Dream Demon (1988)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Harley Cokeliss
met Kathleen Wilhoite, Jemma Redgrave en Timothy Spall

Een vrouw staat op het punt te gaan trouwen. Wanneer ze de nacht doorbrengt in haar oude familiehuis, krijgt ze vreemde visioenen. Ze ziet haar verleden, heden en toekomst in een soort van caleidoscoop. Zonder het te beseffen trekt ze een Amerikaanse toeriste, met zelf ook een moeilijk verleden, mee in haar nachtmerries.

Deze heb ik ooit eens gekeken omdat hij maar liefst 3,5 ster (uit 4) kreeg in de filmencyclopedie.

Ik denk dat ze een andere film bedoelden

avatar van moviemike
Volgens mij bedoelen ze wel degelijk deze film.
Dit is een pareltje voor het oog, erg goed gemaakt en zeker één van de beste Britse horrorfilms aller tijden.

EEE
Het is weer even geleden dat ik deze film heb gezien, maar het is zeker de moeite waard.

avatar van as
as
Titothy spall is toch altijd wel op dreef...Maar eens checken.

avatar van Bubblez
Ik vind dit dus ook echt een goede, spannende film. Ik ben erg blij hem op VHS (ex-rental) te hebben. Het is een gaaf verhaal, waarin je als kijker niet precies weet of het nu een droom is of niet, waar de hoofdrolspelers zich in bevinden.

avatar van Vascago
Erg fijne verrassing.
De film begint gelijk met een geweldige openingsscene in de kerk. Daarna duurt het even voordat het echt op gang komt, maar niet al te lang. De nachtmerries worden worden erger en enger en de regisseur weet dat goed over te brengen in de film. De acteurs ook trouwens. Die zijn allemaal goed op dreef, zeker Timothy Spall heeft een toffe rol.
De droomsequenties zijn mooi gedaan en het wordt zo gebracht dat je op een gegeven moment niet meer door hebt wat nu droom of werkelijkheid is in de film. Dat komt de spanning behoorlijk ten goede.
De sfeer in de film is ook lekker creepy, mede dankzij de goede geluidseffecten.

Een dikke 4* vooralsnog. Als de paar trage stukjes er niet in zaten was het zeker een 4.5 geworden en bij herziening zit dat er ook zeker wel in.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Viva VHS!

Maar niet heus, want deze magnetische cassetteband had beter onder het stof bedoven kunnen blijven. Ondanks dat het gegeven leuk is en sommige gorigheid best aardig wordt uitgevoerd, neemt de film zichzelf veel te serieus en raakt het verhaal als snel kant nog wal. De acteerprestaties houden ook al niet over.

Onvoldoende.

avatar van Basto
Ooit gezien op het Weekend of Terror. Vond m wel fijn. Schijnt volgend jaar uitgebracht te worden door Arrow.