Head Hunter (1989)

Zuid-Afrika
Horror

geregisseerd door Francis Schaeffer
met Wayne Crawford, Kay Lenz en June Chadwick

In het hart van Afrika... sommigen noemen het een oude vloek, sommigen het absolute kwaad. Een reeks van gruwelijke moorden vindt plaats. Ze zijn zo afschuwelijk dat zelfs doorgewinterde agenten van moordzaken het nauwelijks kunnen aanzien. Bovendien staan de met bloed geschreven woorden "Ik heb dorst" op de muur van de slachtoffers. Op een van de lokaties introduceert een ceremonieel shamaan zich en verklaart dat de koppensneller, een gevaarlijk wezen met enorme kracht, deze lugubere daden verricht. Nu is het de taak van de politie om al het mogelijke te doen om deze duivelse en gemene moordenaar te vinden.

avatar van brucecampbell
Aardige, maar niet al te bijzondere horrorfilm die enkel te pruimen is als je van dit soort pulp uit de jaren 80 houdt. Deze film bevat spijtig genoeg te weinig gore, wat sommige van zijn tijdgenoten wel hebben. Aardige wegkijker, maar meer ook niet.