Starship Troopers 2: Hero of the Federation (2004)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Phil Tippett
met Richard Burgi, Colleen Porch en Bill Brown

Wanneer een groep militairen op de vlucht is voor de gevreesde 'arachnids' besluiten ze te schuilen in een verlaten fort. Helaas hebben ze niet door dat er een veel groter gevaar op de loer ligt dat hun eenheid infiltreert.

avatar van Rizz
Vermakelijke pulp om een verveeld uurtje mee door te komen, meer ook niet.

Monkey68
WAT EEN BAHTFILLUM, ZEG !!! Ophangen die regisseur!!

avatar van Tristan Scelso
Super slecht! Erg jammer...

avatar van TinkerTex
De oorlog gaat door en dus een vervolg. Of moet dat andersom? Nu geen epische veldslagen, maar claustrofobische horror over een groep soldaten die zich verschanst in een verlaten vesting om uit handen van de bugs te blijven.

De regie werd ditmaal verzorgt door Phil Tippett. Wie? De special effects maker van deel een. De effecten zijn nog best redelijk. De opzet is namelijk veel kleiner, dus het lagere budget is daar niet van af te lezen. Dat ligt eerder aan de B-acteurs. Bijna niemand weet te overtuigen. Bij de eerste kijkbeurt kon ik dit vervolg nog waarderen; nu vind ik hem teleurstellend. Bij vlagen is hij vermakelijk.

In 2008 verscheen het derde deel met Casper van Dien uit deel een opnieuw in de hoofdrol: Starship Troopers 3: Marauder. Een van de gruwelijkste kijkervaringen ooit. Deze film zal ik zeker geen tweede beurt gunnen.

avatar van Gang_Star
OMG!!! Tuurlijk zijn vervolgen van succesvolle films regelmatig matig tot slecht... Maar dit slaat alles.
-Geen spanning
-Bugs zijn te triest voor woorden
-Verhaal sucks
-Acteren is zo slecht, niet relevant...

Is er dan nog iets dat wel leuk is aan deze film?
Nee helaas niet. Schandalig naar Paul Verhoeven toe dit deel!

Als een film qua punten aan alle kanten rommelt en zo slecht is als deze film, kan ik niet anders dan 0,5 geven...

avatar van Banjo
zo slecht he! maar toch wil ik hem vanavond zien...

avatar van PEN15
Dit ziet er echt gigantisch slecht uit. Te pijnlijk om het vol te houden en af te kijken. *facepalm*

avatar van Cinema072
leuke comedy dit

avatar van RuudC
Dat men minder positief is over dit deel dan de eerste kan ik wel begrijpen. Als de geschatte bedragen waar zijn, dan is het budget van deze film 7% als die van het eerste deel. Deel twee is daarom minder spectaculair en veel minder groots qua opzet. Maar veel lui slaan toch wel heel makkelijk door in het negatieve.

The Hero of the Federation heeft maar weinig te maken met het eerste deel. Er zijn geen groots opgezette veldslagen of absurde, maar hilarische situaties. De opzet doet eerder denken aan een horror/SF film. De sfeer doet denken aan films in hetzelfde genre uit de jaren ’80. Het verhaal uit het eerste deel vliegt van hot naar her, terwijl deze zich grotendeels afspeelt in en rondom een fort dat zich continu in een soort zandstorm verricht. We zien de vertrouwde bugs weer verschijnen, maar ook een aantal nieuwe. Een andere toevoeging zijn de soldaten met psychische krachten. Naar mijn idee toch een beetje overbodig. Na een tijdje verliest het verhaal wat aan kracht, maar wordt het weer leuk opgevangen door de aanwezige gore. Nogmaals, als je weet waar je aan begint, dan is dit een best leuke film. De insecten zien er zeker niet verkeerd uit.

Het acteerwerk is absoluut beter dan in de voorganger. In ieder geval hoeven we niet het absurd slechte werk van Casper van Dien of Denise Richards aan te zien. Iemand als Richard Burgi is geen groots acteur, maar zonder twijfel beter dan de twee vorige namen. De muziek is wat vreemd gekozen, want het past beter bij een oorlogsfilm uit de jaren ’60. Een flop 100 notering lijkt onvermijdelijk, maar is naar mijn idee behoorlijk onterecht.

avatar van black swallow
ja en of maar... wat ellende is dat toch dikwijls met die vervolgen, zeker als een andere regisseur met het idee verder loopt te borduren -

avatar van Quaest
Het is gewoon schande dat dit titel als 'starship troopers' genoemd. Het slaat nergens op. Het is wel leuk voor een keertje kijken maar verder niks. Deel 1 kon je lekker weg naar kijken. Deze moet je wat ietsje meer best voor doen om film uit te kijken. Het genre is ook eerder horror/SF. Best jammer dit, hopelijk is volgende deel beter.

Matig vervolg waar het beperkte budget duidelijk aan af te zien is. Gekozen is om het ‘klein te houden’. Een beperkte setting scheelt geld en om het uitgangspunt van The Thing te jatten is niet alleen makkelijk maar bovendien hoef je geen grote bugs uit de computer te toveren. Dit resulteert in een slap verhaal, bovendien met matige acteurs en oninteressante karakters.

avatar van Left4Dead
Ha, het was vermakelijk omdat het gewoon een knullig scenario is. Deel 1 vond ik ook al niet bijster bijzonder eerder zelfs een zwaar overschat werkje van Verhoeven. Het verhaal is lekker dun zodat het aankomt op alleen maar de actie. Helaas worden de actiemomenten aan elkaar gelijmd met nogal klinkklare onzinnigheden waar we maar weinig aan hebben.

Onze stoere gasten bivakkeren in een vesting en worden geteisterd door zandstormen en arachnids, zeg maar reuzenspinnetjes. De een nog stoerder dan de ander en haantjesgedrag hoort daar natuurlijk bij, de echte Amerikaanse legermentaliteit...............................duh!! Om het nog dramatischer te maken wordt dit keer de groep ook van binnenuit aangevallen op een "onopvallende" wijze .

Als de verwachting niet te hoog ingezet wordt is er nog te leven met deze prent. Regie, camerawerk, acteerwerk en CGI zijn van matige kwaliteit. Cola en borrelnoten erbij en de ontspanning is daar.

avatar van Phantasm
Deze was een stuk slechter dan zijn voorganger, het begint allemaal wel aardig, maar daarna zakt de film wel heel erg en begint al gauw te vervelen.

avatar van thoyouknow1980
Spannend en duister ruimte avontuur
Jammer dat hij hier zo ondergewaardeerd word.
Het benauwende sfeertje,die verlaten outpost,echt zo sfeervol allemaal.
Dan het verhaal en het acteren vind ik juist ook erg goed.
Het is verder niet zo bombastisch en actie vol als het eerste deel,maar wel des te spannender.
Na meerdere malen bekeken te hebben kan ik concluderen dat ik dol ben op deze film