The Mystery of the Marie Celeste (1935)

Alternatieve titels: The Mystery of the Mary Celeste | Phantom Ship

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror
80 minuten / 62 minuten (Phantom Ship)

geregisseerd door Denison Clift
met Bela Lugosi, Shirley Grey en Arthur Margetson

Tijdens een vreselijke storm op zee komen de bemanning en de passagiers van het cruiseschip Marie Celeste erachter dat er een moordenaar onder hen is. Deze moordenaar vermoordt één voor één de passagiers op het schip.

avatar van alexspyforever
Zo slecht als het gemiddelde hier aangeeft vond ik het nu ook weer niet. Het is eigenlijk het tien kleine negertjes verhaal op een schip. Er is een vrouw aan boord, aanstaande bruid van een van de protagonisten. Natuurlijk zijn er ook andere die wel een oogje op haar krijgen hetgeen tot conflicten leidt. Mensen worden vermoord, een hevige storm bijgeloof in de vorm van een zwarte kat... Het is niet slecht als tijdverdrijf maar op een gegeven moment verdwijnen 2 sleutelfiguren in het niets waaraan geen verklaring wordt gegeven. Jammer, ik had deze anders wel een nipte voldoende willen geven.