Fear Is the Key (1972)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Tuchner
met Barry Newman, John Vernon en Ben Kingsley

Na de dood van zijn familie bij een vliegtuigongeluk, verzint een man een ingewikkeld plan om wraak te nemen op degene die veranwoordelijk is. Door door te gaan voor een crimineel is hij van plan om dichtbij een zekere tycoon te komen, die benaderd is door de schuldigen om hen te helpen met het bergen van de vracht van het verloren vliegtuig.

avatar van badfans69
Filmclip @ youtube

gebaseerd op het boek van Alistair MacLean

avatar van wihu61
Mwah, allemaal nét niet eigenlijk: een praktisch onuitvoerbaar plan, een aantal, laten we maar zeggen "vrij domme" bad guys, een merkwaardige achtervolging waaraan maar geen einde leek te komen en een onbevredigende ontknoping.
Er is veel moois gemaakt op dit gebied in de jaren 70, dit was minder.