The Satan Bug (1965)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door John Sturges
met George Maharis, Richard Basehart en Dana Andrews

Een onbekende gestoorde man verduistert uit een Amerikaans onderzoekscentrum voor biologische wapens dodelijke virussen. Hij zet de regering in Washington onder druk en dreigt de bevolking van Los Angeles in één klap te vernietigen.

Mooie Italiaanse dvd, maar helaas kreeg ik de Italiaanse ondertiteling niet uit. Toch wat tegenvallende pre-apocalyptische film, met hier en daar wat leuks te beleven. Het scenario rammelt echter. Zeker niet de beste film van Sturges.

avatar van wendyvortex
Volgens mij één van de eerste films waarin iemand aan de haal gaat met virus dat de hele wereldbevolking uit kan roeien.
Tsja later zagen we het wel vaker-geheim US-laboratorium is een beetje aan het klooien met bactereologische oorlogsvoering, maar een beetje onvoorzichtig met het bewaken van het spul en kan er secret agent op uit sturen om het goedje weer uit de handen van terrorist/psychopaat/communist/crimineel te halen.
Florida gaat er hier aan, maar we krijgen alleen wat indirect gefilmde beelden van lijken in de straat te zien, volgend target Los Angeles.
Aardig wat achtervolgingen in de desert, het soort achtergronden dat je vaak in westerns ziet.
Wel wat te weinig actie en te veel studio.

avatar van Mac Hammer Fan
MGM heeft hem op DVD-r uitgebracht in de States. Helaas niet goedkoop.

avatar van Biosguru
Jammer, leuk idee slecht uitgewerkt. Niemand lijkt ook echt van slag dat er een virus los is dat de hele wereld kan vernietigen. Niet dat ik op overacting zat te wachten, maar dit is echt underwhelming. Mischien komt dat door het idee dat de situatie eigenlijk wel altijd onder controle is, want Politie en FBI zijn slimmer als de boeven. Zoiets, nooit daadwerkelijke reden tot paniek. (we hebben de "communisten" in de smiezen, gaat u rustig slapen).

Haha, of het is echt B geacteerd