee vriendinnen waarbij gebruik wordt gemaakt van een soort split screen. Dit zal jou wellicht interesseren baspls
http://annyas.com/screenshots/images/1965/iswyd-wc-04.jpg
Al gebruikte hij dit trucje ook al in 13 Ghosts (1960) ook weer bij een telefoongesprek. Zie deze link (MM wil de afbeelding niet tonen)
Cinematic Catharsis: 13 Ghosts - cinematiccatharsis.blogspot.com
Met andere woorden DePalma heeft misschien hier wel zijn inspiratie gehaald bij het gebruik van split screens.
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
Verenigde Staten
Komedie / Horror
102 minuten
FTV
http://bi.gazeta.pl/im/1b/e1/14/z21894939IER,Wedlug-badan-psychologa-Michaela-Woodwortha-wsrod-.jpg
Wat heb ik ontzettend erg genoten van deze film zeg, die in alle staten perfect in speelt op mij en waarvan ik echt onder de indruk was op de wijze hoe hier een film op zijn plek is gezet. En met één of andere ‘writers block’ ga ik er ook met deze mening niet veel woorden uithalen. Toch ga ik je wel melden dat dit nou een perfecte film is voor mij, het moet je ook wel een beetje liggen. De humor snapt niet snel iedereen, dat las ik ook bij een paar comments hier en dat snap ik volkomen. De humor is voornamelijk droog, recht voor zijn raap en vaak onopvallend gebracht en uitgevoerd. Ik heb me echter kapot gelachen om Bale in deze film, wat een heerlijke rol!
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#28 Apostle (2018) - 130 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113572.jpg?cb=1538071800
Een thriller met horror elementen, hoewel het geen gorefest is zag de gore er wel goed uit.
Vond het helaas niet spannend genoeg, aardige film maar boven de middelmaat vond ik het niet uitstijgen.
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Zo, ik heb vanavond m'n biopic in de bioscoop gezien, wink wink. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo, ik heb vanavond m'n biopic in de bioscoop gezien, wink wink.
The Nun dus...
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
84 min
RW
87 min
RW
De voorbije dagen ben ik weer even blijven hangen bij de child's play films. Ik bekeek degene die voor mij de minste in de serie waren omdat ik deze gewoon het mist herbekeken heb door de jaren heen. Chucky blijft één van mijn favoriete filmiconen.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Dit zal jou wellicht interesseren baspls
Met andere woorden DePalma heeft misschien hier wel zijn inspiratie gehaald bij het gebruik van split screens.
Mijn interesse is zeker gewekt! Bedankt voor de tip. Was sowieso altijd nog van plan een keer aan de films van Castle te beginnen.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Wel vreemd dat films als American Psycho, Jaws, Aliens, Cloverfield, Triangle etc. Soms niet worden gezien als horrorfilms. American Psycho is voor mij ook een echte horrorfilm, maar op IMDb, Letterboxd en volgens mij ook Rotten Tomatoes staat hij niet zo omschreven.
Dat terwijl films als King Kong, The Birds, The Others, Stoker (Letterboxd) en Psycho dan weer wel als horrorfilm staan omschreven. Het verschil is voor mij niet altijd duidelijk
.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wel vreemd dat films als American Psycho, Jaws, Aliens, Cloverfield, Triangle etc. Soms niet worden gezien als horrorfilms. American Psycho is voor mij ook een echte horrorfilm, maar op IMDb, Letterboxd en volgens mij ook Rotten Tomatoes staat hij niet zo omschreven.
Dat terwijl films als King Kong, The Birds, The Others, Stoker (Letterboxd) en Psycho dan weer wel als horrorfilm staan omschreven. Het verschil is voor mij niet altijd duidelijk
.
Om die reden dat ik ook het gezond verstand laat bepalen wat horror is. Aanvankelijk was de afspraak dat er een horrorlabel op imdb en/of MovieMeter moest zijn maar zelfs dan zijn er films die duidelijk door het (grote) publiek als horror worden gezien die uit de boot zouden vallen. En aan de andere kant zijn er dan films (veelal oudere) die meer drama zijn die dan toch makkelijk het horrorlabel hebben gekregen.
Dus nogmaals gezond verstand en logica. Zolang jullie niet afkomen met Casper het spook als horror ga ik niet moeilijk doen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
49. Unheimliche Geschichten (1932) - IMDb
FTV - 2 punten
Totaal: 109 punten
https://s.ecrater.com/stores/386947/57b0b1ceb4c2d_386947b.jpg
Deze film staat niet op MM maar ik heb er al werk van gemaakt om die toe te voegen. Ook al hebben wellicht niet zo veel mensen die gezien (slechts 2 reviews op imdb) deze film mag wat mij betreft niet obscuur blijven. Ja ik vond dit een hele goede film, misschien wel de beste van de challenge tot nu toe. Dit is geen pure remake van de gelijknamige titel uit 1919 waarbij we 5 horrorverhalen, een anthology, krijgen geserveerd. Hier krijgen we 1 verhaal bestaande uit 4 delen die elk op zich een adaptatie/spoof zijn van klassieke horrorverhalen. De meeste onder jullie kennen wel The Black Cat. Het einde is u dan wel bekend. Maar wat als de slechterik weet te ontkomen dat is wat er gebeurt in het eerste segement. Vervolgens is er een reporter die de villain probeert te vangen in 3 pogingen die elk op zich weer adaptaties zijn. De eerste poging is een adaptatie van 'Waxworks' van Paul Leni vervolgens een andere Poe adaptatie 'The System of Dr. Tarr and Prof. Fether' en tot slot 'The Suicide Club' van Robert Stevenson. Het is enorm knap hoe de regisseur deze 4 verhalen tot een mooi en chronologisch geheel kan verwerken. Ok ik denk niet dat een reporter in werkelijkheid zoveel vrijheid krijgt om op onderzoek te gaan maar in dit geval wel begrijpelijk aangezien de politie zich niet echt competent toont. Ik zou zelfs durven zeggen gewoon briljant.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
Mijn interesse heb je met Unheimliche Geschichten (1932) !! Is deze film ook gewoon in het publieke domein te vinden?
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10394 stemmen
FTV - 91 min - 2 punten - (17-10-2018)
Totaal: 36 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114401.jpg?cb=1539714818
En deel 7 in de Chucky-reeks. En sinds regisseur Don Mancini er zich mee is gaan bemoeien gaat het zienderogen omlaag qua niveau. Flauwe humor, weinig spanning en hoezo gaat de psychiater 's nachts mee rondes lopen...
2*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.