• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.903 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

rebelkush schreef:

The Collector

2009

Horror/Thriller/Actie

90min

Oorsprong: VS

IMDB Score: 6,3

Moviemeter Score: 3,23

Arkin heeft dringend geld nodig voor zijn gezin. Als hij inbreekt in het huis van zijn rijke baas, komt hij erachter dat de familie wordt vastgehouden door een maniak.

(afbeelding)

Pffffff ik was vergeten hoe heftig dit film is.

Na zo'n 20 minuten pakt de film je bij je strot en laat je niet meer los.

Casting is goed, verhaal is oke, de kills waren goed, genoeg gore en de achtergrondmuziek is geniaal.

Ik geef dit film 4 sterren.

Ik,was ook omvergeblazen door deze film .En het was ook echt spannend .

Heb je het vervolg ook gezien ?

Het begin van die film is gore episch !

En zeker de moeite waard .een derde deel zit nog steeds in de planning .

ibendb

• 5038 berichten
  • 3221 stemmen

21. The Beast Must Die (Film, 1974)

Speelduur: 93 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 41 punten

Subgenre: 26. Blaxploitation

Voltooid: 2, 9, 14, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 32, 44, 38, 48, 60, 62, 70, 79, 82, 89, 100

https://i.postimg.cc/ZqjZ6f9B/Beast-Must-Die-1974.jpg

Er zijn betere condities om een film te zien dan in 360p op YouTube

The Beast Must Die is een TV-film uit 1974 waarin een excentrieke miljonair op zoek is naar een weerwolf. Hij nodigt enkele gasten uit en is ervan overtuigd dat een van hen de lykantroop is. Wat volgt is een sort whodunnit waarin jij als kijker mee moet raden wie de dader is. Er wordt hard geleund op de gimmick van publieksparticipatie en toch wordt er veel te weinig mee gedaan. Misschien is het dankzij de slechte kwaliteit van de film online of door de rommeligheid van het script maar ik had geen idee wie uiteindelijk als moordenaar uit de bus zou komen. Eerlijk gezegd, het kon me ook niet echt veel schelen. De personages hebben nul diepgang en zijn er alleen maar om de hoop te vullen. Er gebeurt ook enorm weinig waardoor deze korte 90 minuten erg lang aanvoelen.

Punten gaan vooral naar Charles Gray, Michael Gambon en natuurlijk Peter Cushing. Verder valt er niet zo veel te beleven. Uiteindelijk voelt dit meer aan als een hopeloze poging tot interesse zoeken bij een script dat zwaar ondermaats is.

2*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

De 2de Curse film en de laatste met de letter C. Hier heb ik wel een beetje mee gevloekt maar wat wil je ik hou niet zo van cow-boys.

8. Curse of the Undead (Film, 1959)

Speelduur: 79 minuten

Puntentotaal: 16

https://i.imgur.com/d2f8BQq.jpg?1

Deze viel me uiteindelijk beter mee dan die andere western horror die ik eerder zag deze week (Billy the Kid vs Dracula). Het zou ook best kunnen dat dit de eerste film is waarin deze genres worden gemixt. Wat ik vooral goed vond is dat de vampier hier een degelijke background story meekrijgt, in veel andere vampierfilms is dit vaak afwezig. Voor een niet liefhebber van western vond ik het aangenaam om te kijken. Uiteraard had het wat actievoller gemogen en vooral dan vampieractie. Het blijft me trouwens verbazen dat die Buffer na het neerknallen van die jonge gast nog vrij kon blijven rondlopen. Provoceren terwijl de ander wegstapt tot die zich omdraait en zijn blaffer trekt en hem vervolgens koud neerknallen en dat wettige zelfverdediging noemen? Neen dat noem ik gewoon moord misschien zelfs met voorbedachte rade. Die jongen had Buffer ook nooit kunnen raken, want hij moest zich nog omdraaien en dan nog richten terwijl Buffer (wellicht ook de meer ervaren en betere schutter) hier al lang op was voorbereid en gewoon schoot om te doden.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

16. My brother has bad dreams (Film, 1972) - MovieMeter.nl

97 minuten

Ftv

Puntentotaal 32

Rating tsja... 2? 1,5? Toch 2?

(De link op Moviemeter klopt niet helemaal. De regisseur klopt, en als je doorklikt naar de imdb kom je bij de goede film uit, maar de poster, speelduur en het plot kloppen niet.)

https://lh6.googleusercontent.com/proxy/dxjAAGwwSp_Icg4StG3YQA_w5TLwo_zdkBpsF2caikDai-UH6tZMJag8q9s8OxZW6aRvDUH6_BUVZq3B7ll9spPceI3X0_cPtWv_XbGAzD4

Ergens tussen Psycho, Pin en GTST, daar zou ik deze willen plaatsen. My brother has bad dreams is een supertrage, melodramatische, koortsige horror voor de echte doorzetters.

We volgen een volwassen broer en zus die samen in hun ouderlijk huis wonen. Moeder is een aantal jaar geleden door vader om het leven gebracht en zoon Karl heeft dat gezien. Sindsdien staat zijn ontwikkeling stil en wordt hij geteisterd door nachtmerries. Ook heeft hij een ongezonde obsessie met paspoppen ontwikkeld. Wanneer Karl naakt wil zwemmen op het strand en een andere man, Tony, hem bijna aanrijdt met zijn motor - op het strand, ja - besluiten ze maar samen naakt te gaan zwemmen en Karl nodigt hem uit voor het avondeten. Met de introductie van Karl wordt de "balans" tussen broer en zus verstoord.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/QbRJZxuhpQtkGsbo_WqvqBL10wAw6UU3M1waaM9Sp9VIK0d__Dyz0f7S9DAYSLQDLe8iwk2HOM174X_uv0dN1uECofS1lRPYTD8m4L2ECmDiEE4tutRJE0GcRoXdvg

Niet alleen het tempo is pittig, maar de enige versie die voor handen is, is een vhs-rip op YouTube waarbij sommige scènes zó donker waren dat je bijna niet kon zien wat er gebeurde. Of dat de film ten goede of ten kwade komt, laat ik in het midden. In dat melodramatische zat ook wel weer iets wat ervoor zorgde dat ik nieuwsgierig bleef, maar uiteindelijk trok ik aan het kortste eind. De ontknoping daarentegen was wel weer bijzonder de moeite waard, waanzin!

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

11. Something in the Water (Film, 2024) - MovieMeter.nl

https://images.bauerhosting.com/empire/2024/06/sitw-3.png?ar=16%3A9&fit=crop&crop=top&auto=format&w=1440&q=80

FTV - 2 punten

Puntentotaal - 20 punten.

Leuk gedaan. Origineel is het allemaal niet en het ziet er amateuristisch uit (niet uitzonderlijk voor dit soort films). Maar door de korte speelduur en de goed opgebouwde spanning blijft het vermakelijk om naar te kijken. Mitson en Quasem zijn ook een leuk duo die wel wat gunt. Door het gebrek aan bloed (behalve bij de eerste aanval) en expliciete haaienaanvallen is dit meer een survival thriller dan een regelrechte horrorfilm.

2.5*

oup

• 588 berichten
  • 3193 stemmen

10. Crimson Peak (2015)

119 minuten

FTV (2): totaal aantal punten = 20

Subgenre: 64. Paranormal/Supernatural/Ghosts Horror

Themaklassement: 10 punten (complete subgenres 2, 7, 8, 11, 14, 35, 39, 64, 79, 100)

Eigen rating : 3,5*

Magnifiek geschoten film van Del Toro. Vrijwel iedere scène ziet eruit om door een ringetje te halen. Crimson Peak is een mooie en sfeervolle film. Het verhaal was voor mij niet de gehele duur onderhoudend. Het duurt met een kleine twee uur toch allemaal net iets te lang. In het middenstuk begint het wat te slepen. Finale is aardig gedaan, maar omdat de ontwikkelingen zich ineens in rap tempo opstapelen voelt het dan toch nog wat gehaast aan.

Een mooie 1000ste plaats in de onvolprezen MM Top 1000 bracht mij overigens op het spoor van deze film. Blij om ‘m gezien te hebben. Al snap ik ook de wat negatievere scores. Als je niet mee kan gaan in de sfeer van Crimson Peak heb je er al gauw een vrij vervelende zit aan.

Crimson Peak is nog 11 dagen te zien op Amazon Prime

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

26. The Phantom of the Opera (Film, 1925)

93 minuten

FTV (2punten)

Puntentotaal: 52 punten

Subgenre: 77. Silent horror

Themaklassement: 26 punten

Eigen score: 2.5*

Bron: YouTube

https://cdn.theasc.com/Phantom-of-the-Opera-Featured-2.jpg

Nog nooit gezien en zodoende ook wel een moetje. Dat gezegd hebbende zou ik het zelf vrijwillig nooit opzetten en zodoende is het themaklassement van de horror challenge echt helemaal top. Zo ga je films kijken die je normaliter niet zo snel op zal zetten en dan kan er best weleens een verrassing tussen zitten. Heb zelf grootse moeite met silents vanwege het vele lezen, de bombastische muziek, het theatrale acteren..

Maar dit was eigenlijk best wel tof. Ja er is best wat te lezen, maar het daadwerkelijke verhaal is best interessant vormgegeven. Ja er is behoorlijk wat bombastische muziek, maar wel passend bij de film en al helemaal bij de setting. Dit laatste geldt ook voor het acteren. Sterker nog Lon Chaney doet veel met zijn handen acteren en doet dit vrij aardig, waarschijnlijk ook omdat zijn beide ouders doof waren.

Verder zijn de decors ook echt mooi, en zo was dit al met al een behoorlijke meevaller. Ik blijf moeite hebben met vooral het lezen, en het duurt me ook allemaal te lang, maar overall een van de betere silents imo.

https://www.mediastorehouse.com/p/497/phantom-opera-1925-lon-chaney-title-role-film-6191437.jpg.webp

27. Call Girl of Cthulhu (Film, 2014)

92 minuten

FTV (2punten)

Puntentotaal: 54 punten

Subgenre: 75. Sexploitation

Themaklassement: 27 punten

Eigen score: 2.5*

Bron: Pindakaas

https://horrorghouls.com/wp-content/uploads/2020/10/call-girl-of-cthulhu-1.jpg

Had er wellicht iets meer van verwacht, maar alsnog vermakelijk B garnituur. Wel behoorlijk mindere kwaliteit dan de Troma die ik van de week zag, maar goed, met zo'n film is dat juist ook wel de charme. Had overigens zo geregisseerd kunnen zijn door Tommy Wissau, want het doet zeker niet onder aan The Room qua lompe dialogen. Die film gaf ik tevens 2.5* dus wat dat betreft.

Verder nog best wat naakt, heerlijk slechte creature design, en amateuristisch acteerwerk, maar dat is natuurlijk gewoon verplicht voor een film als deze. Film had ik zelf graag 20 minuten korter gezien denk ik en wellicht iets minder plot, maar overal prima vermaak voor een gare donderdagmiddag.

Verder mooi om de positieve reacties op The Substance te lezen, ik zou donderdag heen, maar slaap al paar dagen beroerd dus stel het ff uit tot hopelijk morgen.

madmadder

• 371 berichten
  • 3058 stemmen

Voor vanavond staat de film 'Dementia' (1955) op het program. Nu duurt deze film 56 minuten, net iets te kort dus voor een officiële registratie hier. Heeft iemand nog een leuke tip voor een short die bij deze film past? Ik zelf zit totaal niet in de shorts en heb geen idee waar en hoe ik überhaupt moet zoeken. Graag iets dat gewoon te streamen is, pindakazen doe ik eigenlijk niet meer aan.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

21. The Abominable Snowman (1957)

91 min. – VK

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 42

Subgenre: 48. Hammer Horror

Themaklassement: 20 punten

(14, 24, 27, 30, 32, 34 – 35, 40, 46, 48 – 49, 54, 65, 68, 70, 75, 80, 85, 87 – 88, 90)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTE2N2Y1OWQtZDY5Ny00OTA1LWI2ZGEtOThkNWU1MGRiODFjXkEyXkFqcGdeQXVyNjEwMTA0NTc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Colorized versie – beschikbaar op Internet Achive voor wie interesse heeft.

“The Abominable Snowman” is een Hammer productie dat totaal overschaduwd is door “The Curse of Frankenstein”. Deze film verloor geld en die andere film zette Hammer totaal op de kaart. Ergens spijtig want dit is een leuke film en het is de eerste rol van Pter Cushing voor Hammer. Hij speelde uiteindelijk in 22 van hun films.

De makers gaven de schuld aan het falen van deze film aan het feit dat het script te subtiel was of niet wat men van Hammer verwachte. Dat laatste is ook waar, “The Abominable Snowman” is een leuke film maar ook ergens gewoon fout verkocht. Productiestudio en de poster en zo verder beloven meer een monsterfilm. Het is vooral een avontuur, bergbeklimmen film en er is een psychologische component. Wie veel scenes met Yeti verwacht zal hier ook bedrogen uit komen. De film is vermakelijk genoeg en draagt zijn hart op de juiste plaats qua moraliteit. Het is heel zelden dat ik een ingekleurde film zie. De regisseur is dezelfde van “The Quatermass Xperiment”. Het ultieme yeti verhaal blijft toch Kuifje in Tibet.

In America was dit een double feature met het inferieure “The Crawling Eye”.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

madmadder schreef:

Voor vanavond staat de film 'Dementia' (1955) op het program. Nu duurt deze film 56 minuten, net iets te kort dus voor een officiële registratie hier. Heeft iemand nog een leuke tip voor een short die bij deze film past? Ik zelf zit totaal niet in de shorts en heb geen idee waar en hoe ik überhaupt moet zoeken. Graag iets dat gewoon te streamen is, pindakazen doe ik eigenlijk niet meer aan.

Gewoon in YouTube "Short Horror" intypen en je krijgt een shitload aan voorstellen

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

12. Lisa Frankenstein (Film, 2024) - MovieMeter.nl

https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2024/02/Lisa-Frankenstein-Is-Edward-Scissorhands-All-Over-Again_Nero-AI_Photo_x4-scaled-1.webp

FTV - 2 punten.

Puntentotaal - 22 punten.

Ja leuk! Newton is sowieso een actrice die ik graag zie, en ook hier is ze weer uitstekend op dreef. Net zoals Sprouse overigens. Grappig, innemend en origineel. Qua horror stelt het niet veel voor, en van Diablo Cody had je misschien wat meer bijtende satire verwacht. Dit is geen Juno of Jennifer's Body. Maar vermakelijk is het zeker. Een debuutfilm van Zelda Williams vol zelfvertrouwen en echt een eigen smoel.

3*

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

7) Ready or Not (Film, 2019)

Speelduur: 95 minuten

Datum van zien: vrijdag 20 september

Bron: Disney+

Puntentotaal: 12 punten

Subgenre: 82, Survival horror

Themaklassement: 7 punten

Afgewerkte thema`s: 14, 20, 21, 48, 68, 82 en 93

Waardering: 4

Review: Mijn vrije dag liep weer eens niet zoals gepland, hovenier heeft voor de zoveelste keer afspraak verplaatst, dus toch nog ruimte om een filmpje mee te pakken voor ik de kleine weer van school moet halen. Ik heb mijn kijklijst gebaseerd op (relatief) goede waarderingen en verder niet, dus ik weet eigenlijk bij de meeste films niet zo goed wat ik ga zien, want ik probeer niet van te voren de reviews van anderen al te lezen. Bij deze film wist ik dus ook niet zo goed wat ik ging zien, behalve dat het om een vorm van verstoppertje zou gaan. Ik had hem onder verschillende genre`s weg kunnen schrijven, maar ik vond survival wel op zijn plaats. Wat een film. Normaal gesproken kan ik comedy in combinatie met horror niet zo waarderen, voor mij is de horror er dan al snel af en ondanks dat dit voor mij ook niet echt horror is, kon ik dit keer de comedy wel erg waarderen. Leuke film, leuke, soms overdreven karakters en mijn god, je zou toch bijna verdrinken in die blauwe ogen van Samara Weaving. Ik houd er wel van, een knappe meid met een vuil bekkie, en dan heb ik het over het gemak waarmee ze de vliegende godvers haar strotje uit gooit . Verassende prent, waarbij ik even heb getwijfeld tussen een 3,5 en 4 sterren, maar vooruit, ik rond hem af, want ik heb mij onverwacht zeer vermaakt! Zo zie je maar weer hoe genuanceerd het verschil tussen sommige films kan zijn wat betreft iets wel door de vingers zien en niet, ook deze film gooit er een aantal horror cliche`s doorheen waar je op sommige momenten denkt, WAAROM DAN? Maar door de hele absurde opzet, de komische stukjes en de grande finale stoorde het mij hier helemaal niet

https://static1.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/08/READY-NOT.jpg?q=50&fit=crop&w=1100&h=618&dpr=1.5

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

madmadder schreef:

Ik kijk op een vrij moment gewoon weleens op YouTube, zoekterm horror short en je komt een heel end

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Gewoon in YouTube "Short Horror" intypen en je krijgt een shitload aan voorstellen

Ah, deze had ik even gemist, dan valt mijn reactie onder de noemer "spuit 11"

Tommeh

• 7317 berichten
  • 3296 stemmen

3. Kamera wo Tomeruna! (Film, 2017)

96 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 6

Subgenre: 21. Asian horror

Themaklassement: 3 punten

Afgewerkte thema`s: 2, 8, 21

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/607d9bb64afcb51ff8ffa174/1633304894060-5WKT2HZANWW38X57JGIS/ONE+CUT+OF+THE+DEAD+%282017%29+Manabu+Hosoi%2C+Hiroshi+Ichihara.png

Een film over film maken, ik hou er altijd wel van. En als het met zoveel plezier is gemaakt, is het extreem lage budget er nauwelijks van af te zien. Al zijn er wel wat minpunten wat mij betreft.

De film is ruwweg in 3 delen op te splitsen. Het eerste deel waarin je de daadwerkelijke horrorfilm ziet is best aardig. Zo rommelig als de pest en je wordt met meerdere vragen opscheept, die gelukkig allemaal later worden beantwoord. Het tweede deel, een terugblik naar de maanden vóór het schieten van de film, vond ik oersaai. Het was een grote teleurstelling om van actievolle begin teruggeworpen te worden naar veel gepraat over dingen die je al gezien hebt. Ben een paar keer weggedommeld bij dit gedeelte. Gelukkig is het laatste stuk het hoogtepunt, waarin de productie van het project getoond wordt. Dit is geweldig in beeld gebracht en er zitten érg geestige stukken tussen.

Al bij al een aardig tussendoortje. 3*

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

22. Red Spirit Lake (1993)

69 min. – VS

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 44

Subgenre: 76. Shot on Video Horror

Themaklassement: 21 punten

(14, 24, 27, 30, 32, 34 – 35, 40, 46, 48 – 49, 54, 65, 68, 70, 75 – 76, 80, 85, 87 – 88, 90)

https://www.mondo-digital.com/redspirit7.jpg

https://www.mondo-digital.com/redspirit4.jpg

“You're disturbing my subtle energy fields.”

Van Charles Pinion zag ik nog tijdens een vorige editie “Twisted Issues”. Een SOV-horror doordrenkt door de punk scene van destijds dat mij deed denken aan Gregg Araki’s vroegere werk maar dan minder succesvol en totaal onbegrijpelijk.

Charles Pinion’s tweede film is een andere beest. Het is ook een film die moeilijk uit te leggen is omdat hij niet echt coherent is. De film begint met een groep vastgoedontwikkelaars/ vrouwenhaters(?) die een vrouw bedreigen om hun eigendom te geven over Red Spirit Lake. Hun familie dat al eeuwen het vastgoed bezit zijn blijkbaar heksen en het landgoed is magisch en hun willen die krachten. Zij vermoorden haar nadat zij weigert, haar enige levende en vrouwelijke familie erft het landgoed en gaat ernaar. Zij nodigt haar vrienden uit, er is grafische seks, mensen die door aliens ontvoerd worden, dansende naakte heks geesten, naakte mensen in de sneeuw, geest verkrachting in de sauna, bloed, moord door fisting, filters en de 3rde film tot nu toe met castratie. Er is een soort vage SOV-smurrie sfeer gaande hier dat particulier gestoord was. De film gaat er volledig voor een heeft soort verloren mysterieuze abominatie gehalte. Het is als een Xiu Xiu MV uitgetrokken tot een uur lang en SOV en te lang in de zon gebakken. Een totale rarigheid die mij uiteindelijk beviel.

De kopie dat ik had kwam met reclame van ‎Something Weird Video films en de trailers daar leken best maf en intrigerend. Ik heb de releases van distributeur bekeken en zag eruit als een interessante verzameling van exploitatie, B- en Z-films.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

77ships schreef:

20. Taxidermia (2006)

90 min. – Hongarije

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 40

Subgenre: 27. Body Horror

Themaklassement: 19 punten

(14, 24, 27, 30, 32, 34 – 35, 40, 46, 49, 54, 65, 68, 70, 75, 80, 85, 87 – 88, 90)

(afbeelding)

Nog een film die best eigenaardig is en waar ik gemengde gevoelens over heb. “Taxidermia” is een gross-out surrealistische reis door drie generaties van Hongaarse mannen. Er is waarschijnlijk een lijn te trekken tussen wat er gebeurt en de Hongaarse geschiedenis. Maar ik moet bekennen dat ik niet genoeg over de Hongaarse geschiedenis weet om er uitspraken over te doen.

De eerste generatie handelt over een onderdrukte soldaat die in zwaar ondermaatse omstandigheden leeft onder de knoet van zijn luitenant. Een situatie die ontaard in extreme seksuele handelingen en fantasieën.

Zijn zoon is nadien een competitieve eter in rare Sovjet toernooien en het rare geloof dat competitief eten ooit een grote sport gaat worden overheerst zijn leven. Er is liefde maar vooral ranzige eetscènes en echt veel kotsen met heel gezette mensen.

De volgende generatie is een juist heel magere en sociaal incapabel jongeman. Hij is een taxidermist, zijn vader heeft nu onmenselijke proporties en haat hem. De finale houdt genoeg rare taxidermie om alle fans gerust te stellen.

Rare film die vaag iets heeft van de Tin Drum en nog vager een van de surrealistische familiekronieken van iemand zoals Márquez. Maar deze film lijkt minder te hebben van diepgang en meer te willen choqueren en jou ongemakkelijk laten doen. Het is interessant en heeft zeker zijn momenten maar had iets meer verwacht dan de pogingen om soms gewoon smerig te doen. Muziek van Amon Tobin van alle mensen.

waar heb je deze gezien ? Lijkt me interessante film .

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

17. The Willies (Film, 1990) - MovieMeter.nl
92 min
Ftv
Puntentotaal 34
Rating 2,5

https://images.kinorium.com/movie/shot/94322/w1500_40950054.jpg

Voor de allerkleinsten? M'n zoon zat na de fles in ieder geval gebiologeerd te kijken. Meer dan bij andere films waarbij die fragmenten meekreeg. Wellicht omdat er veel kinderen door het beeld hobbelden (en een soort poepmonster op de wc), daar is ie sinds een tijdje erg geïnteresseerd in (andere kinderen, that is).

De verhaaltjes, het acteren, de grapjes, ze zijn allemaal erg op de kleintjes gericht, maar de horror daarentegen vond ik verrassend gruwelijk. Vooral in het eerste verhaal waar toch een aantal kinderen om het leven komen. Zie je niet vaak! Ook was er vrij veel bloed te zien. Het tweede verhaal was in de kern wel aardig maar een beetje langdradig.

Ik vroeg me af wat die regisseur nog meer had gemaakt. Toen zag ik dat ie naast wat acteer- en tv-werk eigenlijk alleen maar dit had geregisseerd en sowieso na 2003 weinig meer heeft gedaan. Op Letterboxd in de bio: "Brian Richard Peck is an American convicted sex offender", juist ja. Bij Nickelodeon destijds.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

25 We Are Zombies (2023)

80 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 48 + 2= 50

100. Zombies & Infected Horror

Themaklassement: 1 punt = 25 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 39 -47- 48 -50 - 60 - 67- 70 -74 -77 - 79 - 85 - 95- 98 - 100

Eigen score: 3*

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2024/07/wearezombies-still2-scaled.jpg

Goedaardige zombie-apocalypsfilm. Na onnoemelijk veel zombiefilms en afleveringen van "The Walkng Dead' en zijn Spin-offs is het bijna onmogelijk geworden om iets nieuws aan dit subgenre toe te voegen. Het Canadese filmtrio RKSS ' ( Turbo Kid, Summer of 84 ) zoekt het dan ook niet in een wereld waar zombies hunkeren naar hersenen of menselijk vlees. Maar in zombies die nog steeds kunnen functioneren en zelfs in staat zijn om een beetje te spreken.

Niet alsof dit volledig origineel terrein is, maar de zombie als tweederangsburgers die heel politiek correct het label van "levend-gehandicapt" (living-impaired) krijgen, is toch leuk omdat het net iets anders was!. Het idee bedachten ze niet helemaal zelf maar baseerde ze op de Franse graphic novel-serie Les Zombies Qui Ont Mangé le Monde ( De zombies die de wereld opaten)

Helaas gaat het niet zo over-de-top als het vaak in strips meestal weldoet. Nee dit was redelijk behouden en verhaal over een zoektocht naar snel geld; losgeld oplichting, foute multinational. De confrontatie in de laatste akte bevat veel actie gore en grappen. De speciale effecten werden verzorgd door de Blood Brothers, Jean-Mathieu Bérubé en Carlo Harrietha, (Turbo Kid, Slaxx ,Game of Death, The Sacrifice Game, Blood Quantum en Orphan: First Kill) en die leveren zeker geen slecht werk af!

Wel is er veel geld in het make-upwerk van de zombies gaan zitten wat te kosten ging van het ombrengen ervan! Ach het gaat nooit verder dan zijn oppervlakkige observaties, maar het had ook niet zulke ambities, is dit erg? Nee absoluut niet! Bovendien is de cast sympathiek wat de film verdomd charmant maakt!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

26 The Jungle (2013)

84 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 50 +2= 52

51. Jungle / Woods Horror

Themaklassement: 1 punt = 26 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 39 -47- 48 -50 - 51- 60 - 67- 70 -74 -77 - 79 - 85 - 95- 98 - 100

Eigen score: 2*

https://www.film-rezensionen.de/wp-content/uploads/2021/10/The-Jungle-2013-Szene-4.jpg Freek Vonk....euh o, nee zijn Australische broer Larry Black gaan de Indonesische jungle in om de zeldzame en bedreigde Javaanse luipaard te vinden en te documenteren. Erg handig want dan kan er iemand mee om de camera te bedienen. Nu heeft regisseur Andrew Traucki, een voorliefde voor moorddadige wezens maar naar in het water te hebben gelegen met een krokodil en witte haai was het tijd om de waterrijke locaties eens te verruilen voor de zweterige jungle. Bijzonder is ook dat deze junglehorror een 'Found Footage' werd. Alhoewel het uiteindelijk niet iets werd, wat je nog niet eerder had gezien. Het is ook de regisseur er niet na om iets anders te doen! Dus volg je bijna exact hetzelfde format als The Blair Witch Project (1999) Een minimum aan gore, veel shaky cam-beelden, en een 'boe'-moment tijdens de finale. "Business as Usual" maar dan wel allemaal middelmatiger!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

27 Starship Troopers 2: Hero of the Federation (2004)

87 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 52 +2= 54

14. Alien Horror

Themaklassement: 1 punt = 27 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 39 -47- 48 -50 - 51- 60 - 67- 70 -74 -77 - 79 - 85 - 95- 98 - 100

Eigen score: 3*

https://i1.wp.com/www.zorg.video/wp-content/uploads/2021/07/Kelly-Carlson-nude-topless-Starship-Troopers-2-2004-1080p-BluRay-REMUX_4.jpg

Hm...volgens mij was dit helemaal zo slecht nog niet! De oorspronkelijke Starship Troopers (1997)was een bioscoopfilm met een budget van $105,000,000. Dit direct-naar-dvd vervolg moest het doen met een schamele $7,000,000 dus toch een hele prestatie om zoiets vermakelijks ervan te maken! Dat kom voornamelijk omdat in dit tweede deeltje de regie is overgedragen aan Phil Tippett.

Tippett is natuurlijk bekend als de man van de visuele effecten, en gespecialiseerd in stop-motionanimatie. Hij deed werk voor Star Wars, RoboCop, Jurassic Park en niet geheel onbelangrijk de effecten voor Starship Troopers! Oké het verhaal is duidelijk flink afgeslankt en aan het begin voelt het vrij goedkoop aan. Gelukkig verdwijnt het goedkope gevoel wanneer ze het grootse van de oorspronkelijke film kunnen verlaten en er een groep soldaten zich verschanst in een verlaten buitenpost

En nee het wordt ook niet, domweg soldaten die gigantische insecten afschieten! Er zijn andere problemen dan KA-BOOOOM. De film laat het oorlogsaspect varen en wordt iets heel anders in de tweede helft! Tippett is niet voor niets de man van de visuele effecten! Ja hij gaat los in verschillende scènes met gore; ledematen vallen eraf, vingers worden afgehakt, hoofden worden ingeslagen, opengespleten, afgehakt of ontploffen in de magnetron. En Kelly Carlson verliest haar kleren, opeens had ik niets meer te klagen!

Tja in de jaren '90 en '00 kregen veel films met aardig goede box office-opbrengsten (maar geen geweldige) een tweede leven doordat ze direct-naar-dvd-sequels kregen. Voor veel ervan geldt; wilde ik meer ervan weten of zien? Nou, niet per se! Echter vaak was het ook op een leuke manier, genoeg om het met plezier te kijken! Zeker als er net als deze zoveel heerlijke gore is te zien!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

28 Ur Mörkret (2024)

95 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 54 +2= 56

82. Survival Horror

Themaklassement: 1 punt = 28 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 39 -47- 48 -50 - 51- 60 - 67- 70 -74 -77 - 79 - 82 - 85 - 95- 98 - 100

Eigen score: 2,5*

https://toppraffel.se/wp-content/uploads/2024/03/ur-mu00f6rkret-2-1.jpg Scandinavische films (Nordics) doen het goed met degelijke thrillers. Dit is er eigenlijk ook weer zo'n één! Een Zweedse vermiste personen thriller. Waar de zoektocht wordt bemoeilijkt door de verontrustende mythe over een schim die ooit mijnwerkers naar hun dood lokte in de verraderlijke grotten die in het Malmveden natuurreservaat liggen. Kan niet zeggen dat het slecht is gemaakt en heeft zeker uitstekende productiewaarde. Maar ondanks een griezelige en sfeervolle setting van het bos en een uitgangspunt van een bovennatuurlijk iets, wordt de film helaas het slachtoffer van zijn eigen melodrama. Een liefdesdriehoek, verdwijning van een kind, verdriet van een moeder, slecht geweten en schuldgevoelens en spijt. Het is niet echt eng. Bevat zeer weinig enge momenten enkele jump-scares. Het eindresultaat had heel wat interessanter geweest als het script zich had gefocust op de mythologie waar de horror uit voorkwam. Uiteindelijk was de film vergeetbaar, middelmatig en niet al te sterk.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

john mcclane 2 schreef:

(quote)

waar heb je deze gezien ? Lijkt me interessante film .

Ik heb hem via Pindakaas gezien maar jij kan hem ook online hier bekijken: Taxidermia Full Movie Watch Online HD Uncut Eng Subs - effedupmovies.com

ibendb

• 5038 berichten
  • 3221 stemmen

22. Attack of the Giant Leeches (Film, 1959)

Speelduur: 62 minuten

Totaal: 43 punten

Subgenre: 55. Monster / Creature Feature / Mutant Horror

Voltooid: 2, 9, 14, 18, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 32, 38, 44, 48, 55, 60, 62, 70, 79, 82, 89, 100

https://i.postimg.cc/yx1cjhzr/ti110400.jpg

Het enige wat mijn aandacht trok in de hele film was een halfnaakte Ken Clark die zijn weelderige borsthaar tentoon loopt te stellen in een Speedo. Ik bedoel, kijk hiernaar:

https://i.postimg.cc/zGsh6Yrh/MV5-BZjhi-Ym-Y1-MDkt-M2-Y1-YS00-ZWZh-LTg5-NGIt-Nj-Jm-NDMx-Yj-E4-Zj-I0-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gc-V1.jpg

Verder is Attack of the Giant Leeches een slaapwekkend stuk vreten dat echt niet veel voorstelt. Dialogen zijn zo lang uitgerekt om toch maar feature length te halen en de monsters zien er lachwekkend uit. Er spat totaal geen dreiging van het scherm dus zit je verveelt je continu. Een laag budget valt niet altijd goed te praten want dit ziet er gewoon niet uit.

1*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen schreef:

04. Breeders (1986)

Speelduur: 74 minuten

Totaal: 6 + 2 = 8 punten

(afbeelding)

"Breeders" lijkt op een "Scream Queen" film van regisseurs als Fred Olen Ray of David DeCoteau uit dezelfde tijd, maar dan nog goedkoper gemaakt. De film is ook het debuut van regisseur Tim Kincaid en die maakte voorheen homopornofilms als Joe Gage. Je zou "Breeders" bijna kunnen vergelijken met Sciencefiction films uit de jaren vijftig, maar dan gemaakt als een "Scream Queen" film met veel geschreeuw, naaktheid, bloed en gore. Hoewel de film met een bescheiden budget is gemaakt, is het wel een vermakelijke horrorfilm over een buitenaards monster (die het voorzien heeft op maagden) die zich lekker wegkijkt en waarbij we ook een gigantische jacuzzi (wat het nest voorstelt van het buitenaardse monster) te zien krijgen gevuld met sperma en vijf maagden.

(afbeelding)

Het buitenaardse wezen zeer apart, want het heeft namelijk een verticale kaak en een enorm bolvormig oog aan de ene kant en een oog van normale grootte aan de andere kant.

De film is redelijk goed gefilmd en beschikt ook over behoorlijk camerawerk. Omdat de film is opgenomen in Manhattan in de jaren tachtig, heeft het een behoorlijk smerige oude New Yorkse sfeer. Dit overschaduwt het slechte acteerwerk of het maffe verhaal niet. Hoewel de cast net zoals de film eigenlijk gewoon slecht is, waren er wel geregeld leuke dialogen te horen en is het vooral leuk dat vrijwel alle vrouwen in de film naakt te bewonderen zijn en soms ook langdurig, zoals in het geval van Frances Raines.

(afbeelding)

Haar en LeeAnne Baker vond ik ook de mooiste vrouwen in de film.

(afbeelding)

"Breeders" is gewoon een goedkope Sciencefiction / Horror / Erotiek film, die zich grotendeels afspeelt rond naaktscènes en waarbij het plot (hoewel leuk) van ondergeschikt belang is. Als dat jouw "cup of tea" is (zoals in mijn geval), dan zul je er waarschijnlijk veel plezier aan beleven. Maar als je opzoek bent naar een serieuze Sciencefiction / Horror film met goed acteerwerk en een goed verhaal, dan moet je deze film natuurlijk mijden. Maar als borsten, bloed, gore en buitenaardse monsters jouw ding zijn, kijk er dan eens naar.

Vreemd dat ik deze nooit ben tegen gekomen in lijstjes. Als ik op letterboxd een lijstje oproep van de films van de regisseur staat er opvallend veel gay porno tussen

Hoe dan ook Breeders lijkt me wel wat voor mij.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

8:MaXXXine (Film, 2024)

https://media.gq.com/photos/66881fa27fe09c2a91b48eb0/4:3/pass/Maxxxine-2.png

speelduur 103 minuten

FTV

https://www.denofgeek.com/wp-content/uploads/2024/07/Mia-Goth-in-MaXXXine-Review.jpg?fit=2000%2C1116

Subgenre : misdaad horror .

Nee, XX was al niet mijn ding , het vervolg Pearl vond ik een feest voor het geoefende horror oog .

Maar deze gaat weer verder waar XX stopte en het verhaal was prima te volgen , en zijn een hoop bekende namen (heel veel voor een teleurstellende film als deze ) , maar ik vond het een slaapverwekkende film . Mia is nog steeds een eindbaas wat horror chicks betreft . Maar ze kan de rammelende script niet redden . Wat een domper weer . Nou ja , ook weer gehad .

oup

• 588 berichten
  • 3193 stemmen

11. Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994) - MovieMeter.nl

123 minuten

FTV (2): totaal aantal punten = 22

Subgenre: 12. Action Horror

Themaklassement: 11 punten (complete subgenres 2, 7, 8, 11, 12, 14, 35, 39, 64, 79, 100)

Eigen rating : 3*

Gisteravond mee begonnen maar ik kon helaas m’n ogen niet open houden. Dus vandaag het tweede uur nog gekeken na Crimson Peak. Toeval of niet, maar dit tweede deel was iets beter dan het (voor mij nogal) saaie eerste uur. Kwam ook omdat precies op het uur het karakter van Tom Cruise het loodje legde. Tom Cruise als vampier was wel een behoorlijke miscast in deze film. Zijn acteerwerk werkte bij mij vooral op de lachspieren. Geen moment kon hij overtuigen in deze rol. De 14-jarige Kirsten Dunst en met name Brad Pitt acteren naar behoren.

Maar toch niet mijn film dit. Het kabbelde allemaal een beetje voort en de vrij lange speelduur zit de film ook in de weg. Een 3,55 maar liefst hier op MM. Ik top ‘m af op steady 3 sterren.

Interview with the Vampire is nog 11 dagen te zien op Amazon Prime

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

10 The Wrath of Becky (Film, 2023)

83 min.

FTV ( 2 punten )

Puntentotaal : 20

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZDUzMDA1ZjctZjJkNi00YmRmLTk5NzctNjMwNTEzMjAwMTE3XkEyXkFqcGdeQXVyMzQwMTY2Nzk@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Iets minder dan het eerste deel, maar wel nog leuk met Lulu Wilson die zich weer helemaal kan uitleven als een ware wraakengel die er alles om doet om haar hond Diego terug te krijgen. Een vlotte, niet lang uitgesponnen actiefilm met een paar toffe bloederige momenten. Degelijk. 6/10

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

alexspyforever schreef:

Vreemd dat ik deze nooit ben tegen gekomen in lijstjes. Als ik op letterboxd een lijstje oproep van de films van de regisseur staat er opvallend veel gay porno tussen

Hoe dan ook Breeders lijkt me wel wat voor mij.

Ik ben de film toevallig tegengekomen tijdens een zoekopdracht in Google, waar ik zocht naar de combinatie van veel bloot in jaren 70 en 80 horrorfilms. Volgens mij is de film ook nog nooit voorbijgekomen tijdens de "Horrorfilm Challenge". De film is van regisseur Tim Kincaid en die maakte voorheen homopornofilms onder de naam Joe Gage. Nadat ik "Breeders" gezien had (is een aanrader), heb ik nog een film van hem gepindakaasd, namelijk de WIP film "Bad Girls Dormitory (1986)" en dat is geen aanrader

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

4. The Crow

111 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 7

Subgenre: -

Themaklassement: 2 punten (Voltooid: 23, 34)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1161000/1161791.jpg?cb=1724573796

Toen ik mijn account had aangemaakt in 2013, en vertelde dat ik nog best veel grote filmnamen moest zien, kreeg ik gelijk van een lid (ik ben zijn naam alweer vergeten) de opmerking om “The Crow” uit 1994 te kijken. Hier heb ik onwijs lang mee gewacht (volgens mij nog wel bijna tien jaar), en die film staat nu genoteerd als mijn 2000ste stem (en mening), en de film kreeg een speciaal plekje in mijn hart, niet alleen omdat hij dus genoteerd staat op zo'n bijzondere mijlpaal, ik vond het ook nog eens een onwijs gave film.

https://www.joblo.com/wp-content/uploads/2024/03/the-crow-trailer-1024x538.jpg

Eigenlijk wat me direct opviel was hoe sloom deze film was, en nu ga ik best wel goed op een treurige love story, het depressieve gevoel waar de film in duikt en daarbij het acteerwerk van Bill Skarsgård is prima, alleen vind ik dat de film te lang hangt in die situatie. De film had veel eerder mogen buigen naar wat meer actie, wat ik in het originele deel juist echt een hele goede combinatie vind. Waar ook “The Crow” een depressieve rol kent maar, in mijn ogen meer actie dus ook meer vermaak. Hier zit je al gauw een uur te kijken, en te wachten voordat er ook maar iets gebeurde, en dat vond ik toch wel overdreven lang.

https://primordialradio.com/wp-content/uploads/2024/03/Link_Image_TheCrow.jpg

Volledige mening (met spoilers!).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.