• 8.232.338 stemmen

Starship Troopers 3: Marauder (2008)

Actie / Sciencefiction | 105 minuten

Genre: Actie / Sciencefiction

Geregisseerd door: Edward Neumeier

Met onder meer: Casper Van Dien, Jolene Blalock en Marnette Patterson

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Starship Troopers 3: Marauder

"Do you have what it takes to be a Citizen?"

De oorlog tegen de Bugs gaat verder! Een Federatie ruimteschip is na een botsing geland op de afgelegene vreemde planeet OM-1. De geliefde leider Marshal Anoke en enkele anderen zitten vast, inclusief de bevallige, maar taaie piloot Lola Beck. Het is aan Kolonel Johnny Rico, de aarzelende held van de oorspronkelijke Bug-Invasie op Planeet P, om met een team van Troopers een gewaagde reddingsmissie te leiden.

imageimageimageimageimage

Pvt. Slug Skinner

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Het begint allemaal wel redelijk leuk. Veel actie, invoering van nieuwe bugs en we zien Rico terug. Maar het vervalt al snel in vervelende cliché's en als je nieuwe bugs wil laten zien, breng ze dan ook in beeld en niet alleen de staart en wat poten.

Hij kijkt best wel lekker weg, maar de religieuze boodschap en in dit geval onzin, vind ik echt vreselijk. Daarom een 0,5* minder dan dat ik de film zonder die God-boodschap had gegeven.

avatar van sofripa

sofripa

Dus: budget van 9 miljoen dollar...het zag eruit als 9 dollar. Jammere crap . Afgezien van een enkel aardig shot is dit vehikel een waste of time. Acteerprestaties zuigen, effecten zuigen en het verhaal zuigt. En dan te bedenken dat deel 1 zo gaaf, mega en lekker plat was. 1,5 ster ruim bedeeld.

avatar van Lancher

Lancher

Mmm, opzich is het idee van de film best goed en uiteindelijk ook niet slecht uitgevoerd, maar het haalt jammer genoeg niet het niveau van de 1e film.

Verder trok ik dat geloof gedoe helemaal aan het eind met Lola niet helemaal op één of andere manier, maar wel weer fraai, dat de nieuwe 'Second in Command'', toch nog aan het einde zegt; 'Nobody is perfect'.

Ondanks mijn kritiek, heb ik me verder echt heel erg goed vermaakt met de film en is de film naar mijn mening echt wel een kijk beurt waard.

psycholamp schreef:

Daarom geef ik de film ook minder, maar zit nog te twijfelen tussen een 2,5* of 3*, aangezien ik me er wel echt heel erg mee heb vermaakt en wel snap wat ze door de hele film proberen te zeggen.

Als ze het nou net wat beter hadden uitgewerkt, het geloof gedoe net wat minder 'irritant' over had laten komen en de dialogen hier en daar wat overtuigender waren geweest, was het veel betere film geweest.

rep_robert schreef:

Vond het ten opzichte van deel 2 een flinke verbetering, het voelt veel meer aan als een ruimte avontuur en er werden redelijke pogingen gedaan om wat dingetjes uit het origineel te kopieren, met afwisselend succes.

De special effects zijn mwoah, ik las dat er 20 miljoen in is gepompt, je merkt het wel aan de aankleding van de sets, maar de monsters zien er toch slechter uit dan het origineel uit 1997!!

Alleen is dit weer een ontzettende religie propaganda film, daar kots ik echt op. Na drie kwartier beginnen ze er her en der over te praten en de laatste 20 minuten gaan ze over de grens bij mij met al dat gebid en god geneuzel. Verschrikkelijk irritant. Snap de ironie er niet meer van zoals hierboven ergens wordt aangegeven, het feit dat het misschien ironisch is bedoeld maakt het niet minder irritant om dat geneuzel aan te horen namelijk.

Jammer, had de film een hogere waardering gegeven als het einde niet zo verschrikkelijk irritant was.

De ironie zat'm in de laatste zin 'Nobody is perfect'.

Gang_Star schreef:

Het 2e deel was uberslecht... Vanwege de terugkerende Johnny Rico toch de kans gegeven deze te kijken.

De film ging qua inhoud gelukkig weer terug naar de roots die Paul Verhoeven heeft nagelaten. Ditmaal krijgen we dus weer open vlaktes etc. waar hordes bugs de mannen van de federatie aanvallen.

In vergelijking met deel twee is dit dan ook een goede film, vergelijk je hem met deel één dan krijg je een matige 3e deel die alles probeert te kopieren. Desondanks redelijk vermakelijk.

Zou toch nog graag een 4e deel willen zien, maar dan wel weer in de handen van 'Paul Verhoeven'.

Deel één blijft echt geniaal, maar nu na twee vervolg delen, kunnen ze er net zo goed nog een deel achteraan gooien, aangezien me honger nog niet gestild is.

avatar van patmaniac

patmaniac

ik mag hopen dat ze nog een deel maken met dezelfde acteurs.....alleen graag echte kogels en lasers gebruiken....sodeju wat een pijn doet dit aan de ogen.....

dit is werkelijk oog-herpes (voor zover het bestaat)

verhaal is flut

special effects is flutter....

en zoals gezegd: de acteurs die moeten gewoon ritueel vermoord worden ....man man man wat slecht

avatar van Leno

Leno

Redelijk vervolg op het slechte tweede deel. De acteurs zijn wat beter maar de film moet het voornamelijk hebben van de aardige setting. De propaganda is best aardig maar komt geforceerd over en past niet bij het 13 in een dozijn verhaal. Richting het einde wordt je wel gek van het eindeloze gepraat over god..

avatar van des1

des1

Casper van Dien... Dan weet je dat het van alle kanten goed is... Top notch productie, fijn ensemble spel, gelaagd verhaal....

avatar van Decec

Decec

Een matige actie/avontuur/SF film...

Een redelijk verhaal...

Flauw acteerwerk...

Bekende acteurs Casper Van Dien en Boris Kodjoe...

Redelijk HD kwaliteit breedbeeld...

Redelijk achtergrond geluid

(Dolby Digital)...

Redelijk gemaakte SF film..

Niet te moeite waard...

avatar van DeDennis

DeDennis

Erg slecht.. ben maar naar bed gegaan

avatar van Phantasm

Phantasm

Dit deel was toch wat beter dan de tweede, gebeurt net wat meer in, vooruit, een kleine 3.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Leuk nog meer ruimte insecten om de kriebels van te krijgen

Knap dat elke Straship Troopers film compleet anders is dan de vorige dat doen ze toch goed.

Deze keer hebben ze er een religieus sausje over gegooid en dat smaakte niet verkeerd.

En ondanks dat deze niet het niveau van de eerdere 2 films haalt,heb ik mij er prima mee vermaakt

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel ok.

Deel 1 vond ik destijds geweldig en staat tot op de dag van vandaag hoog in mijn favorietenlijst, maar van deel 2 weet ik zo goed als niets meer. Vanuit mijn eigen recensie krijg ik er ook geen goed beeld meer van, maar als ik het snel doorlees lijkt deel 3 weer meer in de roots van deel 1 te treden.

Het begint in ieder geval met de bekende propaganda die van deze film zo'n leuk geheel maakt. De opening is er dan ook direct leuk mee. Tussendoor krijgen we ook nog wat leuke momentjes van satire, maar toch moet je zeggen dat dit meer richting de komedie kantelt. Dat wil zeggen dat er nu ook tussen de momenten van satire komedie zit, zoals een gek personage. Maakt het er allemaal toch iets minder leuk op.

Verder veel actie, vooral in het begin. Veel geknal en veel bugs, ik mag het wel. Het is wel te merken dat het budget flink omlaag is geschoten want het is als geheel wat kleinschaliger. De actie wil ook niet echt leuk meer worden omdat het allemaal iets minder lomp overkomt. Toch vloeit er genoeg bloed en rollen de hoofden goed rond.

Tevens keert Van Dien terug en doet het prima, net als de overige castleden. Allemaal gaan ze iets te dik op in hun personage waardoor de personages te veel veranderen in een wandelende cliché maar echt beroerde prestaties zitten er niet bij. Wel zijn de personages wat saaier en vooral meer standaard, waardoor dit deel toch meer de richtlijnen volgt van een reguliere actiefilm.

Het verhaal is er dan ook naar, en tevens het grootste pijnpunt van deze film. Het voelt te veel aan als een normale film terwijl het eerste deel juist aanvoelde als een frisse en vernieuwende actiefilm. Dat maakt dit deel stukken minder genietbaar, maar gelukkig vloeien de kogels goed rond en is de finale redelijk apart. De "eindbaas" is bijvoorbeeld leuk bedacht.

Het blijft allemaal wel luchtig en de vibe van het eerste deel is altijd leuk om naar terug te keren, maar als geheel is dit deel toch stukken minder door meer in de lijnen van een normale actiefilm te treden, en daarbij te vergeten dat het een deel in de reeks is van Starship Troopers. Jammer, maar ach, het is niet de eerste reeks die op deze manier flopt.