The Mad Genius (1931)

1 stem

Horror / Romantiek

geregisseerd door Michael Curtiz
met John Barrymore, Marian Marsh en Charles Butterworth

Een kreupele poppenkastspeler ziet in een arme, mishandelde jongen een veelbelovend talent als balletdanser. Hij neemt de jongen onder zijn hoede en, zoals verwacht, groeit deze uit tot een succesvolle danser. Eenmaal volwassen wordt de jongen verliefd op hetzelfde meisje als op wie de poppenkastspeler verliefd is.

avatar van alexspyforever
Vergelijkingen met Svengali zijn snel gemaakt bij het kijken van deze film. Ook hier is de horror ver te zoeken. John Barrymore speelt wederom een manipulator maar deze keer zonder hypnotische krachten. Eigenlijk kan ik er niet veel goeds over zeggen. Er wordt een hoop heisa gemaakt om niets. De sfeer is nog wel goed en een redelijk spannende beginscène maar dat is dan ook alles.